SIK-podden

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Rickard Dahl

Re: SIK-podden

Inlägg av Rickard Dahl » 23 jul 2018, 17:45

Göran Strid skrev:
Per-Erik Odh skrev: Tack Simon, det känns tryggt att ni admin justerar när ni blir varse felaktigheter :) Vi är nog många som varmt uppskattar eliteprospect för den fantastiska datakälla det är och blir mer eller mindre upprörda över felaktigheter beroende på nonchalans.
Vad bra att det blev en justering! Det är ju inget ohemult krav att förvänta sig rätta värden på en hemsida som EP och att Skövde IK:s hemsida också visar rätta värden på sina spelare.

Nu till en lite mera tyngre och viktigare del och det är mina än så länge obesvarade frågor på denna tråd till föreningen som alltså återigen lyder:
- Vem eller vilka sköter hemsidan? Just nu? Kommande säsong? Marknadsidé? Reportage? Referat? Krönikor?
- Kommer det bli webbsändningar kommande säsong?
- Något om kommande invigning av ishallen? När? Arrangemang?
Vi jobbar för fullt med att lösa webb-tv:n till årets säsong. Vi vet dock inte i vilken form den kommer bli av riktigt än, varför vi har valt att inte gå ut med någon publik info.

Hemsidan är såvitt jag vet oförändrad, men frågetecken återstår givetvis (t.ex. då jag antagligen inte kommer ha möjlighet att skriva inför-reportage nästa år), men det är frågor som, från min sida, får återupptas när semesterperioden är till ända. Även för en hockeynörd som en annan är Juli en månad som i mångt och mycket handlar om annat.

Så gäller även Marknadsgruppen som just nu har ett kortare sommaruppehåll. Men vi har b.la., precis som förra året, fördelat ansvaret för våra sociala kanaler, där framför allt A-laget får gå i bräschen med support från ungdomssidan, och med assistans + information utskick från Marknadsgruppen.

I övrigt kan jag inte säga annat än att det är febril aktivitet kring mycket, men att Juli också är en månad för återhämtning.

Hoppas detta bringade lite klarhet i alla fall.

Göran Strid

Inlägg av Göran Strid » 23 jul 2018, 17:56

Tack för svar Rickard! Varför jag ställde mina frågor beror på att säsongen närmar sig med stormsteg och att det tidigare nämnts att till exempel invigningen av hallen skulle ske i mitten av augusti. Dessutom går ju laget på is bara om några veckor.

Hoppas det löser sig med webbsändningarna!

Emil Ljungberg

Inlägg av Emil Ljungberg » 16 sep 2018, 12:54

I dagarna har vi släppt två nya avsnitt! Perfekt som uppladdning inför premiären i eftermiddag, heja Skövde!

Användarvisningsbild
Per-Erik Odh

Inlägg av Per-Erik Odh » 16 sep 2018, 13:06

Har precis avslutat er införpodd och spontant så känns det som att jag nästan kunde hämtat min inspiration till min krönika där. Det är nästan sjukt vad vi har hittat många gemensamma punkter och i mycket tycker nästan samstämmigt :D
Om nu någon annan som tagit del av både krönika och podd tänker lite samma så är det alltså inte så!

Hinner man med nästa podd innan derbyt tro?
/Perka

Marcus Lundgren

Inlägg av Marcus Lundgren » 16 sep 2018, 23:16

Emil Ljungberg skrev:I dagarna har vi släppt två nya avsnitt! Perfekt som uppladdning inför premiären i eftermiddag, heja Skövde!
Elakt av er att släppa podd när jag inte har tid att lyssna på flera dagar! (OBS, Ironi)
Får återkomma någon gång nästa vecka med respons även om det förmodligen hinner spelas två matcher av serien innan jag har tid att lyssna på den :)

Rickard Dahl

Inlägg av Rickard Dahl » 17 sep 2018, 18:57

Per-Erik Odh skrev:Har precis avslutat er införpodd och spontant så känns det som att jag nästan kunde hämtat min inspiration till min krönika där. Det är nästan sjukt vad vi har hittat många gemensamma punkter och i mycket tycker nästan samstämmigt :D
Om nu någon annan som tagit del av både krönika och podd tänker lite samma så är det alltså inte så!

Hinner man med nästa podd innan derbyt tro?
Great minds think alike! ;) Riktigt roligt att bilden är så samstämmig, och jag hoppas det är fler som är med oss!

Snyggt jobbat med krönikan förresten, fantastiskt kul med artiklar på skovdeik.se igen (det får gärna hålla i sig...). ;)

Rickard Dahl

Inlägg av Rickard Dahl » 17 sep 2018, 18:59

Marcus Lundgren skrev:
Emil Ljungberg skrev:I dagarna har vi släppt två nya avsnitt! Perfekt som uppladdning inför premiären i eftermiddag, heja Skövde!
Elakt av er att släppa podd när jag inte har tid att lyssna på flera dagar! (OBS, Ironi)
Får återkomma någon gång nästa vecka med respons även om det förmodligen hinner spelas två matcher av serien innan jag har tid att lyssna på den :)
Haha, vi är sluga vi. :D Gött att höra, det uppskattas alltid! Men du får skynda dig på, nästa avsnitt kanske kommer snabbare än du anar. ;)

Emil Ljungberg

Inlägg av Emil Ljungberg » 21 sep 2018, 19:08

Nu finns det ytterligare ett avsnitt av SIK-Podden ute! Väldigt lyssningsvärt kan jag lova, perfekt till helgen! :D

Emil Ljungberg

Inlägg av Emil Ljungberg » 23 sep 2018, 11:24

Under 2017 (i samband med avsnitt nr 17) började vi logga antalet nedladdningar av #SIKpodden. Vi har precis nu passerat över 6500 st nedladdningar sen dess, STORT TACK alla lyssnare! :D
/Rickard & Emil

Skriv svar