2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Göran Strid »

Som sagt, ingen kommentator men förutom matchklocka så erbjuds det i alla fall repriser. En riktigt bra och sevärd period mellan två bra lag. Köping spelar mycket bättre än vad tabelläget visar. Högt tempo och många fina tekniska prestationer i det höga tempot av båda lagen. Valuta för slantarna för i alla fall det! Båda lagen håller hög ettan-nivå.

Och en sak till, efter många tips har jag tittat lite extra på nr 9, Erik Dahné, som visar fina egenskaper i det mesta, inte minst i tekniken och placeringen! Kan bli något riktigt bra faktiskt!
Last edited by Göran Strid on 20 Nov 2019, 20:30, edited 1 time in total.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Så jävla bra med reprisfunktionen Göran. Perfekt när de kör en repris och glömmer att det pågår en match samtidigt :crazy: . Den här perren tog det bara en minut innan ljudet kom... Jag har väldigt pixlig/kornig bild till och från förresten.

Köping hade ett ordentligt tryck där när de gör 1-0 men själva målet ska väl ändå inte få komma på det sättet. Det är ur ingen vinkel alls.

Skövdes 1-1 kommer efter ett riktigt bra pp spel. ålet är Planeby som får pucken bakom mål och fortsätter åt sidan. Alla börjar gå åt den sidan och då skickar Planeby tillbaka den till Thegel som kommit fram ett par meter mellan tekningscirkel och målvaktens vänstra sida. Han tar den på bladet och prickskjuter in den. Jättesnyggt.

Tycker att Nyköping känns lite hetare i skridskoåkning och kampsituationer.

1-1 och nu skall det avgöras!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Göran Strid »

Perka, angående reprisfunktionen, man får vara glad för det lilla - även om det kommer illa ibland i tiden - men man försöker i alla fall!
Last edited by Göran Strid on 20 Nov 2019, 20:33, edited 1 time in total.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Brandhammar har skärpt till sig och känns mycket säkrare. Dessutom har han gjort några läckra offensiva utflykter.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 20 Nov 2019, 20:32 Brandhammar har skärpt till sig och känns mycket säkrare. Dessutom har han gjort några läckra offensiva utflykter.
Brandhammar imponerar så här långt, inte minst att ta initiativ!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 20 Nov 2019, 20:32 Perka, angående reprisfunktionen, man får vara glad för det lilla och man försöker i alla fall.
Jag har en teori om reprisfunktionen som jag får utveckla en annan dag 8-)

Naturligtvis bra med repriser men när de bryter sändningen mitt i spel bara för att visa en repris på en chans blir jag vansinigt irriterad. Det kan ju hända vad som helst under tiden. Ska det vara repriser skall de visas i spelavbrott, annars kan det kvitta anser jag.
/Perka
Jonna Bennemyr-Porath
Reactions:
Posts: 14
Joined: 29 Jan 2014, 22:53

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Jonna Bennemyr-Porath »

Per-Erik Odh wrote: 20 Nov 2019, 20:30 Så jävla bra med reprisfunktionen Göran. Perfekt när de kör en repris och glömmer att det pågår en match samtidigt :crazy: . Den här perren tog det bara en minut innan ljudet kom... Jag har väldigt pixlig/kornig bild till och från förresten.
Jag har ingen pixlig/kornig bild. Kan dock förekomma när kameramannen inte är med i svängarna och rör kameran väldigt fort efter spelar -.- :bois:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Göran Strid »

Så är vi där igen! Frödelius ut för roughing. Helt i onödan och förstör för laget och baklängesmålet kom. Riktigt, riktigt tråkigt detta, när det upprepas hela tiden under säsongen! Man måste ju ha pratat med killen att skärpa sig, men inget händer?!?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Gunwaldh Johansson »

55:04 2-3 (EQ) SIK 28. Thegel, Henrik (10)
9. Dahné, Erik
16. Henriksson, Alexander
3:e målet för Thegel ikväll :clap:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Gunwaldh Johansson »

Stor matchvinnare Henrik Thegel :clap: :clap: :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Göran Strid »

En riktigt bra bortamatch! Bra inställning och som sagt bra hockey bortsett från någon fullständigt onödig fadäs. Thegel nyttig? Bara förnamnet. Brandhammar klev upp ett steg till och går helt år rätt håll! Kan bli riktigt bra inför allettan, för det är givetvis i praktiken klart.

Grattis laget! :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Bra pp av Köping ger 2-1. De är jätteduktiga på att behålla pucken i zon eller om det är vi som är dåliga på att få ut den. Målet är en puck som går in från sidan, studsar rakt ut på Hugos benskydd och där kommer köping och jag tror den går in under Hugos benskydd.
Förstfemman gör ett riktigt bra byte direkt efter och krigar in pucken där Thegel får sista chansen som blir mål.
Där tappar Köping det lite och blir röriga och sex man på isen kommer som ett brev på posten då. Inget skapas i pp och det ser ut som det gör när pp inte funkar, pucken är någon annanstans än i motståndarzonen. När det sedan är fem mot fem sätter Dahné in en offensiv tackling bakom mål, det blir rörigt och vi får pucken som hamnar hos Thegel och där bärgar vi tre nya poäng.
Hat trick av vår #28 :thumbup:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 20 Nov 2019, 07:42 .....
....
Jag hörde förresten ett snack häromdagen som gick ut på att förlorare tittar på strecken nedanför, vinnare tittar uppåt och att det börjar bli dags för Skövde att titta uppåt.
Vet inte om jag köper det rakt av men visst ligger det något i det.
Ja vi klättrade ju upp till fjärdeplatsen där och har bara fyra pinnar upp till andraplatsen. Kvar att möta både Grums och Borlänge som vi ska passera i så fall så visst faan ska vi snegla uppåt som de vinnare vi faktiskt är :D

Personbästa för Hellas och Skövde IK nu när de gjorde "Kaffe kaka femte raka" :clap:
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by peter johansson »

Stort grattis till TRE poäng :D :D :D :clap: :clap: :clap: Riktigt starkt att vända och det verkar ha varit en bra match (en annan jobbade ju ;) ) 12 poäng upp och det borde vara klart men lika bra att knäppa Nyköping på näsan en gång till om en vecka inför åtminstone 1500 på läktaren det är ju en liten typ av slutspel/kvalmatch och det borde rimligtvis locka lite extra folk ;) och du Göran apropå Erik Dahnè så tror jag definitivt på en kommande storspelare med ett väldigt klokt spel och hårt jobbande i det tysta ;) ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-20 kl. 19:00 Köping HC - Skövde IK, Köpings Ishall

Post by Göran Strid »

Mål igen i PP igår och det har kommit igång ordentligt andra halvan av serien så här långt med vackra mål efter kreativa och snabba pass, som stundtals får motståndet att lämna isen och köpa både korv och mos med kaffe.

Lika usel som målskörden var i första halvan lika bra är den nu. Vad sägs om 37,5%, det är i nivå med bois det.
Post Reply