Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Varberg har ekonomiska problem. Spelarna är fria att gå och tränaren lämnar laget.
http://www.vimmerbytidning.se/sport/ish ... -20160826/
http://www.hn.se/sport/ishockey/jonas-j ... -1.3729821
Suck!

Att detta scenario aldrig skall ta slut!

Varför skall det vara så jäkla svårt för en idrottsklubb i en "bonnaserie" att rätta mun efter matsäcken?!? :evil:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Linus Hellman på SLA funderar tydligen på detta med Albin Lindgren också. Han har pratat med Skövdebacken och om det finns det en artikel på sportsidorna i dagens SLA. Rubriken lyder "Hoppas på allsvenskan "
/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Tidningsartiklar

Post by Oscar Soljamo »

Har inte albin sagt att han hellst spelar i allsvenskan. Vilket är logiskt. Men blir det div1 så är det Skövde som gäller?
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Tidningsartiklar

Post by Johan Nykvist »

Märks att det börjar närma sig premiären.
När nu SN damp ner i brevlådan så är det 2 helsidor om inför söndag.
Det kitlar lite nu. :D
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Nästan en hel sida i dagens SLA om Tibro IK som i år tränas av Bjarne Lundh och Patrik Åstemo.
Det är som vanligt, en ordentlig Skövdeprofil på laget!
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Såpan Ollikainen fortsätter.
SLA har varit i kontakt med Mariestad för att kolla om han är på väg dit kan man läsa i dagens upplaga. Man har pratat med Ronny Johansson och efter det har SLA sökt kontakt med Olli utan att lyckas.

Tacka faan för det. Jag vet någon mer som försökte få tag i Olli i två dagar utan att lyckas och då tänker jag att svarar man inte i telefonen från okända nummer så tyder det på just det, att man inte vill, eller rent av orkar, svara i telefonen från okända nummer. Jag skulle bli mycket förvånad om Olli dyker upp som målvakt någonstans denna säsong!
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Såpan Ollikainen fortsätter!
Fortsättning följer på annat forum....var så säker :roll:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1850
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Åstebro wrote:
Per-Erik Odh wrote:Såpan Ollikainen fortsätter!
Fortsättning följer på annat forum....var så säker :roll:
Ja men fortsättningen började om HÄR! :oops:
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6082
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote:Såpan Ollikainen fortsätter.
SLA har varit i kontakt med Mariestad för att kolla om han är på väg dit kan man läsa i dagens upplaga. Man har pratat med Ronny Johansson och efter det har SLA sökt kontakt med Olli utan att lyckas.

Tacka faan för det. Jag vet någon mer som försökte få tag i Olli i två dagar utan att lyckas och då tänker jag att svarar man inte i telefonen från okända nummer så tyder det på just det, att man inte vill, eller rent av orkar, svara i telefonen från okända nummer. Jag skulle bli mycket förvånad om Olli dyker upp som målvakt någonstans denna säsong!
Jag blir absolut inte förvånad om Andreas dycker upp i Mariestads tröja under säsongen.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:
Per-Erik Odh wrote:Såpan Ollikainen fortsätter.
SLA har varit i kontakt med Mariestad för att kolla om han är på väg dit kan man läsa i dagens upplaga. Man har pratat med Ronny Johansson och efter det har SLA sökt kontakt med Olli utan att lyckas.

Tacka faan för det. Jag vet någon mer som försökte få tag i Olli i två dagar utan att lyckas och då tänker jag att svarar man inte i telefonen från okända nummer så tyder det på just det, att man inte vill, eller rent av orkar, svara i telefonen från okända nummer. Jag skulle bli mycket förvånad om Olli dyker upp som målvakt någonstans denna säsong!
Jag blir absolut inte förvånad om Andreas dycker upp i Mariestads tröja under säsongen.

Inte!?!?
Och vanför inte det då Gunwaldh?

Personligen skulle jag bli verkligen förvånad om han gjorde så, med tanke på de personliga problem han tycks ha..... :roll:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Är förmodligen Skövde IK:s fel i bakgrunden enligt ett annat forum och då måste det vara så.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Nästan en helsida i dagens SLA där de har pratat med Emil Larsson i Karlskrona HK.
Det är häftigt att han och lille Söder varit med på resan ända från ettan till SHL och nu dessutom få ligga i topp!
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Läste i dag på Aftonbladet sport en artikel om Johan Erkgärds som handlade om hela hans karriär från 13 årsåldern till nu.
Till exempel så debuterade han redan som 13 åring i Div 1 vilket samtidigt innebär att 14 åringen från Grästorp inte var den yngste.Lite kort finns även om hans 3 år i Skövde. LÄsvärt
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Idag hade SLA laddat på med lite mer läsning än den vanliga faktarutan inför match. Kul! :)

Man har en särskild ruta där man skriver om swishlotteriet och en artikel, väldigt läsvärd, om huvudtacklingar där man gått lite på djupet. Tidningen har pratat med Kempe och Dahnés avstängning samt tacklingen som sänkte Thilander för lång tid tas upp. Bra där SLA :)
/Perka
Post Reply