Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Hulken har pratat med Tommy Samuelsson!

http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2100
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IKs hemsida

Post by peter johansson »

Vill ge all cred till webgruppen som fixade höjdpunkterna med 2 riktigt bra kommentatorer det lät riktigt bra och dessutom layouten innan och efter riktigt proffsigt bra jobbat grabbar :D :D :D :D :D
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Rickard Dahl »

peter johansson wrote:Vill ge all cred till webgruppen som fixade höjdpunkterna med 2 riktigt bra kommentatorer det lät riktigt bra och dessutom layouten innan och efter riktigt proffsigt bra jobbat grabbar :D :D :D :D :D
Tack så mycket Peter! :) Det kändes riktigt bra, och nu satsar vi på att vara ännu bättre när den riktiga premiären sker den 22 Augusti.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Åstebro »

Så där ja nu har Perka värmt upp och presenterat sitt andra "Inför"....kul! ;)

Hmmf, mindre kul att läsa om den långa listan av skavanker som finns i truppen.. :(
Hoppas verkligen det inte blir en sådan där skadesäsong igen, för det har vi haft får beskärda del av genom åren tycker jag.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:Så där ja nu har Perka värmt upp och presenterat sitt andra "Inför"....kul! ;)

Hmmf, mindre kul att läsa om den långa listan av skavanker som finns i truppen.. :(
Hoppas verkligen det inte blir en sådan där skadesäsong igen, för det har vi haft får beskärda del av genom åren tycker jag.
Ja visst känns det lite deja vu över det hela!
En fråga då. Är det Skövde som är extra hårt drabbade år från år eller ser det likadant ut i andra klubbar tycker ni?
Om det är så att ni anser att Skövde är extra hårt drabbat av skador, varför är det så tror ni?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Sådär, det märks att hockeyn blir lite hetare i Skövde av några vinster. För första gången denna säsong (tror jag?) passerade skovdeik.se 2 000 strecket besökare på en dag.
Det tar sig sa pyromanen som hällde bensin på elden :D
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Edman »

Åter igen...ett mycket läsvärt och intressant "inför matchen" av dig Perka :) du är i allra högtsa grad med och höjer hockeytemperaturen i Skövde :) .
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:Hulken :mrgreen: har träffat Rosén!

http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2132
Såhär skriver Martin bland annat i sin artikel.

"Det finns inga genvägar brukar man säga, eller för att ta Eriks ord; ”som man tränar spelar man”. Och även om det i supporterled är lätt att få hybris när det går riktigt bra så vet man att ju mer laget vinner, desto mer vill de andra lagen slå SIK."

Skulle vilja utveckla det lite.
För en rätt stor andel av spelarna är hockeyn en utbildning med målet att spela så högt upp som möjligt. Förutom den uppenbara fördel det innebär att spela och träna i en klubb så högt upp som möjligt i tabellen så tillkommer ju detta med den utbildning som matcher innebär. Att man då är ett jagat byte är naturligtvis jättebra. Det är ju av besvärliga prövningar och hårt motstånd som en spelare har störts chans till bra utveckling. När allt bara går lätt så utvecklas man bara en bråkdel jämfört när man får slita för det och dessutom röner framgång :D
/Perka
Carl Kronberg
Reactions:
Posts: 7
Joined: 19 Mar 2014, 11:16

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Carl Kronberg »

Vet inte om det är meningen att diskutera åsikter angående hemsidan i denna tråden men jag har tänkt på en sak ett tag och det är att kanske utveckla/modernisera designen på hemsidan lite? Den ser ganska tråkig ut tyvärr. Alla referat osv är jättebra och ni som jobbar med den är helt fantastiskt duktiga, var bara en tanke för att fullända sidan och nu när vi är aktiva på sociala medier kan ju detta vara nästa steg :)
Martin Gustavsson
Reactions:
Posts: 17
Joined: 19 Aug 2014, 10:35

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Martin Gustavsson »

Carl Kronberg wrote:Vet inte om det är meningen att diskutera åsikter angående hemsidan i denna tråden men jag har tänkt på en sak ett tag och det är att kanske utveckla/modernisera designen på hemsidan lite? Den ser ganska tråkig ut tyvärr. Alla referat osv är jättebra och ni som jobbar med den är helt fantastiskt duktiga, var bara en tanke för att fullända sidan och nu när vi är aktiva på sociala medier kan ju detta vara nästa steg :)
Ja, jag håller med dig Carl. Hemsidan i dagens utformning var snygg när den kom och har väl nu fyllt ca 10 år, men om inte jag är fel underrättad så kan ingen av oss göra om hemsidan. Vi har efterlyst någon frivillig, men ingen har nappat på det tyvärr. :( Synd, för det borde finnas ett antal hundra i Skövde som behärskar det.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Edman »

Är jag den ende som gillar hur hemsidan ser ut idag ? Tycker att den sticker ut på ett snyggt sätt jämfört med många andra lags hemsidor. Framförallt är den inte rörig och kladdig som många andra hemsidor. Nä jag gillar så som hemsidan ser ut :D
User avatar
Benny Wallin
Reactions:
Posts: 159
Joined: 29 Jan 2014, 23:11
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Benny Wallin »

Anders Edman wrote:Är jag den ende som gillar hur hemsidan ser ut idag ? Tycker att den sticker ut på ett snyggt sätt jämfört med många andra lags hemsidor. Framförallt är den inte rörig och kladdig som många andra hemsidor. Nä jag gillar så som hemsidan ser ut :D
Tycker den är i jämförelse med många andra är riktigt snygg.
Främst för att den är enkel men samtidigt inte tråkig.

Om det finns något jag vill ändra så är det highlights boxen.
Den borde ha en bättre placering och då blir samtidigt sidan inte så himla bred :)
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.Rebellerna.com
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

Ser att det blir en ny hemsida för Skövde Ik :-)
http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2148
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristian Eriksson »

Gunwaldh Johansson wrote:Ser att det blir en ny hemsida för Skövde Ik :-)
http://www.skovdeik.se/news.php?type=N&item=2148
Och i o med detta så befäster Skövde IK förstaplatsen som division 1 Sveriges snyggaste, och informationsrikaste hemsida!
Trust me!
Post Reply