Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

SVT 2 sänder semifinalen mellan Kanada - Sverige i U-18 VM sändningen börjar klockan 23:00
https://www.tv.nu/s/e2046588_1620248400 ... p9j-Q-8Apu
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Klas Östman coach för LHC. Klas kommer närmast från ZUG och ny mästare i Schweiz. Har varit biträdande coach i LHC tidigare. En mycket sympatisk "pojke" nu 42 vårar - men - han var en lika trevlig arbetare i vingården som back och var då? Jo, i Skövde IK - alla kanske inte vet eller kommer ihåg - två säsonger under millennieskiftet och jag för min del minns Klas väl, eftersom jag då som ordförande hade med Klas att göra en hel del och bara positivt!

Lycka till Klas!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Hockey (Corona stöd)

Post by Anders Edman »

385.000:- till Siken, bra eller dåligt får någon annan bedöma.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey (Corona stöd)

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 29 Jun 2021, 17:45 385.000:- till Siken, bra eller dåligt får någon annan bedöma.
Periodiseringen och områdesvisa ersättningar gör det inte möjligt att bedöma om detta är "bra eller dåligt". Det kan man bara avgöra efter alla ersättningar när pandemiersättnigarna är över. 2022?

Mitt intryck är att:
- Kontrollen är stenhård
- Föreningar får ersättningar som inte är jämförbara över tiden förrän vi får en slutsumma
- Föreningarna har fått ersättningar så här långt något över förväntan

Alltså, nog är det så att det är "bra".

Till sist, eventuella gnäll på vissa forum om orättvisa och att Mariestads klubbchef skulle ha varit irriterad över att "Mariestad blev bestraffade för att de var ärliga/noggranna i ansökan". Den ganska fräcka, rent oförskämda, anspelningen mot Skövde IK kan vi ta med ro och är nog på sitt sätt självmarkerande.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Lite info då, Skövde kan mycket väl få möta lag från östra serien om man går till allettan, vilket laget gör givetvis...! Här kommer ett tips för den som vill borra lite djupare. KH har skrivit om östra serien och jag har i viss mån biträtt i den mån jag kan, eftersom jag bor där jag bor. Jag måste beundra KH för kunskaperna. De är imponerande och kul att jobba tillsammans med Krister. Hatten av!

https://www.kmhockey.se/2021/07/21/sa-s ... n-just-nu/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Kommer man kunna köpa månadsabonnemang som förra säsongen? Kommer träningsmatcherna att sändas? Någon som vet? Jag har sökt men hittar ingen information om detta.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Borås som åkte ur Div 1 gör en storsatsningen att ta sig tillbaka till Div 1. Man har värvat in 3 st spelare från Ryssland som har meriter från KHL.
https://www.borasdly.se/sport/ny-varvni ... -e1db088b/
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Hockey

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 16 Aug 2021, 14:05 Borås som åkte ur Div 1 gör en storsatsningen att ta sig tillbaka till Div 1. Man har värvat in 3 st spelare från Ryssland som har meriter från KHL.
https://www.borasdly.se/sport/ny-varvni ... -e1db088b/
Ja vem kommer inte ihåg "Drutten" nummer 13 en himmelsk lirare :clap: :clap: :clap:
User avatar
Kenneth Martinsson
Reactions:
Posts: 29
Joined: 05 Dec 2019, 15:00

Re: Hockey

Post by Kenneth Martinsson »

peter johansson wrote: 16 Aug 2021, 21:34
Gunwaldh Johansson wrote: 16 Aug 2021, 14:05 Borås som åkte ur Div 1 gör en storsatsningen att ta sig tillbaka till Div 1. Man har värvat in 3 st spelare från Ryssland som har meriter från KHL.
https://www.borasdly.se/sport/ny-varvni ... -e1db088b/
Ja vem kommer inte ihåg "Drutten" nummer 13 en himmelsk lirare :clap: :clap: :clap:
Vill minnas att hans tröja hänger i taket i Borås ishall. :clap:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Hockey

Post by Gunwaldh Johansson »

Den före detta målvakten Sune Bergman har gått ur tiden. Hans son Nicklas Dyrén var en av SIK:s bästa målvakter . Vila i frid Sune! ❤
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 31 Aug 2021, 17:44 Den före detta målvakten Sune Bergman har gått ur tiden. Hans son Nicklas Dyrén var en av SIK:s bästa målvakter . Vila i frid Sune! ❤
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal
Sorgligt och alldeles för tidigt. Jag träffade Sune några gånger bland annat när Nicklas var i Skövde. Mycket trevlig, men kanske lite trulig med viss humor. Jag minns när han som coach för Vita Hästen mot Skövde i Billingehov tog ut målvakten i första perioden(!), när man fick pp alldeles i slutet, för chansen kunde ju vara att man i sex mot fyra kunde pytsa in ett mål. Alltså, nedsläpp i Skövdes zon, målvakten ut och pucken i nät 19:59! Hoppas jag minns rätt, men något sådant var det. En riktig gambler och duktig coach. Mycket folk var det och tryck på läktarna.

Vila i frid Sune.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Hockey

Post by Urban Stahel »

Vet någon här om bois värvningen av Alanne är meningen att vara helt betalad av supporter pengar?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Hockey

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 16 Aug 2021, 09:46 Kommer man kunna köpa månadsabonnemang som förra säsongen? Kommer träningsmatcherna att sändas? Någon som vet? Jag har sökt men hittar ingen information om detta.
Fick precis mail från Staylive, misstänker att alla som har konto har fått det. Men om någon missat:
live.hockeyettan.se/subscribe

Där går det att teckna abbonnemang, jag är lite osäker på om man med abonnemanget kan se alla träningsmatcher dock?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Hockey

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 10 Sep 2021, 12:29
Göran Strid wrote: 16 Aug 2021, 09:46 Kommer man kunna köpa månadsabonnemang som förra säsongen? Kommer träningsmatcherna att sändas? Någon som vet? Jag har sökt men hittar ingen information om detta.
Fick precis mail från Staylive, misstänker att alla som har konto har fått det. Men om någon missat:
live.hockeyettan.se/subscribe

Där går det att teckna abbonnemang, jag är lite osäker på om man med abonnemanget kan se alla träningsmatcher dock?
Ja, jag har också fått mail och har nu efter ditt mail skickat en fråga om det går att teckna abonnemang redan nu. Jag meddelar svaret!
Post Reply