Slutspel Ettan

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Mar 2024, 21:44
Joakim Blomquist wrote: 09 Mar 2024, 19:30
Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Mar 2024, 21:54
Joakim Blomquist wrote: 08 Mar 2024, 20:28 Tänk att Skövde ik, trots att de inte tog sig vidare, ändå berör raggarna och bönderna i bois att de i nästan varenda inlägg måste nämna SIK (klubben i deras hjärta... För det måste väl ändå vara så??)
Istället för att helt fokusera på den kvartsfinal de är i och där de ändå gjort bra ifrån sig så här långt..

Antingen är det enbart tragiskt eller så är det på ett sätt väldigt gulligt och sött...💓
Raggare och bönder är för dig skällsord alltså?

Och ni har själva folk som är väldigt aktiva på ert forum som sitter här enligt dem själva och analyserar Mariestad s matcher och utvisningar, ringer runt och kontaktar kreti och pleti för att bedöma att Mariestad spelar fult och opolerat!

Att du ens har mage att yttra dig i vad som diskuteras på andras forum när du inte ens försöker sopa framför egen dörr är ju bara patetiskt!
Den enda patetiska här är du.. du försöker ibland föra en konstruktiv dialog men misslyckas gång på gång när du kliver tillbaka till amöbastadiet..

Och du har belägg för att SIK supportrar ringer och anmäler båjsspelare?? 🤔 Undrar det...

Nä raggare och bönder är inte det minsta ett skällsord. Jag känner många av var sort och måste säga att 99% av dessa är bra folk...
Vad menar du?
Vart har jag skrivet detta om anmälningar?
Det gick ju läsa mellan raderna...
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Slutspel Ettan

Post by Joakim Blomquist »

Sen förstår jag inte varför du blir tvär och sur min vän..?! 🤔
Ni kan ju inte låta bli att skriva, nu efter första hemmamatchen också.. vilken båjs gjorde riktigt bra igen btw.. och självklart läser vi. Och det är väl syftet? Annars hade det väl inte varit lika kul?! Jag tycker förutom att det faktiskt ÄR lite gulligt, ganska kul också.. ni får till det emellanåt. Det ska jag ge er. Men boa (ja jag vet att du läser här...) du har nog inte riktigt förstått varför podden slutade.. och hur skulle du kunna det? 🤔 Men inte var det för att SIK missade slutspel. Vi slutade innan dess...
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1851
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Slutspel Ettan

Post by Niklas Hjalmarsson »

Joakim Blomquist wrote: 09 Mar 2024, 23:52
Niklas Hjalmarsson wrote: 09 Mar 2024, 21:44
Joakim Blomquist wrote: 09 Mar 2024, 19:30
Niklas Hjalmarsson wrote: 08 Mar 2024, 21:54
Joakim Blomquist wrote: 08 Mar 2024, 20:28 Tänk att Skövde ik, trots att de inte tog sig vidare, ändå berör raggarna och bönderna i bois att de i nästan varenda inlägg måste nämna SIK (klubben i deras hjärta... För det måste väl ändå vara så??)
Istället för att helt fokusera på den kvartsfinal de är i och där de ändå gjort bra ifrån sig så här långt..

Antingen är det enbart tragiskt eller så är det på ett sätt väldigt gulligt och sött...💓
Raggare och bönder är för dig skällsord alltså?

Och ni har själva folk som är väldigt aktiva på ert forum som sitter här enligt dem själva och analyserar Mariestad s matcher och utvisningar, ringer runt och kontaktar kreti och pleti för att bedöma att Mariestad spelar fult och opolerat!

Att du ens har mage att yttra dig i vad som diskuteras på andras forum när du inte ens försöker sopa framför egen dörr är ju bara patetiskt!
Den enda patetiska här är du.. du försöker ibland föra en konstruktiv dialog men misslyckas gång på gång när du kliver tillbaka till amöbastadiet..

Och du har belägg för att SIK supportrar ringer och anmäler båjsspelare?? 🤔 Undrar det...

Nä raggare och bönder är inte det minsta ett skällsord. Jag känner många av var sort och måste säga att 99% av dessa är bra folk...
Vad menar du?
Vart har jag skrivet detta om anmälningar?
Det gick ju läsa mellan raderna...
Jag skriver inget ”mellan raderna”, då blir det ju bara missförstånd precis som nu.
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 225
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Vinst i dag för bois så är de klara för nästa omgång, frågan är vilket lag de då får möta, en känd Boisare tror att det då blir Hudiksvall eller Kristianstad. Om det skulle gå så lyckligt så skulle jag nog föredra Hudiksvall om man jämför prestationerna för lagen i norra och södra allettan.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 225
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Aj då, 0-2 efter andra, hoppas att Väsby spelarna tröttnar i tredje såsom igår.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 225
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Nu är säsongen slut även för bois, Avgörandet blev svårigheten att hitta målet speciellt i andra perioden. Dock gott klirr i kassan som kan vara bra för förberedelse för nästa säsong.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6086
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Slutspel Ettan

Post by Gunwaldh Johansson »

Ingvar Persson wrote: 10 Mar 2024, 18:29 Nu är säsongen slut även för bois, Avgörandet blev svårigheten att hitta målet speciellt i andra perioden. Dock gott klirr i kassan som kan vara bra för förberedelse för nästa säsong.
Det är väl en match kvar borta mot Väsby
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 225
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Du har helt rätt Gunwaldh
Ursäkta, absolut fel av mig. Chansen finns än till fortsättning med en resa till Väsby.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 194
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Slutspel Ettan

Post by Lars Hildegard »

Ingvar, är du nöjd med skotteffektiviteten i dagens match? :?:
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 225
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Lars Hildegard
Nej jag och de flesta är inte nöjd med skott effektiviteten. Speciellt i andra perioden då bois hade ett bra övertag så borde minst ett av de många skotten hittat rätt.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 194
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Slutspel Ettan

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson, såg du matchen?
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 225
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

bois lär nog få det kämpigt i Väsby inför den entusiastiska hemmapubliken som är kända för sin ovanligt kraftiga påverkan på domarna.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 225
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Slutspel Ettan

Post by Ingvar Persson »

Lars Hildegard wrote: 10 Mar 2024, 19:33 Ingvar Persson, såg du matchen?
Nej mitt hälsotillstånd tillåter inte att jag ser matchen live, men jag kan försäkra dig om att jag får utförliga rapporter från opartiska åskådare sittande på läktaren.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 194
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Slutspel Ettan

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 10 Mar 2024, 22:22
Nej mitt hälsotillstånd tillåter inte att jag ser matchen live, men jag kan försäkra dig om att jag får utförliga rapporter från opartiska åskådare sittande på läktaren.
[/quote]

Riktigt tråkigt att höra att du på grund av hälsan inte kan följa ditt bois, men härligt att du har opartiska vänner som rapporterar. :thumbup:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1759
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Slutspel Ettan

Post by Urban Stahel »

Nu ska jag svära lite i kyrkan..Men visst vore det liiite roligt om grannarna spöar Brödernas imorgon ;)
Post Reply