Slutspel Ettan

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 06 Mar 2024, 21:32
Ingvar Persson wrote: 06 Mar 2024, 21:23 Inga problem med kostnader. 2 hemmamatcher nu ger mycket klirr i kassan.
Ingvar, har du räknat på ungefär hur mycket 2 hemmamatcher ger i kassan? :?:
Läste att EN match med bra publiksiffra kan ge 150.000:-
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 221
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Säkert är det så Niklas. Vad kan Lars H ha för bekymmer om detta tro?
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Slutspel Ettan

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 06 Mar 2024, 21:41 Säkert är det så Niklas. Vad kan Lars H ha för bekymmer om detta tro?
Inga bekymmer alls såklart. Men eftersom detta är ett diskussionsforum, där det är meningen att folk ska diskutera, så försökte jag bara få igång en diskussion. Jag vet ju att du är påläst om det mesta.

Att t.ex. bara skriva, 1 mål på 27 skott. Det blir ingen diskussion av det. Då är det bättre att dessa personer i så fall börjar blogga.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1755
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Slutspel Ettan

Post by Urban Stahel »

Niklas Hjalmarsson wrote: 06 Mar 2024, 21:37
Lars Hildegard wrote: 06 Mar 2024, 21:32
Ingvar Persson wrote: 06 Mar 2024, 21:23 Inga problem med kostnader. 2 hemmamatcher nu ger mycket klirr i kassan.
Ingvar, har du räknat på ungefär hur mycket 2 hemmamatcher ger i kassan? :?:
Läste att EN match med bra publiksiffra kan ge 150.000:-
Det är jäkligt bra pengar det och nu borde väl ändå många gå på matchen.Jäkligt tung vinst måste jag ändå säga,smått imponerande faktiskt.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 221
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Tack för de orden Urban
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 06 Mar 2024, 15:15
Niklas Hjalmarsson wrote: 06 Mar 2024, 13:11
Joakim Blomquist wrote: 06 Mar 2024, 10:11
Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Mar 2024, 22:23
Joakim Blomquist wrote: 05 Mar 2024, 22:12 Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Jag skjutsade farsan till Kss idag, åkte förbi Billingehov på väg till Xenia för att dricka kaffe.
Det såg tämligen öde ut på Billingehov!
1-13 de två senaste.. ajajaj måste göra ont både i röva och hövet...
Vet inte alls vart du har ont men låter ju inget trevligt iallafall.

Förlusten borta mot KIK med 8-0 var ju som du tydligen inte förstår helt betydelselös för Mariestad men viktig för KIK (& er siksupporters då)!

Oavsett Mariestads senaste resultatrad så har vi minst två matcher kvar på säsongen!
Ditt lag har spelat klart redan i februari och ligger dessutom på fruktansvärt obestånd ekonomiskt, så du behöver väl varje solglimt du kan få!

Vi har minst en hemmamatch kvar som troligen genererar mer inkomst än utgifter på vårat playoff äventyr.
Nä jag har inte ont nånstans.. men 13 mål i röva på två matcher måste ju kännas.. och just där..

Ja det har du helt rätt i. Jag hittar mina solglimtar och njuter av varje sekund..

Ja det där med ekonomin vet vi om du.. du blir en aning långrandig med ditt tjötande. Är du månne släkt med Boa?? 🤔
Hur känns det i rôva idag då, bättre?
Har solen gått upp än i körsbärsdalen?
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Mar 2024, 09:55
Joakim Blomquist wrote: 06 Mar 2024, 15:15
Niklas Hjalmarsson wrote: 06 Mar 2024, 13:11
Joakim Blomquist wrote: 06 Mar 2024, 10:11
Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Mar 2024, 22:23
Joakim Blomquist wrote: 05 Mar 2024, 22:12 Kan ju inte påstå att jag grät när båjs vek ner sig och kodade med 5-1. Det är väldigt fint i Väsby. Känner de flesta som bor där.. fint folk! 😎
Jag skjutsade farsan till Kss idag, åkte förbi Billingehov på väg till Xenia för att dricka kaffe.
Det såg tämligen öde ut på Billingehov!
1-13 de två senaste.. ajajaj måste göra ont både i röva och hövet...
Vet inte alls vart du har ont men låter ju inget trevligt iallafall.

Förlusten borta mot KIK med 8-0 var ju som du tydligen inte förstår helt betydelselös för Mariestad men viktig för KIK (& er siksupporters då)!

Oavsett Mariestads senaste resultatrad så har vi minst två matcher kvar på säsongen!
Ditt lag har spelat klart redan i februari och ligger dessutom på fruktansvärt obestånd ekonomiskt, så du behöver väl varje solglimt du kan få!

Vi har minst en hemmamatch kvar som troligen genererar mer inkomst än utgifter på vårat playoff äventyr.
Nä jag har inte ont nånstans.. men 13 mål i röva på två matcher måste ju kännas.. och just där..

Ja det har du helt rätt i. Jag hittar mina solglimtar och njuter av varje sekund..

Ja det där med ekonomin vet vi om du.. du blir en aning långrandig med ditt tjötande. Är du månne släkt med Boa?? 🤔
Hur känns det i rôva idag då, bättre?
Har solen gått upp än i körsbärsdalen?
Hahaha den tar jag . Nä i min röv känns det precis som vanligt, men hos spelarna i Väsby är det nog värre beställt med det, sakert i hovet också.
Det värsta för dem var ju att det var fullt rättvist också. Hatten av för det.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 221
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Stora pojkar i Väsby
Medellängd drygt 184 cm
Medelvikt strax under 87 kg.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Tänk att Skövde ik, trots att de inte tog sig vidare, ändå berör raggarna och bönderna i bois att de i nästan varenda inlägg måste nämna SIK (klubben i deras hjärta... För det måste väl ändå vara så??)
Istället för att helt fokusera på den kvartsfinal de är i och där de ändå gjort bra ifrån sig så här långt..

Antingen är det enbart tragiskt eller så är det på ett sätt väldigt gulligt och sött...💓
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 08 Mar 2024, 20:28 Tänk att Skövde ik, trots att de inte tog sig vidare, ändå berör raggarna och bönderna i bois att de i nästan varenda inlägg måste nämna SIK (klubben i deras hjärta... För det måste väl ändå vara så??)
Istället för att helt fokusera på den kvartsfinal de är i och där de ändå gjort bra ifrån sig så här långt..

Antingen är det enbart tragiskt eller så är det på ett sätt väldigt gulligt och sött...💓
Raggare och bönder är för dig skällsord alltså?

Och ni har själva folk som är väldigt aktiva på ert forum som sitter här enligt dem själva och analyserar Mariestad s matcher och utvisningar, ringer runt och kontaktar kreti och pleti för att bedöma att Mariestad spelar fult och opolerat!

Att du ens har mage att yttra dig i vad som diskuteras på andras forum när du inte ens försöker sopa framför egen dörr är ju bara patetiskt!
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Mar 2024, 21:54
Joakim Blomquist wrote: 08 Mar 2024, 20:28 Tänk att Skövde ik, trots att de inte tog sig vidare, ändå berör raggarna och bönderna i bois att de i nästan varenda inlägg måste nämna SIK (klubben i deras hjärta... För det måste väl ändå vara så??)
Istället för att helt fokusera på den kvartsfinal de är i och där de ändå gjort bra ifrån sig så här långt..

Antingen är det enbart tragiskt eller så är det på ett sätt väldigt gulligt och sött...💓
Raggare och bönder är för dig skällsord alltså?

Och ni har själva folk som är väldigt aktiva på ert forum som sitter här enligt dem själva och analyserar Mariestad s matcher och utvisningar, ringer runt och kontaktar kreti och pleti för att bedöma att Mariestad spelar fult och opolerat!

Att du ens har mage att yttra dig i vad som diskuteras på andras forum när du inte ens försöker sopa framför egen dörr är ju bara patetiskt!
Den enda patetiska här är du.. du försöker ibland föra en konstruktiv dialog men misslyckas gång på gång när du kliver tillbaka till amöbastadiet..

Och du har belägg för att SIK supportrar ringer och anmäler båjsspelare?? 🤔 Undrar det...

Nä raggare och bönder är inte det minsta ett skällsord. Jag känner många av var sort och måste säga att 99% av dessa är bra folk...
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 221
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Ja där satt det för bois. 3-2 och en publik precis under 1.500. klirrar gott i kassan. vi vinst även i morgon blir det förmodligen resa till Hudiksvall eller Kristianstad.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 09 Mar 2024, 19:30
Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Mar 2024, 21:54
Joakim Blomquist wrote: 08 Mar 2024, 20:28 Tänk att Skövde ik, trots att de inte tog sig vidare, ändå berör raggarna och bönderna i bois att de i nästan varenda inlägg måste nämna SIK (klubben i deras hjärta... För det måste väl ändå vara så??)
Istället för att helt fokusera på den kvartsfinal de är i och där de ändå gjort bra ifrån sig så här långt..

Antingen är det enbart tragiskt eller så är det på ett sätt väldigt gulligt och sött...💓
Raggare och bönder är för dig skällsord alltså?

Och ni har själva folk som är väldigt aktiva på ert forum som sitter här enligt dem själva och analyserar Mariestad s matcher och utvisningar, ringer runt och kontaktar kreti och pleti för att bedöma att Mariestad spelar fult och opolerat!

Att du ens har mage att yttra dig i vad som diskuteras på andras forum när du inte ens försöker sopa framför egen dörr är ju bara patetiskt!
Den enda patetiska här är du.. du försöker ibland föra en konstruktiv dialog men misslyckas gång på gång när du kliver tillbaka till amöbastadiet..

Och du har belägg för att SIK supportrar ringer och anmäler båjsspelare?? 🤔 Undrar det...

Nä raggare och bönder är inte det minsta ett skällsord. Jag känner många av var sort och måste säga att 99% av dessa är bra folk...
Amöbastadiet?
Till barn pratar man på barns vis sägs det, men här är det väl mer att som jag blir ”tilltalad” så måste jag ju också kliva ner och prata på samma sätt för att du ska fatta tydligen!?
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 09 Mar 2024, 19:30
Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Mar 2024, 21:54
Joakim Blomquist wrote: 08 Mar 2024, 20:28 Tänk att Skövde ik, trots att de inte tog sig vidare, ändå berör raggarna och bönderna i bois att de i nästan varenda inlägg måste nämna SIK (klubben i deras hjärta... För det måste väl ändå vara så??)
Istället för att helt fokusera på den kvartsfinal de är i och där de ändå gjort bra ifrån sig så här långt..

Antingen är det enbart tragiskt eller så är det på ett sätt väldigt gulligt och sött...💓
Raggare och bönder är för dig skällsord alltså?

Och ni har själva folk som är väldigt aktiva på ert forum som sitter här enligt dem själva och analyserar Mariestad s matcher och utvisningar, ringer runt och kontaktar kreti och pleti för att bedöma att Mariestad spelar fult och opolerat!

Att du ens har mage att yttra dig i vad som diskuteras på andras forum när du inte ens försöker sopa framför egen dörr är ju bara patetiskt!
Den enda patetiska här är du.. du försöker ibland föra en konstruktiv dialog men misslyckas gång på gång när du kliver tillbaka till amöbastadiet..

Och du har belägg för att SIK supportrar ringer och anmäler båjsspelare?? 🤔 Undrar det...

Nä raggare och bönder är inte det minsta ett skällsord. Jag känner många av var sort och måste säga att 99% av dessa är bra folk...
Vad menar du?
Vart har jag skrivet detta om anmälningar?
Silly season is just another season!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1341
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Slutspel Ettan

Post by peter johansson »

Men snälla sluta med detta gaggandet!!!
Post Reply