Allettan 15/16

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1857
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Allettan 15/16

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingvar Persson wrote:Både Mariestad och Skövde har drabbats av någon form av skott frossa vilket kraftigt har drabbat dem med massor av tappade poäng. Nu skall det till ett under om det skall bli något PO för lagen.
I detta fallet håller jag helt med dig, tyvärr tror jag dock att Skövdes chans att nå dit trots allt är mkt större än Mariestads (tyvärr)!
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Allettan 15/16

Post by Ingvar Persson »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Ingvar Persson wrote:Både Mariestad och Skövde har drabbats av någon form av skott frossa vilket kraftigt har drabbat dem med massor av tappade poäng. Nu skall det till ett under om det skall bli något PO för lagen.
I detta fallet håller jag helt med dig, tyvärr tror jag dock att Skövdes chans att nå dit trots allt är mkt större än Mariestads (tyvärr)!
Helt riktigt Niklas. Skövde fick en mycket oväntad hjälp av Surahammar. Nu gäller det att inte ladda bössorna med "lösskott" Skövde har större chans än bois att nå PO Men både bois och Skövde skjöt alldeles från många lösskott idag och tappade därmed onödigt så välbehövliga poäng. bois tappade poäng kan bli mycket betydelsefull.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6119
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 15/16

Post by Gunwaldh Johansson »

Mariestad tar en mycket viktig seger i kampen om play-off när man slår Kumla med 4 - 3.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 15/16

Post by Anders Åstebro »

Västerviks IK - Södertälje SK 6 - 0
Detta måste allt vara denna säsongens största skräll!
Laget från Södertälje som hade som mål i fjol att gå upp till SHL trillade ner i div1, och nu har man inte ens säkrat en plats till ett allsvenskt kvalspel!?!?

Är det som det sägs, att spelare som kommer till Södertälje blir sämre?!?
Ja, det kan f*n trot att det stämmer faktiskt... :mrgreen:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6119
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 15/16

Post by Gunwaldh Johansson »

Börjar se rätt svårt ut för Mariestad att ta sig till play-off efter söndagens matcher. Man är 4 poäng efter Östersund och Piteå när det återstår 2 matcher att spela.
Piteå krossade Kalix med 7 - 2. Kiruna vann med 3 - 2. Och Borlänge säkrade kvalserie biljeten efter suddenseger med 3 - 2 mot Tranås.
Last edited by Gunwaldh Johansson on 07 Feb 2016, 18:49, edited 1 time in total.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 15/16

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Börjar se rätt svårt ut för Mariestad att ta sig till play-off efter söndagens matcher. Man är 4 poäng efter Östersund och Piteå när det återstår 2 matcher att spela.
Piteå krossade Kalix med 7 - 2. Kiruna vann med 3 - 2. Och Borlänge säkrade kvalsrrie biljeten efter suddenseger med 3 - 2 mot Tranås.
Ja "BadBôjen" lär få dra på sig träningsoverallerna och joggingskorna tidigt i år tror jag.
Se så BoISare, marsch ut å jogga med er så ses vi nästa säsong ;)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 15/16 - SSK

Post by Anders Åstebro »

SSK - Södertälje SK hade i fjol som mål att ta sig upp till SHL, men de floppade rejält och hamnade i div1 istället.
Väl där så var man överlägsna i serien och vann de första fjorton matcherna i div1 Östra, i omgång 15 förlorade man hemma mot Haninge Anchors HC med 2-3.
Alla trodde väl att SSK skulle ta en given plats till det stundande kvalspelet upp mot AS igen.
Men givna papper är inte alltid så självklara verkar det som.
Personligen trodde jag inte att SSK skulle missa en kvalplats, men som det ser ut nu så får de nöja sig med att gå till PO rundorna.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6119
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 15/16

Post by Gunwaldh Johansson »

Kallinge ser ut att missa play-off.
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/6838
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6119
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 15/16

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:Kallinge ser ut att missa play-off.
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/6838
Att Västervik tar sig direkt till kvalserien är bra gjort. Södertälje, Troja, Huddinge och lite överraskande Visby får kvala sig vidare.
Jan-Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 125
Joined: 02 Mar 2014, 18:04
Location: Ljungby

Re: Allettan 15/16

Post by Jan-Erik Karlsson »

Västervik är det klart bästa laget i södra allettan. Håller dem samma spelkvalitet i kvalserien tror jag att dem går upp i allsvenskan.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 986
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Allettan 15/16

Post by Anders Åstebro »

Jan-Erik Karlsson wrote:Västervik är det klart bästa laget i södra allettan. Håller dem samma spelkvalitet i kvalserien tror jag att dem går upp i allsvenskan.
Hmm, är det på så vis att de kan matcha Asplöven och Sundsvall tror du Jan-Erik?!?
Ja, kanske är det så, en annan har ju inte sett Västervik denna säsong, men jag har sett de andra båda lagen som jag refererade till här ovan ett par gånger.
Jan-Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 125
Joined: 02 Mar 2014, 18:04
Location: Ljungby

Re: Allettan 15/16

Post by Jan-Erik Karlsson »

Av det jag sett av både Asplöven och Sundsvall så håller jag Västervik som ett bättre lag. Men man ska ju spela matcherna så allt kan hända. Nu har jag garderat mig rejält :D :D
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: Allettan 15/16

Post by Jani Eriksson »

Mariestad är ju inte ute ur leken ännu heller..
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6119
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 15/16

Post by Gunwaldh Johansson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Mariestad är ju inte ute ur leken ännu heller..
Med ca 12 min kvar av 3 perioden så leder Tranås med 2 - 4.
Även 2 - 5 kom. Nu är nog säsongen över för Mariestad.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6119
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Allettan 15/16

Post by Gunwaldh Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Mariestad är ju inte ute ur leken ännu heller..
Med ca 12 min kvar av 3 perioden så leder Tranås med 2 - 4.
Även 2 - 5 kom. Nu är nog säsongen över för Mariestad.
Det blir 4 - 5 till slut. Borlänge går direkt till kvalserien ihop med Västervik.
Post Reply