Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Div 1 västra

Post by Ingvar Persson »

Hur är det nu Anders Edman, har du kollar mitt boisinlägg den 26 november med häpnadsväckande 77 tummen nedåt, dörmmer jag, eller har du kanske fått något fel på ögonen?[/b
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Div 1 västra

Post by Anders Edman »

Yes har kollat och dubbelkollat bad också min snälla granne Lisbeth 83 år ung kolla ( fräsch för sin ålder) men hör inte hit och vi letade och kollade och kom fram till 71 st, är det fel Ingvar tror du ? Vi la ju ändå en e.m på detta så hoppas det stämmer nu. Men bäst om du kollar givetvis 👍
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Div 1 västra

Post by Ingvar Persson »

Men snälla Anders, tänk att det skall vara så svårt att klicka tillbaka på Oxarnas gästbok den 26 november där jag ovanligt ger kritik för matchen mot Falun och faktiskt drar på mig 80 nedåttummar
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Div 1 västra

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 12 Jan 2024, 22:09 Ska inte måla fan på väggen nu när ni sitter och torkar tårarna efter en tung förlust i en match ni ägde till 100% och var det bättre laget på precis allt, men kastar in en liten, dock liten sticka i elden…är Blomquist så nöjd som han verkar vara, bor i Skövde och just saying utan värderingar ! Trivs han på riktigt ?
Du menade nog Blomgren va?! 😂
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 85
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Div 1 västra

Post by Erik Karlsson »

Jag är så trött på allt med Real Mariestad att göra.

Faktum ett är att man gnäller på att man har spelare borta. Det är givetvis poänggaranti som är borta men inte alls så skadligt med tanke på att deras första lina (kanske hockeyettans starkaste) är med som gjort över 70% av deras totala utdelning. Tittar vi på Skövde så saknade man ju följande spelare senast och matchen innan det:
Smedberg Toppspelare
Thilly toppback
Elias toppspelare
Josh toppspelare
Vännström har ju inte spelat iår men var ju tänkt topp 2 center.

Man brukar prata om att andra lyfter sig när stjärnorna försvinner vilket jag tycker att SIK anammar väl. Både Ollas-Mattsson och Willis stod ju för fina insatser senast kanske även säsongsbästa.

Detta har väll varit ganska tydligt i grannarna att man väl förlitar sig hårt på sin första enhet. Sedan underpresterar ju båda målvakterna i bois just nu och det vet vi sen innan att det inte bådar gott i en serie som allettan…

Men självgodheten i klubben bois kommer alltid stå över prestationen. En sportchef som spelar sin egna karriär före klubben. En tränare som har noll ödmjukhet och har svårt att tygla superstjärnorna.
En supporterbloggare som tystnar så fort det grinar emot men vid framgång skriver så fingrarna glöder.

Nu tror jag att det kommer vända för bois åt det lite mer positiva hållet. Det skall man tacka enhet ett för. Där har Mariestad spets som ingen kan matcha. Men hur länge orkar dom ösa på när allt det andra fallerar?

Nu har man Karlskrona hemma på onsdag och det är ett lag likt Halmstad som sätter tyngd framåt men lite spretiga bakåt. Vi klarade oss med nöd o näppe i period 1 tack vare ett gediget försvarsspel och en lysande målvakt som tog allt och lite till.

Sitter Ronny kvar?
Klarar Enhet 1 att få hål tidigt på KHK?
Finns det tålamod i truppen?
3 raka torsk, kolla 3 mil söderut hur illa det kan vara när sviten bygger på.

Nu har jag skrivit av mig och är inte villig att kasta mun och försvara mitt uttalande då jag är en man av impulsiv karaktär.

Men en sak vet jag, Ses idag på Brödernas!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Div 1 västra

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 12 Jan 2024, 23:05 Hur är det nu Anders Edman, har du kollar mitt boisinlägg den 26 november med häpnadsväckande 77 tummen nedåt, dörmmer jag, eller har du kanske fått något fel på ögonen?[/b


Ursäkta att jag lägger mig i denna otroligt tråkiga diskussion men så här är det Ingvar! Den 26 november skrev du 4 stycken inlägg där totalen blev 182 tummen upp och 173 tummen ner och där inlägg 2 var mest positivt med 64 tummen upp och där inlägg 4 var mest negativt med 82 tummen ner! Summa summarum det fanns alltså varken 77 eller 80 som du skrev utan 82 är rätt så kan vi inte sluta detta ointressanta ämne nu snälla!!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Div 1 västra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Erik Karlsson wrote: 13 Jan 2024, 08:39
Jag är så trött på allt med Real Mariestad att göra.

Faktum ett är att man gnäller på att man har spelare borta. Det är givetvis poänggaranti som är borta men inte alls så skadligt med tanke på att deras första lina (kanske hockeyettans starkaste) är med som gjort över 70% av deras totala utdelning. Tittar vi på Skövde så saknade man ju följande spelare senast och matchen innan det:
Smedberg Toppspelare
Thilly toppback
Elias toppspelare
Josh toppspelare
Vännström har ju inte spelat iår men var ju tänkt topp 2 center.
Man brukar prata om att andra lyfter sig när stjärnorna försvinner vilket jag tycker att SIK anammar väl. Både Ollas-Mattsson och Willis stod ju för fina insatser senast kanske även säsongsbästa.

Detta har väll varit ganska tydligt i grannarna att man väl förlitar sig hårt på sin första enhet. Sedan underpresterar ju båda målvakterna i bois just nu och det vet vi sen innan att det inte bådar gott i en serie som allettan…

Men självgodheten i klubben bois kommer alltid stå över prestationen. En sportchef som spelar sin egna karriär före klubben. En tränare som har noll ödmjukhet och har svårt att tygla superstjärnorna.
En supporterbloggare som tystnar så fort det grinar emot men vid framgång skriver så fingrarna glöder.

Nu tror jag att det kommer vända för bois åt det lite mer positiva hållet. Det skall man tacka enhet ett för. Där har Mariestad spets som ingen kan matcha. Men hur länge orkar dom ösa på när allt det andra fallerar?

Nu har man Karlskrona hemma på onsdag och det är ett lag likt Halmstad som sätter tyngd framåt men lite spretiga bakåt. Vi klarade oss med nöd o näppe i period 1 tack vare ett gediget försvarsspel och en lysande målvakt som tog allt och lite till.

Sitter Ronny kvar?
Klarar Enhet 1 att få hål tidigt på KHK?
Finns det tålamod i truppen?
3 raka torsk, kolla 3 mil söderut hur illa det kan vara när sviten bygger på.

Nu har jag skrivit av mig och är inte villig att kasta mun och försvara mitt uttalande då jag är en man av impulsiv karaktär.

Men en sak vet jag, Ses idag på Brödernas!

Du är så trött, lägg energin på annat då, läs igenom matchtråd efter matchtråd här så ser du att det är NI som klagar på spelare som är borta, så gör ju även du!!
Nu har ju t.o.m. en egen tråd som handlar om spelare som är borta….herrejesses!! 🙄
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 12 Jan 2024, 23:53 Men snälla Anders, tänk att det skall vara så svårt att klicka tillbaka på Oxarnas gästbok den 26 november där jag ovanligt ger kritik för matchen mot Falun och faktiskt drar på mig 80 nedåttummar
Ingvar, anledningen till att du fick så många tummar ner var för att du kritiserade laget (indirekt) när du ifrågasatte valet av målvakt.
Om du väljer att skriva positiva inlägg om bois, eller kanske lite info om Leon då och då, så är jag säker på att det vänder.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Analys av målen under gårdagens holmgång:

0-1, inte mycket att säga om målet i BP. Det intressanta är hur utvisningen tillkommer. LL slår ner en spelare framför mål ungefär 1.5 sekund efter avblåsning. Spelaren är dessutom vänd från målvakten. Riktigt "snyggt" gjort.
0-2, ett snabbt uppspel från egen zon, där #95 i bois gör ett otroligt dåligt försök att bryta pucken som sista man.
0-3, även detta i BP. Detta var dock en bra utvisning för annars hade det blivit 0-3 ändå.
1-3, förstafemman snurrar friskt i zon och till sist slår man in en retur.
1-4, nästan en kopia av 0-2. Ett snabbt uppspel från egen zon, där #95 i bois gör ett otroligt dåligt försök att bryta pucken som sista man.
1-5, tekning och skott från blå som studsar in bakom en skymd Isac. Inte mycket att göra.
1-6, #7 och #95 åker och byter när pucken är på offensiv blå. Halmstad kommer 2 mot 0.
1-7, #53 tappar pucken som sista man i mittzon, friläge och mål.
2-7, #95 lossar kanonen från blå och retur i mål.
2-8, återigen tekning och skott i krysset.
3-8, så nära självmål i hockey det går att komma. Målvakten passar en fristående boisare framför mål
4-8, riktigt snyggt av #7 som skjuter på en klubba framför mål.

Så vitt jag kan analysera så är #95 direkt ansvarig för 3 mål i baken och 1 mål framåt. :idea:
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Jag fick nästan lite känslan av att Ronny är här inne och läser ibland, eftersom han nu tydligen analyserat hur baklängesmålen går till.
På något sätt lyckas bois ändå att släppa in fler mål än motståndaren i dagens match, så man börjar ju undra lite om Ronny kanske har tappat omklädningsrummet...? :shock:
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Div 1 västra

Post by Juha Ojajärvi »

Lars Hildegard wrote: 28 Jan 2024, 18:59 Jag fick nästan lite känslan av att Ronny är här inne och läser ibland, eftersom han nu tydligen analyserat hur baklängesmålen går till.
På något sätt lyckas bois ändå att släppa in fler mål än motståndaren i dagens match, så man börjar ju undra lite om Ronny kanske har tappat omklädningsrummet...? :shock:
Inne på exakt samma grej, om man nu ska ägna dom en tanke.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

I brist på egna framgångar kan man alltid glädjas av andras motgångar, som en av mina klasskompisar säger ibland.

Vad tror vi om derbyt, är det Ronny som står i båset? För den minnesgoda, så var det nästan exakt samma läge när Äpplet fick packa väskorna. Sportchefen är inte känd för att ha så bra tålamod. :!:

Ronny, om du läser här, när du blir inbjuden till Sportchefen och han inte bjuder på kaffe, då är det dags! :arrow:

(det är också lite konstigt att ingen tycks se sambandet mellan bois och uteblivna framgångar)
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Div 1 västra

Post by Joakim Blomquist »

Lars Hildegard wrote: 05 Feb 2024, 12:25 I brist på egna framgångar kan man alltid glädjas av andras motgångar, som en av mina klasskompisar säger ibland.

Vad tror vi om derbyt, är det Ronny som står i båset? För den minnesgoda, så var det nästan exakt samma läge när Äpplet fick packa väskorna. Sportchefen är inte känd för att ha så bra tålamod. :!:

Ronny, om du läser här, när du blir inbjuden till Sportchefen och han inte bjuder på kaffe, då är det dags! :arrow:

(det är också lite konstigt att ingen tycks se sambandet mellan bois och uteblivna framgångar)
😂😂😂😂😂😂😂
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Div 1 västra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 05 Feb 2024, 12:25 I brist på egna framgångar kan man alltid glädjas av andras motgångar, som en av mina klasskompisar säger ibland.

Vad tror vi om derbyt, är det Ronny som står i båset? För den minnesgoda, så var det nästan exakt samma läge när Äpplet fick packa väskorna. Sportchefen är inte känd för att ha så bra tålamod. :!:

Ronny, om du läser här, när du blir inbjuden till Sportchefen och han inte bjuder på kaffe, då är det dags! :arrow:

(det är också lite konstigt att ingen tycks se sambandet mellan bois och uteblivna framgångar)
Nästan exakt samma läge, du är ju totalt ute å seglar du….

Vad du menar med den sista meningen det är nog bara Jocke B som fattar för han asgarvar ju…eller så skrattar han åt dig precis som alla andra gör!
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Feb 2024, 19:00 Nästan exakt samma läge, du är ju totalt ute å seglar du….

Vad du menar med den sista meningen det är nog bara Jocke B som fattar för han asgarvar ju…eller så skrattar han åt dig precis som alla andra gör!
Ja, du har givetvis rätt. Förra gången låg bois under strecket med 2 matcher kvar och riskerade att gå till fortsättningsserien. Denna gången är det 7 matcher kvar och bois riskerar att göra en Skövde, alltså tidig barmarksträning, redan i februari. Jag ber om ursäkt. :(

Din sista mening... Är det en fråga du ställer, eller kommenterar du bara?

Och varför är du så arg hela tiden? Jag är inte den enda som ifrågasätter Ronny. Både Mariestads tidning och flera på bois FB-grupp ifrågasätter Ronny. :eh: Jag vågar knappt gissa vad som sägs i bois hemliga chatt-grupp som du inte ens fick vara med i... :silent:
Post Reply