Nya Skövde IK

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Nya Skövde IK

Post by Krister Holm »

Den historiska händelsen var att man tar tillbaka damverksamheten under sina vingar sedan Skövde HC la ner.
https://www.skovdenyheter.se/article/sk ... ighet-att/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5328
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Nya Skövde IK

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote: 28 Nov 2019, 20:53 Den historiska händelsen var att man tar tillbaka damverksamheten under sina vingar sedan Skövde HC la ner.
https://www.skovdenyheter.se/article/sk ... ighet-att/
Det historiska är väl den syn man har på damhockeyn nu när den kommer tillbaks i Skövde IK. Nu kommer det ske en satsning på ett representationslag så visst kan man se det som en historisk händelse i det perspektivet.
Jag gick till presskonferensen tämligen övertygad om vad den skulle handla om och med ganska låga förväntningar. Jag åkte hem från presskonferensen med en märkbart bättre känsla i kroppen. Detta har jättestora chanser att bli ett stort kliv mot målet att bli en ledande idrottsförening i Skaraborg. Inget att raljera över längre känner jag utan här är det :thumbup:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3788
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Nya Skövde IK

Post by Göran Strid »

Och då fick vi svaret på den med spänning emotsedda presskonferensen, då klubben skulle "tillkännage ett historiskt beslut och händelse och en framtid som går helt i linje med klubbens mål och vision – både på kort och lång sikt".

Om man bortser från det väl pretentiösa "historiskt beslut" - för visst var det att ta i - så är det en viktigt händelse, som lyfter damhockeyn till den plats den hör hemma i klubben. Det borde finnas goda chanser att satsningen kommer lyckas med en väl fungerande organisation och inte minst med två ishallar att husera i. En sak till, det borde finnas rimliga möjligheter att sponsormöjligheterna breddas och därmed ökar.

Det är bara att hoppas att ordet "uthållighet" kommer gälla och att det inte blir en tillfällig fluga under några säsonger. Oavsett vilket utfall, så är det som sagt bara att önska lycka till! :thumbup:
Post Reply