Skövde IK 2016/17

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Magnus Hallberg »

Anders Åstebro wrote:
Magnus Hallberg wrote:Gummi kommer inte heller fortsätta... Tyvärr. Tycker han gjorde det riktigt bra under dom matcher han var med!

Det var väl faktiskt inte speciellt oväntat eller hur Magnus....

Nä, inte oväntat. Kanske bara får skriva det väntade? ;) dock tycker jag ändå det är synd då han tillfört mycket rutin till laget.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote:
Det ser ju onekligen ut som att PR avslutar för en civil karriär då :(

Lyckat till och tack säger jag då :!:

Vem vet, han kanske gör en Hultman efter grundserien nästa säsong 8-)
Bara att instämma.
Tack för allt PR.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Urban Stahel »

Tack för underhållningen P-R☺
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Att PR slutar bekräftas i dagens SLA.
"Det är ett beslut som har växt fram. Jag känner att det räcker för mig nu, säger Persson-Riis"

PR förklarar vidare att det är ett beslut som växt fram under en längre tid och att han kände det redan efter förra säsongen men då var det ett år kvar på kontraktet. Han tycker fortfarande att hockey är skitkul men att han inte har den riktiga hungern längre. Han vill satsa på sitt civila jobb men hoppas ändå att få vara med och bidra i Skövde IK på något sätt framöver förklarar han.
/Perka
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Mattias Sjöberg »

Tråkigt att tappa en sådan duktig spelare som P-R. Kan bara önska honom lycka till i framtiden.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Gunwaldh Johansson »

Denna spelare skulle jag gärna se igen i SIK:s tröja.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=30288
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Oscar Soljamo »

Oscar Holst vore något. Han harvar i tingsryd och mörrum.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Per-Erik Odh »

Gunwaldh Johansson wrote:Denna spelare skulle jag gärna se igen i SIK:s tröja.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=30288
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/smalan ... tchhjalten

Men vi har många i SIK som gillar AIK och de skulle få svårt att hantera den blöta drömmen :lol:
/Perka
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jani Eriksson »

Roligt att de nämnerMaskim Matushkin.. Han är väl de långsammaste spelaren i Sverige.. Och den lataste..
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Roligt att de nämnerMaskim Matushkin.. Han är väl de långsammaste spelaren i Sverige.. Och den lataste..

Knappast va !!!!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jani Eriksson »

När han spelade mot Skövde i Billingehov så orkade han knappt över mitt linjen :D
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2016/17

Post by peter johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:När han spelade mot Skövde i Billingehov så orkade han knappt över mitt linjen :D
Å ändå så gjorde han mål mot oss i PP bla nä du en riktigt bra back enligt mig
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Jani Eriksson »

peter johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:När han spelade mot Skövde i Billingehov så orkade han knappt över mitt linjen :D
Å ändå så gjorde han mål mot oss i PP bla nä du en riktigt bra back enligt mig
Ja han gjorde mål i pp.. men då stod han ju stilla på blå.. aja skitsamma.. grejen var ju att Emil Forslund jämfördes med Matushkin..
"Tingsryds sportchef Tomas Bergstrand berättar om när Emil åkte ifrån Västeråsspelaren Maskim Matushkin nu senast i söndags."
Jag tycker inte att de är en större bedrift eftersom jag tycker att han är långsammare och latare än Erkgärds till och med.. :D
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Marcus Lundgren »

Jani Janpah Pahankala wrote:
peter johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:När han spelade mot Skövde i Billingehov så orkade han knappt över mitt linjen :D
Å ändå så gjorde han mål mot oss i PP bla nä du en riktigt bra back enligt mig
Ja han gjorde mål i pp.. men då stod han ju stilla på blå.. aja skitsamma.. grejen var ju att Emil Forslund jämfördes med Matushkin..
"Tingsryds sportchef Tomas Bergstrand berättar om när Emil åkte ifrån Västeråsspelaren Maskim Matushkin nu senast i söndags."
Jag tycker inte att de är en större bedrift eftersom jag tycker att han är långsammare och latare än Erkgärds till och med.. :D
ingen är latare än Erkgärds;) men jag måste säga att jag är förvånad över hur snabb han såg ut i klippet, jag minns honom inte som någon överväldigande snabb spelare (det lilla jag sett Honom i SIK och ett par matcher i Tingsryd)
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2016/17

Post by Simon Henriksson »

Marcus Lundgren wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:
peter johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:När han spelade mot Skövde i Billingehov så orkade han knappt över mitt linjen :D
Å ändå så gjorde han mål mot oss i PP bla nä du en riktigt bra back enligt mig
Ja han gjorde mål i pp.. men då stod han ju stilla på blå.. aja skitsamma.. grejen var ju att Emil Forslund jämfördes med Matushkin..
"Tingsryds sportchef Tomas Bergstrand berättar om när Emil åkte ifrån Västeråsspelaren Maskim Matushkin nu senast i söndags."
Jag tycker inte att de är en större bedrift eftersom jag tycker att han är långsammare och latare än Erkgärds till och med.. :D
ingen är latare än Erkgärds;) men jag måste säga att jag är förvånad över hur snabb han såg ut i klippet, jag minns honom inte som någon överväldigande snabb spelare (det lilla jag sett Honom i SIK och ett par matcher i Tingsryd)
Forslund hade även den speeden i SIK. Ruskigt bra i J20 och J18, körde ifrån allt och alla. Synd att han inte fick förtroendet, förståeligt att han lämnade.
Post Reply