2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 02 Dec 2019, 23:08 Vad heter SKARABORGS STOLTHET?
-Ja i min värld är det väl de som ligger högst upp i bästa serien i Skaraborg, annars vet jag inte hur man ska räkna?
Så länge det inte spelas nåt DM längre på vår nivå så blir det väl som så!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 02 Dec 2019, 23:08 Vad heter SKARABORGS STOLTHET?
Skaraborgs stolthet heter SIK, heter SIK, heter SIK! :clap: :clap: :clap:

Svårt att skriva något vettigt om matchen när det bara är en stor röra av översvallande känslor :crazy:

Javisst, Mariestad är spelförande men det är de inte med någon jättemarginal sett över 65 minuter utan SIK bjuder upp och har nog minst lika mycket heta lägen. :clap: :clap: :clap:

Stor skillnad på lagen när det gäller att hantera känslor och det med marginal till SIKs fördel. Ta bara en sådan sak som vid teken i slutsekunden i av andra. När inte ens Henriksson låter sig provoceras av den där idioten Lukas Larsson utan H-son är bara iskall när Lukas crosscheckar Henriksson efter slutsignalen och låter Lukas få två minuter ensam i båset. Det är klasskillnad! Det var mycket skit Lukas höll på med och han ska vara glad att inte hans jävla idiotgrejer kostade mer än vad de gjorde. Så håller en spelare på som inte fattar att han förstör för laget. Som sagt var, jävla idiot! :evil:

Vilken offervilja och krigarmentalitet laget visar :clap: :clap: :clap:

Och sedan det som jag tycker sticker ut mest av allt, det är glädjen och stoltheten. Visst, den kanske funnits i andra årgångar men den har ta mig tusan inte varit så påtaglig på många år som den laget visar denna säsong. När Erlandsson gör 2-2 är det så underbart att se när hela femman åker fram till plexit och firar med Skövdeklacken. Underbart att se hur flera av dem lyfter upp Skövdeemblemet över hjärtat. Likadant med Lukas Johansson vid 3-3. Han åker över hela isen för att komma fram och fira med Skövdeklacken och även där visa vad hjärtat slår för. :clap: :clap: :clap:

Ja, Mariestad är bra men inte faan skräms de när de så tydligt visar att de får stora problem med nerverna när de hamnar under press. Det vill till att de lär sig hantera det om de ska ta sig långt :shh:

Matchen hade förresten stora likheter med hemmaderbyt förutom att här blev det fler mål. I bägge matcherna har målvakterna fått bli hjältar. Förra gången Viktor och nu Hugo och det var påtagligt hur glad han var. :clap: :clap: :clap:

Tycker det är rätt solklart såhär långt in i säsongen vilka som är derbykungar och SKARABORGS STOLTHET. :clap: :clap: :clap:

Det är fortfarande dåligt med Skövdefolk som åker till Mariestad för att se derbyna men måste ändå applådera för även där var vi fler än på flera år även om det ännu inte är någon trängsel :clap: :clap: :clap:

Tack tack o tack ni fantastiska krigare som med en blandning av skicklighet, en stabil lagmaskin och fantastiskt stora hjärtan gör detta möjligt. Man kan inte vara stoltare som hockeysupporter än när man får sjunga in spelarna på isen i förorten igen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Segerskål! :wave:
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Johan Nykvist »

Helt underbart. :D

Nu hade jag ju inte möjlighet att vara på plats ikväll utan fick följa slaviskt via swehockey i mobilen på jobbet.

Vet inte om det är en sak som börjar bli uttjatad men det brukar ju som regel alltid vara singnikativt SIK. Man gör alltid sina bästa matcher mot lite mer kvalificerat motstånd sedan är ju derby och prestige alltid derby och prestige.

I vart fall 2 poäng som vart oerhört viktiga. 3 matcher kvar med 9 poäng att spela om och 8 pinnar ner till Nyköping. Nu ska det väl banne mig mycket till om inte allettan hägrar kring hörnet. :clap:

En liten sängfösare med en skål och sedan sover man riktig gott i natt. 8-)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Tänk att livet kan vara så underbart och bra en vanlig tisdagsmorgon :angel:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Presskonferensen efter matchen. Andreas Appelgren är enligt mig en toppenkille och det är nästan så man lider lite med honom. Han är påtagligt nedslagen :?

Hellas, ja han är lika cool som han alltid är :clap:

https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... _id=151740
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 03 Dec 2019, 10:18 Presskonferensen efter matchen. Andreas Appelgren är enligt mig en toppenkille och det är nästan så man lider lite med honom. Han är påtagligt nedslagen :?

Hellas, ja han är lika cool som han alltid är :clap:

https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... _id=151740
Det fanns inget denna gång som "vi körde/sköljde(?) över dom". Jag tror för min del att man har fått en del att fundera på och inte så självklart längre som Mjörnberg skriver att det vore en fördel att lägga sig mot Skövde för att därmed bland annat räkna in "sex lätta poäng". Intressant att Appelqvist säger det där om att inte komma igenom "deras centrallinje" och att Skövde gjorde det bra. Det lät så också efter förra mötet och Skövdes förmåga att hålla motståndaren på utsidan.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-12-02 kl. 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Gunwaldh Johansson »

Pertti Pahankala wrote: 02 Dec 2019, 22:39
David Johansson wrote: 02 Dec 2019, 22:16
Pertti Pahankala wrote: 02 Dec 2019, 21:26 Finns det inget nät i M-stad, inga kommentar under hela matchen. SIK SIK SIK bäst i Skaraborg. Jag tycker man skulle ha plockat mv i slutet och spelat 5 mot 3. Riktigt bra av SIK att vinna igen.
Jens Prytz i SR tyckte samma sak, men då sade Spaak att det är två minuters utvisning om man gör det i en Sudden
Ok, nytt för mig, har aldrig hört det
Den regeln att man inte får ta ut målvakten i sudden har funnits ett antal år.
Post Reply