J20/J18

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Christer Klang
Reactions:
Posts: 17
Joined: 25 Feb 2014, 21:27

Re: J20/J18

Post by Christer Klang »

Anders Åstebro wrote:
Ingvar Persson wrote:bois J18 Elit-lag som kom sist i serien slåss nu i fortsättningsserien för att komma tillbaka till J18-elit. Chansen finns för de ligger 2:a på samma poäng som Ettan Borås med 2 matcher kvar att spela. Endast ettan går till J18 elit. Borås har 12 plusmål mer så bois måste ta en poäng mer än Borås
Ingvar, bois J18-lag är redan klara för J18Elit nästa säsong då det gäller att undvika de två sista platserna i den fortsättningsserien.
De två sista får kvala för att hänga kvar.
bois J18 lag har t.o.m chansen att få spela ett PO spel om SM titeln om de skulle besätta 1a platsen i denna fortsättningsserie.

Lite bättre koll borde du ha på saker och ting Ingvar. ;)

PS
Det är förövrigt TAIF och NHC som kommer få kvala ner mot J18 div1
och Mariestad bois HC lag II kommer att få spel kval till div2
medans Skövde IK´s J18 lag får spela vidare i div1.
DS
Slår J18 Lidköping borta så lär en seger i sista matchen mot Grästorp betyda kval mot elit o allt kan ju hända i ett kval.(Sen kanske dem inte vill gå upp om de mot förmodan skulle klara det.)
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: J20/J18

Post by Anders Åstebro »

Christer Klang wrote:
Anders Åstebro wrote:
Ingvar Persson wrote:bois J18 Elit-lag som kom sist i serien slåss nu i fortsättningsserien för att komma tillbaka till J18-elit. Chansen finns för de ligger 2:a på samma poäng som Ettan Borås med 2 matcher kvar att spela. Endast ettan går till J18 elit. Borås har 12 plusmål mer så bois måste ta en poäng mer än Borås
Ingvar, bois J18-lag är redan klara för J18Elit nästa säsong då det gäller att undvika de två sista platserna i den fortsättningsserien.
De två sista får kvala för att hänga kvar.
bois J18 lag har t.o.m chansen att få spela ett PO spel om SM titeln om de skulle besätta 1a platsen i denna fortsättningsserie.

Lite bättre koll borde du ha på saker och ting Ingvar. ;)

PS
Det är förövrigt TAIF och NHC som kommer få kvala ner mot J18 div1
och Mariestad bois HC lag II kommer att få spel kval till div2
medans Skövde IK´s J18 lag får spela vidare i div1.
DS
Slår J18 Lidköping borta så lär en seger i sista matchen mot Grästorp betyda kval mot elit o allt kan ju hända i ett kval.(Sen kanske dem inte vill gå upp om de mot förmodan skulle klara det.)
Hmmf, jo det stämmer ju faktiskt. Såg lite fel där tidigare.
Och visst kan allt hända i ett kvalspel, men högst osannolikt att de skulle klara av det med den tunna trupp de i dagsläget har.
Om de vill gå upp eller inte!?!
De vill nog inget hellre att ta sig upp, men förutsättningarna är inte de bästa.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: J20/J18

Post by Anders Åstebro »

Christer Klang wrote:Slår J18 Lidköping borta så lär en seger i sista matchen mot Grästorp betyda kval mot elit o allt kan ju hända i ett kval.(Sen kanske dem inte vill gå upp om de mot förmodan skulle klara det.)
Den chansen rann ut i sanden i och med....
HC Lidköping - Skövde IK 5 - 4 (0-0, 1-1, 3-3, 1-0)

Skulle vara en intressant läsning om sportchefen och ansvariga för juniortruppen kunde delge oss inbitna besökare på deras matcher om deras analys om vad, varför och hur, detta har gått till att Skövde IK så markant har tappat i styrka på juniorsidan genom årens lopp.
För som det är nu så är man knappt trea i Skaraborg när det gäller yngre juniorer, vilket jag tycker är anmärkningsvärt.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: J20/J18

Post by Anders Åstebro »

Så där ja, nu har både J20 och J18 spelat klart för säsongen då.

Igår så vann Skövdes J20 enkelt HC Dalen med 7-1 och därmed så tog de en sjundeplats starx före HC Dalen i tabellen.
MBoIS vann serien klart till slut och får chansen att kvala upp till SuperElit.

Skövdes J18 spelade idag sin sista match i div1 och mötte där Grästorp.
Man tog en hedrande vinst över GIK, och det slutade tillslut 6-2 till Skövde.
I och med den segern så gick man om Grästorp och belade tredjeplatsen i serien och är där med andra bästa J18 lag i Skaraborg och en bra bit efter nr1 som är MBoIS även där.

Nya friska tag nu ute i skogen och på gymmet nu grabbar, så nu kan förbättra det sportsliga resultaten näsa säsong!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: J20/J18

Post by Niklas Hjalmarsson »

Derby ikväll...J20!

Är väl "träningsmatch" inför kommande kval, för båda lagen om jag inte misstar mig!
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6078
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: J20/J18

Post by Gunwaldh Johansson »

Var väntat att Mariestad skulle vinna gårdagens derby. Annars så hade vart en skräll.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: J20/J18

Post by Ingvar Persson »

Hur ligger de till för SIK i J20.
Är det många som faller för åldersstrecket nästa säsong.

J18 har ju varit ganska framgångsrika så det kanske går att plocka upp några guldkorn till J20

Även bois har många 20-åringar i laget och måste plocka upp från J18 eller värva om de skulle komma till Superelit.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: J20/J18

Post by Niklas Hjalmarsson »

Om bois skulle klara kvalet till super elit så tror jag inte att de vill ta den platsen ändå!
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: J20/J18

Post by Ingvar Persson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Om bois skulle klara kvalet till super elit så tror jag inte att de vill ta den platsen ändå!
Varför då
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: J20/J18

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingvar Persson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Om bois skulle klara kvalet till super elit så tror jag inte att de vill ta den platsen ändå!
Varför då
Minns inte riktigt hur de sa förra säsongen men har för mig att det blir för dyrt med resor och att man kanske måste värva för att inte åka ur direkt?
Men jag minns inte riktigt....
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: J20/J18

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Ingvar Persson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Om bois skulle klara kvalet till super elit så tror jag inte att de vill ta den platsen ändå!
Varför då
Minns inte riktigt hur de sa förra säsongen men har för mig att det blir för dyrt med resor och att man kanske måste värva för att inte åka ur direkt?
Men jag minns inte riktigt....
Är nog framför allt resorna skulle jag tro, men kanske även att det kan vara bättre för utvecklingen att ligga i top i en serie än i bott i en annan?
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 121
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: J20/J18

Post by Claes-Göran Berg »

Ingvar Persson wrote:Hur ligger de till för SIK i J20.
Är det många som faller för åldersstrecket nästa säsong.

J18 har ju varit ganska framgångsrika så det kanske går att plocka upp några guldkorn till J20

Även bois har många 20-åringar i laget och måste plocka upp från J18 eller värva om de skulle komma till Superelit.
Ingvar...
SIK:s J18 & J20 är i stort sett samma spelare men några undantag i respektive lag.
Finns någon/några -94:or och några -95:or...
Annars är det allt från -96:or till -99:or i J20...
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Ingvar Persson
Reactions:

Re: J20/J18

Post by Ingvar Persson »

Claes-Göran Berg wrote:
Ingvar Persson wrote:Hur ligger de till för SIK i J20.
Är det många som faller för åldersstrecket nästa säsong.

J18 har ju varit ganska framgångsrika så det kanske går att plocka upp några guldkorn till J20

Även bois har många 20-åringar i laget och måste plocka upp från J18 eller värva om de skulle komma till Superelit.
Ingvar...
SIK:s J18 & J20 är i stort sett samma spelare men några undantag i respektive lag.
Finns någon/några -94:or och några -95:or...
Annars är det allt från -96:or till -99:or i J20...
Det låter mycket bra Claes-Göran. Så vitt jag förstår så ser detta positivt ut för J20 eftersom knappast någon faller för åldersstrecket nästa säsong.
Rätta mig om jag har missuppfattat detta.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: J20/J18

Post by Niklas Hjalmarsson »

60:00. 20 min MJÖ 20. Petterson, Lukas Game Misconduct

60:00. 20 min MJÖ 80. Lönnström, Albin Game Misconduct

60:00. 20 min MJÖ 18. Blyfors, Filip Game Misconduct

59:45 0-10 (PP1) SKÖ 16. Thilander, Victor (19)
11. Forsmark, Oscar

Känns som Mjölbyspelarna inte gillade att förlora med 0-10 :lol: :lol: :lol:
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: J20/J18

Post by Niklas Hjalmarsson »

bois J18 klarade sig med nöd och näppe från negativt kval i Elit, Skövdes dito i division ett har chansen att ta en kvalplats uppåt mot Elit genom att ta en trepoängare i sista matchen!

J20 är väl lite tvärtom, bois kvalar mot Super elit och Skövdes dito kvalar för sin existens i Elit!

Bara önska våra kvalungdomar all lycka framöver! :!:
Silly season is just another season!
Post Reply