Skövde IK 14/15

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Zorro!!!!
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 14/15

Post by Rickard Dahl »

Härligt med PR, välkommen hem! :D
Stefan Larsson
Reactions:
Posts: 196
Joined: 04 Feb 2014, 18:34

Re: Skövde IK 14/15

Post by Stefan Larsson »

Lite funderingar på femmorna nu när allt verkar klart.

Svensson
1/Karlsson,Tång
Hutlman,Rundqvist,Erkgärds

2/Gummi,Rosen
Örnskog,alnegård,Tano

3/An Lindgren ,Andersson
Riis,Klasson,Back

4/ Zell ,Al Lingren
Sjöman,Gus,Wänghult
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 14/15

Post by Ingvar Persson »

Mins Persson Riis gjorde ibland överraskade mål.
T.ex. Han är bakom mål och lyfter upp pucken framför mål och stående bakom mål sätter han fram krubban och gör mål.
Kommer ihåg jublet för detta mål. Fler sådana överraskade mål vill jag se.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Skövde IK 14/15

Post by Johan Nykvist »

Ingvar Persson wrote:Mins Persson Riis gjorde ibland överraskade mål.
T.ex. Han är bakom mål och lyfter upp pucken framför mål och stående bakom mål sätter han fram krubban och gör mål.
Kommer ihåg jublet för detta mål. Fler sådana överraskade mål vill jag se.
http://www.youtube.com/watch?v=i9BSrwfkmKQ
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 14/15

Post by Ingvar Persson »

Johan Nykvist wrote:
Ingvar Persson wrote:Mins Persson Riis gjorde ibland överraskade mål.
T.ex. Han är bakom mål och lyfter upp pucken framför mål och stående bakom mål sätter han fram krubban och gör mål.
Kommer ihåg jublet för detta mål. Fler sådana överraskade mål vill jag se.
http://www.youtube.com/watch?v=i9BSrwfkmKQ
Jätteskojigt att just detta mål fanns på film. Tack.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 14/15

Post by Ingvar Persson »

Persson Riis resultat är verkligen strålande.
61 matcher och 97 poäng i J20 Elit
272 matcher och 243 poäng i Div 1.
Verkligen en lirare i min smak.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6078
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Skönt att truppen är klar. Nu är det bara att få den att fungera bra under hela säsongen. En knivig uppgift men säkert kul för tränarstaben.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Åstebro »

Än slank han hit och än slank han dit.
Om vi tar en av de där härligt runda sakerna som kallas för...nollor (0), och flyttar lite hit och dit så kanske det blir riktigt bra tillslut.

139 miljarder eller 139 miljoner är väl nästan sak samma för en av oss "dödliga" Svenssons, eller hur?
Där är det ju bara några nollor som skiljer, men ändå är det så stora belopp det är väl få av oss som kan få den där känslan av vad det är egentligen.

Men om man skojjade till det lite och snodde en av bois nollor i sitt plus-resultat och satte det efter Skövdes dio som kommer redovisas ikväll, ja då kan vi ta på det och säkert känna oss lite bättre till mods efter årsmötet än man annars kommer att göra.

Men nu är det "nya tider" som stundar, så upp i sadeln och rättning i ledet pôjkar!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK 14/15

Post by Rickard Dahl »

Jävlar så gött med Rosén på tvåårs, känns nästan för bra för att vara sant! :D Äntligen spikad trupp också, en högintressant sådant, augusti någon? ;)

Tolkar vi detta som att tredjemålisen David Persson-Thorsell lämnar helt? Eller kommer han fortsatt vara utlånad till TIK?
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK 14/15

Post by Anders Åstebro »

Anders Åstebro wrote:Än slank han hit och än slank han dit.
Om vi tar en av de där härligt runda sakerna som kallas för...nollor (0), och flyttar lite hit och dit så kanske det blir riktigt bra tillslut.

Men nu är det "nya tider" som stundar, så upp i sadeln och rättning i ledet pôjkar!
Attans osså!
Det hade inte funkat vilket som. :(

Men rättning i ledet kommer det säkert att bli då en ungdomlig gammal ordförande tar till klubban och skall fixa ett plusresultat.
Ännu en "hemvändare" med ryggsäcken full av trevliga recept på hur det skall gå till.
Vi börjar med att kavla upp skjortärmarna så vi inte mjölnar ner oss vid bullbaket.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 14/15

Post by Per-Erik Odh »

Vilken fantastisk vecka vi har haft med, som jag tycker, en förväntad spelare och två bomber.
Erik Rosén har jag ju räknat med länge och bara detaljer har återstått men det var oerhört skönt att det blev klart.
Bomb 1 är ju naturligtvis P-R. Det var för mig fantastiskt kul och alla jag pratar med är skitglada för det.
Bomb 2 är vår nya ordföranden i SIK. Jag blev väldigt överraskad när jag fick beskedet. Jag ser mycket positivt på det och tror att vi där får en ordförande som är minst lika engagerad som vår klubbchef. Han är dessutom pensionerad vilket skapar möjlighet att disponera sin tid på ett annat sätt än när tiden skall konkurera med ett jobb som redan tar minst 40 timmar.
Jag ser mycket positivt på den kommande säsongens och att förutsättningarna för att rätta till ekonomin finns där.
SIK säsongen 14/15 är precis så intressant man kan hoppas med de ramar som finns.
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 14/15

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:Vilken fantastisk vecka vi har haft med, som jag tycker, en förväntad spelare och två bomber.
Erik Rosén har jag ju räknat med länge och bara detaljer har återstått men det var oerhört skönt att det blev klart.
Bomb 1 är ju naturligtvis P-R. Det var för mig fantastiskt kul och alla jag pratar med är skitglada för det.
Bomb 2 är vår nya ordföranden i SIK. Jag blev väldigt överraskad när jag fick beskedet. Jag ser mycket positivt på det och tror att vi där får en ordförande som är minst lika engagerad som vår klubbchef. Han är dessutom pensionerad vilket skapar möjlighet att disponera sin tid på ett annat sätt än när tiden skall konkurera med ett jobb som redan tar minst 40 timmar.
Jag ser mycket positivt på den kommande säsongens och att förutsättningarna för att rätta till ekonomin finns där.
SIK säsongen 14/15 är precis så intressant man kan hoppas med de ramar som finns.
Bomb 3: Ni plockar upp en ordförande från Mariestad!!! :lol:
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6078
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 14/15

Post by Gunwaldh Johansson »

Enligt dagens SLA så har både Fredrik Söder och David Sjöman blivit klara för Tibro.
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: Skövde IK 14/15

Post by Oscar Soljamo »

Det ryktades Ju om söder Dit sen tidigare, men att Sjöman skulle Dit Var en överaskning.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Post Reply