Tippa grundserien 2020

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Göran Strid »

Jag har ett resultat! Meddelas tisdag morgon. Jag vill kontrollera en sista gång för att vara säker. Det är jämnt mellan ettan och tvåan. 8-)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Göran Strid »

Så var det klart och så här slutade tipset! Erik vann efter en hård fight mot främst Perka! :clap:

1. Erik          0,874 - Grattis!
2. Perka        0,867 - Grattis!
3. Marcus      0,839 - Grattis!
4. Johan        0,811 - Mycket bra! Ett värde över 0,8 är mycket bra!
5. Kristoffer  0,790 - Bra
6. Niklas       0,783 - Bra
6. Peter         0,783 - Bra
8. Magnus      0,720 - Bra
9. Göran        0,706 - Nja, ok då, bra
10. Gunwaldh 0,685 - Ok
11. Urban       0,608 - Ok

Eftersom Erik har avböjt trisslotterna, så fördelas dessa med två lotter till Perka och en lott till Marcus, dvs summa 4 lotter resp 2 lotter till tvåan och trean.

Jag skickar skraplotterna per post så fort jag fått Perkas och Marcus postadresser med sms (0735-120226). Skraplotterna är fotade av mig med serienummer. När ni skrapat era lotter skickar ni bild på de skrapade lotterna med läsbart serienummer. Pristagarna svarar själva för att informera om resultatet av skrapningarna på denna tråd. 

Alltså, alla vinster upp till och med 1000 kr behålls av vinnaren. Var och en av lotterna räknas enskilt för sig och räknas inte ihop! Teoretiskt kan alltså Perka vinna 4 000 kr för egen del och Marcus 2000 kr för egen del. Vinst på enskild lott överstigande 1000 kr delas lika mellan 10 deltagare (Erik har avböjt vinst).

Tack för deltagandet och visat intresse! Och nu håller vi tummarna för att det blir i varje fall någon vinst som faller ut! 30 kronor är 30 kronor... :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Per-Erik Odh »

Haha, vad kul :mrgreen:

Fattar inte riktigt hur jag kunde komma så högt men det visar ju rätt tydligt att man kan komma långt på ren tur. Tur är ju det som krävs om man ska vinna på lotter också så det är bara att hålla tummarna för att turen håller i sig :)

Noterar lite lagom elakt att Urban är konsekvent i sitt tippande och håller sig fast förankrad i bottenskiktet. Hur han bär sig åt de gånger han glatt kommer och viftar med en oddset kupong som gått in är en gåta :roll:
Vet ni förresten vad det är för likhet mellan Urban och Surahammar?

Göran, jag har fullt förtroende för dig så maila över bild på mina lotter så blir det kanon. Och klämmer du in någon läsarfråga i mailet också räknar jag det som ytterligare en vinst. God fortsättning och hälsa min Svenskafröken :thumbup:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 05 Jan 2021, 11:21 Haha, vad kul :mrgreen:

Fattar inte riktigt hur jag kunde komma så högt men det visar ju rätt tydligt att man kan komma långt på ren tur. Tur är ju det som krävs om man ska vinna på lotter också så det är bara att hålla tummarna för att turen håller i sig :)

Noterar lite lagom elakt att Urban är konsekvent i sitt tippande och håller sig fast förankrad i bottenskiktet. Hur han bär sig åt de gånger han glatt kommer och viftar med en oddset kupong som gått in är en gåta :roll:
Vet ni förresten vad det är för likhet mellan Urban och Surahammar?

Göran, jag har fullt förtroende för dig så maila över bild på mina lotter så blir det kanon. Och klämmer du in någon läsarfråga i mailet också räknar jag det som ytterligare en vinst. God fortsättning och hälsa min Svenskafröken :thumbup:
Även jag har såklart fullt förtroende för Göran, så om du vill så får du gärna skrapa alla lotterna och skicka min eventuella vinst till Skövde IK :) och posta resultatet här såklart :D

Och tack för insatsen med uträkningen Göran!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 05 Jan 2021, 11:21 Haha, vad kul :mrgreen:

Fattar inte riktigt hur jag kunde komma så högt men det visar ju rätt tydligt att man kan komma långt på ren tur. Tur är ju det som krävs om man ska vinna på lotter också så det är bara att hålla tummarna för att turen håller i sig :)

Noterar lite lagom elakt att Urban är konsekvent i sitt tippande och håller sig fast förankrad i bottenskiktet. Hur han bär sig åt de gånger han glatt kommer och viftar med en oddset kupong som gått in är en gåta :roll:
Vet ni förresten vad det är för likhet mellan Urban och Surahammar?

Göran, jag har fullt förtroende för dig så maila över bild på mina lotter så blir det kanon. Och klämmer du in någon läsarfråga i mailet också räknar jag det som ytterligare en vinst. God fortsättning och hälsa min Svenskafröken :thumbup:
Jag är glad att du vann Perka,ödmjuka människor förtjänar framgång.Till mitt försvar så gjorde ju uppenbarligen många lag fel,jag tippade som det borde ha slutat...ja just det...Skit ner dig Perka ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Göran Strid »

Perka och Marcus, ok då gör vi så. Jag köper och skrapar imorgon och redovisar resultat här!

Marcus, jag vill att du skickar mig ditt mobilnr tack!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tippa grundserien 2020

Post by peter johansson »

Grattis Erik,Perka och Marcus bra jobbat :clap: :clap: och lycka till med lotterna (dock inte Erik) som efter ett starkt erkännande avstår riktigt starkt gjort Erik :thumbup: :thumbup:
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Erik Karlsson »

Hoppas alla är nöjda!
Så ser vi fram emot en Alletta!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Kristian Eriksson »

Bra tippat! Jag ska se till att vara med nästa gång, så kanske Urban kan lämna över sistaplatsen!? :shifty:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Göran Strid »

Nu är skrapningen klar!

Perka vinner på två lotter 2x30 kr vardera. Summa 120 kronor! Pengarna swishas till Perka.
Marcus vinner på en lott 2x30 kr. Summa 60 kronor! Pengarna swishas till Skövde IK med "förklarande text".

Pristagarna har fått bilder på lotterna före och efter skrapning.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tippa grundserien 2020

Post by Per-Erik Odh »

Tackar Göran :thumbup:

Pengarna har skickats vidare till SIK stödet nu.
/Perka
Post Reply