Play-Off och kvalserien

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Gunwaldh Johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Apr 2021, 19:50 Dags att ”väcka” tråden igen... :thumbup: :clap:
Mycket starkt jobbat av Mariestad att slå ut super favoriterna från Boden. Bara att säga så här "Den som gapar över mycket mister oftast hela stycket" 👍👍👍👍
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote: 09 Apr 2021, 20:20
Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Apr 2021, 19:50 Dags att ”väcka” tråden igen... :thumbup: :clap:
Mycket starkt jobbat av Mariestad att slå ut super favoriterna från Boden. Bara att säga så här "Den som gapar över mycket mister oftast hela stycket" 👍👍👍👍
Ja det var starkt men jag (med flera) tycker ändå att Dalen var mkt bättre lag/motstånd!
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Per-Erik Odh »

Skaraborgs stolthet heter SIK hävdar vi med en dåres envishet. Ändå känns det Som att de står där, äckelboisare, vartenda år sedan länge och är så mycket bättre när det gäller. Så jävla trött på det, mer än bara mögel som sitter i väggarna på ladan i Mariestad.
Jag bockar och bugar ödmjukt åt laget som ännu en gång visar att de har något som vi också måste hitta.
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Play-Off och kvalserien

Post by peter johansson »

Bara att bocka och buga det måste vara något som bois gör rätt dom visar ett jävlar anamma och skickar ut Boden med buller och bång och Dalen dessförinnan riktigt imponerande och nu när de stora faller en efter en så ja fan vet.....grattis bois :clap: :clap:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Oerhört starkt så här långt. Lycka till i kvalserien! Nybro är favoriten, men i allettan vann Nybro hemma mot Mariestad först efter straffar och förlorade med 1-3 borta...
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jag tror att alla 4 lag kommer att ha chansen att ta den åtråvärda platsen i allsvenskan.
Däremot är väl både Nybro och Mariestad favoriter efter deras ”slutspel/kval” nu!?
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Anders Edman »

Äntligen lite glada nyheter från hockeykvalet ✌️🙏🙌🙌🙌🙌
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Anders Edman »

10-1 hade smakat mumma såklart 🙌🙌🙌
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Anders Edman »

9-1 smakar ju mumma såklart 🙌🙌🙌
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Göran Strid »

Grattis Bo Karlsson och övriga trojaner till allsvenskan! Laget var lite tyngre, lite bättre och hanterade inte minst pressen lite bättre än motståndarlagen till sist och vinner rättvist kvalserien. :clap:

Ingen sensation alltså att det blev Troja, men visst finns det en del att komma ihåg från säsongen som till exempel hajpade Bodens kollaps och Nybros oförmåga, när det gällde avgörandet. Sedan tycker jag att man skall applådera Mariestad för en bra säsong och åtminstone för mig en överraskande fin insats totalt i slutspelet.

Och så kan vi övriga åtminstone glädjas åt en vinst med 3-2 över det nya allsvenska laget i en bra match!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Play-Off och kvalserien

Post by peter johansson »

Grattis Troja till platsen i hockeyallsvenskan är man längst upp i kvalserien efter samtliga omgångar ja då är man värd framgången helt klart :clap: :clap: :clap: Grattis även till bois söm gör en klart godkänd kvalserie det trodde inte jag inför säsongen men det verkar finnas något i deras väggar som gör att dom växer som lag när det börjar gälla..... bra gjort :thumbup:
Bo Karlsson
Reactions:
Posts: 295
Joined: 12 Sep 2017, 17:31

Re: Play-Off och kvalserien

Post by Bo Karlsson »

Tack ska ni ha för gratulationerna, efter allettan var mina förväntningar lågt ställda, men efter ett bra play-off kändes det som att det kunde gå vägen och det gjorde det, nu gäller det för Troja att få ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong :clap: :clap:
Post Reply