SIK-podden

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote:
Rickard Dahl wrote:Då var det dags igen, SIK-podden #3 - "halvtidsrapport"! :D Trevlig lyssning! http://skovdeik.se/SIK-podden-3-halvtidsrapport/
Gött, då har man nått å lyssna på när man är på jobbet på måndag ;)
Hehe, låter som ett typiskt bra ställe att avnjuta den på! ;)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: SIK-podden

Post by Marcus Lundgren »

Glömde feedbacken efter att jag lyssnade på podden i måndags.
Som vanligt riktigt bra!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote:Glömde feedbacken efter att jag lyssnade på podden i måndags.
Som vanligt riktigt bra!
Tack Marcus, kul att höra! :) Då gillar du säkert även det här; http://skovdeik.se/SIK-podden-4-med-gas ... nte-missa/ ;)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: SIK-podden

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:
Marcus Lundgren wrote:Glömde feedbacken efter att jag lyssnade på podden i måndags.
Som vanligt riktigt bra!
Tack Marcus, kul att höra! :) Då gillar du säkert även det här; http://skovdeik.se/SIK-podden-4-med-gas ... nte-missa/ ;)
Absolut! Blir väl troligen på måndag jag lyssnar på den då om den inte hinner komma ut när jag är på jobbet imorgon ;)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Marcus Lundgren wrote:
Rickard Dahl wrote:
Marcus Lundgren wrote:Glömde feedbacken efter att jag lyssnade på podden i måndags.
Som vanligt riktigt bra!
Tack Marcus, kul att höra! :) Då gillar du säkert även det här; http://skovdeik.se/SIK-podden-4-med-gas ... nte-missa/ ;)
Absolut! Blir väl troligen på måndag jag lyssnar på den då om den inte hinner komma ut när jag är på jobbet imorgon ;)
Gött! Säg inte det, håll utkik är mitt tips ;)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Någon som har lyssnat eller? :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Dahl wrote:Någon som har lyssnat eller? :)
Jag har kommit igenom halva och så långt tycker jag det är skitbra :D
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: SIK-podden

Post by Marcus Lundgren »

Rickard Dahl wrote:Någon som har lyssnat eller? :)
Jag tyckte också det var intressant!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: SIK-podden

Post by Urban Stahel »

Har lyssnat på alla era poddar och ni gör det förbaskat bra,väntar ivrigt på nästa avsnitt :D
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:
Rickard Dahl wrote:Någon som har lyssnat eller? :)
Jag har kommit igenom halva och så långt tycker jag det är skitbra :D
Idag fick jag tid att lyssna färdigt. Skitbra och jag känner ju så väl igen massor av det Spaak och Soda säger från inför matchen intervjuerna. Det är kul att höra det i poden också.

Kul slutkläm med quizen och att Spaak kom med motfrågor :)

Något som är rätt roligt med att lyssna idag när Allettan är missad är att relatera till vad tränarna sade då när det fortfarande fanns chans. Fundera lite över hur tränarna uttrycker sig?
De pratar om långsiktighet, att klubben har valt en väg nu men att det finns de som ändå har åsikter när trepoängare uteblir, att de skall krångla sig till PO på ena eller andra sättet och så vidare.
Tänkvärda och förståndiga ord!
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:
Per-Erik Odh wrote:
Rickard Dahl wrote:Någon som har lyssnat eller? :)
Jag har kommit igenom halva och så långt tycker jag det är skitbra :D
Idag fick jag tid att lyssna färdigt. Skitbra och jag känner ju så väl igen massor av det Spaak och Soda säger från inför matchen intervjuerna. Det är kul att höra det i poden också.

Kul slutkläm med quizen och att Spaak kom med motfrågor :)

Något som är rätt roligt med att lyssna idag när Allettan är missad är att relatera till vad tränarna sade då när det fortfarande fanns chans. Fundera lite över hur tränarna uttrycker sig?
De pratar om långsiktighet, att klubben har valt en väg nu men att det finns de som ändå har åsikter när trepoängare uteblir, att de skall krångla sig till PO på ena eller andra sättet och så vidare.
Tänkvärda och förståndiga ord!
Härligt, tack så mycket! :) Jo visst är det så, det gjorde jag också när vi satt där. Och det är också därför jag är så lugn över höstseriens resultat. :)

Haha, ja det var festligt! Vi blev lite paffa, men hade ju skaplig koll i alla fall. ;)

Exakt, och jag är övertygad om att deras tänk kommer bära frukt vad det lider, men det måste finnas tålamod (vilket jag tycker det gör i rätt stor utsträckning ändå, ta publiksiffran till exempel, men inte hos alla). Jag är övertygad om att SIK anno 15/16 inte är som bäst nu i november/december (vilket har varit fallet många tidigare år), jag tycker mig se, de ojämna resultaten till trots, en stadig förbättring i spelet. Och den som har minnet med sig vet ju hur Spaaks Grästorp presterade i vårserien förra säsongen. :)

Tack också till övriga lyssnare för era fina ord, det uppskattas big time! :)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: SIK-podden

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Dahl wrote:......
.....Jag är övertygad om att SIK anno 15/16 inte är som bäst nu i november/december (vilket har varit fallet många tidigare år)
.....
....
Där har vi en springande punkt. En lång räcka av år där vi mer eller mindre lätt går till Allettan för att där gång på gång misslyckas att ta sig till PO. Nu är det dags att visa tålamod istället :D
/Perka
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: SIK-podden

Post by Rickard Dahl »

http://skovdeik.se/SIK-podden-5-bokslut ... h-framtid/ :)

Nytt avsnitt igen, typiskt bra grej att avverka innan måndagen för att komma in i matchen igen, trevlig lyssning! ;)
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: SIK-podden

Post by Urban Stahel »

Rickard Dahl wrote:http://skovdeik.se/SIK-podden-5-bokslut ... h-framtid/ :)

Nytt avsnitt igen, typiskt bra grej att avverka innan måndagen för att komma in i matchen igen, trevlig lyssning! ;)
Underbart att lyssna på så här i mörkret o kylan...Bra jobbat grabbar ;)
Post Reply