Allettan 20/21

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Allettan 20/21

Post by Kristian Eriksson »

1. Tröja
2. Nybro
3. Huddinge
4. Skövde
5. Karlskrona
6. Mariestad
7. Vimmerby
8. Dalen
9. Visby/Roma
10. Mörrum
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Allettan 20/21

Post by Urban Stahel »

1.Huddinge
2.Troja
3.Kallekrona
4.Skövde
5.Dalen
6.Vimmerby
7.Nybro
8.Visby
9.Förorten
10.Mörrum
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan 20/21

Post by Niklas Hjalmarsson »

1. Troja
2. Huddinge
3. Mariestad
4. Karlskrona
5. Nybro
6. Dalen
7. Vimmerby
8. Visby
9. Mörrums
10. skövde
Silly season is just another season!
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: Allettan 20/21

Post by Jyrki Sarlomo »

1. Troja
2. Huddinge
3. Dalen
4. Nybro
5. Skövde
6. Mariestad
7. Karlskrona
8. Vimmerby
9. Mörrum
10. Visby/Roma
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Allettan 20/21

Post by Erik Karlsson »

1.Troja
2.Nybro
3.Karlskrona
4.Huddinge
5.Vimmerby
6.Mariestad
7. Dalen
8.Mörrum
9. Skövde
10. Visby/Roma
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Allettan 20/21

Post by Göran Strid »

Göran Strid wrote: 05 Jan 2021, 18:29 1. Troja/Ljungby - men tveksam till första platsen. Överreklamerat lagbygge?
2. Huddinge - vet man inte var man har från en blek östra serie. Men laget är starkt och suveränt pp (bätte än Skövdes pp).
3. Karlskrona - får placeringen för att man är det man var.
4. Dalen - ett riktigt bra lag, som tappat yngre Thörnberg - men det hade varit värre med äldre brodern. Han kommer betyda mycket!
5. Nybro - får platsen av tradition, men en negativ överraskning och kan mycket mer.
6. Skövde - jag tror att man presterar som Marcus skriver om första halvan. Med ett outstanding pp räcker det långt.
7. bois - överreklamerat i vanlig ordning inför också denna säsong med sina supervärvningar - och kommer längre ner än förväntat av många.
8. Vimmerby - trånga rinkens mästare knegar på och tror liksom bois att man är bättre än man är, men det räcker inte denna gång heller.
9. Visby/Roma - trots spelkortet med färjetrafik och en ö, så tar det slut här. Ett exempel till på en medioker östra grupp.
10.Mörrum - snygg och annorlunda tröja med sina traditionsenliga vita prickar, så räcker det inte. Jumboplatsen är tämligen klar.
För säkerhets skull, mina kommentarer är skrivna med det lite lättsammare anslaget. Jag tror exempelvis inte på allvar att prickarna på Mörrums flashiga tröja påverkar prestationen. Och visst - om man inte tippar med supporterögon kommer nog tabellen se något annorlunda ut. Ack ja. Denna tillagda kommentar skriven på förekommen anledning.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Allettan 20/21

Post by Krister Holm »

Göran Strid wrote: 05 Jan 2021, 18:29 1. Troja/Ljungby - men tveksam till första platsen. Överreklamerat lagbygge?
2. Huddinge - vet man inte var man har från en blek östra serie. Men laget är starkt och suveränt pp (bätte än Skövdes pp).
3. Karlskrona - får placeringen för att man är det man var.
4. Dalen - ett riktigt bra lag, som tappat yngre Thörnberg - men det hade varit värre med äldre brodern. Han kommer betyda mycket!
5. Nybro - får platsen av tradition, men en negativ överraskning och kan mycket mer.
6. Skövde - jag tror att man presterar som Marcus skriver om första halvan. Med ett outstanding pp räcker det långt.
7. bois - överreklamerat i vanlig ordning inför också denna säsong med sina supervärvningar - och kommer längre ner än förväntat av många.
8. Vimmerby - trånga rinkens mästare knegar på och tror liksom bois att man är bättre än man är, men det räcker inte denna gång heller.
9. Visby/Roma - trots spelkortet med färjetrafik och en ö, så tar det slut här. Ett exempel till på en medioker östra grupp.
10.Mörrum - snygg och annorlunda tröja med sina traditionsenliga vita prickar, så räcker det inte. Jumboplatsen är tämligen klar.
En liten undring över din kommentar om bois. Du skriver om supervärvningar, men bois gjorde väl egentligen bara en tung värvning i Oliver Fjellström. Övriga tre var ju juniorer som visserligen gjort det bra där, men alla vet ju att det är ett stort steg att ta upp till seniorspel. Klassar du dessa som supervärvningar? Det är du nog rätt ensam om.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Allettan 20/21

Post by Göran Strid »

KH, Adam Samuelsson är en supervärvning (imponerande cv!) och tillsammans med Oliver Fjellström är det (två) supervärvningar. Jag blir inte ett dugg förvånad om hans cv kommer att vara minst lika bra efter vårsäsongen.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Allettan 20/21

Post by Krister Holm »

Göran Strid wrote: 08 Jan 2021, 15:30 KH, Adam Samuelsson är en supervärvning (imponerande cv!) och tillsammans med Oliver Fjellström är det (två) supervärvningar. Jag blir inte ett dugg förvånad om hans cv kommer att vara minst lika bra efter vårsäsongen.
Så här skrev du: "bois - överreklamerat i vanlig ordning inför också denna säsong med sina supervärvningar - och kommer längre ner än förväntat av många." Inför säsongen fick mig att tro det var inför säsongen 20/21, med andra ord innan grundseriestarten. Allettan brukar ju inte kallas för säsong.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Allettan 20/21

Post by Göran Strid »

KH, äsch! Nu får du ge dig. Jag slirade lite på tangenterna där. Vi tar bort "inför säsongen". Bra så?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Allettan 20/21

Post by Göran Strid »

Klasskillnad efter första perioden mellan Visby och Dalen. Total utspelning. Kan det vara så i fortsättningen? 0-4 säger det mesta.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 20/21

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Allettan 20/21

Post by Göran Strid »

Dalenvinsten med 1-6 mot tabelltrean Visby/Roma i östra var en riktig snyting. Rättvist dessutom.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan 20/21

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 08 Jan 2021, 21:33 Dalenvinsten med 1-6 mot tabelltrean Visby/Roma i östra var en riktig snyting. Rättvist dessutom.
Missade 1:a perioden tyvärr men resten var inte mkt att se, Visby var väldigt bleka och utan framträdande profiler!
Kommentatorerna var ju och så bara ”mellanmjölk”!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Allettan 20/21

Post by Göran Strid »

Efter onsdagens omgång så finns det ännu inga tecken på söderseriens lite självpåtagna överlägsenhet. För egen del såg jag delar av Dalen-Troja, Mariestad-Mörrum och Huddinge-Vimmerby. Dalen är bra, inget snack om det och kommer hävda sig i serien, men det visste vi nog efter att ha följt laget under hösten. Att Mariestad dominerade mot Mörrum överraskar efter haussningen av Mörrum. Mariestad visade i matchen att jag nog får omvärdera laget till det bättre än vad jag tippade. Man gjorde en bra match, helt klart. Frågan är nu om det berodde på att Mörrum är övervärderat och lite för mycket av tuta och kör? Huddinge är bra och vinner rättvist och Vimmerby räckte inte till, något man för övrigt visade tecken på i andra och tredje perioden i premiären, när Skövde tagit av sig skridskoskydden och började spela hockey.

Summa summarum, just nu finns det ingenting som pekar mot söderseriens överlägsenhet. Snarare tvärtom.

Fredagens omgång har förutom Skövde-Visby/Roma en andra match mot annan grupp i Mariestads bortamöte mot Vimmerby. Det blir intressanta jämförelser!
Post Reply