2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Admin »

2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=147633
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=147675
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Morgondagens match döms av David Gustafsson, Andreas Fasth och Kristoffer Lindbeck.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Vi hade 1086 åskådare mot Kumla och 884 mot Linden. Vad blir det idag?
880 gissar jag :)

Någon som är med och gissar och vill lägga en liten peng? 20 kronor per tips och den som kommer närmast tar hela potten. Inga bet efter 19.00 och betalningen fixar vi med swish till vinnaren.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Det kör vi på!

850, gissar jag!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Till matchen då. Jag vet inte var jag har laget efter de första fem omgångarna. Lova runt och visa tunt? Kommer smygande? Kanske det, men Köpings matchstatistik visar på andra nivåer än vad tabelläget visar - precis om med Linden med andra ord! Varning! Ibland får jag för mig att snacket från ansvariga - rätt eller fel - beskriver mer komplexa teoretiska tankegångar, matchförberedelser och träningsmetoder som är mer avancerade än verkligheten, nämligen att detta är hockey på nivå tre i fosterlandet.
Hockey är inte så svårt eller komplicerat egentligen! Legenden Rolle Stoltz sa att "åk skridskor och gör mål!". Det gäller än.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 02 Oct 2019, 16:02 Vi hade 1086 åskådare mot Kumla och 884 mot Linden. Vad blir det idag?
880 gissar jag :)

Någon som är med och gissar och vill lägga en liten peng? 20 kronor per tips och den som kommer närmast tar hela potten. Inga bet efter 19.00 och betalningen fixar vi med swish till vinnaren.
Kom på en liten sak. Om man är på plats och ser hur det ser ut, så är det givetvis lättare att gissa rätt. Kul tävling, men tipset lämnas in senast t ex kl 18 nästa gång?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Se där ja! En riktigt bra match av Skövde. Köping är inget dåligt lag, men om inte deras målis stått på huvudet så hade det blivit tvåsiffrigt. Frejdigt och riktigt bra och moget spel förutom idiotsläpp vid några tekningar och att forwards plötsligt glömde bort att det finns något som heter hemspel. Hur det här laget kunde förlora mot Linden och Surahammar är svårt att förstå.

Många förtjänar ett erkännande, men jag nämner en som jag varit kanske lite väl kritisk mot ibland, nämligen Henriksson!!! Han var stundtals lysande. Bland det bästa jag sett från hans sida. Och han har varit riktigt bra i vissa moment tidigare under hösten. Jag undrar var han spelar nästa säsong, om han fortsätter så här. Bra storlek, fart, tyngd och genombrottskraft med bra teknik. Kombinationen är inte helt vanlig på denna nivå eller en nivå över.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Helt fantastiskt underbart.

Efter att ha spelat mindre bra de sista matcherna att verkligen studsa tillbaka och visa upp en magnifik tillställning. En spelare gör ju inte hela laget som det helt riktigt brukar sägas men jag tycker ändå inte man ska underskatta en kaptens betydelse. I detta fallet Forsmark som är tillbaka. Vist att det behövs matcher i kroppen men återkomsten sätter nog redan en viss prägel.

Henke JA vad kan man säga. Satsar på att bli årets skytte kung? Jäklar vilket spel och riktiga klass mål framför allt 3an. Årets mål hitills. :clap:

Så jäkla gott grabbar. Nu är vi med i racet igen. Se bara till att fortsätta i samma still.

Detta får firas med en liten sängfösare 8-)
Skål för SIKEN!
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Hur är det nu Hellas brukar säga, han firar en vinst eller grämer sig över en förlust tills han somnar. Håll dig vaken länge idag Hellas! :thumbup:

Otroligt fysisk match och jag tycker Köping krigar något kopiöst och det kommer ge dem en hel del poäng. Jag tycker de var tunga i det fysiska spelet, låg närma Skövdespelarna och krigade furiöst i sargduellerna och i kampsituationerna ute på isen. Min uppfattning är att Köping var lite starkare fysiskt. Men samtidigt så hanterade ju våra killar det bra och höll dem på utsidan och täckte av mycket skott när de ibland fick chanserna. Axel Abrahamsson måste ju se ut som en färgpalett imorgon efter den mängd av skott han stod i vägen för. En riktig king i det defensiva spelet i dagens match :thumbup:

Om det är något som man kan peka på som inte fungerar riktigt bra är det pp just nu. Där skulle vi behöva få göra några strutar. Men det är synd att klaga efter sex mål i spel fem mot fem och det var ju ett gäng riktigt bra, eller helt enkelt jättebra bud på ytterligare mål. :thumbup:

Så länge det stod 2-1 var det riktigt spännande i och med Köpings kämpaglädje men när Henriksson tog saken i egna händer och satte trean kändes det rätt lugnt och att Skövde nu skulle stänga matchen och det gjorde de ju med bravur. Henriksson har verkligen startat seriespelet starkt. :thumbup:

Viktor gör vad han ska i mål och även en del riktigt viktiga klassingripande så länge matchen resultatmässigt stod och vägde. Så jävla kul att se hur trygg och med vilken pondus han spelar i målet. :thumbup:

Forsmark behöver nog någon match till för att hitta tillbaks riktigt men det är ändå så kul att se hur han krigar och sliter och även fick utdelning idag. :thumbup:

Grattis Göran till vinsten i vår publiktävling. Har du swish så maila över numret till mig så du får din tia. Hur ska du fira? 8-) Vi kör väl en omgång till nästa hemmamatch och det är riktigt som du påpekar att vi sätter lapp på luckan klockan 18 för att det ska bli lite rättvisare. Hoppas någon mer än bara du och jag är med o byter pengar nästa gång. Det är ju derby och rätt svårgissat tänker jag.

Segerskål alla :clap:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Glömde ju, Rickard Dahl är bara så grym när han pratar med spelarna vid eftersnacket. Vi skall vara glada över en sådan kraft i Skövde IK som kombinerar hockeykunnade med talets gåva. Han är värd en större publik. Kanoners :thumbup:
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Som jag har sagt de tidigare.. Forsmark är Skövdes viktigaste spelar.. :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det var ju förresten en udda line up i gårdagens match som vi inte är vana vid. Undrar vad tanken bakom det var, något smart eller bara göra motståndarna lite förvirrade?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Glömde att nämna ett namn till och det är domaren, David Gustafsson. Utmärkt! Höll matchen på en alldeles lagom nivå, där det kunde ges och tas! Gjorde han ett enda misstag? Äras den som äras bör och så skall det vara och inte bara att när domaren oftast nämns så är det något negativt.

Ja en till då, och det är Richard (och bisittaren), som kommenterar matcherna på ett alldeles lagom sätt på rätt nivå med referatet, tyckanden och bakgrundssnack. :clap:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-10-02 kl. 19:00 Skövde IK – Köping HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

3:e perioden var den som var bra dom 2 andra var dåliga. Henriksson och Nyman dom klart bästa spelarna på isen denna match. Matchens snyggaste mål var Henrikssons 3 - 1. Nu är bara att ladda om till borta matchen mot Nyköping nästa onsdag.
Post Reply