Studio Hockeyettan

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Studio Hockeyettan

Post by Urban Stahel »

Urban Stahel wrote: 29 Nov 2019, 01:17
Per-Erik Odh wrote: 28 Nov 2019, 23:33 Btw: man frågade också Johan om skadeläget inför måndagens derby.
Vi har frågetecken för två spelare svarade Hellas.

Johan Bok vet vi ju rätt säkert. Santesson kan vi tro också och då bör det innebär att Planeby inte utgick på grund av hjärnskakning under onsdagens match.
Jag tror att det är santesson som är tillbaks och Planeby som är osäker,dom sa ju att han såg ut att må dåligt efter matchen!
Eller så är frågetecknen just Santesson och Planeby,Bok är ju knappast aktuell för spel ännu på ett tag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

I torsdagens avsnitt av ATG Hockeyettan har de med en intervju med Grums tränare och man pratar naturligtvis en del om söndagens match mot Skövde. Det har ju varit en del upprörda känslor kring det faktum att Grums lånat ut spelare till Karlskrona i Allsvenskan. Det rör sig ju om Jesper Norbäck och Pelle Hedlund som är tongivande spelare i laget, de har platserna 1 och 2 i deras interna poängliga. Pelle Hedlund gjorde för övrigt hat trick mot Skövde senast.

I vilket fall, under torsdagen var det oklart om killarna kommer spela söndagsmatchen mot Skövde och Grums tränare Erik Koskela berättar att de skall ta beslut under torsdagseftermiddagen om de ska vara med mot Skövde. Detta var ju igår, är det någon som vet vad beslutet blev?

Inte för att det spelar någon roll men deras backklippa Jesper Apell, som vi ju känner väl till i Skövde, hade också erbjudande om att bli utlånad till Karlskrona. Han tackade nej.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Studio Hockeyettan

Post by Gunwaldh Johansson »

Räknar kallt med att Grums kommer med sitt bästa lag på söndag kväll. För dom vill nog bli 2:a i grundserien.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Studio Hockeyettan

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 06 Dec 2019, 13:45 Räknar kallt med att Grums kommer med sitt bästa lag på söndag kväll. För dom vill nog bli 2:a i grundserien.
Vi får se, men jag tror att för Norbäck och Hedlund spelar det ingen roll, om Grums kommer tvåa eller trea. För dem gäller allsvenskan och inget annat, tror jag. Om Karlskrona vill att de spelar för dem ikväll mot Mora och mot Södertälje på söndag, så gör de det. Så är det i hockeyvärlden numera. Hursom, med de spjut-spelarna ev borta på söndag - för de är bra och tillsammans med Appel och en jäkligt bra målis i Bågenvik ordnat en plats i allettan - ökar givetvis Skövdes chanser avsevärt att sno åt sig nödvändiga poäng.

Btw, heders åt Appel!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Studio Hockeyettan

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 06 Dec 2019, 16:33
Gunwaldh Johansson wrote: 06 Dec 2019, 13:45 Räknar kallt med att Grums kommer med sitt bästa lag på söndag kväll. För dom vill nog bli 2:a i grundserien.
Vi får se, men jag tror att för Norbäck och Hedlund spelar det ingen roll, om Grums kommer tvåa eller trea. För dem gäller allsvenskan och inget annat, tror jag. Om Karlskrona vill att de spelar för dem ikväll mot Mora och mot Södertälje på söndag, så gör de det. Så är det i hockeyvärlden numera. Hursom, med de spjut-spelarna ev borta på söndag - för de är bra och tillsammans med Appel och en jäkligt bra målis i Bågenvik ordnat en plats i allettan - ökar givetvis Skövdes chanser avsevärt att sno åt sig nödvändiga poäng.

Btw, heders åt Appel!
Såg att Hedlund var med för Karlskrona.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Studio Hockeyettan

Post by Göran Strid »

I studion säger Matte, tipsexperten, att Nyköping vinner mot Linden "bombsäker seger och vinner med tre-fyra puckar". Ungefär lika bombsäkert som att Nyköping går till allettan och att det något senare under hösten bara finns två bra lag i västra värda att spela i allettan, nämligen bois och Borlänge.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Studio Hockeyettan

Post by Göran Strid »

"Förhandlingarna har gått i lås. Nu är det klart att Piteå hyr ut sin stora stjärna Magnus Isaksson till Skellefteå AIK i SHL över JVM.
– Det är en deal vi är nöjda med, säger Piteås sportchef Jonatan Glader till HockeyNews.se."

Detta kan man läsa idag och det borde vara något för Studio Hockeyettan att ta upp ikväll? Det är alltså viktigare att Skellefteå kan fylla på sin trupp än att Piteå har sin bäste spelare borta i Allettans inledande fyra-fem matcher? Och som vanligt, en övre nivå dikterar villkoren.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Studio Hockeyettan

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 12 Dec 2019, 11:17 "Förhandlingarna har gått i lås. Nu är det klart att Piteå hyr ut sin stora stjärna Magnus Isaksson till Skellefteå AIK i SHL över JVM.
– Det är en deal vi är nöjda med, säger Piteås sportchef Jonatan Glader till HockeyNews.se."

Detta kan man läsa idag och det borde vara något för Studio Hockeyettan att ta upp ikväll? Det är alltså viktigare att Skellefteå kan fylla på sin trupp än att Piteå har sin bäste spelare borta i Allettans inledande fyra-fem matcher? Och som vanligt, en övre nivå dikterar villkoren.
Jag tolkar det snarare som att de har fått betalt för utlåningen!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Studio Hockeyettan

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 12 Dec 2019, 13:25 Jag tolkar det snarare som att de har fått betalt för utlåningen!
Det har de fått. Pengar är viktigare än resultatet på isen alldeles tydligt. Men är supportrarna glada över detta? Vad sägs om att hyra ut Thegel till Karlskoga under J-VM och få lite slantar? Hur kul vore det? Eller till Färjestad (om han nu skulle platsa där rent hypotetiskt) och få in lite mer. Hur kul vore det?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Studio Hockeyettan

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 12 Dec 2019, 14:10
Marcus Lundgren wrote: 12 Dec 2019, 13:25 Jag tolkar det snarare som att de har fått betalt för utlåningen!
Det har de fått. Pengar är viktigare än resultatet på isen alldeles tydligt. Men är supportrarna glada över detta? Vad sägs om att hyra ut Thegel till Karlskoga under J-VM och få lite slantar? Hur kul vore det? Eller till Färjestad (om han nu skulle platsa där rent hypotetiskt) och få in lite mer. Hur kul vore det?
Nej jag håller med dig Göran, jag menar bara att jag inte tror att Piteå bryr sig om Skellefteå. Hade det hänt att Thegel blev utlånad så hade jag inte varit nöjd alls..
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Studio Hockeyettan

Post by Göran Strid »

Lyssnat på dagens studio (19 dec). Vad skall man säga? Tjavars, ungefär. Mycket snack om lite egentligen och den gode Victor Andersson från Huddinge visade igen att mina intryck från intervjun i Mjörnbergs krönikeserie stämmer. Killen vet lite om vad som väntar. Väldigt mycket luft i programmet och väldigt lite om till exempel en av favoriterna Mariestad för att inte tala om de tydliga ickelagen - får dom vara med i allettan? - som Grums, Borlänge, Halmstad, Tranås, Skövde, Kallinge, Teg, Kiruna IF, Lindlöven? Mycket snack om Visby och farorna med att åka båt till ön och att spela hockey där.

Höstens avsnitt har inte utvecklats, som jag hoppats på.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Studio Hockeyettan

Post by peter johansson »

Har kollat på ett par program men den röda tråden verkar vara norra och östra serierna till 75-80 % resten av tiden västra och södra serien verkar som om dom knappt finns de lagen i de serierna tyvärr så nu kommer det väl bara bli NORRA ALLETTAN i varje program och sedan den där Matte i studion en fruktansvärt nonchalant "expert" väldigt tråkig att lyssna på som bara bröstar upp sig patetisk om ni frågar mig Challe och Claes får godkänt men den tredje länken kan dom byta ut till något trevligare tycker jag !!!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

peter johansson wrote: 20 Dec 2019, 09:34...
.....
.....den där Matte i studion en fruktansvärt nonchalant "expert" väldigt tråkig att lyssna på som bara bröstar upp sig patetisk om ni frågar mig Challe och Claes får godkänt men den tredje länken kan dom byta ut till något trevligare tycker jag !!!
Tycker det syns mer och mer för varje program att speciellt Challe börjar ledsna på Matte.
I detta avsnitt så får han ju alla emot sig till och med när de diskuterar kring målvaktsfrågan :lol:
Så byt ut Matte och lite jämnare fördelning mellan serier så är det riktigt bra.

Undrar hur de kommer fördela nu efter jul när de både har allettor och fortsättningsserier som ska ha sändningstid?
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Studio Hockeyettan

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 20 Dec 2019, 09:45
peter johansson wrote: 20 Dec 2019, 09:34...
.....
.....den där Matte i studion en fruktansvärt nonchalant "expert" väldigt tråkig att lyssna på som bara bröstar upp sig patetisk om ni frågar mig Challe och Claes får godkänt men den tredje länken kan dom byta ut till något trevligare tycker jag !!!
Tycker det syns mer och mer för varje program att speciellt Challe börjar ledsna på Matte.
I detta avsnitt så får han ju alla emot sig till och med när de diskuterar kring målvaktsfrågan :lol:
Så byt ut Matte och lite jämnare fördelning mellan serier så är det riktigt bra.

Undrar hur de kommer fördela nu efter jul när de både har allettor och fortsättningsserier som ska ha sändningstid?
Sen måste man förstå att ettan är en serie som inte har haft den där täckningen förut, om det får hålla på ett par år så kommer ju Challe och gänget att lära sig mer och mer om lag, spelare osv. Jag håller dock med om kritiken mot Matte såklart!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Studio Hockeyettan

Post by Per-Erik Odh »

Nu får allettan all fokus i Studio Hockeyettan. Naturligtvis roligt för oss som är i allettan men oj så nedpissad man måste känna sig om man lirar fortsättningserierna.
/Perka
Post Reply