Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Tack Perka för en underhållande och läsvärd serie i tre delar om Johan Hellström och hans år i Skövde IK! Många tänkvärda ord som sades här.

Tack Perka för säsongen! Tack Johan Hellström för dina år i Skövde IK och lycka till!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 17 Mar 2020, 18:04 Tack Perka för en underhållande och läsvärd serie i tre delar om Johan Hellström och hans år i Skövde IK! Många tänkvärda ord som sades här.

Tack Perka för säsongen! Tack Johan Hellström för dina år i Skövde IK och lycka till!
Tack själv Göran, du är ju en av de som har hjälpt mig med lite input och det är uppskattat ska du veta :D

Vad det handlar om de tre delarna då så tycker jag att tre saker att lyfta fram är.

Avsnitt 1:
”så kommer jag faktiskt ihåg hur en ur Rebellerna som stod där vid souvenirshopen kom fram till mig och Fornsjö, presenterade sig och frågade om detta var nye tränaren? ”Nej, nej, jag är här för att kolla ombyggnation av ishall”, jag ljög om att jag var en arkitekt eller någonting, hehe.”

Tycker det är en sådan där rolig historia som sticker ut lite och som jag vet att många supportrar skrattar gott åt :lol:
*********************************************************************************
Avsnitt 2:
”År ett var vi för dåligt tränade många spelare för att spela den typen av hockey”

Tycker att det är rätt tänkvärt citat med tanke på att Hellas tog över efter Kempe som ju är en erkänt krävande tränare. Kanske ett resultat av att Kempe hade det fysiska fokuset på att bygga muskler denna gång?
*********************************************************************************
Avsnitt 3:
Det var du som gick ut med det alltså, det var inte att media ringde upp dig och frågade alltså?
– Jo det var radio som hade fått reda på det, jag fick samtal och då hade ryktet redan börjat gå”


Det har varit mycket fokus på att Hellas ”gick ut”. Detta är ju ett facit som säger att någon på något sätt redan hade ”läckt” nyheten till åtminstone radio.
Vad ska man svara på en rak fråga?
Jag vet vad jag tycker!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Kristoffer, två utmärkta intervjuer med sportchef och ordföranden angående sammanfattningen av säsongen! Intressanta och viktiga frågor och väldigt öppna och tydliga svar på allt! Områden av intresse kom med, så det är bara att applådera!

Lugnande svar för övrigt om ekonomin, men det måste ha varit oroligt under hösten inte minst och för den delen inte bara på Skövde IK:s kansli, innan man visste storleken på bidragen.

Till sist, angående planhyror i kommunen, så tycker jag att Skövde mycket väl kan göra som Stockholms kommun har gjort, nämligen noll-taxa under 2021. Ekonomin i Skövdes kommun är definitivt inte sämre än storstadskommunen, snarare tvärtom. Alltså, ligg på här och gå samman med övriga föreningar och gör en gemensam framställan! Skulle dessutom vara bra PR för kommunen!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Fick precis se att skovdeik.se fått en mindre ansiktslyftning!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 24 Jan 2022, 15:57 Fick precis se att skovdeik.se fått en mindre ansiktslyftning!
Vad jag kan se så gäller det HE (utom Boden och KHK)? Har i och för sig inte kollat alla lag, men ett tiotal.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Det skall bli intressant att följa hemsidan när det gäller "Inför" och matchreferat. Det verkar som att man inte har någon lösning för närvarande. Första matchen mot Grästorp inget "Inför" och inget referat. Andra matchen mot Vimmerby inget "Inför", men ett ok matchreferat.

Nu finns det föreningar i HE, som är rent pinsamma och bara väljer att låta HE:s officiella hemsida vara den som gäller och väljer att med några rader på FB tala om att det är en match på gång och sedan bra meddela resultatet på FB. Är det en utveckling vi får börja vänja oss vid?

För min del anser jag att HE med sin höga svansföring om att man minsann är en förbundsserie har rätt att förvänta sig mer. Vare sig "Inför" eller matchreferat behöver vara längre betraktelser, men nog borde det finnas några rader om vad som komma skall och vad som hände? Kanske en kombination av en kortare video-intervju kompletterad med lite text?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Gunwaldh Johansson »

Ett stort Grattis på 65 - årsdagen SKÖVDE IK!! För det är idag 65 år sedan du föddes. :clap: :clap:
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/klubben/historik/
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristian Eriksson »

Grattis Skövde IK!!
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Johan Nykvist »

Grattis älskade Skövde IK på 65 års dagen. Dock långt ifrån någon pension än. ;)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Det är jättekul att någon? har börjat skriva referat och inför på hemsidan igen. Jag tror ju att det är en och samma som skriver men vem är det?
Försökte pressa Lundström idag och det var jag nog inte den första att göra. Han grinade och sade att det berättar han inte. Men sedan sade han "vi kan säga att det är Billingehovspöket".
Tidigare var det ju en som twittrade under namnet Billingehov spöket, eller om det var Billingehovs pöket :oops: , kan det vara samma person?
Skit samma egentligen men att det verkar som att hemsidan vaknar till liv lite igen tror jag är både viktigt och efterlängtat :thumbup:
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 27 Nov 2023, 19:40 Det är jättekul att någon? har börjat skriva referat och inför på hemsidan igen. Jag tror ju att det är en och samma som skriver men vem är det?
Försökte pressa Lundström idag och det var jag nog inte den första att göra. Han grinade och sade att det berättar han inte. Men sedan sade han "vi kan säga att det är Billingehovspöket".
Tidigare var det ju en som twittrade under namnet Billingehov spöket, eller om det var Billingehovs pöket :oops: , kan det vara samma person?
Skit samma egentligen men att det verkar som att hemsidan vaknar till liv lite igen tror jag är både viktigt och efterlängtat :thumbup:
Håller helt med att det är både kul och viktigt! Jag tycker själva texterna är riktigt bra.

Jag tycker dock inte om vissa kommentarer, tex. Om att det är för lite folk på matcherna (att vi i Skövde inte villa ha ett topplag i ettan tex.).

Och med det menar jag inte att jag inte håller med i sak, jag tycker bara att det kanske inte ska framföras i ett matchreferat på den officiella sidan. Om man ser till publik på matcherna så är det ungefär som vilket företag som helst som säljer tjänster eller varor, man behöver se till att sin egna produkt är tillräckligt bra för att sälja tillräckligt. Men det är ju inte klädsamt för ett företag att gå ut på sin hemsida och skriva ”varför handlar ni inte mer hos oss?”.

Sedan är givetvis hockey en väldigt annorlunda produkt än i de flesta andra fall, men det betyder bara att man behöver göra andra saker för att locka folk till sin produkt.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Vi är nog ganska många som vet vem det är, men av någon outgrundlig anledning håller man det "hemligt". Hursomhelst, sagt lite överallt på forum, så är det utmärkta texter och med lagom omfattning. Äntligen och bra! Håller med Marcus, ett referat är inte platsen för syrligt gnäll att det kommer för lite publik. Bättre markandsföring av produkten är väl lösningen. Samtidigt måste man vara medveten om läget i Svedala att det just nu är ont om slantar på många håll och allette-platsen är klar. Vi får hoppas på lite mer publik i allettan!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 800
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 27 Nov 2023, 22:13 Vi är nog ganska många som vet vem det är, men av någon outgrundlig anledning håller man det "hemligt". Hursomhelst, sagt lite överallt på forum, så är det utmärkta texter och med lagom omfattning. Äntligen och bra! Håller med Marcus, ett referat är inte platsen för syrligt gnäll att det kommer för lite publik. Bättre markandsföring av produkten är väl lösningen. Samtidigt måste man vara medveten om läget i Svedala att det just nu är ont om slantar på många håll och allette-platsen är klar. Vi får hoppas på lite mer publik i allettan!
Tror absolut på mer folk i Allettan.. MEN trodde kanske att snittet (derbyt borträknat) skulle ligga runt 1200 med en så pass mycket attraktivare produkt och att vi då i Allettan skulle kunna nå 1700-1800 (derbyt borträknat. Men det lär nog kanske inte ens hamna på de första siffrorna ens i Allettan tyvärr.
Synd, tråkigt och konstigt; för underhållande är just vad det är för det mesta. Och vad har vi nu? 6 eller 7 raka.. kanske kan det locka något hundratal till åtminstone?

Vem är spöket då? Det kan du väl hinta Göran.. 👃
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 28 Nov 2023, 19:28 Vem är spöket då? Det kan du väl hinta Göran.. 👃
Hen är känd av många. 8-)
Post Reply