Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 293
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

Kristian Eriksson wrote: 07 Jan 2024, 13:46
Joakim Blomquist wrote: 07 Jan 2024, 13:32
Per-Erik Odh wrote: 07 Jan 2024, 13:02
Juha Ojajärvi wrote: 06 Jan 2024, 19:26 God fortsättning på er Skövde IK supporters (och nästan alla andra HE-fans)!

Vi samlades idag för att ge er ett avsnitt såhär en vecka in på det nya året!
Håll till godo!




https://open.spotify.com/episode/1m8xva ... NKi2ONGQKQ
Namnet ni letar efter i början är ju Geijer och det var Fredrik Geijer som var ordförande.

Jag hörde inte riktigt koncentrerat så jag var inte på det klara med det där poängsystemet för kostnader ni pratade om. Men ni räknade på samtliga matcher, inte bara hemmamatcher. Är det riktigt?

Jockes tankar om VIPen är riktiga. Det ska utnyttjas till det som det heter. Där ska man dra ihop det några gånger varje säsong till de som är riktiga VIP. Man ska inte ens tänka sponsorkaffe utan det ska vara exklusivt för de som är jätteVIP och det genom riktiga satsningar några få gånger varje säsong och då ska VIParna även se matchen från den fantastiska balkongen.

Helt rätt tänk om ungdomar och juniorer av er. De ska beordras till klacken. Vi har till exempel erbjudit dem till exempel pengar till TIFO men tyvärr så är responsen dålig. Hur kan det inte vara lockande att stå ett stort kompisgäng och föra väsen?

Tycker ni har bra matchanalyser.
Jaaaaaaa Fredrik Geijer är det ju... Åldern...

Nej det är givetvis enbart hemmamatcher. Det är alltså kostnaden/hyran för hemmamatch för Skövde ik gentemot kommunen. Var det så otydligt? Olyckligt? 🤔 Ja det blir ju lite segt när jag ska komma ihåg allt pga att det inte gick att spela upp intervjuerna.. men alltså så här; 80 Nt * (numera höjt) 142 (= träningshyra per timme) = 11420:-/match.
Jämför det med 55 Nt eller varför inte 45 Nt..
Det är en hel del pengar per match. Och många matcher. Under hur många år har SIK tvingats betala (felaktigt/godtyckligt) mer än övriga klubbar på samma nivå? Skulle vara intressant att veta och något jag kommer följa upp.

Tycker klubben ska trycka på sina ungdomar att stå i/bilda en klack. Det kan ju tänkas att några lag i taget står där. Men vore ju allra mäktigast om det blev väldigt många varje match. Vad är dina tankar om att inta apberget då? Skulle vara den absolut bästa platsen enligt mig och tvinga bort bortaklacken borta vid kaffeserveringen. Där finns det t o m en lösning på egen entre.
Tvinga? Vad är det som säger att inte bortaklacken inte ställer sig vid hörnet SIKs bås, eller bakom mål där vi står nu? Bakom mål är väl egentligen en jättebra plats? Nära till högljudda kurvan som mer och mer börjar hänga med i klappandet när trumman drar igång.
Vad är det som gör att bortasupporters hamnar på egen sektion på Södermalms IP? Är nog inte så svårt. Krävs lite handpåläggning på arenan bara.
Apberget är överlägset bäst ställe för klackverksamhet. Finns inget att diskutera i frågan egentligen om vilken placering som är bäst för att höras.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

@Jocke, jag vill stå ovanför båset där vi stått mestadels men säger klubben att där eller där vill vi ha er så ställer jag mig där :)
Idag är det förresten massa folk på VIPen :)
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 293
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 07 Jan 2024, 16:41 @Jocke, jag vill stå ovanför båset där vi stått mestadels men säger klubben att där eller där vill vi ha er så ställer jag mig där :)
Idag är det förresten massa folk på VIPen :)
Flickverksamheten hade möte eller dylikt där idag.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Kristian Eriksson wrote: 07 Jan 2024, 13:46
Joakim Blomquist wrote: 07 Jan 2024, 13:32
Per-Erik Odh wrote: 07 Jan 2024, 13:02
Juha Ojajärvi wrote: 06 Jan 2024, 19:26 God fortsättning på er Skövde IK supporters (och nästan alla andra HE-fans)!

Vi samlades idag för att ge er ett avsnitt såhär en vecka in på det nya året!
Håll till godo!




https://open.spotify.com/episode/1m8xva ... NKi2ONGQKQ
Namnet ni letar efter i början är ju Geijer och det var Fredrik Geijer som var ordförande.

Jag hörde inte riktigt koncentrerat så jag var inte på det klara med det där poängsystemet för kostnader ni pratade om. Men ni räknade på samtliga matcher, inte bara hemmamatcher. Är det riktigt?

Jockes tankar om VIPen är riktiga. Det ska utnyttjas till det som det heter. Där ska man dra ihop det några gånger varje säsong till de som är riktiga VIP. Man ska inte ens tänka sponsorkaffe utan det ska vara exklusivt för de som är jätteVIP och det genom riktiga satsningar några få gånger varje säsong och då ska VIParna även se matchen från den fantastiska balkongen.

Helt rätt tänk om ungdomar och juniorer av er. De ska beordras till klacken. Vi har till exempel erbjudit dem till exempel pengar till TIFO men tyvärr så är responsen dålig. Hur kan det inte vara lockande att stå ett stort kompisgäng och föra väsen?

Tycker ni har bra matchanalyser.
Jaaaaaaa Fredrik Geijer är det ju... Åldern...

Nej det är givetvis enbart hemmamatcher. Det är alltså kostnaden/hyran för hemmamatch för Skövde ik gentemot kommunen. Var det så otydligt? Olyckligt? 🤔 Ja det blir ju lite segt när jag ska komma ihåg allt pga att det inte gick att spela upp intervjuerna.. men alltså så här; 80 Nt * (numera höjt) 142 (= träningshyra per timme) = 11420:-/match.
Jämför det med 55 Nt eller varför inte 45 Nt..
Det är en hel del pengar per match. Och många matcher. Under hur många år har SIK tvingats betala (felaktigt/godtyckligt) mer än övriga klubbar på samma nivå? Skulle vara intressant att veta och något jag kommer följa upp.

Tycker klubben ska trycka på sina ungdomar att stå i/bilda en klack. Det kan ju tänkas att några lag i taget står där. Men vore ju allra mäktigast om det blev väldigt många varje match. Vad är dina tankar om att inta apberget då? Skulle vara den absolut bästa platsen enligt mig och tvinga bort bortaklacken borta vid kaffeserveringen. Där finns det t o m en lösning på egen entre.
Tvinga? Vad är det som säger att inte bortaklacken inte ställer sig vid hörnet SIKs bås, eller bakom mål där vi står nu? Bakom mål är väl egentligen en jättebra plats? Nära till högljudda kurvan som mer och mer börjar hänga med i klappandet när trumman drar igång.
Jaa du Kristian... Det går nämligen att tvinga bortasupportrar (alltså klack) att ställa sig där hemmaföreningen önskar ha dem. Inget konstigt i det. Inte konstigare att de tvingar oss stå på ett visst ställe i Marsta...🤔
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 771
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Bloggar / Poddar

Post by Kristian Eriksson »

Joakim Blomquist wrote: 07 Jan 2024, 21:08
Kristian Eriksson wrote: 07 Jan 2024, 13:46
Joakim Blomquist wrote: 07 Jan 2024, 13:32
Per-Erik Odh wrote: 07 Jan 2024, 13:02
Juha Ojajärvi wrote: 06 Jan 2024, 19:26 God fortsättning på er Skövde IK supporters (och nästan alla andra HE-fans)!

Vi samlades idag för att ge er ett avsnitt såhär en vecka in på det nya året!
Håll till godo!




https://open.spotify.com/episode/1m8xva ... NKi2ONGQKQ
Namnet ni letar efter i början är ju Geijer och det var Fredrik Geijer som var ordförande.

Jag hörde inte riktigt koncentrerat så jag var inte på det klara med det där poängsystemet för kostnader ni pratade om. Men ni räknade på samtliga matcher, inte bara hemmamatcher. Är det riktigt?

Jockes tankar om VIPen är riktiga. Det ska utnyttjas till det som det heter. Där ska man dra ihop det några gånger varje säsong till de som är riktiga VIP. Man ska inte ens tänka sponsorkaffe utan det ska vara exklusivt för de som är jätteVIP och det genom riktiga satsningar några få gånger varje säsong och då ska VIParna även se matchen från den fantastiska balkongen.

Helt rätt tänk om ungdomar och juniorer av er. De ska beordras till klacken. Vi har till exempel erbjudit dem till exempel pengar till TIFO men tyvärr så är responsen dålig. Hur kan det inte vara lockande att stå ett stort kompisgäng och föra väsen?

Tycker ni har bra matchanalyser.
Jaaaaaaa Fredrik Geijer är det ju... Åldern...

Nej det är givetvis enbart hemmamatcher. Det är alltså kostnaden/hyran för hemmamatch för Skövde ik gentemot kommunen. Var det så otydligt? Olyckligt? 🤔 Ja det blir ju lite segt när jag ska komma ihåg allt pga att det inte gick att spela upp intervjuerna.. men alltså så här; 80 Nt * (numera höjt) 142 (= träningshyra per timme) = 11420:-/match.
Jämför det med 55 Nt eller varför inte 45 Nt..
Det är en hel del pengar per match. Och många matcher. Under hur många år har SIK tvingats betala (felaktigt/godtyckligt) mer än övriga klubbar på samma nivå? Skulle vara intressant att veta och något jag kommer följa upp.

Tycker klubben ska trycka på sina ungdomar att stå i/bilda en klack. Det kan ju tänkas att några lag i taget står där. Men vore ju allra mäktigast om det blev väldigt många varje match. Vad är dina tankar om att inta apberget då? Skulle vara den absolut bästa platsen enligt mig och tvinga bort bortaklacken borta vid kaffeserveringen. Där finns det t o m en lösning på egen entre.
Tvinga? Vad är det som säger att inte bortaklacken inte ställer sig vid hörnet SIKs bås, eller bakom mål där vi står nu? Bakom mål är väl egentligen en jättebra plats? Nära till högljudda kurvan som mer och mer börjar hänga med i klappandet när trumman drar igång.
Jaa du Kristian... Det går nämligen att tvinga bortasupportrar (alltså klack) att ställa sig där hemmaföreningen önskar ha dem. Inget konstigt i det. Inte konstigare att de tvingar oss stå på ett visst ställe i Marsta...🤔
Då menar du alltså att man redan nu kan tvinga bortasupportrarna att ställa sig nere i södra kurvan, utan att Rebellerna behöver flytta på sig? Vad bra då, för jag trivs riktigt bra på kortsidan bakom mål.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Skriver en ny här så det inte blir så långa trådar.
Då har du alltså inte alls förstått vad vi avsett?? 🤔
Den absolut bästa platsen, där man skulle kunna höras bäst (beror ju mycket på klacken själv) är apberget. Det är alltså den platsen vi vill att en klack ska äga.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1851
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 07 Jan 2024, 22:32 Skriver en ny här så det inte blir så långa trådar.
Då har du alltså inte alls förstått vad vi avsett?? 🤔
Den absolut bästa platsen, där man skulle kunna höras bäst (beror ju mycket på klacken själv) är apberget. Det är alltså den platsen vi vill att en klack ska äga.
Det är ju det klacken gör redan…bara att den är från Mariestad!

Inte för att vara elak men eran lilla klack lär se rätt vilsen ut där uppe!
Eran bästa placering var uppe på långsidan mellan båsen, där hördes och syntes ni bäst.
På kortsidan syns ni inte bakom nätet, eller så är ni kanske inte fler än 5-10 som man tror sig skymta där genom…
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Jan 2024, 00:46
Joakim Blomquist wrote: 07 Jan 2024, 22:32 Skriver en ny här så det inte blir så långa trådar.
Då har du alltså inte alls förstått vad vi avsett?? 🤔
Den absolut bästa platsen, där man skulle kunna höras bäst (beror ju mycket på klacken själv) är apberget. Det är alltså den platsen vi vill att en klack ska äga.
Det är ju det klacken gör redan…bara att den är från Mariestad!

Inte för att vara elak men eran lilla klack lär se rätt vilsen ut där uppe!
Eran bästa placering var uppe på långsidan mellan båsen, där hördes och syntes ni bäst.
På kortsidan syns ni inte bakom nätet, eller så är ni kanske inte fler än 5-10 som man tror sig skymta där genom…
Precis det jag menar här.. bortaklackarna äger den bästa platsen i Billingehov, vilket enligt mig och fler är helt galet. Nä de ska ges en mycket sämre plats, precis som sker i andra (samtliga?) arenor.
Vet inte om du hört/läst om den hjälp jag efterlyst till klackverksamheten? Men ser ju gärna att ungdoms/juniorverksamheten går in och hjälper till med antal och ljudnivå...
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Har nu lyssnat på senaste avsnittet av podden och tycker att detta avsnittet var det bästa så här långt. Samtliga av herrarna i podden verkade påkopplade och pålästa. Och JB 😀, Skövdes svar på Janne Josefsson, vilket strålande arbete du lagt ner för att ta reda på hur saker och ting förhåller sig gällande hyror och annat smått och gott. Ett arbete som kan visa sig vara oerhört viktigt för framtiden och för Skövde IK. IMPONERANDE minst sagt 🙌🙌🙌. Sist men inte minst så så sprider ni nu en härlig positivism med er podd. Och man rycks med och känner att det är rätt väg att gå givetvis. Ska personligen bättra mig och sluta klaga så mycket på laget när det går emot och stötta mer i motgång framöver. Tack för ett mycket underhållande avsnitt !
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 08 Jan 2024, 12:05 Har nu lyssnat på senaste avsnittet av podden och tycker att detta avsnittet var det bästa så här långt. Samtliga av herrarna i podden verkade påkopplade och pålästa. Och JB 😀, Skövdes svar på Janne Josefsson, vilket strålande arbete du lagt ner för att ta reda på hur saker och ting förhåller sig gällande hyror och annat smått och gott. Ett arbete som kan visa sig vara oerhört viktigt för framtiden och för Skövde IK. IMPONERANDE minst sagt 🙌🙌🙌. Sist men inte minst så så sprider ni nu en härlig positivism med er podd. Och man rycks med och känner att det är rätt väg att gå givetvis. Ska personligen bättra mig och sluta klaga så mycket på laget när det går emot och stötta mer i motgång framöver. Tack för ett mycket underhållande avsnitt !
😀😍😀
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3801
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Bra avsnitt. Ett gott försök att bringa reda i ekonomihärvan gentemot kommunen. En fråga som givetvis infinner sig är på vilket sätt podden(Jocke) haft kontakt med föreningen och eventuellt inför - men absolut efter intervjun - avrapporterat intervjun med kommunen? En samordning av insatser och inte hamna i något slags stuprörsförfarande vore tacknämligt. Det är ju jättebra att en podd söker få svar - och en del fick man! - men trots allt är det två aktörer - möjligen tre med konståkningsklubben - nämligen en hyresgäst och en hyresvärd och det är ju där avtal som befinns vara rimliga kan slutas. Därför kunde man önska att podden avrapporterar hur arbetsläget är i dialogen mellan de två. Kanske en intervju med ordföranden?

Bra alltså, att podden sparkar på bollen som förhoppningsvis redan är satt i rullning av föreningen.

Att lokala massmedia skulle grotta i detta är osannolikt, möjligen om det var en handbollsförening som var extra drabbad...annars vore det intressant om Skövdes invånare fick reda på hur det egentligen ligger till i en jämförelse med andra kommuner och vad reaktionen skulle bli. Billingehovskam?

PS. 18 matcher i grundserien och 18 matcher i allettan innebär inte att det blir en hallhyra för 36 matcher. Ibland spelar laget bortamatcher... :lol: DS
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 08 Jan 2024, 19:01 Bra avsnitt. Ett gott försök att bringa reda i ekonomihärvan gentemot kommunen. En fråga som givetvis infinner sig är på vilket sätt podden(Jocke) haft kontakt med föreningen och eventuellt inför - men absolut efter intervjun - avrapporterat intervjun med kommunen? En samordning av insatser och inte hamna i något slags stuprörsförfarande vore tacknämligt. Det är ju jättebra att en podd söker få svar - och en del fick man! - men trots allt är det två aktörer - möjligen tre med konståkningsklubben - nämligen en hyresgäst och en hyresvärd och det är ju där avtal som befinns vara rimliga kan slutas. Därför kunde man önska att podden avrapporterar hur arbetsläget är i dialogen mellan de två. Kanske en intervju med ordföranden?

Bra alltså, att podden sparkar på bollen som förhoppningsvis redan är satt i rullning av föreningen.

Att lokala massmedia skulle grotta i detta är osannolikt, möjligen om det var en handbollsförening som var extra drabbad...annars vore det intressant om Skövdes invånare fick reda på hur det egentligen ligger till i en jämförelse med andra kommuner och vad reaktionen skulle bli. Billingehovskam?

PS. 18 matcher i grundserien och 18 matcher i allettan innebär inte att det blir en hallhyra för 36 matcher. Ibland spelar laget bortamatcher... :lol: DS
Ja hur fan tänkte vi där??😂😂😂 Nu förstår jag Perkas fråga bättre.. 😂
Jo jag har rapporterat och intervjuat Oscarsson, vilket jag redogjorde i avsnittet. Men det var ingen inspelad intervju och han gav sitt godkännande att jag sanningsenligt redogjorde för vad vi pratat om.

Men det finns all anledning att återkomma i ärendet. Bollen är i rullning och var det väl innan också. Men inte dessa frågor. I alla fall långt ifrån alla. Och jag som privatperson kan ju säga lite vad jag behagar till kommunen och ställa krav på ett helt annat sätt än vad en förening kan göra. Det viktigaste är ju att få till ett gott samarbete.
Inför så har jag ställt frågor till Anders Lundström och till ett flertal lag runtom i Sveriges div1.
SLAs sportchef Jan Larsson försökte jag få att gräva i det här. Intresset var minst sagt svalt...
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1851
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Intressant att höra era tyckanden på bloggen…

Visste inte att det var mögel i eran ishall, trodde i min enfald bara det var den i Mariestad som hade det, iallafall när man läst på olika forum hur skövdesupportrar brölat om mögel i Mariestad i flera år…🙄
Silly season is just another season!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Kul att du lyssnar Niklas 😀👍
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3801
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bloggar / Poddar

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 10 Jan 2024, 11:25 Intressant att höra era tyckanden på bloggen…

Visste inte att det var mögel i eran ishall, trodde i min enfald bara det var den i Mariestad som hade det, iallafall när man läst på olika forum hur skövdesupportrar brölat om mögel i Mariestad i flera år…🙄
Ishallen i Mariestad byggdes väl på 60-talet? Alltså ca 60 år och då blir det mögel förr eller senare trots renoveringar. Billingehov rena ungdomen med sina 40-talet år, så det är lite allvarligare där med mögelskador. Men inga problem, kommunen fixar det i ett nafs! Men - ett stort men - Skövde IK får betala för den saneringen, för de är ju brukare och fuktar ner anläggningen. Kommer kosta 500 000 kronor, men generöst betalas på två år av föreningen. Konståkningsklubben behöver inte betala utan får en ersättning på 75 000 kr för obehaget. :lol: :evil: :twisted: :lol:
Last edited by Göran Strid on 10 Jan 2024, 17:17, edited 1 time in total.
Post Reply