Play-Off och kvalserien

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Tre säkra ettor i Troja, Östersund och Nybro och så kryddar man det med Väsby, MoDo och Timrå och dubblar insatsen från förra kraschen, så tar man ju lätt hem förlorade slantar! Man låter nästan som tvärsäkra Matte nu från Studio HE... :shock: :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 28 Feb 2020, 16:22 .....
.....Man låter nästan som tvärsäkra Matte nu från Studio HE... :shock: :D
Bankränta ;)
/Perka
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 295
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Bo Karlsson »

Troja hade Skövdedomaren Johan Wedin ikväll och efter en vettig första period blev det många konstiga domslut, men han lyckades ge lagen lika många 2 minutare, :mrgreen: :mrgreen:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Tips är svårt det, även om man vet hur resultatet blir. Före matchen alltså. Det är ojuste att lagen inte presterar de resultat som man tippat!

Väsby-Halmstad 3-3
Östersund-Kiruna 4-1
Nybro-Nyköping 4-2
Boden-Teg 5-1
Kallinge-Vimmerby 3-3
Lindlöven-Visby 3-2
Tranås-Piteå 3-3
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 29 Feb 2020, 10:53 Tips är svårt det, även om man vet hur resultatet blir. Före matchen alltså. Det är ojuste att lagen inte presterar de resultat som man tippat!

Väsby-Halmstad 3-3
Östersund-Kiruna 4-1
Nybro-Nyköping 4-2
Boden-Teg 5-1
Kallinge-Vimmerby 3-3
Lindlöven-Visby 3-2
Tranås-Piteå 3-3
Om jag tippar tvärtemot blir jag rik :D
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 29 Feb 2020, 11:51 Om jag tippar tvärtemot blir jag rik :D
Ok, här är tre givna ettor! Med fördubblad insats (igen) så är slantarna tillbaka!
Östersund, Nybro och Boden! Ger 2,45 på ATG och tre tvåor ger 178,5, så varsågod! :D
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Där satt den och nu är man tillbaka på banan med plusresultat! Hur gick det till, kanske någon frågar. Jo, man satsar x kr på första spelet. Spricker det, så satsar man 2x på nästa spel och ser till att det ger minst 2,00 i odds. Spricker även det, så satsar man 4x och det spelet måste ge minst 2,00 i vinst osv. När vinsten kommer - och det gör den - så har man vinst minst lika med första insatsen. Enkelt och klassiskt som när man spelar rött eller svart på roulette. Och så kan man börja på nytt. Det finns dock ett spännande men, och det är att man måste ha muskler för att hålla ut. Erfarenhetsmässigt så bör man klara det tre till fyra omgångar. Kan minska något om man har kunskap. Jag påstår att vi alla som läser detta har den kunskapen. Min statistik ligger på medelvinst 2,4/omgång under säsongen och det är jag rätt stolt över, för det ger en rejäl vinst sett över ett spelår.

För den som vill testa, satsa 10 kr första spelet och max en säker trippel på max 1,5 per match. Spricker den, satsa 20 kr och en ny trippel på minst 2,0 i odds. Spricker den satsa 40 kr på en säker trippel osv. Till slut så vinner man första insatsen eller mera om oddset totalt är över 2,0 i odds. Och så fortsätter man! Håll till godo!

PS. Om alla spelade så med stenhård självdisciplin så skulle spelbolagen få stänga butiken, så berätta inte detta för någon! :D DS.
Last edited by Göran Strid on 29 Feb 2020, 19:21, edited 1 time in total.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 29 Feb 2020, 18:44 Där satt den och nu är man tillbaka på banan med plusresultat! Hur gick det till, kanske någon frågar. Jo, man satsar x kr på första spelet. Spricker det, så satsar man 2x på nästa spel och ser till att det ger minst 2,00 i odds. Spricker även det, så satsar man 4x och det spelet måste ge minst 2,00 i vinst osv. När vinsten kommer - och det gör den - så har man vinst minst lika med första insatsen. Enkelt och klassiskt som när man spelar rött eller svart på roulette. Och så kan man börja på nytt. Det finns dock ett spännande men, och det är att man måste ha muskler för att hålla ut. Erfarenhetsmässigt så bör man klara det tre till fyra omgångar. Kan minska något om man har kunskap. Jag påstår att vi alla som läser detta har den kunskapen. Min statistik ligger på medelvinst 2,4/omgång under säsongen och det är jag rätt stolt över, för det ger en rejäl vinst sett över ett spelår.

För den som vill testa, satsa 10 kr första spelet och max en säker trippel på max 1,5 per match. Spricker den, satsa 20 kr och en ny trippel på minst 2,0 i odds. Spricker den satsa 40 kr på en säker trippel osv. Till slut så vinner man första insatsen eller mera om oddset totalt är över 2,0 i odds. Och så fortsätter man! Håll till godo!
Grattis till vinsten :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Urban, tack! :thumbup:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Gunwaldh Johansson »

Så här kommer Play-Off 2 spelas

Halmstad–Tranås

Borlänge–Visby/Roma

Huddinge–Vimmerby

Hudiksvall–Nybro

Mariestad –Östersund

Troja/Ljungby–Boden

Speldatum: Första matcherna spelas tisdagen den 3 mars. Returerna och eventuell en tredje match spelas 6 mars, respektive 7 mars. Oseedat lag börjar på hemmais.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Halmstad–Tranås
Borlänge–Visby/Roma
Huddinge–Vimmerby
Hudiksvall–Nybro
Mariestad –Östersund
Troja/Ljungby–Boden

Går inte att tippa med någon säkerhet! Möjligen Borlänge, men det räcker inte. Avvaktar till andra matchen. Känns så just nu.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Som sagt, avstår. Finns ingen säkerhet i någon match, dvs en första syn på odds under 1,75. Det räcker ju med att granska oddsen på matcherna på ATG. Inget odds under 2,00.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Gunwaldh Johansson »

Tippar kvällens matcher så här.

Tranås - Halmstad 2 - 5
Visby - Borlänge 2 - 4
Vimmerby - Huddinge 4 - 2
Nybro - Hudiksvall 5 - 3
Östersund - Mariestad 2 - 4
Boden - Troja 3 - 5
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Niklas Hjalmarsson »

Tranås - Halmstad 2-4
Visby - Borlänge 3-3
Vimmerby - Huddinge 4-2
Nybro - Hudiksvall 3-3
Östersund - Mariestad 1-3
Boden - Troja 4-2
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Match nr 2 PO2

Halmstad - Tranås 3-3
Borlänge - Visby 5-3
Huddinge - Vimmerby 4-2
Hudiksvall - Nybro 3 -3
Mariestad - Östersund 4-3
Troja - Boden 5-2

Hm, Borlänge, Huddinge och Troja borde vara spelbart. I alla fall Borlänge och Troja, som spelas till en dubbel med fina 2,92.
Post Reply