10 years in The maeking!
-
- Reactions:
10 years in The maeking!
Idag är det ju exakt 10 år sedan den där underbara eftermiddagen mot Troja i Billingehov som resulterade i avancemang till Allsvenskan. Diskutera gärna nostalgiska minnen kring detta här. 

Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Re: 10 years in The maeking!
Ja du Nykan, det var en minst sagt en riktigt rolig säsong, inte minst avslutningen med kvalet.Johan Nykvist wrote:Idag är det ju exakt 10 år sedan den där underbara eftermiddagen mot Troja i Billingehov som resulterade i avancemang till Allsvenskan. Diskutera gärna nostalgiska minnen kring detta här.
Men går man lite längre tillbaks än så under den säsongen så finner man verkligen några guldkorn här och var.
Vad sägs om matchen mot Pantern, enmåste match för att SIK skall gå vidare, och Jonas Björkman går ut och gör mål vid sitt första byte som omskolad forward.

-
- Reactions:
Hej Henrik ja du det mins man att han gav det som ett löfte inför matchen. Sedan så hade vi ju Dyren som den flygande Holländaren i matchen mot 2 stad Cobras. Från det ena sarghörnet till det andra.Anders Åstebro wrote:Ja du Nykan, det var en minst sagt en riktigt rolig säsong, inte minst avslutningen med kvalet.Johan Nykvist wrote:Idag är det ju exakt 10 år sedan den där underbara eftermiddagflygandeTroja i Billingehov som resulterade i avancemang till Allsvenskan. Diskutera gärna nostalgiska minnen kring detta här.
Men går man lite längre tillbaks än så under den säsongen så finner man verkligen några guldkorn här och var.
Vad sägs om matchen mot Pantern, enmåste match för att SIK skall gå vidare, och Jonas Björkman går ut och gör mål vid sitt första byte som omskolad forward.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Kommer i håg Skövdes 1-1 som Eric Örnberg hängde i 2:a perioden efter en teckning. Sen 3:e då det var mycket försiktigt spel från båda lagen. Trojas mål gjorde junioren Erik Andersson om jag inte minns fel.
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Kommer helt ärligt inte ihåg så mycket från matchen, mer än att firandet började redan innan straffläggningen, främst då genom attt rökmaskiner drogs igång bakom motståndarmålet. Undertecknad stod själv på kortsidan just vid denna match och sköt fyrverkeripjäser över isen i Billingehov 

-
- Reactions:
Henrik?Johan Nykvist wrote:Hej Henrik.............Anders Åstebro wrote:...............Johan Nykvist wrote:............

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Festen i Olssons lada när Skärgård gjorde Lena PHs det gör ont.
Den fantastiska stämningen i Billingehov.
SIKs vädjan någon dag efter att folk skulle lämna tillbaka utrustningen de tog som souvenirer.
SIKs vädjan någon dag efter att folk skulle lämna tillbaka utrustningen de tog som souvenirer.
/Perka
-
- Reactions:
Och någon snodde min slips. Den var röd.Per-Erik Odh wrote:Festen i Olssons lada när Skärgård gjorde Lena PHs det gör ont.
-
- Reactions:
Den dagen är nog min absoluta höjdpunkt i mitt hockey liv, bakom VM guldet 2011. Kommer ihåg hur glad man var och hur BÅDA klackarna sjung med varandra
"Andra sidan är ni klara -- Jajamensan fattas bara -- Allsvenskan Allsvenskan!
"Andra sidan är ni klara -- Jajamensan fattas bara -- Allsvenskan Allsvenskan!
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
-
- Reactions:
Rättstavningsprogram som blev väldigt fel tydligen Anders. Vet inte vad som hände.Anders Åstebro wrote:Henrik?Johan Nykvist wrote:Hej Henrik.............Anders Åstebro wrote:...............Johan Nykvist wrote:............

Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Det stavade inte rätt!Johan Nykvist wrote:Rättstavningsprogram som blev väldigt fel tydligen Anders. Vet inte vad som hände.Anders Åstebro wrote:Henrik?Johan Nykvist wrote:Hej Henrik.............Anders Åstebro wrote:...............Johan Nykvist wrote:............
/Perka
-
- Reactions:
Det hade iaf rätt antal bostäver i namnet och två av dem var helt korrekta t.o.m.Per-Erik Odh wrote:Det stavade inte rätt!Johan Nykvist wrote:Rättstavningsprogram som blev väldigt fel tydligen Anders. Vet inte vad som hände.Anders Åstebro wrote:Henrik?Johan Nykvist wrote:Hej Henrik.............Anders Åstebro wrote:...............Johan Nykvist wrote:............

-
- Reactions:
EN match som jag minns väl även om jag var trött som en "gnu" den matchen, var när vi mötte Skåre i LLA.
Jumbotronen var i gång och när SBK gjorde 1-0 så fick spelarn världens utskällning av Kempe, och alla tittade på reprisen på Jumbon.
Matchen slutade för övrigt 9-1 till SIK, och de blev mycket tittande upp i taket för både spelare, ledare och supportrarna.
Två överfulla bussar och en jäkla massa bilar med SIK anhängare hade vi på plats i LLA.
Vi "ägde" den kan man ju lugnt säga.
Jumbotronen var i gång och när SBK gjorde 1-0 så fick spelarn världens utskällning av Kempe, och alla tittade på reprisen på Jumbon.
Matchen slutade för övrigt 9-1 till SIK, och de blev mycket tittande upp i taket för både spelare, ledare och supportrarna.
Två överfulla bussar och en jäkla massa bilar med SIK anhängare hade vi på plats i LLA.

-
- Reactions:
Ja och vi var tvungna att stanna på bolaget i Gullspång på vägen upp...Anders Åstebro wrote:EN match som jag minns väl även om jag var trött som en "gnu" den matchen, var när vi mötte Skåre i LLA.
Vilken resa! Episk!
För Rebellerna I Tiden!
-
- Reactions:
Och där slog dom försäljningsrekord så det bara skrek omet..Kristoffer Bennemyr wrote:Ja och vi var tvungna att stanna på bolaget i Gullspång på vägen upp...Anders Åstebro wrote:EN match som jag minns väl även om jag var trött som en "gnu" den matchen, var när vi mötte Skåre i LLA.
Vilken resa! Episk!

Hmmf, att vi stannade till där kan ni tacka en viss tös för som charmade mig så vi stannade till där.
Men hon fick jobba för det då jag nekade stopp där första gången hon var framme hos mig, men sedan bad hon så snällt och blinkade med sina tindrande ögon så jag kunde inte stå emot..