2019-10-14 kl. 19:00 Skövde IK – Mariestad bois, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-10-14 kl. 19:00 Skövde IK – Mariestad bois, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Idag mår man bra😁👍
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2019-10-14 kl. 19:00 Skövde IK – Mariestad bois, Billingehov

Post by Johan Nykvist »

Urban Stahel wrote: 15 Oct 2019, 06:34 Idag mår man bra😁👍
Alldeles utmärkt :D
Inget goare än att ta med sig SLA och sätta sig på tåget till jobbet 8-)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-14 kl. 19:00 Skövde IK – Mariestad bois, Billingehov

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 15 Oct 2019, 06:34 Idag mår man bra😁👍
Så sant! :thumbup:

Matchen visade att matcherna mot Forshaga, Köping och Nyköping inte var något tillfälligt. Laget är något helt annat denna säsong med ett disciplinerat försvarsspel, som imponerar. Motståndaren må ha mycket puck, men det är långt mellan de vassa avsluten, när man så skickligt håller motståndaren på utsidan och dessutom blockerar skott, så det står härliga till. Och skulle några skott gå igenom, så står han där - Viktor Andersson! Laget visade i matchen att man bjöd upp till kamp på ett sätt jag inte tror bois hade väntat sig. Detta var en annan motståndare än under försäsongen.

Intressant att läsa ett referat och en betraktelse av matchen. De skiljer sig och visar att samma synintryck efter viss bearbetning resulterar i följande tangentavtryck i respektive avslutning:

Mjörnberg på Hockeynews: "...det var en rejäl och jämn derbymatch..."
KH på bois hemsida: "...Skövde parkerade bussen och kom undan med det..."

Det ligger i betraktarens ögon att fundera kring varför det blir så. För min del tycker jag Bennemyr-Poraths referat på hemsidan är det där svenska ibland lite nedsättande ordet "lagom" och balanserat. B-P:s referat ligger närmast "sanningen" och stämmer med min högst personliga uppfattning!

En sak kan väl de flesta vara överens om var spänningen, ovissheten, kampen och underhållningen, för den var av högsta klass och det tackar vi för! :clap:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-10-14 kl. 19:00 Skövde IK – Mariestad bois, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Grabbarna gjort det riktigt bra i går kväll fast Mariestad tryckte på rätt bra i 3:e. Nu är det bara att ladda om för matchen mot Borlänge i morgon kväll.
Post Reply