Corona och ekonomi

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Corona och ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

Från expressen.se.

"Samtidigt höjs maxgränsen för gäster vid sittande arrangemang inom idrott och kultur från 50 personer till 300 personer.

Samtliga 300 personer måste kunna sitta ned under hela evenemanget med minst en meters avstånd. Personer i samma sällskap får dock sitta bredvid varandra.

– Det kommer att gälla från och med den 1 november, säger kultur- och demokratiminister Amanda Lind."
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Corona och ekonomi

Post by Marcus Lundgren »

Intressant!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Corona och ekonomi

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 22 Oct 2020, 15:13 Intressant!
Ja det kan man verkligen säga, inte minst vad det egentligen kommer innebär i praktiken, när det gäller ekonomin inte minst! Från publiksynpunkt är det förstås bättre att 300 hejar och tjoar än 50. Kanske inte för Vännäs, Teg och Segeltorp, som brukar ha den publiken, men för många andra lag...
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 295
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: Corona och ekonomi

Post by Bo Karlsson »

Jag är lite fundersam till detta beslut, å ena sidan bra med mer publik på matcherna, Troja får inte in mer pengar eftersom dem redan sålt ca. 400 säsongsbiljetter men ändå bra, å andra sidan, tidigare när smittan inte ökade speciellt vägrade man tillåta en ökning av publikantalet men nu när smittspridningen ökar tillåter man helt plötsligt mer publik på läktaren, mycket märkligt tycker jag.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Corona och ekonomi

Post by peter johansson »

Bo Karlsson wrote: 23 Oct 2020, 14:49 Jag är lite fundersam till detta beslut, å ena sidan bra med mer publik på matcherna, Troja får inte in mer pengar eftersom dem redan sålt ca. 400 säsongsbiljetter men ändå bra, å andra sidan, tidigare när smittan inte ökade speciellt vägrade man tillåta en ökning av publikantalet men nu när smittspridningen ökar tillåter man helt plötsligt mer publik på läktaren, mycket märkligt tycker jag.

Bara att instämma Bo mycket märkligt !?!?!?! :crazy: :crazy: :crazy:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Corona och ekonomi

Post by Göran Strid »

År det någon som vet hur många årskort Skövde sålt? Perka?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Corona och ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

Nej jag vet inte hur många årskort Göran.

Angående att de släpper in 300 på kultur och idrottsevenemang tror jag det är såhär.

Vi har inte råd till eller möjlighet att stänga hela samhället. Men det måste stängas delar för att hålla smittspridningen på en hanterbar nivå. Det har varit en satan så stor press på de som bestämmer att lätta upp för kultur och idrottsevenemang men om de öppnar upp där, vad ska de då stänga istället? Regeringen har suttit i en rävsax!
Nu blev det hallabalo med stora tidningsrubriker för att det partades på ett ej coronasäkert sätt ute på restauranger och liknande förra helgen och folk blev förbannade. Då såg regeringen sin chans att öppna lite för kultur och idrott där pressen på dem var stor och istället dra ned på det ute på restauranger.
I smittskyddssynpunkt mer eller mindre ett nollsummespel men ändå en vinst för de styrande då de kunde trassla sig ur en krånglig situation på ett politiskt korrekt sätt


Lite off topic då för den konspiratoriskt lagda:
Man kan ju fundera över om det var en händelse att media slog upp nyheten om partymänniskor så stort i helgen? Det är knappast första helgen det partas.
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Corona och ekonomi

Post by Marcus Lundgren »

300 personer hann inte ens slå in innan Skåne, Västra götaland, Östra götaland och Stockholm fick hårdare restriktioner.

Så vitt jag har förstått på den här korta tiden sedan pressträffen vid 14, så har förbundet gått ut till klubbar att pausa ALL aktivet (möjligen att barnens träning osv fortsätter).

Pausas hela div1 nu eller vad tror vi?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Corona och ekonomi

Post by Gunwaldh Johansson »

Blir ingen höjning till 300 personer den 1/11 i Västra Götaland. Tror tyvärr att det inte kommer tillåtas mer 50 personer resen av detta året.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... opp-direkt
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Corona och ekonomi

Post by Niklas Hjalmarsson »

Säsongen läggs nog på is :crazy: nu får våra lag!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Corona och ekonomi

Post by Göran Strid »

Läser nu att berörda regioner enligt fotbollsförbundets beslut lägger ner all tävlingsverksamhet för alla serier utom allsvenskan, superettan och ettan, dvs tre nivåer undantas. Kan det bli samma med hockeyn? Finns ännu inget kl 21 om detta på hockeyförbundets hemsida.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Corona och ekonomi

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 29 Oct 2020, 21:08 Läser nu att berörda regioner enligt fotbollsförbundets beslut lägger ner all tävlingsverksamhet för alla serier utom allsvenskan, superettan och ettan, dvs tre nivåer undantas. Kan det bli samma med hockeyn? Finns ännu inget kl 21 om detta på hockeyförbundets hemsida.
Enligt Mariestads sida så kommer a-laget fortsätta.
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Corona och ekonomi

Post by Kristoffer Bennemyr »

All seniorverksamhet utom SHL, SDHL, Ha, HE och J20 nationell läggs på is i Västra Götaland till den 19 november enligt Lysekils sportchef...
För Rebellerna I Tiden!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Corona och ekonomi

Post by Gunwaldh Johansson »

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Corona och ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 29 Oct 2020, 16:13 300 personer hann inte ens slå in innan Skåne, Västra götaland, Östra götaland och Stockholm fick hårdare restriktioner.

Så vitt jag har förstått på den här korta tiden sedan pressträffen vid 14, så har förbundet gått ut till klubbar att pausa ALL aktivet (möjligen att barnens träning osv fortsätter).

Pausas hela div1 nu eller vad tror vi?
Som många påpekade när de tillät 300, hur kan de ta det beslutet nu när kurvorna pekar uppåt, det går ju stick i stäv med vad de hela tiden sagt?

Ja jag har ju redan skrivit om det tidigare och det politiskt korrekta i 300 beslutet. Man kan dra det ännu längre än så för det var nog som så att man tog beslutet, för att blidka en jättestor opinion, i vetskap om att man skulle få backa på det innan det ens blev verklighet? Så coachar man ett land!
/Perka
Post Reply