Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Perka ???? Tyckte du något ????
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Såg en massa svordomar, vad ville du Perka ?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Kollar man tidsstämplarna så tog det exakt 48 minuter mellan att du slutade skriva och till ditt nästa inlägg Eddie :lol:

Nu lägger vi ned tjafset föreslår jag och att du accepterar att Admin rättade det som blev fel.
Jag väntar någon timma innan jag också öppnar en öl men skål för SIKen så länge :)
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Div 1 västra

Post by Joakim Blomquist »

Måste ju hålla med Anders här. Det lät onödigt hårt från Admin. Påpeka istället vänligt att inlägget flyttas till befintlig tråd. Förstår AE och jag hade blivit lika förbannad. Onödigt är bara förnamnet.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Dricker ingen öl, är på jobbet, ångrade du dina svordomar månne ? Nu är det däremot färdigskrivet för i år, ni klarar er bra själva !
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1759
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Div 1 västra

Post by Urban Stahel »

Jag såg admins inlägg som humor,hade själv inte blivit arg...Men synd att du lämnar för detta Anders,hoppas att du tar ett nytt beslut när den värsta ilskan har lagt sig.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 572
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

Re: Div 1 västra

Post by Admin »

Sitter på mobil enhet, och hittar inte hur/vart jag flyttar inlägg, annars hade det gjorts.

Ett rent och snyggt forum, lättöverskådligt, utan onödiga trådar OCH inlägg, som tex tre(!!!!!) inlägg i rad inom loppet av fem minuter är väl (hoppas jag) något ALLA strävar efter!?

Hänvisar till regel 3 för forumet. I detta fall finns det, sedan seriestarten, en matchtråd där ditt inlägg passar som handen i handsken.

Med uttrycket "nyckeln slängd" menas det att tråden inte kommer öppnas igen, en fingervisning att det finns redan en tråd där ditt inlägg passar mycket bättre.

Vidare skall Admin se om det finns någon tid för kvällskurser i bemötande på exempelvis medborgarskolan, men det kan bli svårt då det är mycket hockey och annat som jag känner går före, å snart är det jul med alla dom be styren, å sen börjar ju Allettan... Nää de blir nog svårt.


/Admin (Kristian)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 01 Dec 2023, 16:30 Dricker ingen öl, är på jobbet, ångrade du dina svordomar månne ? Nu är det däremot färdigskrivet för i år, ni klarar er bra själva !
Nej jag ångrar inte att jag skrev "helvete" en gång och inte i plural som du försöker påskina.
Däremot är det i plural om man ser dina inlägg efter att du först talade om att det var färdigskrivet för din del! Räknade jag rätt så är det fem inlägg?
Lägg av nu Eddie och löjla dig. Man får inte bli en grinig barnunge bara för att man blir rättad när man gör fel. Skärpning nu och kom in på banan igen. Vi har den roligaste hockeyn på år och dag och då är det inte läge att hålla på och lipa!
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1759
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Div 1 västra

Post by Urban Stahel »

Vinst imorgon och vi leder serien :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Div 1 västra

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote: 02 Dec 2023, 17:06 Vinst imorgon och vi leder serien :D
Inte likt Mariestad att vika ned sig på detta sätt även om matchen egentligen inte gäller något. Jag känner inte igen deras lag denna säsongen?
Mariestad är ju laget som nästan alltid har en växel till men denna säsongen, och även förra, känns det som att de tappat sin identitet lite.
Hoppas detta inte är en jinx nu :lol:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1759
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Div 1 västra

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 02 Dec 2023, 17:30
Urban Stahel wrote: 02 Dec 2023, 17:06 Vinst imorgon och vi leder serien :D
Inte likt Mariestad att vika ned sig på detta sätt även om matchen egentligen inte gäller något. Jag känner inte igen deras lag denna säsongen?
Mariestad är ju laget som nästan alltid har en växel till men denna säsongen, och även förra, känns det som att de tappat sin identitet lite.
Hoppas detta inte är en jinx nu :lol:
Den enda som får godkänt är Blomman,han sköter sig bra som back.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 194
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Urban Stahel wrote: 02 Dec 2023, 18:03
Den enda som får godkänt är Blomman,han sköter sig bra som back.

Denna multitalang får snart spela målvakt tror jag. :|
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6088
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Div 1 västra

Post by Gunwaldh Johansson »

Man kan även undra vad som hände med Lindlöven i slutet av matchen mot Mjölby. Man släpper in 3 mål på 71 sekunder. Mjölby som går från 5 - 5 till seger med 8 - 5.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 194
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Jag har räknat lite på vad som hänt i en klubb utifrån en specifik spelare.

När han INTE är med:
6 matcher, 6W, 0L
Målskillnad 25-8 (4.2-1.3 i snitt)


När han är forward:
4 matcher, 3W, 1L
Målskillnad 21-11 (5.3-2.8 i snitt)

(räknar vi bort 12-3 mot Mjölby blir det:
3 matcher, 2W, 1L
Målskillnad 9-8 (3-2.7 i snitt))

När han är back:
6 matcher, 3W, 3L
21-21 (3.5-3.5 i snitt)

Vad säger då denna statistik? Ingenting givetvis. :think:
Urvalet är väldigt litet och det är bara tillfälligheter.

Jag vill också betona att jag inte berättar vem det är eller vilken klubb det gäller. Det får alla (enligt vissa experter är det förmodligen ALLA på detta forum) som är bättre på hockey än jag lista ut själva.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 293
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Div 1 västra

Post by Juha Ojajärvi »

Anders Edman wrote: 30 Nov 2023, 21:37 Håller helt med dig i dina funderingar JB. Skager tänkte jag på igår under matchen. Ring han och kolla läget så fort som möjligt. Någon kommer att nypa honom, var så säkra. På backsidan om ekonomin tillåter hade jag gärna sett 2 nytillskott inför allettan. Vi är tunna där.
Om ekonomin INTE tillåter då? (Vilket vi kan förmoda eftersom vi snittar 500 färre jämfört med ifjol)
Post Reply