Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Tidningsartiklar

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Ja du, inte på det sättet han, vars främsta syfte verkar vara att förlöjliga och dra än mer skit över Skövde IK, framställer det i alla fall. Varför ens fråga om den hittats? Så idiotiskt dumt, patetiskt rent utsagt. Visst, det är inte bra att klubben släpar med fakturor, och det är oroande, men inte fan bör det framställas på det sättet.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Tidningsartiklar

Post by Anders Åstebro »

Rickard Dahl wrote:
Anders Åstebro wrote:Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Ja du, inte på det sättet han, vars främsta syfte verkar vara att förlöjliga och dra än mer skit över Skövde IK, framställer det i alla fall. Varför ens fråga om den hittats? Så idiotiskt dumt, patetiskt rent utsagt. Visst, det är inte bra att klubben släpar med fakturor, och det är oroande, men inte fan bör det framställas på det sättet.
Ignorera Robin då han "tramsar till" sina fraser. Trodde vi var överens om det redan Rickard.
Men för att lämna honom bakom oss och återgå till "hyrsläpet".
Hur kan det komma sig att man återigen fallerar med frakturerna till kommunen.
Man lever ju farligt helt klart när man håller på så.

Visst, det är besvärligt att driva runt en hockeyklubb, likviditeten har sina brister tidvis, svårt att budgetera för en idrottsförening, höga materialkostnader etc etc etc.
Det är ursäkter och klyschor vi alla har hört hundratals gånger nu innan rekonstruktionen och tiotal gånger efter den samma.

Men finns det verkligen ingen drastisk lösning på stora delar av dessa svårigheter då tro?

Och varför diskuteras inte problemet här mer mellan SIK medlemmarna?
Är det för att vi är så "vana" vid att läsa om liknande saker så vi orkar helt enkelt inte bry oss, och/eller är det bara de "närmast anhöriga" som diskuterar detta på sitt dolda forum?

Tycker det är tråkigt att ideligen få läsa om släpande fakturor i media utan att läsa om någon åtgärd från klubben för att undvika detta i framtiden.
Klyschor som ovan duger inte som varken förklaring eller ursäkta längre tycker i alla fall jag.
Robin Larsson
Reactions:
Posts: 68
Joined: 23 Feb 2014, 21:18

Re: Tidningsartiklar

Post by Robin Larsson »

Rickard Dahl wrote:
Anders Åstebro wrote:Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Ja du, inte på det sättet han, vars främsta syfte verkar vara att förlöjliga och dra än mer skit över Skövde IK, framställer det i alla fall. Varför ens fråga om den hittats? Så idiotiskt dumt, patetiskt rent utsagt. Visst, det är inte bra att klubben släpar med fakturor, och det är oroande, men inte fan bör det framställas på det sättet.
Vad svammlar du om?Förra fakturan hade "hamnat mellan stolarna" så min undran var om även denna faktura hamnat mellan stolarna.Vad är det du stör dej på?Min fråga?
Robin Larsson
Reactions:
Posts: 68
Joined: 23 Feb 2014, 21:18

Re: Tidningsartiklar

Post by Robin Larsson »

Rickard Dahl wrote:
Ingvar Persson wrote:
Robin Larsson wrote:Någon som vet om hyresavin hittats?Den har väl hamnat mellan samma stolar som den förra så den kanske ligger på samma ställe. :? Någon som vet hur det ligger till?
Robin. ????????????
Bry dig inte om honom, ignorera totalt är bästa medicin.
Det är så här man löser problem med släpande fakturor enligt dej.Jösses.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Robin
Det var ett himla tjat om SIK.s fakturor. Har Du svårighet att hitta något roligare att tala om
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Tidningsartiklar

Post by Rickard Dahl »

Robin Larsson wrote:
Rickard Dahl wrote:
Anders Åstebro wrote:Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Ja du, inte på det sättet han, vars främsta syfte verkar vara att förlöjliga och dra än mer skit över Skövde IK, framställer det i alla fall. Varför ens fråga om den hittats? Så idiotiskt dumt, patetiskt rent utsagt. Visst, det är inte bra att klubben släpar med fakturor, och det är oroande, men inte fan bör det framställas på det sättet.
Vad svammlar du om?Förra fakturan hade "hamnat mellan stolarna" så min undran var om även denna faktura hamnat mellan stolarna.Vad är det du stör dej på?Min fråga?
"Som man bäddar får man ligga". Och då syftar jag inte på Skövde IK. :evil:
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Tidningsartiklar

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:
Rickard Dahl wrote:
Anders Åstebro wrote:Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Ja du, inte på det sättet han, vars främsta syfte verkar vara att förlöjliga och dra än mer skit över Skövde IK, framställer det i alla fall. Varför ens fråga om den hittats? Så idiotiskt dumt, patetiskt rent utsagt. Visst, det är inte bra att klubben släpar med fakturor, och det är oroande, men inte fan bör det framställas på det sättet.
Ignorera Robin då han "tramsar till" sina fraser. Trodde vi var överens om det redan Rickard.
Men för att lämna honom bakom oss och återgå till "hyrsläpet".
Hur kan det komma sig att man återigen fallerar med frakturerna till kommunen.
Man lever ju farligt helt klart när man håller på så.

Visst, det är besvärligt att driva runt en hockeyklubb, likviditeten har sina brister tidvis, svårt att budgetera för en idrottsförening, höga materialkostnader etc etc etc.
Det är ursäkter och klyschor vi alla har hört hundratals gånger nu innan rekonstruktionen och tiotal gånger efter den samma.

Men finns det verkligen ingen drastisk lösning på stora delar av dessa svårigheter då tro?

Och varför diskuteras inte problemet här mer mellan SIK medlemmarna?
Är det för att vi är så "vana" vid att läsa om liknande saker så vi orkar helt enkelt inte bry oss, och/eller är det bara de "närmast anhöriga" som diskuterar detta på sitt dolda forum?

Tycker det är tråkigt att ideligen få läsa om släpande fakturor i media utan att läsa om någon åtgärd från klubben för att undvika detta i framtiden.
Klyschor som ovan duger inte som varken förklaring eller ursäkta längre tycker i alla fall jag.
Haha, ja där är vi överens, det är att föredra, men kunde inte hålla mig. :roll: Jag kan ju bara svara för mig själv, och ja, nog är det så att man tyvärr har fått in vanan på det och inte riktigt orkar bry sig tillräckligt mycket för att dra igång debatt. Instämmer även om det sistnämnda, och även det Perka skrev i den "rätta" tråden, även jag trött på att höra dessa ständiga undanflykter (eller vad det nu är?). Intressant statiskt över publiken förresten, gasa eller bromsa kanske inte betyder så mycket som Hasse vill få oss att tro? Men vad vet jag. Det känns ju i alla fall som att man borde kunna ponera ett rimligt publikantal (och därmed intäkter därifrån) med gamla siffror som facit, och efter det lägga en lämplig budget.

Sorry för att jag fortsatte mala i fel tråd, blev enklast så med citeringen, men vill ni svara på detta, byt tråd. ;)
Robin Larsson
Reactions:
Posts: 68
Joined: 23 Feb 2014, 21:18

Re: Tidningsartiklar

Post by Robin Larsson »

Rickard Dahl wrote:
Robin Larsson wrote:
Rickard Dahl wrote:
Anders Åstebro wrote:Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Ja du, inte på det sättet han, vars främsta syfte verkar vara att förlöjliga och dra än mer skit över Skövde IK, framställer det i alla fall. Varför ens fråga om den hittats? Så idiotiskt dumt, patetiskt rent utsagt. Visst, det är inte bra att klubben släpar med fakturor, och det är oroande, men inte fan bör det framställas på det sättet.
Vad svammlar du om?Förra fakturan hade "hamnat mellan stolarna" så min undran var om även denna faktura hamnat mellan stolarna.Vad är det du stör dej på?Min fråga?
"Som man bäddar får man ligga". Och då syftar jag på Skövde IK. :evil:
Reckaard Daahlll :lol: :lol: :geek:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Robin Larsson

Dina provocerande och förnedrande inlägg om Skövde IK och deras fakturor på vårat forum är helt onödiga och Du får nog sluta med detta beteendet nu annars skulle jag tro att Du kan bli både varnad och avstängd.
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Tidningsartiklar

Post by Rickard Dahl »

Robin Larsson wrote:
Rickard Dahl wrote:
Robin Larsson wrote:
Rickard Dahl wrote:
Anders Åstebro wrote:Nej Rickard, jag vet att du inte har gjort så, men...hmmf..
Vad/hur tycker du vi skall framställa ett påstående angående detta med ännu en släpande hyresfaktura då?
Ja du, inte på det sättet han, vars främsta syfte verkar vara att förlöjliga och dra än mer skit över Skövde IK, framställer det i alla fall. Varför ens fråga om den hittats? Så idiotiskt dumt, patetiskt rent utsagt. Visst, det är inte bra att klubben släpar med fakturor, och det är oroande, men inte fan bör det framställas på det sättet.
Vad svammlar du om?Förra fakturan hade "hamnat mellan stolarna" så min undran var om även denna faktura hamnat mellan stolarna.Vad är det du stör dej på?Min fråga?
"Som man bäddar får man ligga". Och då syftar jag på Skövde IK. :evil:
Reckaard Daahlll :lol: :lol: :geek:
Skärp dig för fan! :evil:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Det jag tycker som är allra konstigast av alltihop är som det verkar att ingen har kontaktat Skövde IK/Hasse/Kronberg och frågat hur det ligger till och det har tydligen inte SLA heller !!!!!! Jag har ställt en fråga till Hasse och fått svar tycker att ni andra skall göra detsamma och samtidigt vill jag tillägga att man skall inte alltid tro exakt på det som står i en tidningsblaska !!


Ps Hasse är inte farlig 8-) Ds
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

peter johansson wrote:Det jag tycker som är allra konstigast av alltihop är som det verkar att ingen har kontaktat Skövde IK/Hasse/Kronberg och frågat hur det ligger till och det har tydligen inte SLA heller !!!!!! Jag har ställt en fråga till Hasse och fått svar tycker att ni andra skall göra detsamma och samtidigt vill jag tillägga att man skall inte alltid tro exakt på det som står i en tidningsblaska !!


Ps Hasse är inte farlig 8-) Ds
Hur vet du att ingen kontaktat Hasse?
Jag vet att någon har kontaktat Hasse!
Jag tror inte att din rekommendation att folk ska kontakta Hasse är helt rätt eftersom det skulle riskera att döda en massa tid för honom.....

Sedan håller jag med om att man skall vara lite återhållsam i att köpa rakt av vad som står i en tidning eftersom det ofta finns parametrar att ta med som inte tidningen har med. I detta fallet tex. så kan ju SIK ha ett likviditetsproblem utan att det är ett budgetproblem. Intäkter och utgifter under ett år behöver ju inte sammanfalla. Är det så att Maj är med i årsbokslut så är det ju antagligen ett glapp på inkomsterna mellan sista matchen och bilbingon/bakluckeloppiset som kan förklara den släpande räkningen?!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Om vi nu skulle få lite balans i snacket kring den obetalda räkningen? För det första har inte gränsen passerats än, nämligen den 3 juni. För det andra så kommer räkningen att betalas före den tidsgränsen. För det tredje har jag en undran och det är varför det har blivit ett sådant liv om just detta? Det vi nu sett av tidsgränser med mera förekommer överallt varenda dag i hela Sverige och inom alla områden och det kan vara värt att påminna om att inte minst kommuner är värsta syndare av alla på att överskrida senast före-datum. Kanske SLA kunde lägga lika mycket krut på kommunens obetalda fakturor inom föreskriven tid? Eller för den delen andra föreningar inom kommunen? Här finns massor av smaskigt material Per Engelbrektsson! Bara att sätta igång och beloppen i dina kommande rubriker kommer att bli sjufalt större! Tro mig.

Artlkeln i SLA är ett riktigt lågvatten, inte minst vad gäller ordval.

PS. Jag själv fick en påminnelseavgift häromdagen på en räkning som jag inte betalat i tid - en faktura från Apotea. Kan det vara något det också? Och h:e jag fick en i februari också! DS.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

En stor anledning till att folk blir upprörda är antagligen att de absolut inte vill se en havererad ekonomi igen då det ändå är så att moralen säger att det är en grej man har ordning på.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:En stor anledning till att folk blir upprörda är antagligen att de absolut inte vill se en havererad ekonomi igen då det ändå är så att moralen säger att det är en grej man har ordning på.
Ursäkta?!?! Havererad ekonomi?

Ordet balans i antagandet om folks eventuella tyckanden vore på sin plats, tycker jag. Att några vill vältra sig i stormen i vattenglaset får vi antagligen leva med, men det finns faktiskt folk utanför forumet och skitsnacket på gatan, som inte ser "en havererad ekonomi" bakom hörnet. Åtminstone jag funderar på vad det som triggar igång folk och varför man går i spinn och varför man gör det om man kan se negativa saker i frågan?

PS. Jag ser personligen väldigt positivt på att folk engagerar sig i Skövde IK - det vore ju förfärligt med motsatsen - men visst vore det trevligt om det inte oftast(?) berör sådant som har den där negativa klangen och då plötsligt flatgarvande och hånfulla smileys och inspirationen att skriva tar fart? DS.
Post Reply