Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Angående målvaktsdiskussionen ni har.
Tomas Högberg sade något i stil med att man aldrig skulle bänka en målvakt efter en dålig match. Inget ni i 1957 påstod heller men jag bara tänker som inspel i er diskussion.
Nu har det ju aldrig varit aktuellt? på grund av den orsaken och förhoppningsvis blir det inte heller aktuellt.
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Per-Erik Odh wrote: 20 Jan 2024, 12:57 Angående målvaktsdiskussionen ni har.
Tomas Högberg sade något i stil med att man aldrig skulle bänka en målvakt efter en dålig match. Inget ni i 1957 påstod heller men jag bara tänker som inspel i er diskussion.
Nu har det ju aldrig varit aktuellt? på grund av den orsaken och förhoppningsvis blir det inte heller aktuellt.
Där är jag ju mer tveksam förstås och håller inte alls med Högberg. Det är ju inte någon social verksamhet som bedrivs... Då ska man inte plocka honom ifall laget ligger under pga att han varit usel UNDER en match heller då?
Jag kan t o m tycka att man kan ta honom även om det är skott som inte vilar på målvaktens ansvar.
Enbart för att väcka laget. Kan målvakten inte ta det så klarar han inte detta psykologiskt och det är aldrig bra för laget.
Då är det värre att bänka en som inte varit dålig.. i det fallet måste han ju undra vad han gjort för fel.
Men även i detta fallet måste man klara även en sån motgång. Man tar den för laget!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar / Poddar

Post by Gunwaldh Johansson »

Skott som går i mål skall räknas som Skott. Skott som målvakten räddar som annars skulle gått i mål skall bokföras som skott. Skott i stolpen eller ribban räknas inte som skott.
Sen räknas endast det vinnande målet i straffar som skott.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Gunwaldh Johansson wrote: 20 Jan 2024, 15:24 Skott som går i mål skall räknas som Skott. Skott som målvakten räddar som annars skulle gått i mål skall bokföras som skott. Skott i stolpen eller ribban räknas inte som skott.
Sen räknas endast det vinnande målet i straffar som skott.
Glasklart nu Gunwald 😎
Har det i o f s varit för mig hela tiden och jag sa ju game winning shot vid straffar men hörde att det blev lite otydligt. Och självklart räknas ju inte skott ii virket.
Dock har jag vissa matcher hållit räkningen på skotten och då har sekretariatets och mina skott inte stämt jättebra varje gång. Jag är mer generös om man säger så.. men ni kanske inte hinner med mellan tuggorna på bullen..😂😂 nä skämt åsido, det är inte bara jag som har den känslan.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Bloggar / Poddar

Post by Micke Därth »

Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 19:11 Jag är mer generös om man säger så.. men ni kanske inte hinner med mellan tuggorna på bullen..😂😂 nä skämt åsido, det är inte bara jag som har den känslan.
Skotten räknas från läktaren, om jag inte missminner mig. Även tek-stats tas från läktaren, normalt en syssla för J20 på A-lagsmatcher (var det förr iaf), där spelare/ledare delar på sysslan. Skott ska ju inte bara räknas utan vem som skjutit ska levereras för att få ut matchrapport ('Player Summary').

Ex.
https://stats.swehockey.se/Game/Reports ... ary/869983

Eller se bifogad fil.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar / Poddar

Post by Gunwaldh Johansson »

Micke Därth wrote: 21 Jan 2024, 07:50
Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 19:11 Jag är mer generös om man säger så.. men ni kanske inte hinner med mellan tuggorna på bullen..😂😂 nä skämt åsido, det är inte bara jag som har den känslan.
Skotten räknas från läktaren, om jag inte missminner mig. Även tek-stats tas från läktaren, normalt en syssla för J20 på A-lagsmatcher (var det förr iaf), där spelare/ledare delar på sysslan. Skott ska ju inte bara räknas utan vem som skjutit ska levereras för att få ut matchrapport ('Player Summary').

Ex.
https://stats.swehockey.se/Game/Reports ... ary/869983

Eller se bifogad fil.
Micke!
Skotten räknas av dom som har hand om utvisningsbåsen.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Bloggar / Poddar

Post by Micke Därth »

Gunwaldh Johansson wrote: 21 Jan 2024, 10:00
Micke Därth wrote: 21 Jan 2024, 07:50
Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 19:11 Jag är mer generös om man säger så.. men ni kanske inte hinner med mellan tuggorna på bullen..😂😂 nä skämt åsido, det är inte bara jag som har den känslan.
Skotten räknas från läktaren, om jag inte missminner mig. Även tek-stats tas från läktaren, normalt en syssla för J20 på A-lagsmatcher (var det förr iaf), där spelare/ledare delar på sysslan. Skott ska ju inte bara räknas utan vem som skjutit ska levereras för att få ut matchrapport ('Player Summary').

Ex.
https://stats.swehockey.se/Game/Reports ... ary/869983

Eller se bifogad fil.
Micke!
Skotten räknas av dom som har hand om utvisningsbåsen.
Aha, då missminde jag mig. Har det gått tillbaka, för visst var det så tidigare? Eller tar de bara tek och +-?

Då förstår jag samtidigt om det blir fel ibland. Om de ska ha koll på när de ska öppna dörren och samtidigt se vem som skjuter, ingen dålig kombo att hålla reda på.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Bloggar / Poddar

Post by Gunwaldh Johansson »

Micke Därth wrote: 21 Jan 2024, 16:51
Gunwaldh Johansson wrote: 21 Jan 2024, 10:00
Micke Därth wrote: 21 Jan 2024, 07:50
Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 19:11 Jag är mer generös om man säger så.. men ni kanske inte hinner med mellan tuggorna på bullen..😂😂 nä skämt åsido, det är inte bara jag som har den känslan.
Skotten räknas från läktaren, om jag inte missminner mig. Även tek-stats tas från läktaren, normalt en syssla för J20 på A-lagsmatcher (var det förr iaf), där spelare/ledare delar på sysslan. Skott ska ju inte bara räknas utan vem som skjutit ska levereras för att få ut matchrapport ('Player Summary').

Ex.
https://stats.swehockey.se/Game/Reports ... ary/869983

Eller se bifogad fil.
Micke!
Skotten räknas av dom som har hand om utvisningsbåsen.
Aha, då missminde jag mig. Har det gått tillbaka, för visst var det så tidigare? Eller tar de bara tek och +-?

Då förstår jag samtidigt om det blir fel ibland. Om de ska ha koll på när de ska öppna dörren och samtidigt se vem som skjuter, ingen dålig kombo att hålla reda på.
Skotten har räknats från utvisningsbåsen hela tiden.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bloggar / Poddar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Gunwaldh Johansson wrote: 21 Jan 2024, 17:06
Micke Därth wrote: 21 Jan 2024, 16:51
Gunwaldh Johansson wrote: 21 Jan 2024, 10:00
Micke Därth wrote: 21 Jan 2024, 07:50
Joakim Blomquist wrote: 20 Jan 2024, 19:11 Jag är mer generös om man säger så.. men ni kanske inte hinner med mellan tuggorna på bullen..😂😂 nä skämt åsido, det är inte bara jag som har den känslan.
Skotten räknas från läktaren, om jag inte missminner mig. Även tek-stats tas från läktaren, normalt en syssla för J20 på A-lagsmatcher (var det förr iaf), där spelare/ledare delar på sysslan. Skott ska ju inte bara räknas utan vem som skjutit ska levereras för att få ut matchrapport ('Player Summary').

Ex.
https://stats.swehockey.se/Game/Reports ... ary/869983

Eller se bifogad fil.
Micke!
Skotten räknas av dom som har hand om utvisningsbåsen.
Aha, då missminde jag mig. Har det gått tillbaka, för visst var det så tidigare? Eller tar de bara tek och +-?

Då förstår jag samtidigt om det blir fel ibland. Om de ska ha koll på när de ska öppna dörren och samtidigt se vem som skjuter, ingen dålig kombo att hålla reda på.
Skotten har räknats från utvisningsbåsen hela tiden.
Jag är ganska säker på att skotten räknas av juniorer bakom speakerbåset i Mariestad.
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5340
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Veckans SLA podd har ju naturligtvis fokus på årets guldbollar men för oss som diggar SIK är det ett rätt intressant parti där de funderar en hel del över klubben.
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bloggar / Poddar

Post by Juha Ojajärvi »

https://open.spotify.com/episode/61QWUm ... gQXa4nmSQA

Varsågoda! Perfekt innan kvällens match!
Trevlig lyssning!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Bloggar / Poddar

Post by peter johansson »

Juha Ojajärvi wrote: 02 Feb 2024, 16:10 https://open.spotify.com/episode/61QWUm ... gQXa4nmSQA

Varsågoda! Perfekt innan kvällens match!
Trevlig lyssning!
Mycket intressant med mycket siffror hit och dit kul och intressant också med ordföranden i SIK och det som till slut verkade som en riktig cliffhanger är ju vem den stora aktören med sponsoravtalet är?!?!? Riktigt värmande att höra från ordföranden hur dom kämpar med näbbar och klor för att reda ut allting för att få en rätsida på allt jag tycker att man känner en trygghet i hans ord och jag är helt säker på att dom fixar detta!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

peter johansson wrote: 03 Feb 2024, 10:01
Juha Ojajärvi wrote: 02 Feb 2024, 16:10 https://open.spotify.com/episode/61QWUm ... gQXa4nmSQA

Varsågoda! Perfekt innan kvällens match!
Trevlig lyssning!
Mycket intressant med mycket siffror hit och dit kul och intressant också med ordföranden i SIK och det som till slut verkade som en riktig cliffhanger är ju vem den stora aktören med sponsoravtalet är?!?!? Riktigt värmande att höra från ordföranden hur dom kämpar med näbbar och klor för att reda ut allting för att få en rätsida på allt jag tycker att man känner en trygghet i hans ord och jag är helt säker på att dom fixar detta!
Tack för feedback. 😎
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Bloggar / Poddar

Post by Anders Edman »

Ett avsnitt jag varmt rekommenderar er alla lyssna på. Mycket intressant information som kommer fram och vem kan den eventuella ”storsponsorn” vara ? In och lyssna nu !!!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bloggar / Poddar

Post by Joakim Blomquist »

Anders Edman wrote: 03 Feb 2024, 21:26 Ett avsnitt jag varmt rekommenderar er alla lyssna på. Mycket intressant information som kommer fram och vem kan den eventuella ”storsponsorn” vara ? In och lyssna nu !!!
Cliffhanger 😎👍
Post Reply