Studio Hockeyettan

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

Måste säga att det var riktigt roligt att se Studio Hockeyettan. Kul att se en sådan proffsig produktion på vår nivå.
Men hallå, hur kunde de missa att prata något om det förestående derbyt som ju är en höjdpunkt i hockeyettan oavsett med vilka ögon man ser. När det dessutom är den enda matchen som spelas i hela hockeyettan under måndagen.

https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=148382
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

Tycker att det var ett sevärt avsnitt av Studio "ATG" Hockeyettan denna gången när det dessutom gästades av Mikael Mjörnberg. Man kan tycka vad man vill om Mjörnberg men det är ändå sannolikt att han är den person som har den bästa överblicken av hockeyettan totalt i hela hockeysverige och det ska han ha respekt för :clap:
Som vanligt känns det dock som att de sopar av den västra serien för fort men det beror nog mer på en själv :roll:
Det är filmklipp från matchen Grums-SIK som ju avgjordes med två mål i öppen kasse. Det är rätt kul att se Henrikssons reaktion efter 3-1 målet, det ser ut som att han på egen hand är beredd att attackera hela Grumsfemman. En lagom förbannad Henriksson är en bra Henriksson 8-)

https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=149786
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

Det är en rätt profsig produktion men genomgående tycker jag att de har ägnat västra för lite uppmärksamhet. idag påstod dessutom han oddstomten att västra serien är den sämsta, ja då vet man det. Jovisst visade de bild på både Thegel och Thilander idag men det kändes som att de bara sopade av den västra serien. Dessutom var det tydligen bara Mariestad och Borlänge som var värdiga allettanlag av de fem som ju i princip är färdiga, återigen han oddstomten. Skärpning på er ni i ATG Hockeyettanproduktionen :bois:

En kul intervju från norra med Skövdeögon sett då de hade ett snack med Anton Tano :)
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Studio Hockeyettan

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 21 Nov 2019, 19:32 Det är en rätt profsig produktion men genomgående tycker jag att de har ägnat västra för lite uppmärksamhet. idag påstod dessutom han oddstomten att västra serien är den sämsta, ja då vet man det. Jovisst visade de bild på både Thegel och Thilander idag men det kändes som att de bara sopade av den västra serien. Dessutom var det tydligen bara Mariestad och Borlänge som var värdiga allettanlag av de fem som ju i princip är färdiga, återigen han oddstomten. Skärpning på er ni i ATG Hockeyettanproduktionen :bois:

En kul intervju från norra med Skövdeögon sett då de hade ett snack med Anton Tano :)
Inte så oväntat att dom inte bryr sig om den Västra serien så mycket. Är ju inga lag från Stockholm i den serien.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Studio Hockeyettan

Post by Göran Strid »

Nej, detta var inget bra alls. Jag påstår näst intill katastrof - igen - för varumärket AE. En "expert" till vänster vid namn "Matte" är pinsam. Han vet inte ett skvatt om hockeyettan, men beter sig med tvärsäkra tyckanden som om han vet något, vilket han inte vet. Han har ingen aning om vad Grums, Skövde eller Lindlöven kommer prestera i allettan. Och vad har Östra mer än möjligen Huddinge, Hudiksvall och Väsby i så fall? Jag har sett åtskilliga matcher i östra och jag kan garantera att det är mycket tunt på sina håll med en pinsam fladderhockey som presteras. Och vad har Norra mer än Västra? Möjligen kan Södra vara lite vassare med tanke på fighten kring strecket, men toppen? Om det vet inte denne "Matte" en skvatt. En överlägsen typ, som inte hör hemma i en studio som vill göra anspråk på viss seriositet, antar jag.

Nä, om det skall fortsätta så här med sin skojsannivå, så får det vara för mig. Programmet är inte trovärdigt i sin uppbyggnad eller för den delen kompetens. Stackars AE med sitt jobb att sälja in sitt varumärke.

"Oddstomten", som Perka skriver förresten. Det var en träffande beskrivning.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 21 Nov 2019, 20:14 ......
....
"Oddstomten", som Perka skriver förresten. Det var en träffande beskrivning.
Jag fick intrycket att Challe Berglund var irriterad på "oddstomten"?
Det enda vettiga han sade var när han protesterade mot att Mjörnberg påstod att det var streckstrider överallt.
/Perka
Kristoffer Bennemyr
Reactions:
Posts: 192
Joined: 27 Jan 2014, 19:47
Location: Skövde

Re: Studio Hockeyettan

Post by Kristoffer Bennemyr »

Jösses vilken tomte!

Snacka om att vräka ur sig fler grodor på fem minuters snack om västra serien än vad det finns i träsk i Florida.
För Rebellerna I Tiden!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Studio Hockeyettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jasså de pratade om annat än Norra och Östra idag alltså!?
Jag tycker personligen inte att det varit speciellt bra nån gång.
Foppa var med sist och pratade lite om Norra, visst kul...men annars??

Mjörnberg är väl tyvärr den ende som har nån kunskap överlag om alla serier!
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Studio Hockeyettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Har precis kollat sändningen och det var precis som vanligt, Norra pratades det om i 10 minuter och 30 sek, Östra & södra lika länge 9 min & 10 sek och västra avhandlades på ynka 4 minuter och 50 sekunder! :evil:
Silly season is just another season!
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Studio Hockeyettan

Post by Krister Holm »

Bedrövligt dåligt program med experter som inte kan någonting! Östra bättre än norra och västra?! Noll koll! Bara för att en serie är tudelad behöver den ju inte vara dålig.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Studio Hockeyettan

Post by Marcus Lundgren »

Krister Holm wrote: 22 Nov 2019, 10:31 Bedrövligt dåligt program med experter som inte kan någonting! Östra bättre än norra och västra?! Noll koll! Bara för att en serie är tudelad behöver den ju inte vara dålig.
Jag tycker det visar sig år efter år i Allettan och kvalserien att Västra håller bättre klass än iaf. Östra och Norra, och ofta inte sämre än södra heller för den delen.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3766
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Studio Hockeyettan

Post by Göran Strid »

Krister och Magnus, kungsord!

Det finns flera tunga namn som tycker som vi, så vi är inte ensamma.

Trevlig helg!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

Blir lite svårt att klaga på dagens program då de hade med en intervju med Johan Hellström, bra där :thumbup:

Studion gick ut hårt och menade att det redan var avgjort vilka som spelar i Allettan men Johan påpekade att vi är inte klara ännu. Då kollade Challe Berglund upp återstående spelchema och konstaterade att så är det ju faktiskt. Jag konstaterar det vi redan har varit inne på, de är inte helt pålästa där i studion.

Men tack ATG för intervjun med Hellas, den gillades :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

Btw: man frågade också Johan om skadeläget inför måndagens derby.
Vi har frågetecken för två spelare svarade Hellas.

Johan Bok vet vi ju rätt säkert. Santesson kan vi tro också och då bör det innebär att Planeby inte utgick på grund av hjärnskakning under onsdagens match.
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Studio Hockeyettan

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 28 Nov 2019, 23:33 Btw: man frågade också Johan om skadeläget inför måndagens derby.
Vi har frågetecken för två spelare svarade Hellas.

Johan Bok vet vi ju rätt säkert. Santesson kan vi tro också och då bör det innebär att Planeby inte utgick på grund av hjärnskakning under onsdagens match.
Jag tror att det är santesson som är tillbaks och Planeby som är osäker,dom sa ju att han såg ut att må dåligt efter matchen!
Post Reply