Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Östersund vann sin första playoff 1 borta mot Teg med 2-4
Jesper Hultman gjorde 2-4 målet
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Hockey

Post by Urban Stahel »

Tänker hålla tummarna på att bois får smisk idag,menar inget illa mot föreningen bois utan det fåtalet som alltid utmärker sig negativ på bois forumet,det vore meao en ren (Fröjd) om dom förlorar.Önskar helt enkelt att dessa ska få skit tillbaks i massor,dock skulle jag unna dom andra som alltid behandlar alla bra en seger(Krister Holm,Susanna,Niklas Hjalmarsson,Joakim Hjalmarsson+ några till).

Jag är inte bitter! ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Hockey

Post by Niklas Hjalmarsson »

I den bästa av världar så förlorar bois idag, och får då med många K-stadssupportrar hit upp på lördag. Sen vinner Mariestad på lördag, 3:e avgörande vinns också på söndag då det blir en publikfest utan dess like i helgen!
Men jag tror faktiskt att bois vinner 2 raka! :D
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

Vad oerhört spännande det blev i damernas OS final i hockey :D
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Hockey

Post by Per-Erik Odh »

En anledning att åka till Mariestad på lördag för de som scoutar är ju för att kolla in hur Pierre har utvecklats. Själv så hoppas jag att det skall bli massor av tillfällen att se honom nästa säsong :roll:
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Vill bara tala om att jag nu har lämnat Oxarnas forum (för alltid denna gång)
Klarar inte av den mängd ojusta och kränkande inlägg om bl.a. Skövde IK och deras ekonomi som förekommer där.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Hockey

Post by Anders Åstebro »

Ingvar Persson wrote:Vill bara tala om att jag nu har lämnat Oxarnas forum (för alltid denna gång)
Klarar inte av den mängd ojusta och kränkande inlägg om bl.a. Skövde IK och deras ekonomi som förekommer där.
Är du säker på det Ingvar?!?
Du skall inte göra en Strid då?
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Hockey

Post by Rickard Dahl »

Ingvar Persson wrote:Vill bara tala om att jag nu har lämnat Oxarnas forum (för alltid denna gång)
Klarar inte av den mängd ojusta och kränkande inlägg om bl.a. Skövde IK och deras ekonomi som förekommer där.
Gör du rätt i Ingvar, bästa medicin är nog att totalignorera "bönnera", låt dem hållas! Men stå fast vid ditt ord, för att då återkomma igen är ju som att spruta tändvätska på deras redan väl tilltagna "hata Skövde IK mer än älska Bojs"-brasa! Kan erkänna att det kliat ordentligt i fingrarna när jag läst rader av patetiska inlägg på oxarnas, men har helt enkelt inte orkat bry mig, finns så mycket bättre saker att lägga den energin på! Dessutom finns det ju ett ypperligt SIK-forum nu igen att använda istället! Tids nog spräcks ballongen även för bois anno 13/14, och då får vi se om de orkar hålla på när de väl har fötterna på jorden igen.

PS. På tal om hata istället för att älska, fy fan vad gött att se bois torska match 1! Egentligen bara för att täppa till truten på boan och bröderna Fjant, oj Fröjdh ..., och dylika kålsupare. DS.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Kiruna med fd. Skövdetränaren Anders Spaak är nu klara för playoff2.
Slog Kalix i 2 raka. Kan nu få möta lag från södra Sverige t.ex kanske bois om de vinner mot Kristianstad.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Hockey

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gött med en Boisseger i eftermiddag, nu blir det en tredje och avgörande match kl 18:00 i morgon!!
Spelar bois lika bra i morgon så behöver man inte oroa sig då heller!

Boisen leker!!

PS såg ett par stycken med Skövde IK emblem på jackan som ville se lite "riktig" hockey också ;-) ds
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Östersund med SIK-killarna Jesper Hultman och Erik Rosen i laget är i PO 2 efter 2 raka mot Teg.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Hockey

Post by Anders Åstebro »

Skellefteå AIK - Leksands IF, 7 - 0 :shock:

Man provade två målvakter i afton och ingen av dem var Ahlsenfelt?!?
Har deras suveräne burväktare gått sönder tro?
Har raset för Leksand börjat nu?
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Leksand med fd bois och SIK-tränaren Andreas Appelgren har bekymmer.
Leksand som tog sig upp till SHL denna säsong riskerar att stå utanför slutspelet.
Mycket jämt kring strecket och jag tror att Brynäs kommer att knipa 6:e platsen.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Hockey

Post by Anders Åstebro »

Ingvar Persson wrote:Leksand med fd bois och SIK-tränaren Andreas Appelgren har bekymmer.
Leksand som tog sig upp till SHL denna säsong riskerar att stå utanför slutspelet.
Mycket jämt kring strecket och jag tror att Brynäs kommer att knipa 6:e platsen.
Nä, tror du det Ingvar?!?
Appelgren har nog sån där välgödd matjord i fickorna så han reder nog upp det skall du se.
Behövs bara att Oscar kommer igång igen i målet så räddar han dem igen.

Leksand får spela vidare hur som helst, om än de får tampas med de fyr lagen under det första strecket.
Där jag hoppas de får tampas med Brynäs... :twisted:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Leksand har 2 matcher kvar. Borta mot Frölunda och hemma mot Växjö.
2 tuffa matcher och Leksand har även målkvoten mot sig och måste ta en poäng mer än de lag som strider kring strecket.
Post Reply