Skövde IK:s ekonomi

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Anders Åstebro »

Skulder mellan 3,1 - 2,2 mille, ”pandemibidrag” som skall betalas tillbaka…
Var har jag hört detta förr tro?🤔
Jo jag tror det var Oskarshamn jag tänker på här m.fl. andra klubbar.
Orsak till återbetalningskravet minns jag dock inte helt och fullt, eller rättare sagt någonting.
Tror dock att det hade något hur detta så kallade bidrag användes och för vad…
”Men jag kan ha fel!😑

Hur som helst så hoppas jag att klubb, kommunen och alla andra parter i detta kan komma överens för våra ungdomars och stadens hockeys skull!✨🙏✨

Staden vid det glimrande berget Billingen behöver verkligen en hockeyklubb värt namnet för våra barn och ungdomar!👍
Om vi sedan har ett ögon div1 nästa säsong får väl vi supportrar m.fl. se som en bonus tänker jag efter allt vad som hänt/händer runt omkring klubben SIK…
Men hoppet finns väl där fortfarande hoppas jag!✨🙏✨


Carpe diem & diadem!💜
/Xoog
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Joakim Blomquist »

David Johansson wrote: 24 Mar 2024, 14:40
Joakim Blomquist wrote: 23 Mar 2024, 20:33
David Johansson wrote: 23 Mar 2024, 01:01
Joakim Blomquist wrote: 22 Mar 2024, 20:31
Per-Erik Odh wrote: 21 Mar 2024, 18:52 Det sista som kom upp handlade ju om en skatteskuld på 500.000 från pandemiåret. Jag tycker det låter jättekonstigt om en sådan skuld bara poppar upp. Den måste ju ha varit känd!
Vi har ju till exempel auktoriserade revisorer. Kan de missa en sådan sak?
Jättekonstigt och i min värld osannolikt om en skatteskuld i den storleksordning kan missas vid revision.

Skulden till kommunen då. Jocke Blomqvist ägnade ju en stor del av ett avsnitt i 1957 åsikter åt ett resonemang kring att SIK blivit överdebiterade på hallhyror. Hur var det egentligen med den saken?
@Jocke, kan du inte göra en liten redovisning här om det?
Nja David.. halvsant... Kommunen bestämmer själva vilken taxa som ska läggas för vilken klubb.
Dock är det vilken division man tillhör som ska gälla. Oavsett idrott. Det är här som kommunen gör avstickare i o m att de godtyckligt gett SIK mer i hyra för div 1 än t ex div1 handboll. Eller Saik i div 1. Stor skillnad också. OM de nu anser att div1 hockey är att betrakta som mer elitidrott än t ex div 1 handboll eller fotboll så borde de ju i så fall tillerkänna SIK marknadsföringsbidraget som i år höjdes med 100% till 600.000 om året. Men där anser man alltså inte SIK marknadsföra kommunen lika mycket som fotbollen och de båda handbollslagen i elit...

Och det kan man ju diskutera med långt fler lag i hela div 1. Långt fler matcher. Samt ett geografiskt spann från Kristianstad i söder till Kiruna i norr.

Lägg därtill att Skövde kommun har de i särklass högsta poängen i Sverige (detta gäller ju samtliga idrott i Skövde kommun i o f s). Så att RF skulle ha någonting med detta att göra är bara bull. Varför tror du, David, annars alla klubbar har olika hyra??
Det är här det blev r en sorts omvänd ekonomisk dopning för Skövde ik. Inte lätt att kunna mäta sig med t ex Halmstad som har ca 2000 i hyra och ungdomar upp till 20 år spelar och tränar gratis. Då har jag inte ens gått in på vad de har i bidrag från kommunen.. ta t ex ditt eget båjs som har dels lägre hyra, dels ett ganska rejält bidrag för att man förvaltar ishallen åt kommunen.

Efter mitt grävande så har Oscarsson tagit detta vidare med kommunen och där får man ju hoppas att kommunen tänker om och tänker rätt. Nu vet jag dock inte hur det blir med det eftersom Oscarsson fick nog och avgick. Ja jag varnade honom för att inte delegera tillräckligt. Jag om nån vet hur lätt man går in i väggen... Vet ju inte med säkerhet hur eller varför han avgick, men det ligger nog nära tillhands när motgång efter motgång kommer upp till ytan.

Vet heller inte hur skatteskulden helt plötsligt uppgick till dessa siffror när vi i podden grävde fram att de betalat av nästan hela den gamla skulden, men däremot hittade en annan som låg och skavde. Kan det månne vara så att fler leverantörer blir oroliga när de hör om Siks usla ekonomi och då begär in upplupna skulder? Inte en omöjlig tanke.

Men hur det än är med allt detta så är det inte annat än oansvarigt av Skövde ik. Det ÄR inte bara otur. De har sett det här hela tiden och blundat eller i alla fall satt på sig skygglappar.

Jag tror det bästa är att gå i konkurs om inte något helt oväntat, som en eller ett par storsponsorer eller att Skövde kommun gör en kovändning, händer.
Det tycker jag för att de kan börja om i div3 och göra rätt från början, ha stenkoll på varenda liten jävla krona och dubbelkolla varandra. Ändra strukturen för hela klubbverksamheten. Där HELA laget inkluderas på ett mer nöjsamt sätt, där man ser sig som en klubb som en enda stor familj. Så är det absolut inte nu efter många källor.

Och apropå storsponsor... Var blev det av? Enbart snack?

Det konstigaste i allt det här att jag inte ens orkar bry mig. Jag har väl blivit för gammal och trött...
Kan inte den skillnaden mellan Fotbollens div 1 och Hockeyns div 1 vara den att Billingehov kostar mer att underhålla, det är dyrare att hålla isen igång med spolning med mera, än vad Södermalm är att underhålla??

Kan det vara att det är detta som skiljer
Det ska väl inte Skövde ik betala?!? Kommunen har som uppgift/skyldighet att tillhandahålla en is för sina skattebetalande invånare.
Kommunen har INGA som helst skyldigheter enligt kommunallagen att ha en ishall till förfogande till stadens innevånare, och de har således rätt att ta betalt för den
Nej men tills det jag skriver som fan läser bibeln... Nä de har inte skyldighet att tillhandahålla ett badhus heller, men lik förbannat har de en... När de byggt en vore det väl fan om de inte fyller den med vatten, renar den med vad de nu renar den med.. ishallen behöver ju en is för att ens kunna kallas ishall. Ska då Skövde ik stå för den?? Tycker du i så fall att Skövde simsällskap ska stå för allt vatten med rening och uppvärmning i badhuset??
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Joakim Blomquist »

David Johansson wrote: 24 Mar 2024, 14:51
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 19:45
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 12:25
David Johansson wrote: 23 Mar 2024, 01:01
Kan inte den skillnaden mellan Fotbollens div 1 och Hockeyns div 1 vara den att Billingehov kostar mer att underhålla, det är dyrare att hålla isen igång med spolning med mera, än vad Södermalm är att underhålla??

Kan det vara att det är detta som skiljer
Nej David, det har inte det minsta med saken att göra. Det som det handlar om är ju att kommunen under alla år använt fel faktor när de räknat fram hyran!

Ett exempel här med fiktiva siffror.
Grundhyra är 1
Hyra för tredjeligan är 1*1,1
Hyra för andraligan är 1*1,2
Hyra för förstaligan är 1*1,3
SIK spelar i tredjeligan men har debiterats för att ligga i andraligan och som du ser i pdfen har de alltså betalat kring en miljon för mycket i hyra ackumulerat under ett tjugotal år.
Det var inte riktigt så enkelt. Hyrestaxorna för Allsvenskan i fotboll och SHL i hockey finns inte.
https://skovde.se/uppleva-gora/boka-lok ... ngssystem/
Enligt den tabell som finns betalar SAIK 140*142 = 19880 kr Näst högsta serien i Fotboll

Hockeyallsvenskt lag skall enligt denna tabell betala 150*142 = 21300 kr/match

AIK betalar 8000 mer per match än vad SIK gör, de spelar i andraligan

Så nej, de har inte tagit betalt för taxan för andraligan, iallafall inte för de sista åren

Skövde IK ligger på 80*142 =11360 /match
Du verkar göra ALLT som står i din makt för att övertyga i alla fall någon att SIK borde skjutas i sank och begäras i konkurs. Du vältrar dig i allt och tar fram siffror, en del som stämmer men inte andra...

Varför redovisar du inte vad handboll i div 1 får betala?? Det är den exakta siffran som SIK borde fått betala. Sen kan du ta fram tabeller och räknestickan.

Det dryper om din illvilja. Det är så äckligt att läsa dina kommentarer här. 😡
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Ingvar Persson »

Som troligtvis en av de äldsta som skriver på detta forum så törs jag nog påstå att nästan alla (med några få undantag) vill ha kvar SIK i ettan. Att dom sedan skriver så att man skall tro att dom inte bryr sig ska man skita i och fortsätta med ett så positivt skrivande som möjligt. Jag är ganska övertygad om att det finns politiker på Skövde kommun som med största intresse läser detta forum, så mata dom inte nu med en massa negativt skit, det finns inget positivt med det.
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by David Johansson »

Joakim Blomquist wrote: 25 Mar 2024, 16:07
David Johansson wrote: 24 Mar 2024, 14:51
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 19:45
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 12:25
David Johansson wrote: 23 Mar 2024, 01:01
Kan inte den skillnaden mellan Fotbollens div 1 och Hockeyns div 1 vara den att Billingehov kostar mer att underhålla, det är dyrare att hålla isen igång med spolning med mera, än vad Södermalm är att underhålla??

Kan det vara att det är detta som skiljer
Nej David, det har inte det minsta med saken att göra. Det som det handlar om är ju att kommunen under alla år använt fel faktor när de räknat fram hyran!

Ett exempel här med fiktiva siffror.
Grundhyra är 1
Hyra för tredjeligan är 1*1,1
Hyra för andraligan är 1*1,2
Hyra för förstaligan är 1*1,3
SIK spelar i tredjeligan men har debiterats för att ligga i andraligan och som du ser i pdfen har de alltså betalat kring en miljon för mycket i hyra ackumulerat under ett tjugotal år.
Det var inte riktigt så enkelt. Hyrestaxorna för Allsvenskan i fotboll och SHL i hockey finns inte.
https://skovde.se/uppleva-gora/boka-lok ... ngssystem/
Enligt den tabell som finns betalar SAIK 140*142 = 19880 kr Näst högsta serien i Fotboll

Hockeyallsvenskt lag skall enligt denna tabell betala 150*142 = 21300 kr/match

AIK betalar 8000 mer per match än vad SIK gör, de spelar i andraligan

Så nej, de har inte tagit betalt för taxan för andraligan, iallafall inte för de sista åren

Skövde IK ligger på 80*142 =11360 /match
Du verkar göra ALLT som står i din makt för att övertyga i alla fall någon att SIK borde skjutas i sank och begäras i konkurs. Du vältrar dig i allt och tar fram siffror, en del som stämmer men inte andra...

Varför redovisar du inte vad handboll i div 1 får betala?? Det är den exakta siffran som SIK borde fått betala. Sen kan du ta fram tabeller och räknestickan.

Det dryper om din illvilja. Det är så äckligt att läsa dina kommentarer här. 😡
Med ditt resonemang att Ishallen finns och simhallen finns, så skulle Skövde AIK och IFK Skövde använda Södermalms IP utan att betala för den, idrottsplatsen finns ju, eller hur?? och skall därför betalas med skattemedel, det funkar kanske inte så

Mina siffror har ovan jag efter mejlkontakt med kommunen, IFK Handboll och SAIK har bekräftat att dessa siffror stämmer

Div 1 handboll betalar 994 kr per match i Arena C och 2130 i Idrottshallen, betänk då att Billingehov tar 3400 och Arena C kanske tar 200

Södermalm max 2000 (2023) 646 sittplatser, utifrån detta så kanske det finns relevans att Billingehov är dyrare.

Priserna är satta utifrån både publikkapacitet, och vilken division laget spelar

Jag har INGEN önskan i att Skövde IK skall gå i konkurs, tvärtom, men jag tycker att man skall göra rätt för sig utan att komma med en massa bortförklaringar och betala sina hallhyror, eftersom det i slutändan drabbar övriga klubbar i kommunen
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Joakim Blomquist »

David Johansson wrote: 25 Mar 2024, 17:41
Joakim Blomquist wrote: 25 Mar 2024, 16:07
David Johansson wrote: 24 Mar 2024, 14:51
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 19:45
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 12:25
David Johansson wrote: 23 Mar 2024, 01:01
Kan inte den skillnaden mellan Fotbollens div 1 och Hockeyns div 1 vara den att Billingehov kostar mer att underhålla, det är dyrare att hålla isen igång med spolning med mera, än vad Södermalm är att underhålla??

Kan det vara att det är detta som skiljer
Nej David, det har inte det minsta med saken att göra. Det som det handlar om är ju att kommunen under alla år använt fel faktor när de räknat fram hyran!

Ett exempel här med fiktiva siffror.
Grundhyra är 1
Hyra för tredjeligan är 1*1,1
Hyra för andraligan är 1*1,2
Hyra för förstaligan är 1*1,3
SIK spelar i tredjeligan men har debiterats för att ligga i andraligan och som du ser i pdfen har de alltså betalat kring en miljon för mycket i hyra ackumulerat under ett tjugotal år.
Det var inte riktigt så enkelt. Hyrestaxorna för Allsvenskan i fotboll och SHL i hockey finns inte.
https://skovde.se/uppleva-gora/boka-lok ... ngssystem/
Enligt den tabell som finns betalar SAIK 140*142 = 19880 kr Näst högsta serien i Fotboll

Hockeyallsvenskt lag skall enligt denna tabell betala 150*142 = 21300 kr/match

AIK betalar 8000 mer per match än vad SIK gör, de spelar i andraligan

Så nej, de har inte tagit betalt för taxan för andraligan, iallafall inte för de sista åren

Skövde IK ligger på 80*142 =11360 /match
Du verkar göra ALLT som står i din makt för att övertyga i alla fall någon att SIK borde skjutas i sank och begäras i konkurs. Du vältrar dig i allt och tar fram siffror, en del som stämmer men inte andra...

Varför redovisar du inte vad handboll i div 1 får betala?? Det är den exakta siffran som SIK borde fått betala. Sen kan du ta fram tabeller och räknestickan.

Det dryper om din illvilja. Det är så äckligt att läsa dina kommentarer här. 😡
Med ditt resonemang att Ishallen finns och simhallen finns, så skulle Skövde AIK och IFK Skövde använda Södermalms IP utan att betala för den, idrottsplatsen finns ju, eller hur?? och skall därför betalas med skattemedel, det funkar kanske inte så

Mina siffror har ovan jag efter mejlkontakt med kommunen, IFK Handboll och SAIK har bekräftat att dessa siffror stämmer

Div 1 handboll betalar 994 kr per match i Arena C och 2130 i Idrottshallen, betänk då att Billingehov tar 3400 och Arena C kanske tar 200

Södermalm max 2000 (2023) 646 sittplatser, utifrån detta så kanske det finns relevans att Billingehov är dyrare.

Priserna är satta utifrån både publikkapacitet, och vilken division laget spelar

Jag har INGEN önskan i att Skövde IK skall gå i konkurs, tvärtom, men jag tycker att man skall göra rätt för sig utan att komma med en massa bortförklaringar och betala sina hallhyror, eftersom det i slutändan drabbar övriga klubbar i kommunen
Du hittar ju bara på!!!!!
Det är inga priser som är satta utifrån publikkapacitet!!! Var har du fått det ifrån? Det är bara fabricerat i ditt huvud. Håll dig härifrån om du ska sprida lögner.

Jo men jag har väl aldrig påstått att Skövde ik inte ska betala hyra???????? Det du skrev var att du trodde att det var fördyrade kostnader pga att en is kostar mer att hålla igång och därav fördyringen av hyra. Det var det jag svarade på.
Nu lägger du fram nya (egna) teorier.
Du är bara för mycket.

Undrar vad som kommer härnäst?

Jag vet EXAKT vad de bygger hyrorna på, jag har suttit i möte med ordföranden i kultur och fritidsnämnden. Det tror jag inte du gjort...

Lägg ner nu innan du fullkomligt gör bort dig.
Minns för några månader sen när du gjorde bort sig precis lika mycket .

Lär du dig aldrig?
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by David Johansson »

Joakim Blomquist wrote: 25 Mar 2024, 18:03
David Johansson wrote: 25 Mar 2024, 17:41
Joakim Blomquist wrote: 25 Mar 2024, 16:07
David Johansson wrote: 24 Mar 2024, 14:51
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 19:45
Per-Erik Odh wrote: 23 Mar 2024, 12:25

Nej David, det har inte det minsta med saken att göra. Det som det handlar om är ju att kommunen under alla år använt fel faktor när de räknat fram hyran!

Ett exempel här med fiktiva siffror.
Grundhyra är 1
Hyra för tredjeligan är 1*1,1
Hyra för andraligan är 1*1,2
Hyra för förstaligan är 1*1,3
SIK spelar i tredjeligan men har debiterats för att ligga i andraligan och som du ser i pdfen har de alltså betalat kring en miljon för mycket i hyra ackumulerat under ett tjugotal år.
Det var inte riktigt så enkelt. Hyrestaxorna för Allsvenskan i fotboll och SHL i hockey finns inte.
https://skovde.se/uppleva-gora/boka-lok ... ngssystem/
Enligt den tabell som finns betalar SAIK 140*142 = 19880 kr Näst högsta serien i Fotboll

Hockeyallsvenskt lag skall enligt denna tabell betala 150*142 = 21300 kr/match

AIK betalar 8000 mer per match än vad SIK gör, de spelar i andraligan

Så nej, de har inte tagit betalt för taxan för andraligan, iallafall inte för de sista åren

Skövde IK ligger på 80*142 =11360 /match
Du verkar göra ALLT som står i din makt för att övertyga i alla fall någon att SIK borde skjutas i sank och begäras i konkurs. Du vältrar dig i allt och tar fram siffror, en del som stämmer men inte andra...

Varför redovisar du inte vad handboll i div 1 får betala?? Det är den exakta siffran som SIK borde fått betala. Sen kan du ta fram tabeller och räknestickan.

Det dryper om din illvilja. Det är så äckligt att läsa dina kommentarer här. 😡
Med ditt resonemang att Ishallen finns och simhallen finns, så skulle Skövde AIK och IFK Skövde använda Södermalms IP utan att betala för den, idrottsplatsen finns ju, eller hur?? och skall därför betalas med skattemedel, det funkar kanske inte så

Mina siffror har ovan jag efter mejlkontakt med kommunen, IFK Handboll och SAIK har bekräftat att dessa siffror stämmer

Div 1 handboll betalar 994 kr per match i Arena C och 2130 i Idrottshallen, betänk då att Billingehov tar 3400 och Arena C kanske tar 200

Södermalm max 2000 (2023) 646 sittplatser, utifrån detta så kanske det finns relevans att Billingehov är dyrare.

Priserna är satta utifrån både publikkapacitet, och vilken division laget spelar

Jag har INGEN önskan i att Skövde IK skall gå i konkurs, tvärtom, men jag tycker att man skall göra rätt för sig utan att komma med en massa bortförklaringar och betala sina hallhyror, eftersom det i slutändan drabbar övriga klubbar i kommunen
Du hittar ju bara på!!!!!
Det är inga priser som är satta utifrån publikkapacitet!!! Var har du fått det ifrån? Det är bara fabricerat i ditt huvud. Håll dig härifrån om du ska sprida lögner.

Jo men jag har väl aldrig påstått att Skövde ik inte ska betala hyra???????? Det du skrev var att du trodde att det var fördyrade kostnader pga att en is kostar mer att hålla igång och därav fördyringen av hyra. Det var det jag svarade på.
Nu lägger du fram nya (egna) teorier.
Du är bara för mycket.

Undrar vad som kommer härnäst?

Jag vet EXAKT vad de bygger hyrorna på, jag har suttit i möte med ordföranden i kultur och fritidsnämnden. Det tror jag inte du gjort...

Lägg ner nu innan du fullkomligt gör bort dig.
Minns för några månader sen när du gjorde bort sig precis lika mycket .

Lär du dig aldrig?
Enligt mejlsvar från Kommunen så handlar det om Publikkapacitet i hallen och Divisionstillhörighet.
Last edited by David Johansson on 25 Mar 2024, 18:53, edited 1 time in total.
TomasPersson
Reactions:
Posts: 7
Joined: 12 Jan 2024, 19:22

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by TomasPersson »

Kursa föreningen och börja om från början!!!! Bevisligen har vi ju inte kunnat sköta vår ekonomi.Kanske kan vara bra för kommunen oxå att se vilka som verkligen är hyresgester!!!!
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by David Johansson »

TomasPersson wrote: 25 Mar 2024, 18:36 Kursa föreningen och börja om från början!!!! Bevisligen har vi ju inte kunnat sköta vår ekonomi.Kanske kan vara bra för kommunen oxå att se vilka som verkligen är hyresgester!!!!
Fast börjar klubben om så används ju Billingehov ändå
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Micke Därth »

David Johansson wrote: 25 Mar 2024, 18:39
TomasPersson wrote: 25 Mar 2024, 18:36 Kursa föreningen och börja om från början!!!! Bevisligen har vi ju inte kunnat sköta vår ekonomi.Kanske kan vara bra för kommunen oxå att se vilka som verkligen är hyresgester!!!!
Fast börjar klubben om så används ju Billingehov ändå
Inte säkert.
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by David Johansson »

Micke Därth wrote: 25 Mar 2024, 19:10
David Johansson wrote: 25 Mar 2024, 18:39
TomasPersson wrote: 25 Mar 2024, 18:36 Kursa föreningen och börja om från början!!!! Bevisligen har vi ju inte kunnat sköta vår ekonomi.Kanske kan vara bra för kommunen oxå att se vilka som verkligen är hyresgester!!!!
Fast börjar klubben om så används ju Billingehov ändå
Inte säkert.
Var skall klubben spela annars??
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Joakim Blomquist »

David Johansson wrote: 25 Mar 2024, 19:15
Micke Därth wrote: 25 Mar 2024, 19:10
David Johansson wrote: 25 Mar 2024, 18:39
TomasPersson wrote: 25 Mar 2024, 18:36 Kursa föreningen och börja om från början!!!! Bevisligen har vi ju inte kunnat sköta vår ekonomi.Kanske kan vara bra för kommunen oxå att se vilka som verkligen är hyresgester!!!!
Fast börjar klubben om så används ju Billingehov ändå
Inte säkert.
Var skall klubben spela annars??
Hur in sig i billiga Mariehus arena
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 121
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Claes-Göran Berg »

Bara för att få slut på alla spekulationer vad Skövde IK betalar för en match i Billingehov så är det dryga 110000 kr.
Säkert officiella siffror på kommunen

Förr var hyran baserad på antal besökare men sen många år tillbaka (hjälp mig nu Göran eller Micke om ni kommer ihågnär det ändrades?) är det en fastställd summa oavsett antal i publiken
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by David Johansson »

Claes-Göran Berg wrote: 25 Mar 2024, 20:48 Bara för att få slut på alla spekulationer vad Skövde IK betalar för en match i Billingehov så är det dryga 110000 kr.
Säkert officiella siffror på kommunen

Förr var hyran baserad på antal besökare men sen många år tillbaka (hjälp mig nu Göran eller Micke om ni kommer ihågnär det ändrades?) är det en fastställd summa oavsett antal i publiken
Du menar 11 000 ?? inte 110 000 ;)

Ungefär de uppgifter jag fått också
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

80*133+personal 500 per timma och ismaskin 800 per timma enligt den taxa som anges på kommunens hemsida.
/Perka
Post Reply