Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Att "bara" ha en producerande femma + en bra center till visade sig inte vara receptet för framgång för bois.
Då hjälper det inte att ha ettans bäste målvakt och en av ettan bästa backar. Fler måste steppa upp.
Att bois har så många i topp i utv. statistiken säger också att något är fel med laget. Visst ska man kunna spela hårt och tufft, men att gång på gång dra på sig 5- och 20-minutare håller inte.

Även om spetsen i bois var riktigt spetsig i år, så är bredden för dålig.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Lars Hildegard wrote: 16 Mar 2024, 16:23 Att "bara" ha en producerande femma + en bra center till visade sig inte vara receptet för framgång för bois.
Då hjälper det inte att ha ettans bäste målvakt och en av ettan bästa backar. Fler måste steppa upp.
Att bois har så många i topp i utv. statistiken säger också att något är fel med laget. Visst ska man kunna spela hårt och tufft, men att gång på gång dra på sig 5- och 20-minutare håller inte.

Även om spetsen i bois var riktigt spetsig i år, så är bredden för dålig.
Så bra funderingar! Enig i det mesta. Jag har haft rätt i detta med fulspelet oavsett vad andra påstår, tycker jag. Det är något som inte stämmer med lagets filofosi. Att vara tuff i övermåttan kan vara bra, men inte alltid. Sedan är jag fundersam till helgonförklaringen av Sandberg. Han är bra, men inte mer.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Göran Strid wrote: 16 Mar 2024, 16:44 Så bra funderingar! Enig i det mesta. Jag har haft rätt i detta med fulspelet oavsett vad andra påstår, tycker jag. Det är något som inte stämmer med lagets filofosi. Att vara tuff i övermåttan kan vara bra, men inte alltid. Sedan är jag fundersam till helgonförklaringen av Sandberg. Han är bra, men inte mer.
Håller inte med om Sandberg. Har vunnit minst 3 matcher tack vare avgörande räddningar i slutskedet av matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Lars Hildegard wrote: 16 Mar 2024, 16:48
Göran Strid wrote: 16 Mar 2024, 16:44 Så bra funderingar! Enig i det mesta. Jag har haft rätt i detta med fulspelet oavsett vad andra påstår, tycker jag. Det är något som inte stämmer med lagets filofosi. Att vara tuff i övermåttan kan vara bra, men inte alltid. Sedan är jag fundersam till helgonförklaringen av Sandberg. Han är bra, men inte mer.
Håller inte med om Sandberg. Har vunnit minst 3 matcher tack vare avgörande räddningar i slutskedet av matcher.
Men totalt över säsongen? Jag tycker han är övervärderad för att han heter det han heter och att han har den ställningen han har har i föreningen och bland supportrar.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Göran Strid wrote: 16 Mar 2024, 17:21 Men totalt över säsongen? Jag tycker han är övervärderad för att han heter det han heter och att han har den ställningen han har har i föreningen och bland supportrar.

Jag håller inte med. Du får också betänka att han i år haft betydligt sämre backar framför sig.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Lars Hildegard wrote: 16 Mar 2024, 18:04
Göran Strid wrote: 16 Mar 2024, 17:21 Men totalt över säsongen? Jag tycker han är övervärderad för att han heter det han heter och att han har den ställningen han har har i föreningen och bland supportrar.

Jag håller inte med. Du får också betänka att han i år haft betydligt sämre backar framför sig.
Så kan det vara. ;)
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Göran Strid wrote: 16 Mar 2024, 18:11 Så kan det vara. ;)
Se mina betyg på föregående sida för facit ;)
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Div 1 västra

Post by Göran Strid »

Lars Hildegard wrote: 16 Mar 2024, 19:33
Göran Strid wrote: 16 Mar 2024, 18:11 Så kan det vara. ;)
Se mina betyg på föregående sida för facit ;)
Läst mera noggrant nu om dina betyg på spelarna och ledningen. Riktigt bra och genomtänkt faktiskt. Inga invändningar. Det verkar som du sett några matcher som bois spelat. :)

Nu väntar man bara på samma värdering av ett lag som heter Skövde IK och där kan jag med fog påstå att jag är en hygglig granskare hur du betygsätter laget och dess ledning. 8-) :)
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

Jag hade också hoppats få lite respons (som minst ett personligt påhopp, som bäst en diskussion) med antingen David eller Niklas som förmodligen sett fler matcher och kan sätta än mer rättvisa betyg, men dom kanske har tagit en forum-paus?
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Div 1 västra

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 18 Mar 2024, 12:40 Jag hade också hoppats få lite respons (som minst ett personligt påhopp, som bäst en diskussion) med antingen David eller Niklas som förmodligen sett fler matcher och kan sätta än mer rättvisa betyg, men dom kanske har tagit en forum-paus?
Jag har sett alla matcher i år och kan väl bara hålla med i nästan allt faktiskt, konstigare än så är det inte!
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Div 1 västra

Post by Lars Hildegard »

En väldigt intressant avstämning med Calle på bois hemsida. Är det bara jag, eller står det mellan raderna att Ronny kommer få gå?
...men även få feedback på vad som funkat och inte funkat.
Här kan ju knappast någon annan än tränarstaben hållas ansvarig vad som inte funkat?
Jag för en dialog med båda, vi utvärderas just nu, men det kommer väl komma besked inom ett par veckor. Jag vet hur mycket de brinner för det och vill framåt. Men vi måste stämma av med spelargruppen och vad de tycker med, men jag tror på deras idéer och gillar att jobba med dem.
Givetvis kan han inte säga varken bu eller bä, men om hans yttersta önskan varit att ha dom kvar, så tror jag det framgått tydligare.
Post Reply