Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Nu dras det verkligen till sin spets!?

Hockeyettan har lämnat in en konkursansökan för Boden.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... den-hockey
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 05 Feb 2021, 23:40 Nu dras det verkligen till sin spets!?

Hockeyettan har lämnat in en konkursansökan för Boden.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... den-hockey
Ibland känns det som rena sandlådan och ett revirpinkande mellan två taxar. Ibland som det är en viktig principfråga. Eller kokar det ner till Ronnie Glysing vs Thomas Regemalm (synes oberörd och inte särsklit orolig, vilket han nog borde vara)? Kan det verkligen vara så att alla övriga föreningar står bakom styrelsen/Glysing? Alla korten är nog inte visade ens för medlemmarna, men är man med i en förening som till exempel HE, så skall ingångna avtal hållas och respekteras hur illa man än tycker om avtalet?

Nog vore det bra om detta kunde få ett slut, för det finns viktigare saker att hantera, kan man tycka.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Tidningsartiklar

Post by David Johansson »

Anders Edman wrote: 31 Jan 2021, 23:21 Krister Holm , hur skulle det vara om du ägnade mer tid åt din lilla förortsklubb istället för att ge dig på de stora och fina klubbarna i Skaraborg. Förstår att ni har ont om klubbor , toapapper och annat matnyttigt i dessa dar. Med du vet lika väl som jag att Siken står väl rustat för allsvenskt kval och det med en sponsor ni inte känner till ännu. Vi pratar om att plocka in minst 2 backar med SHL meriter samt ytterligare 3 forwards med tyngd och rutin från allsvenskan, dom står och stampar in katakomberna och löses med sponsorer. Kan va på isen inom ca 6 dagar, där har du SIK-andan där alla bidrar Krister, Siken till Allsvenskan 2022.🥸sätt inte i halsen nu bara 😀....SIK 🙌🙌🙌SIK 🙌🙌🙌🙌
Hur gick det med de 5 Nyförvärven som skulle komma? de skulle ju vara klara inom en vecka, En vecka är ju i dag :shifty: :shifty:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

David Johansson wrote: 07 Feb 2021, 19:27
Anders Edman wrote: 31 Jan 2021, 23:21 Krister Holm , hur skulle det vara om du ägnade mer tid åt din lilla förortsklubb istället för att ge dig på de stora och fina klubbarna i Skaraborg. Förstår att ni har ont om klubbor , toapapper och annat matnyttigt i dessa dar. Med du vet lika väl som jag att Siken står väl rustat för allsvenskt kval och det med en sponsor ni inte känner till ännu. Vi pratar om att plocka in minst 2 backar med SHL meriter samt ytterligare 3 forwards med tyngd och rutin från allsvenskan, dom står och stampar in katakomberna och löses med sponsorer. Kan va på isen inom ca 6 dagar, där har du SIK-andan där alla bidrar Krister, Siken till Allsvenskan 2022.🥸sätt inte i halsen nu bara 😀....SIK 🙌🙌🙌SIK 🙌🙌🙌🙌
Hur gick det med de 5 Nyförvärven som skulle komma? de skulle ju vara klara inom en vecka, En vecka är ju i dag :shifty: :shifty:
Ja jag är också nyfiken vilka dessa spelare det hamnar om......... :roll: :roll: :roll:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Har missat några avsnitt av SLA sportpodd nu men lyssnade på veckans nu. Ett avsnitt med mycket SIK där man förutom att gräva i senaste förlusten även mindes tillbaka.
Det de mindes tillbaka var matchen som aldrig spelades. En både tragisk men även lite komisk händelse där de hunnit med intervjuer med Hasse Ljunggren, Kristina Aldén och Per Ljusteräng var det väl.
Matchen var ju den mot Kristianstad i allettan för tio år sedan där Billingehovs tak inte mäktade med trycket från snön.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

En helsida i dagens SLA om när Viktor Andersson, målvakt ihop med Hugo förra säsongen, var den första i Skaraborg som diagnostiserades med Covid 19.

En notis också om en annan Viktor. Den berättar att von Haugwitz blir tränare för Skara IK.
Lycka till!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Stockholms lokala nyheter meddelar ikväll att all plan- och hallhyra är noll kronor för resten av året för alla föreningar. Något för Skaraborg? Eller kanske redan är så?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 06 Mar 2021, 10:52 En helsida i dagens SLA om när Viktor Andersson, målvakt ihop med Hugo förra säsongen, var den första i Skaraborg som diagnostiserades med Covid 19.

En notis också om en annan Viktor. Den berättar att von Haugwitz blir tränare för Skara IK.
Lycka till!
Claes Apell blir assisterande tränare i Skara IK.
https://www.laget.se/SkaraIK/news/65916 ... or-A-Laget
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Mycket SIK i dagens SLA. Två stora artiklar.

Linus Hellman har haft ett snack med Anders Lundström och i ingressen säger han
"Vi siktar på att behålla stora delar av truppen och sedan bygga vidare på en kärna av spelare"

Erica Augustsson har pratat med Tilander som bara är tom för tillfället. Han berättar att han vill spela så högt upp som möjligt men även om att det ska kännas bra också, att han får förtroende och får spela.

Till sist en notis om Lina Ljungblom. Hon gick ju loss med nävarna i den sista matchen med Modo i slutspelet mot HV71. Nu har straffet kommit och det betyder att hon inte får spela de tre första matcherna med Modo till hösten. Händelsen bedömdes som ett återfall.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 16 Mar 2021, 07:10 Linus Hellman har haft ett snack med Anders Lundström och i ingressen säger han
"Vi siktar på att behålla stora delar av truppen och sedan bygga vidare på en kärna av spelare"
Om kärnan i budskapet är att bygga vidare, så säger det ingenting om bygget. Skall det byggas flera rum i samma plan? En övervåning?

Vilka stora delar av truppen skall behållas? Vad är kärnan?

För mig innebär det citerade beskedet bara frågetecken och säger egentligen ingenting.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 16 Mar 2021, 08:46
Per-Erik Odh wrote: 16 Mar 2021, 07:10 Linus Hellman har haft ett snack med Anders Lundström och i ingressen säger han
"Vi siktar på att behålla stora delar av truppen och sedan bygga vidare på en kärna av spelare"
Om kärnan i budskapet är att bygga vidare, så säger det ingenting om bygget. Skall det byggas flera rum i samma plan? En övervåning?

Vilka stora delar av truppen skall behållas? Vad är kärnan?

För mig innebär det citerade beskedet bara frågetecken och säger egentligen ingenting.
Nej jag tänkte det samma när jag läste detta, inga svar bara fler frågetecken???
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 16 Mar 2021, 09:24
Göran Strid wrote: 16 Mar 2021, 08:46
Per-Erik Odh wrote: 16 Mar 2021, 07:10 Linus Hellman har haft ett snack med Anders Lundström och i ingressen säger han
"Vi siktar på att behålla stora delar av truppen och sedan bygga vidare på en kärna av spelare"
Om kärnan i budskapet är att bygga vidare, så säger det ingenting om bygget. Skall det byggas flera rum i samma plan? En övervåning?

Vilka stora delar av truppen skall behållas? Vad är kärnan?

För mig innebär det citerade beskedet bara frågetecken och säger egentligen ingenting.
Nej jag tänkte det samma när jag läste detta, inga svar bara fler frågetecken???
Då tänker jag tvärt om här. Vill man behålla stora delar av truppen så tänker jag att då är väl tre fjärdedelar av truppen kvar. Det är ett ganska tydligt besked när man ändå är i ett läge att man inte har några namn :)
Är glaset halvfullt eller halvtomt :lol:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 16 Mar 2021, 13:18 Då tänker jag tvärt om här. Vill man behålla stora delar av truppen så tänker jag att då är väl tre fjärdedelar av truppen kvar. Det är ett ganska tydligt besked när man ändå är i ett läge att man inte har några namn :)
Är glaset halvfullt eller halvtomt :lol:
He, he! Sanningen i betraktarens ögon... ;) Saken är ju den att nivån är densamma i båda glasen och frågan är vad som hälls i för att fylla glaset och om det som finns i glaset är utspätt eller inte. :lol:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

En grej till Perka, är du alldeles, alldeles säker att man inte har några namn som du skriver? Det är inte jag. Oavsett vilket, så bör man givetvis gå ut med alla tänkbara namn så fort de finns. Bra signaler om inte annat för de flesta. Men visst, det sitter i väggarna att just för Skövde IK, så håller man på namn alldeles för länge och har så gjort enligt traditionen. Samma med skador som mörkas eller att ge otydliga svar. Detta är ett otyg. Sorry att gnälla över detta, men så är det tyvärr. Det finns mängder med exempel.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 16 Mar 2021, 16:43 En grej till Perka, är du alldeles, alldeles säker att man inte har några namn som du skriver? Det är inte jag. Oavsett vilket, så bör man givetvis gå ut med alla tänkbara namn så fort de finns. Bra signaler om inte annat för de flesta. Men visst, det sitter i väggarna att just för Skövde IK, så håller man på namn alldeles för länge och har så gjort enligt traditionen. Samma med skador som mörkas eller att ge otydliga svar. Detta är ett otyg. Sorry att gnälla över detta, men så är det tyvärr. Det finns mängder med exempel.
Jag har hört något i stil med att man kommit långt med fem spelare i snacket. Det är alltså andrahandsuppgifter och långt är ju inte det samma som klart.

Håller med dig om att det bör vara viktigt att släppa namn så fort de är klara, åtminstone tungviktarnamn. Det sänder naturligtvis signaler.

En annan aspekt av det hela är ju att släppa namn, ett och ett i ett jämnt flöde, för att på så sätt hålla hemsidan levande. Det har man väl i och för sig varit rätt duktiga på de sista åren då man släppt spelarpåskrifter klockan tolv på dagarna och att man på sociala medier i förhand publicerat ikoner som penna och sådana grejer.

Det ena utesluter ju inte det andra :)

Skador som mörkas. Jag har själv pratat med tränare, inget sagt om klubbtillhörighet nu, men som sagt att om de vet att en duktig motståndare har problem med någon skada, att tränaren då sagt till egna spelare att får du chansen så ska du sätta till den spelaren lite tuffare och gärna om du kan få det att kännas i den skadade kroppsdelen. Så jag kan förstå att tränare mörkar skador även om man som supporter vill veta allt :)
/Perka
Post Reply