2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by peter johansson »

Utan ha sett matchen men däremot pratat med ett flertal så undrar man hur i helvete det kan bli så här ?? Här har man en trupp som åtminstone ska vara med och kriga om FEMTEPLATSEN !!! och så får man stryk av TVÅ jumbolag !!! när man sedan dessutom får höra men det visste jag ju redan från förra säsongen att det inte händer något i båset och varför gör det inte det ?!?!? nä blir det inte ändring på detta NU så bör det ske en förändring i båset med omedelbar verkan för detta funkar ju onekligen inte ska det bli samma visa som förra året ?? då lär dom mista många på läktaren inklusive mig själv och ja kalla mig gärna medgångssupporter men det är ju inte det som det handlar om för jag vet att det finns mycket hockey i grabbarna det kanske bara är så att herr Hellström inte fixar denna gruppen på rätt sätt så inget personligt mot honom men något måste hända innan det är försent det går fort med 3-poängssystemet !! Börja med att göra om i samtliga femmor from nästa kamp för det lär behövas man måste GÖRA NÅGOT !!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Göran Strid »

Claes-Göran skriver: "Det var flera på läktaren som använde dom orden om båset och vart coachningen finns?
Inget ont om Johan från min sida men han kanske behöver en assisterande tränare med rutin för att hjälpa till i coachningen och att J20 har ett lag med sin coach???".

Det funderas uppenbart en hel del om coachningen under matcherna. Jag studsar till, när jag läser vad Claes-Göran skriver. Behöver en assisterande tränare? J20 har ett lag med sin coach? Jag har svårt att förstå att en sådan här grundläggande förutsättning för att kunna coacha ett lag med dagens tempo och snabba byten inte tillgodoses med en lämplig besättning, verkar det som? Här är det givetvis nödvändigt att ansvariga som tränare och sportchef hanterar detta på stubinen. Vi på "läktaren" ser det uppenbara och då måste även andra med ansvar se det också och det här är inte en fråga om att gnälla eller jaga fel. Alla vi som bryr oss vill ju att de skall gå så bra som möjligt för laget! Man behöver inte gå över ån efter vatten. På andra sidan skrivbordet på kansliet sitter en kille med massor med rutin och som hade förmåga att ta tag i grejer, när spelet inte flöt för diverse lag.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Så var vi tillbaka i de gamla välkända orden,"Vi vinner skotten överlägset men förlorar matchen"
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 121
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Göran Strid wrote: 26 Sep 2019, 12:24 Claes-Göran skriver: "Det var flera på läktaren som använde dom orden om båset och vart coachningen finns?
Inget ont om Johan från min sida men han kanske behöver en assisterande tränare med rutin för att hjälpa till i coachningen och att J20 har ett lag med sin coach???".

Det funderas uppenbart en hel del om coachningen under matcherna. Jag studsar till, när jag läser vad Claes-Göran skriver. Behöver en assisterande tränare? J20 har ett lag med sin coach? Jag har svårt att förstå att en sådan här grundläggande förutsättning för att kunna coacha ett lag med dagens tempo och snabba byten inte tillgodoses med en lämplig besättning, verkar det som? Här är det givetvis nödvändigt att ansvariga som tränare och sportchef hanterar detta på stubinen. Vi på "läktaren" ser det uppenbara och då måste även andra med ansvar se det också och det här är inte en fråga om att gnälla eller jaga fel. Alla vi som bryr oss vill ju att de skall gå så bra som möjligt för laget! Man behöver inte gå över ån efter vatten. På andra sidan skrivbordet på kansliet sitter en kille med massor med rutin och som hade förmåga att ta tag i grejer, när spelet inte flöt för diverse lag.
Göran jag dömer ingen men...
Kanske borde vara mer uppdelat att A-laget har sin tränarbesättning och J20 har sin?
Tror och vet att Hellas gör precis vad han kan under träning.
Kan det vara så att Viktor får för mycket som ass i A-lag och head coach i J20?
Kanske behövs en Lundström i båset eller en (Fredrik) Ljunggren?
Vad som kanske är bäst för Skövde IK just nu är väl arbetsro och funderingar inför framtiden?
Vi är många som bryr oss och vill klubben det bästa.
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 26 Sep 2019, 13:37 Så var vi tillbaka i de gamla välkända orden,"Vi vinner skotten överlägset men förlorar matchen"
Om man tittar på statistik så är det inte på grund av att vi har dålig effektivitet vi förlorar. Tittar man på spelarna i ettan västra och hur pass effektiva de är så innehar Skövdespelare platserna 3-6 där Alexander Henriksson, Lukas Johansson och Jonathan Ström gör mål på vart tredje avslut på mål. Det är ju själva verket jävligt bra!
/Perka
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 121
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Per-Erik Odh wrote: 26 Sep 2019, 15:42
Ingvar Persson wrote: 26 Sep 2019, 13:37 Så var vi tillbaka i de gamla välkända orden,"Vi vinner skotten överlägset men förlorar matchen"
Om man tittar på statistik så är det inte på grund av att vi har dålig effektivitet vi förlorar. Tittar man på spelarna i ettan västra och hur pass effektiva de är så innehar Skövdespelare platserna 3-6 där Alexander Henriksson, Lukas Johansson och Jonathan Ström gör mål på vart tredje avslut på mål. Det är ju själva verket jävligt bra!
Förstår hur du tänker Perka...
Klart det är bra att göra många poäng och mål
Men gör motståndarna ett mål mer så vinner dom uppenbarligen
Statistik vinner man inte många matcher på
Det är bra att grabbarna producerar och det blir nyttigt framöver
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Göran Strid »

Claes-Göran, kungsord det du skriver i dina senaste inlägg! Som du så klokt uttrycker det:
-Arbetsro och funderingar.

Samtidigt tycker jag att vi som nu yttrat oss och tänkt till visar på ett positivt engagemang och det skall vi ta med oss framöver. Och det borde föreningen och berörda också känna av på ett positivt sätt. Tänk på de kloka orden att "vi vinner tillsammans och vi förlorar tillsammans".

Någon som mer än jag funderar på nästa match? Forshaga borta...
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2019-09-25 kl. 19:00 Skövde IK – Linden Hockey, Billingehov

Post by Anders Åstebro »

Hej!
Long time, no see!

Men nu är jag här.😉
Förstått att det har gått grus i maskineriet efter underbara starter på de föregående matcherna.🤔
Men vad har man från ledningens håll egentligen sagt om detta från match till match?
Post Reply