Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Bloggar

Post by Magnus Hallberg »

Gunwaldh Johansson wrote:De borde ringa Tomas Kempe
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... mas-kempe/

Klockrent av Mjörnberg rakt igenom, precis som många andra påpekat bör en mer erfaren och kompetent tränare snarast värvas till nästa säsong. Utvecklingen har varit noll under Fredriks 3 säsonger. Men pappa viftar nog med ett nytt kontrakt snarast tyvärr... Fredrik verkar vara en kanonkille på många vis men tycks helt enkelt inte få ihop laget till att prestera som dom borde.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Bloggar

Post by Ingvar Persson »

Varför inte ringa till Spaak
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Bloggar

Post by Marcus Lundgren »

Magnus Hallberg wrote:
Gunwaldh Johansson wrote:De borde ringa Tomas Kempe
http://www.hockeysverige.se/mikael-mjor ... mas-kempe/

Klockrent av Mjörnberg rakt igenom, precis som många andra påpekat bör en mer erfaren och kompetent tränare snarast värvas till nästa säsong. Utvecklingen har varit noll under Fredriks 3 säsonger. Men pappa viftar nog med ett nytt kontrakt snarast tyvärr... Fredrik verkar vara en kanonkille på många vis men tycks helt enkelt inte få ihop laget till att prestera som dom borde.
Håller helt med, kändes nästan som det var jag själv som skrivit inlägget
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar

Post by Gunwaldh Johansson »

Är inte alltid bara tränarens fel att det inte går bra. Spelarna måste också kunna prestera något. Man kanske skulle byta ut dom som inte vill satsa helhjärtat till dom som vill göra det. Även om dom är stjärnor i laget.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Bloggar

Post by Marcus Lundgren »

Gunwaldh Johansson wrote:Är inte alltid bara tränarens fel att det inte går bra. Spelarna måste också kunna prestera något. Man kanske skulle byta ut dom som inte vill satsa helhjärtat till dom som vill göra det. Även om dom är stjärnor i laget.
Definitivt. Men även där tycker jag allt att tränaren har ett visst ansvar, bänka sjärnor om dom inte gör jobbet. Men som jag sagt tidigare så tycker jag det ser ut som att det saknas ett grundspel i Skövde, och det är i många fall en tränarfråga.

Alltså.. Jag skyller inte motgångarna på Fredrik, men min känsla är att han inte har fått med sig spelarna i sitt spel till 100%.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Bloggar

Post by Marcus Lundgren »

Ingvar Persson wrote:Varför inte ringa till Spaak
Känner mig helt övertygad om att Skövde har haft kontakt med Spaak redan tidigare. Sen om det varit några konkreta erbjudanden vet jag inte, men kontakt lär de ha haft.
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Bloggar

Post by Magnus Hallberg »

Gunwaldh Johansson wrote:Är inte alltid bara tränarens fel att det inte går bra. Spelarna måste också kunna prestera något. Man kanske skulle byta ut dom som inte vill satsa helhjärtat till dom som vill göra det. Även om dom är stjärnor i laget.

Tveklöst har vissa spelare inte presterat det dom borde, tex Erkgärds mest bäst betalt av alla. Där borde man göra allt för att bryta kontraktet och få in en spelare med mer lagmoral och rätt attityd. Men ytterst är det även en tränares jobb att få ihop laget, eller är problemet att sportchefen inte kan värva rätt spelare till lagbygget? Eller rent av en kombination?
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Bloggar

Post by Simon Henriksson »

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/syd ... llsvenskan

Här har vi ett bra uttalande ifrån Panterns lagkapten om varför de har blivit så bra. Detta saknas väldigt mycket i Skövde, det är oerhört lojt och mycket "gulligull" bland vissa spelare och tränare. Det behövs lite mer karaktärspelare och vilja som egenskaper hos de nyförvärv som kommer, inte en massa spelare som har öst in poäng i Ettan och fortsättningsserierna. Alldeles för mycket misslyckande värvningar de senaste åren, med undantag självklart.
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: Bloggar

Post by Pertti Pahankala »

Mjörnberg/Statsmannen har kollat vilka lag/spelare har snackat till sig flest utvisningar. Vilken överraskning att bois (plats 8) och Filip Engqvist (plats 3 ) ligger på toppen. SIK på plats 42.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Bloggar

Post by Urban Stahel »

Pertti Pahankala wrote:Mjörnberg/Statsmannen har kollat vilka lag/spelare har snackat till sig flest utvisningar. Vilken överraskning att bois (plats 8) och Filip Engqvist (plats 3 ) ligger på toppen. SIK på plats 42.
Negativa saker om bois lär väl aldrig visas på deras forum :roll:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Pertti Pahankala wrote:Mjörnberg/Statsmannen har kollat vilka lag/spelare har snackat till sig flest utvisningar. Vilken överraskning att bois (plats 8) och Filip Engqvist (plats 3 ) ligger på toppen. SIK på plats 42.
Då får vi gratulera oss då!

Men play off blev det ändå, hur gick det för er? :oops:
Silly season is just another season!
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: Bloggar

Post by Pertti Pahankala »

Boisare har alltid gnällt på domare efter varje avblåsning, Ronny, Törnqvist eller vem som råkar vara kapten, kanske order från tränare (bara min åsikt, har ingen fakta, kommer inte att kommentera detta mer) det blir alltid 30-60 sekunder längre vilotid.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Pertti Pahankala wrote:Boisare har alltid gnällt på domare efter varje avblåsning, Ronny, Törnqvist eller vem som råkar vara kapten, kanske order från tränare (bara min åsikt, har ingen fakta, kommer inte att kommentera detta mer) det blir alltid 30-60 sekunder längre vilotid.
Vilotid som användes väl i vår förlängda säsong med play off!
8-)
Silly season is just another season!
Post Reply