Skövde IKs hemsida

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:Har lyssnat 12 minuter nu och det känns jättetråkigt att jag inte har mer tid ikväll. Detta kommer bli intressant att följa och det vore stor skam om jag inte skall få tid att lyssna på hela poden imorgon.
Rickard och Emil gör mig sugen 8-)
Hehe, tack Perka! ;)
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 765
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Kristian Eriksson »

Redan innan jag lyssnat: Allsvensk klass! Det här ska bli spännande!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Urban Stahel »

Nu har jag lyssnat klart och ger podden högsta betyg,underbart skoj att höra Max och hur hans vardag är som hockeyspelare.Tack för att måndagen redan nu blev veckans bästa dag! :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Nu var det genomlyssnat och ni ber ju om feedback så då får väl jag ge lite 8-)

Det som var negativt för mig börjar jag med. Jag har testat från både en PC och en Samsungmobil samt både via ett wifi och vi 3g men det fungerade inte för mig att ladda ned ljudfilen!
Sådär, då var gnället slut.

Kanonkul lysning för en SIK nörd och samtidigt så behövde man inte vara sIKare för att få utbyte utan det var ett rätt brett spektra.
Jag förstår att det har varit rätt mycket arbete under en längre tid att göra poden klar. Börjar spela in med en månad kvar till is och det innebär ju åtminstone tre veckor bakåt i tiden. Låter förståndigt då med målsättningen en pod i månaden.
Låter spännande detta ni gjorde en cliff hanger om och att det skulle införas ny teknik kring websändningarna. Nyfiken?
Jättekul att ni fick med Skövde IKs flaggskepp (Max) i sändningen.

Ser med tillförsikt fram mot nästa pod och det är skönt att se den bredd av personella resurser som hjälps åt att bjuda Skövde IKs supportrar på så mycket mer än bara matcher :D
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Rickard Dahl »

Tack Kristian, hoppas du gillade innehållet också! ;)

Kul å höra Urban, tack! :)

Tack för feedback Perka! :) Vad konstigt, för mig har det fungerat utmärkt att ladda ner till såväl dator som mobil. Ska dock höra med Björn om det så får vi se vad han säger.

Kul att du gillar innehållet, och som du säger är det brett. Vi har diskuterat fram och tillbaka hur brett vi ska gå, och eftersom vi älskar vad hockey som finns är det svårt att låta bli. :) Dock ska vi försöka göra det med så mycket koppling till SIK som möjligt (Strålman, Friberg, Söder etc.). Ja precis, det har blivit rätt många timmar nu under Juli månad (bara kul!), dels diskussion och förberedelse av innehållet men framför allt med det tekniken, design och klippning. Gällande klippning och tekniken blir det bättre ju mer vi håller på med det, och kommer förhoppningsvis inte uppta lika mycket tid framöver. Men som du säger är en i månaden ändå en vettig ambition.

Ja visst är det, den som väntar på något gott ;)

Härligt! Ja visst är det, vi har ett starkt lag på pappret gällande hemsida mm. :)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Åstebro »

Hej,

Jag saknar en del vesäntliga uppgifter på hemsidan som rör klubbens verksamhet.
Fliken finns, men den är inte uppdaterad och har inte varit det sedan en bra bit in från slutet av fjolårets säsong.

Det handlar om fliken Billingehov/Istider.
Det är en mycket användbar information för oss som brukar besöka ishallen om vad som händer och sker där.

Vet att hemsidan varit under omkonstruktion så en del info har fallit bort, men nu om något när man skall försöka lära sig medlemmarna i Skövde IK's trupper för den kommande säsongen så skulle det vara önskvärt att ansvarig för istiderna från klubben levererar ett material till ansvarig för hemsidan för uppdatering av denna flik.

Tack på förhand till den på hemsidan som tar tag i detta.

Med vänlig hälsning,
/Xoog
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Åstebro »

Är det verkligen ingen annan som saknar, eller undrar om detta med att det inte finns någon updatering av istiderna i Billingehov?
För visst underlättar det om de fanns eller hur?

/Xoog
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Urban Stahel »

Anders Åstebro wrote:Är det verkligen ingen annan som saknar, eller undrar om detta med att det inte finns någon updatering av istiderna i Billingehov?
För visst underlättar det om de fanns eller hur?

/Xoog
Jag skulle också vilja veta när dom tränar Xoog!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Göran Strid »

Om man nu undrar över istiderna och det inte finns på hemsidan, kan man kan kanske ringa eller maila kansliet och fråga? Och då kanske rent av istiderna kommer upp på hemsidan? Vi är alla människor och kanske någon har glömt att fixa detta med att lägga in på hemsidan?

Sedan kan det vara värt att informera om att det denna säsong varit extra besvärligt med tanke på att kraven på istider är större än tidigare från både oss och konståkningsklubben med tanke på ökat behov. Pusslet är jättesvårt att få ihop och det är vi som i vanlig ordning tar och får tar det ansvaret trots att det är en kommunal anläggning.

Någon mer än jag som längtar till en extra isyta?
Last edited by Göran Strid on 11 Aug 2015, 20:08, edited 1 time in total.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Ingvar Persson »

Jag har längtat efter en till isyta ända sedan Billingehov byggdes.
Om vi hade haft två isytor sedan dess så är jag övertygad om att SIK varit i AS de sista 20 åren och Juniorerna spelat i superelit mestadels av tiden.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Åstebro »

Bra Göran att du har tagit notis om detta med informationen om händelserna på isen och hemsidan. Då kan du väl ta med dig detta till kansliet nästa gång du är där och se om det kan bli en lösning på "problemet". Tack på förhand Göran. ;)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Anders Åstebro »

Ang istider så har det inte kommit upp någon uppdatering för dessa pga att man från klubbens sida sett svårt att fastställa tiderna då det har behövts flyttas och plockas runt med dessa en hel del för tillfället.

Tids nog så lär det komma upp som vanligt.

Men idag (läs tordag) då jag var på kansliet så fick i alla fall jag reda på att på lördag kan man se match spel på Billingehov!
Något man kan ta sig till om man nu inte skall till Varberg å se A-laget lira förstås.

På lördag vankas det två matcher för juniorerna.
J18 kl 11:oo vs Bäckens dito
J20 kl 14:oo vs Bäckens dito.

Så det kan bli en heldag i ett svalt och skönt Billingehov om man nu vill komma undan värmen med att göra sig bekant med vilka juniorer man har i klubben inför denna säsong. ;)
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Claes-Göran Berg »

Anders Åstebro wrote:Ang istider så har det inte kommit upp någon uppdatering för dessa pga att man från klubbens sida sett svårt att fastställa tiderna då det har behövts flyttas och plockas runt med dessa en hel del för tillfället.

Tids nog så lär det komma upp som vanligt.

Men idag (läs tordag) då jag var på kansliet så fick i alla fall jag reda på att på lördag kan man se match spel på Billingehov!
Något man kan ta sig till om man nu inte skall till Varberg å se A-laget lira förstås.

På lördag vankas det två matcher för juniorerna.
J18 kl 11:oo vs Bäckens dito
J20 kl 14:oo vs Bäckens dito.

Så det kan bli en heldag i ett svalt och skönt Billingehov om man nu vill komma undan värmen med att göra sig bekant med vilka juniorer man har i klubben inför denna säsong. ;)
Ett tips Anders...
Kolla in juniorernas hemsida så har du alla uppgifter när J18/20 tränar och spelar :)
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Per-Erik Odh »

Ny banner fick jag se nu. Kom den upp i natt eller var det tidigare?
Jag gillar att lagets färger lyfts fram!
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IKs hemsida

Post by Oscar Soljamo »

Jo och tröjorna tycker jag om, snart är det dags :)
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply