2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Admin »

2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=148666
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=148690
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Här går det undan mellan matcherna mot topplagen och nu bara tre kvar innan serien vänder! Skall man våga hoppas på 4-5 poäng på de matcherna?

Första testet av tre ikväll mot en synnerligen intressant motståndare som tuffar på som om ingenting hänt trots stora förändringar sedan förra säsongen. Imponerande! Hela ledningen borta och ett tjugotal spelare har skuttat vidare till andra föreningar jämfört med förra säsongen.

Borlänge verkar alltså vara lika bra som förra säsongen och skjuter från alla håll och kanter och åker skridskor hur mycket som helst samt inte minst formligen bärs fram av Markus Persson, som gjorde några matcher för Skövde för ett antal år sedan, en historia i sig som innehöll mycket bakom draperierna.

Killen har nu hunnit bli 30 år med verkar bättre än någonsin och är kapabel att spela en nivå högre. Det blir en utmaning att hantera vad han hittar på!

Skövde måste prestera som senast för att ta poäng. Minst!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Hoppas att man fortsätter på samma sätt som i derbyt. Och att man drar ner på onödiga utvisningar. Då kan man överraska även Borlänge.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Hoppas nu att SIK kan spinna vidare på sin framgångsvåg som vår underbara Viktor har så stor del i.
Kan man ladda om skallarna efter derbysegern och inte låta den framgången stiga åt huvudet så har vi goda chanser. Nu får det vara färdigsuget på derbykaramellen.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Hm, Borlänge bara tre femmor? Men förstafemman - den är ruggig! Persson-Elfsberg-Galbavy. Hua! :shock:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Bara tre femmor, men frågan är om Borlänge bara kör med två femmor i första perioden och förstafemman gör 12-13 minuter? Markus Persson verkar spela non stop, verkar det som. Orkar han hela matchen? Fort går det ändå. :shock:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

En utmärkt andra period av Skövde! 3-2! Högt tempo, fina kombinationer och fina avslut! Borlänge - förlåt Markus Persson - är skakade. Det är nämligen Skövde mot denne Markus P. Jag har nog aldrig sett en spelare spela i princip non stop på det här sättet. Han är inne var annat byte och minst 10-12 minuter igen. Hur orkar han? Kan det hålla i tredje och vad vore Borlänge utan honom?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Snyggt! En kanonmatch där Skövde slår Markus Persson - förlåt Borlänge! :clap: :clap: :clap:

Detta var välförtjänt och riktigt lovande inför fortsättningen! Dags för Grums!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Mycket bra jobbat gubbar!!! 👏👏👏💪💪💪
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Grymt bra jobbat Siken. Nu tar vi nästa "topp" lag :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det går bra nu och bara att ställa sig i givakt och göra honör för killarna för de krigarmatcher de gör.
Ja, Borlänge var det spelförande laget men jag tycker Skövde gör mycket bra i det offensiva spelet också. Det pp spelet vi såg idag har vi inte sett på länge och det fanns myckat annat som var bra offensivt. Men det som sticker ut tycker jag är den moral och krigarinstinkt man visar upp gång på gång nu. Det täcks skott, man offrar sig och jobbar hårt för att täcka upp för varandra och längst bak står Viktor "väggen" Andersson :clap:
Vilket självförtroende, vilket lugn och vilken trygghet. När Borlänge trycker på som idioter och varenda spelare befinner sig i Skövdes zon, då skiter han i att blockera när pucken hamnar i plocken,istället sätter han den i spel. Dumdristigt? Ja kanske det men vilka signaler det skickar! Här står jag och jag har superkrafter så det är bara löjligt av er att försöka :clap:
Det gick oerhört snabbt därute många gånger och känslor var det som får derbyt att blekna till en liten skugga av en match. Men det finns ingen som visar minsta tecken på att backa hur tuffa situationerna än är.
Jag såg inte situationen med Hson, vad hände där?
Förklara hur Thilander kunde åka ut för hakning?

Tack för kvällens seger killar, nu gäller det att försöka hålla sig ödmjuk. Det är en uppgift som heter duga.

Och sist men inte minst, en får väl gratulera han som ser ut som en överkörd grävling. Blev både matchens mästertippare och vann femti/femti på samma match. Stollar har tur :clap:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 16 Oct 2019, 21:52 Det går bra nu och bara att ställa sig i givakt och göra honör för killarna för de krigarmatcher de gör.
Ja, Borlänge var det spelförande laget men jag tycker Skövde gör mycket bra i det offensiva spelet också. Det pp spelet vi såg idag har vi inte sett på länge och det fanns myckat annat som var bra offensivt. Men det som sticker ut tycker jag är den moral och krigarinstinkt man visar upp gång på gång nu. Det täcks skott, man offrar sig och jobbar hårt för att täcka upp för varandra och längst bak står Viktor "väggen" Andersson :clap:
Vilket självförtroende, vilket lugn och vilken trygghet. När Borlänge trycker på som idioter och varenda spelare befinner sig i Skövdes zon, då skiter han i att blockera när pucken hamnar i plocken,istället sätter han den i spel. Dumdristigt? Ja kanske det men vilka signaler det skickar! Här står jag och jag har superkrafter så det är bara löjligt av er att försöka :clap:
Det gick oerhört snabbt därute många gånger och känslor var det som får derbyt att blekna till en liten skugga av en match. Men det finns ingen som visar minsta tecken på att backa hur tuffa situationerna än är.
Jag såg inte situationen med Hson, vad hände där?
Förklara hur Thilander kunde åka ut för hakning?

Tack för kvällens seger killar, nu gäller det att försöka hålla sig ödmjuk. Det är en uppgift som heter duga.

Och sist men inte minst, en får väl gratulera han som ser ut som en överkörd grävling. Blev både matchens mästertippare och vann femti/femti på samma match. Stollar har tur :clap:
Man tackar :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det är för övrigt ett jädra tafsande av Lilja på sina domarkollegor. Det är ju liksom inga bara klapp i baken utan han åker ju faktiskt upp bredvid och smeker dem :oops:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-10-16 kl. 19:00 Skövde IK – Borlänge HF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Det är rätt intressant när man har highlights att tillgå och jämföra den officiella statistiken med det man verkligen ser. Kolla in highlights från gårdagens match och jämför det med assistpoängen som delas ut. Håller ni med om den officiella utdelningen av assistpoäng?

http://stats.swehockey.se/Game/Events/442352
/Perka
Post Reply