Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Ingvar Persson »


Min dotter gifte sig för 25 år sedan med Curt Biller som i ungdomsåren spelade med SIK. De flyttade till Los Angeles i USA fick en dotter och en son Curt tog sonen till isen som liten pojk och såg till att grabben kom till en klubb och tränade hårt många dagar i veckan och Curt tränade själv grabben så ofta han kunde. Resultatet blev att Leon som han heter blev mycket framgångsrik i pojk-och ungdomshockey i Kalifornien. Han låg alltid i toppen av mål-och poängligan och 2 gånger vann har såväl mål som poängligan i en serie med 20 lag . De flyttade sedan till Valencia där Leon spelade med Valencia Flyers ungdoms och juniorlag. Till denna säsong har han blivit värvad till Fresno Monsters en framgångsrik hockeyklubb 20 mil norr om Los Angeles De försökte värva Leon redan förra säsongen men han tackade nej för han ville bo hemma och nära sin flickvän. När de försökte en gång till gav han med sig. På sina 6 första träningsmatcher gick han omedelbart upp i topp i både mål och poängligan med 8 mål och 8 assist 16 poäng ett snitt av 2,66 poäng. Träningsmatchernas motståndare har varit Anaheim, Las Vegas och San Diego med stora vinster för Monsters. Om någon önskar få dokumenterade uppgifter så gå in på Leon Biller eliteprospect och Fresno monsters Hockey Team och klicka på team och sen Roster.
Ingvar Persson
Last edited by Ingvar Persson on 03 Nov 2020, 18:52, edited 3 times in total.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingvar Persson wrote: 03 Nov 2020, 15:53
Min dotter gifte sig fört 25 år sedan med Curt Biller som i ungdomsåren spelade med SIK. De flyttade till Los Angeles i USA fick en dotter och en son Curt tog sonen till isen som litern pojk och såg till att grabben kom till en klubb och tränade hårt många dagar i veckan och Curt tränade själv grabben så ofta han kunde. Resultatet blev att Leon som han heter blev mycket framgångsrik i pojk-och ungdomshockey i Kalifornien. Han låg alltid i toppen av mål-och poängligan och 2 gånger vann har såväl mål som poängligan i en serie med 20 lag . De flyttade sedan till Valencia där Leon spelade med Valencia Flyers ungdoms och juniorlag. Till denna säsong har han blivit värvad till Fresno Monsters en framgångsrik hockeyklubb 20 mil norr om Los Angeles De försökte värva Leon redan förra säsongen men han tackade nej för han ville bo hemma och nära sin flickvän. När de försökte en gång till gav han med sig. På sina 6 första träningsmatcher gick han omedelbart upp i topp i både mål och poängligan med 8 mål och 8 assist 16 poäng ett snitt av 2,66 poäng. Träningsmatchernas motståndare har varit Anaheim, Las Vegas och San Diego. Om någon önskar få dokumenterade uppgifter så gå in på Leon Biller eliteprospect och Fresno monsters Hockey Team och klicka på team och sen Roster.
Ingvar Persson
Här har vi en länk till Leon!!
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... eon-biller
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Ingvar Persson »


Tack Gunwaldh, 'Du har alltid varit hjälpsam. Länge sedan jag träffade dig. Var nog minst 20 år sedan du åkte med mig till bois hallen. En fråga, jag har några filmer som jag fått av Curt Biller som visar den snabbskrinnande måltjuven. bl.a. när han gör Hattrick mot Anaheim. Går det att visa Videor på detta forum?
Ingvar
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingvar Persson wrote: 03 Nov 2020, 18:26
Tack Gunwaldh, 'Du har alltid varit hjälpsam. Länge sedan jag träffade dig. Var nog minst 20 år sedan du åkte med mig till bois hallen. En fråga, jag har några filmer som jag fått av Curt Biller som visar den snabbskrinnande måltjuven. bl.a. när han gör Hattrick mot Anaheim. Går det att visa Videor på detta forum?
Ingvar
Varsegod Ingvar!!
Vi såg Mariestad - Osby 2003/2004 om jag inte minns helt fel. Mariestad vann med 5 - 4. Borde gå att visa filmerna men det vet nog dom som sköter forumet bättre.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote: 03 Nov 2020, 18:41
Ingvar Persson wrote: 03 Nov 2020, 18:26
Tack Gunwaldh, 'Du har alltid varit hjälpsam. Länge sedan jag träffade dig. Var nog minst 20 år sedan du åkte med mig till bois hallen. En fråga, jag har några filmer som jag fått av Curt Biller som visar den snabbskrinnande måltjuven. bl.a. när han gör Hattrick mot Anaheim. Går det att visa Videor på detta forum?
Ingvar
Varsegod Ingvar!!
Vi såg Mariestad - Osby 2003/2004 om jag inte minns helt fel. Mariestad vann med 5 - 4. Borde gå att visa filmerna men det vet nog dom som sköter forumet bättre.
Hej Ingvar!

Kan du lägga upp filmerna på YouTube? Får du till det så kan du sedan lägga upp länkar till filmerna här.
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Ingvar Persson »


Det där med att skicka filmer till You Tube är nog inget som en gamling klarar av. Däremot så har jag skickat filmer via e-post och det har fungerat bra. Så om du vill ge mig din mejladress så kan jag skicka filmerna till dig så får du fixa länkningen. Om du inte vill lämna ut din adress här på forumet så kan du skicka din adress direkt till mig. min mejladress är ipingvarpersson3@gmail.com.
Ingvar
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 03 Nov 2020, 20:20
Det där med att skicka filmer till You Tube är nog inget som en gamling klarar av. Däremot så har jag skickat filmer via e-post och det har fungerat bra. Så om du vill ge mig din mejladress så kan jag skicka filmerna till dig så får du fixa länkningen. Om du inte vill lämna ut din adress här på forumet så kan du skicka din adress direkt till mig. min mejladress är ipingvarpersson3@gmail.com.
Ingvar
per-erik.odh@Rebellerna.com
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Per-Erik Odh »

Här är Ingvars filmer på barnbarnet när han gör mål :thumbup:

https://youtu.be/9fqjbD_Ve1E

https://youtu.be/lzDidxyO_yg
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockeyjunior i USA med viss anknytning till SIK

Post by Ingvar Persson »

:) :) Stort tack Per-Erik, Jag skall snarast berätta detta för Leon och hans föräldrar.
Om inte Corona hade härjat i USA så hade de varit här vid Jul-och nyår och Leon kanske kunnat varit med på någon träning med SIK om de överhuvud taget tränar vid den tiden.
Ingvar
Post Reply