Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jo tack det där med "inre krets" har man ju hört talas om på detta forumet förr :oops: :?
Silly season is just another season!
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Krister Holm »

Per-Erik Odh wrote:
Rickard Larsson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:Saknas det en framtid för Skövde IK eller är det bara rapporten från framtidsmötet som saknas? ;) Tror det är många som är nyfikna på vad som avhandlades.
Vad är det för framtidsmöte du och andra pratar om?
Men Perka då, du skrev ju själv en text innehållande:

"Under lördagen skall föreningen ha ett framtidsmöte och där hoppas Hasse att mycket kring det fortsatta arbetet ska klarna."

Finns i Silly och Skövde IK 2015/2016 ifall minnet sviker :)
Stämmer bra det Rickard. Jag refererar till artikeln i SLA. Frågan är ändå relevant fast jag skulle varit tydligare. I SLA hänvisades det till ett framtidsmöte för föreningen och det är ordet "föreningen" som är det viktiga men som jag inte påpekade.
Jag tror att de flesta tolkar ordet "förening" som klubben och dess medlemmar!
Jag tror inte att lördagens möte var för föreningen utan det var nog mera styrelsen och kanske en inre krets.
Någon info om ett "föreningsmöte om framtiden " har inte gått ut och har det gått ut så har det inte gått ut till samtliga medlemmar.
Något föreningsmöte har det altså inte varit och därav frågan som tyvärr inte innehöll riktigt all info.
Ok, då förstår jag frånvaron av rapportering. Har ni några föreningsmöten eller kör de bara möten i inre kretsen?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Rickard Larsson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:Saknas det en framtid för Skövde IK eller är det bara rapporten från framtidsmötet som saknas? ;) Tror det är många som är nyfikna på vad som avhandlades.
Vad är det för framtidsmöte du och andra pratar om?
Men Perka då, du skrev ju själv en text innehållande:

"Under lördagen skall föreningen ha ett framtidsmöte och där hoppas Hasse att mycket kring det fortsatta arbetet ska klarna."

Finns i Silly och Skövde IK 2015/2016 ifall minnet sviker :)
Stämmer bra det Rickard. Jag refererar till artikeln i SLA. Frågan är ändå relevant fast jag skulle varit tydligare. I SLA hänvisades det till ett framtidsmöte för föreningen och det är ordet "föreningen" som är det viktiga men som jag inte påpekade.
Jag tror att de flesta tolkar ordet "förening" som klubben och dess medlemmar!
Jag tror inte att lördagens möte var för föreningen utan det var nog mera styrelsen och kanske en inre krets.
Någon info om ett "föreningsmöte om framtiden " har inte gått ut och har det gått ut så har det inte gått ut till samtliga medlemmar.
Något föreningsmöte har det altså inte varit och därav frågan som tyvärr inte innehöll riktigt all info.
Ok, då förstår jag frånvaron av rapportering. Har ni några föreningsmöten eller kör de bara möten i inre kretsen?
Såhär ligger det till. I SLA står det "föreningsmöte" Jag och många med mig tolkade detta som något lite större än ett vanligt styrelsemöte. Detta är helt felaktigt. Det enda som har varit är, enligt information jag fick nu, ett helt vanligt styrelsemöte och då snackade man lite framtid vilket inte är så konstigt.
Konstigare än så var det inte och det är heller inget annat som kommunicerats till media. Föreningsmöte är ett ord som tidningen valde. Att jag då spekulerade om att det var något mer än bara ett styrelsemöte hade alltså ingen grund.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Niklas Hjalmarsson »

Då är det hela en "uppblåst tidningsanka" då, (som vanligt söker...och får tidningarnas "rubriksättare" allt för stor uppmärksamhet)!
Silly season is just another season!
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Claes-Göran Berg »

Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Rickard Larsson wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Krister Holm wrote:Saknas det en framtid för Skövde IK eller är det bara rapporten från framtidsmötet som saknas? ;) Tror det är många som är nyfikna på vad som avhandlades.
Vad är det för framtidsmöte du och andra pratar om?
Men Perka då, du skrev ju själv en text innehållande:

"Under lördagen skall föreningen ha ett framtidsmöte och där hoppas Hasse att mycket kring det fortsatta arbetet ska klarna."

Finns i Silly och Skövde IK 2015/2016 ifall minnet sviker :)
Stämmer bra det Rickard. Jag refererar till artikeln i SLA. Frågan är ändå relevant fast jag skulle varit tydligare. I SLA hänvisades det till ett framtidsmöte för föreningen och det är ordet "föreningen" som är det viktiga men som jag inte påpekade.
Jag tror att de flesta tolkar ordet "förening" som klubben och dess medlemmar!
Jag tror inte att lördagens möte var för föreningen utan det var nog mera styrelsen och kanske en inre krets.
Någon info om ett "föreningsmöte om framtiden " har inte gått ut och har det gått ut så har det inte gått ut till samtliga medlemmar.
Något föreningsmöte har det altså inte varit och därav frågan som tyvärr inte innehöll riktigt all info.
Ok, då förstår jag frånvaron av rapportering. Har ni några föreningsmöten eller kör de bara möten i inre kretsen?
Såhär ligger det till. I SLA står det "föreningsmöte" Jag och många med mig tolkade detta som något lite större än ett vanligt styrelsemöte. Detta är helt felaktigt. Det enda som har varit är, enligt information jag fick nu, ett helt vanligt styrelsemöte och då snackade man lite framtid vilket inte är så konstigt.
Konstigare än så var det inte och det är heller inget annat som kommunicerats till media. Föreningsmöte är ett ord som tidningen valde. Att jag då spekulerade om att det var något mer än bara ett styrelsemöte hade alltså ingen grund.
Om det är fel citerat av SLA borde ju styrelsen eller Hasse fått till en rättelse...
Låter man det va som det är skrivet är det ju någon som inte talar sanning för dig Perka???
Ingen kommentar om vad SN skrev ang. tränarnas spark???

Nä det är nog en ko på isen för det är väl inte en pudel??? :o
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Ingvar Persson »

Snälla Ni.
Skulle Ni inte kunna förbättra svärtan på text en på hemsidan.Den ljusa texten på vit bakgrund blir mycket svårläst om man som jag har lite sämre syn.
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristian Eriksson »

Ingvar Persson wrote:Snälla Ni.
Skulle Ni inte kunna förbättra svärtan på text en på hemsidan.Den ljusa texten på vit bakgrund blir mycket svårläst om man som jag har lite sämre syn.
Skicka feedback till micke.darth@skovdeik.se istället, så får du nog lite bättre gensvar
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Ingvar Persson »

Kristian Eriksson wrote:
Ingvar Persson wrote:Snälla Ni.
Skulle Ni inte kunna förbättra svärtan på text en på hemsidan.Den ljusa texten på vit bakgrund blir mycket svårläst om man som jag har lite sämre syn.
Skicka feedback till micke.darth@skovdeik.se istället, så får du nog lite bättre gensvar
Får hoppas att Micke läser vad som skrivs om hemsidan. I övrigt tycker jag att hemsidan är mycket bra.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Ingvar Persson »

Antingen har jag plötsligen fått bättre syn eller så har Micke lagt lite mer svärta på texten på hemsidan.
Jag tror dock inte att synen förbättras vid min ålder så jag får nog tacka Micke.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Nu så bjuds det verkligen på mumma för oss SIKnördar när hemsidan får ett riktigt lyft vad gäller historiken. Känner jag Därth rätt så, det som inte finns där är inte värt att veta :ugeek:
Fatta vilken historisk skatt som Skövde IK tack vara mästersupernörd Micke Därth sitter på. Jag misstänker att det är inte många, om ens någon, hockeyförening på vår nivå som kan erbjuda något liknande.
Jag står upp och applåderar :D

http://skovdeik.se/historik/
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:Nu så bjuds det verkligen på mumma för oss SIKnördar när hemsidan får ett riktigt lyft vad gäller historiken. Känner jag Därth rätt så, det som inte finns där är inte värt att veta :ugeek:
Fatta vilken historisk skatt som Skövde IK tack vara mästersupernörd Micke Därth sitter på. Jag misstänker att det är inte många, om ens någon, hockeyförening på vår nivå som kan erbjuda något liknande.
Jag står upp och applåderar :D

http://skovdeik.se/historik/
Kan bara instämma. Fantastiskt arbete !
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Jomen, det låter spännande och de som skall göra det borgar för kvalitet :D

http://skovdeik.se/skovde-ik-lanserar-podcast/
/Perka
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristian Eriksson »

Per-Erik Odh wrote:Jomen, det låter spännande och de som skall göra det borgar för kvalitet :D

http://skovdeik.se/skovde-ik-lanserar-podcast/
Kul med podcast, inte så ofta jag lyssnar på något sådant, men om Skövde IK börjar sända så är det helt klart något att vända örat till
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

Kristian Eriksson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Jomen, det låter spännande och de som skall göra det borgar för kvalitet :D

http://skovdeik.se/skovde-ik-lanserar-podcast/
Kul med podcast, inte så ofta jag lyssnar på något sådant, men om Skövde IK börjar sända så är det helt klart något att vända örat till
Jag började för några veckor sedan och det är helt perfekt att lyssna på poddar på jobbet.Följer en 5-6st och en SIK pod blir ju varit kronan i verket :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Har lyssnat 12 minuter nu och det känns jättetråkigt att jag inte har mer tid ikväll. Detta kommer bli intressant att följa och det vore stor skam om jag inte skall få tid att lyssna på hela poden imorgon.
Rickard och Emil gör mig sugen 8-)
/Perka
Post Reply