Skövde IK 24/25

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 24/25

Post by Per-Erik Odh »

Jag kan rekommendera senaste avsnittet av SLA sportpodd. Där är det med när Anton "Gus" Gustavsson ringer upp Anders Lundström och där pratas det bland annat om närmaste framtiden, analyser av Allettan och nuvarande truppläge.
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 24/25

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 01 Mar 2024, 09:36 Jag kan rekommendera senaste avsnittet av SLA sportpodd. Där är det med när Anton "Gus" Gustavsson ringer upp Anders Lundström och där pratas det bland annat om närmaste framtiden, analyser av Allettan och nuvarande truppläge.
Dom hade ju många rätt helt klart!
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 85
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Skövde IK 24/25

Post by Erik Karlsson »

Har fått information om att ett flertal ”tongivande” spelare kommer lämna då man anser att ledarstaben inte matchat rätt och man tycker att det varit lite förmycket ”alla får vara med” attityd.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 24/25

Post by Niklas Hjalmarsson »

Erik Karlsson wrote: 02 Mar 2024, 13:10 Har fått information om att ett flertal ”tongivande” spelare kommer lämna då man anser att ledarstaben inte matchat rätt och man tycker att det varit lite förmycket ”alla får vara med” attityd.
Detta snacket hör man ju hela tiden (särskillt om säsongen inte gått som förväntat), kommer du sen ner i J-lagen så är det mkt värre snack då ”alla” föräldrar ”rankar” sina barn som bäst i laget och borde få spela i 1:a femma eller a-lag eller….
Silly season is just another season!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Skövde IK 24/25

Post by Micke Därth »

Erik Karlsson wrote: 02 Mar 2024, 13:10 Har fått information om att ett flertal ”tongivande” spelare kommer lämna då man anser att ledarstaben inte matchat rätt och man tycker att det varit lite förmycket ”alla får vara med” attityd.
Om det är sant är det en bedrövlig analys från dessa "tongivande" spelare, eftersom SIK knappt haft full trupp till en enda match i AE. Har de så fel när de tänker kanske det bara är bra att de lämnar. :think:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 24/25

Post by peter johansson »

Instämmer i vad både Niklas och Micke skriver!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 24/25

Post by Per-Erik Odh »

Ett jättestort tack för allt du bjudit oss på Henke. Du har varit en av de riktigt stora och lämnar ett stort tomrum i Skövde IK.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6078
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 24/25

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 05 Mar 2024, 16:25 Ett jättestort tack för allt du bjudit oss på Henke. Du har varit en av de riktigt stora och lämnar ett stort tomrum i Skövde IK.
Tråkigt men tyvärr inte så oväntat. Tack Alexander för din tid i SIK.

https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=288619
Last edited by Gunwaldh Johansson on 05 Mar 2024, 17:32, edited 1 time in total.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1748
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK 24/25

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 05 Mar 2024, 16:25 Ett jättestort tack för allt du bjudit oss på Henke. Du har varit en av de riktigt stora och lämnar ett stort tomrum i Skövde IK.
Jag hakar på hyllningarna,tack Henke :clap:
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 24/25

Post by Juha Ojajärvi »

Då var ryktet bekräftat.

Tycker vi blir av med en karaktär som inte riktigt fått det att stämma de senaste säsongerna.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 24/25

Post by Juha Ojajärvi »

Micke Därth wrote: 02 Mar 2024, 19:06
Erik Karlsson wrote: 02 Mar 2024, 13:10 Har fått information om att ett flertal ”tongivande” spelare kommer lämna då man anser att ledarstaben inte matchat rätt och man tycker att det varit lite förmycket ”alla får vara med” attityd.
Om det är sant är det en bedrövlig analys från dessa "tongivande" spelare, eftersom SIK knappt haft full trupp till en enda match i AE. Har de så fel när de tänker kanske det bara är bra att de lämnar. :think:
Hsson går väl under kategorin tongivande? 👀
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Skövde IK 24/25

Post by Micke Därth »

Juha Ojajärvi wrote: 05 Mar 2024, 19:44
Micke Därth wrote: 02 Mar 2024, 19:06
Erik Karlsson wrote: 02 Mar 2024, 13:10 Har fått information om att ett flertal ”tongivande” spelare kommer lämna då man anser att ledarstaben inte matchat rätt och man tycker att det varit lite förmycket ”alla får vara med” attityd.
Om det är sant är det en bedrövlig analys från dessa "tongivande" spelare, eftersom SIK knappt haft full trupp till en enda match i AE. Har de så fel när de tänker kanske det bara är bra att de lämnar. :think:
Hsson går väl under kategorin tongivande? 👀
Ja, och? Det är fortfarande en bedrövlig analys när första och andra line måste ha snittat +1 minut i AE, i stort sett samma PP-lirare hela säsongen och nära nog alltid samma spelare i förlängningar och straffläggningar. Har jag missat nåt?
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK 24/25

Post by Juha Ojajärvi »

Micke Därth wrote: 05 Mar 2024, 19:55
Juha Ojajärvi wrote: 05 Mar 2024, 19:44
Micke Därth wrote: 02 Mar 2024, 19:06
Erik Karlsson wrote: 02 Mar 2024, 13:10 Har fått information om att ett flertal ”tongivande” spelare kommer lämna då man anser att ledarstaben inte matchat rätt och man tycker att det varit lite förmycket ”alla får vara med” attityd.
Om det är sant är det en bedrövlig analys från dessa "tongivande" spelare, eftersom SIK knappt haft full trupp till en enda match i AE. Har de så fel när de tänker kanske det bara är bra att de lämnar. :think:
Hsson går väl under kategorin tongivande? 👀
Ja, och? Det är fortfarande en bedrövlig analys när första och andra line måste ha snittat +1 minut i AE, i stort sett samma PP-lirare hela säsongen och nära nog alltid samma spelare i förlängningar och straffläggningar. Har jag missat nåt?
Njae tänkte mer på "praise-inlägget" som ligger separat utanför den här tråden. Känns som att man både vill ha kvar kakan, men också äta upp den. ☺️

Näe, bra att Hsson slutar. Hårt att tycka så? Möjligtvis. Men kan det vara så att en liten del av loosermentaliteten försvinner nu också? 😉
Micke Därth
Reactions:
Posts: 329
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Skövde IK 24/25

Post by Micke Därth »

Juha Ojajärvi wrote: 05 Mar 2024, 20:04
Micke Därth wrote: 05 Mar 2024, 19:55
Juha Ojajärvi wrote: 05 Mar 2024, 19:44
Micke Därth wrote: 02 Mar 2024, 19:06
Erik Karlsson wrote: 02 Mar 2024, 13:10 Har fått information om att ett flertal ”tongivande” spelare kommer lämna då man anser att ledarstaben inte matchat rätt och man tycker att det varit lite förmycket ”alla får vara med” attityd.
Om det är sant är det en bedrövlig analys från dessa "tongivande" spelare, eftersom SIK knappt haft full trupp till en enda match i AE. Har de så fel när de tänker kanske det bara är bra att de lämnar. :think:
Hsson går väl under kategorin tongivande? 👀
Ja, och? Det är fortfarande en bedrövlig analys när första och andra line måste ha snittat +1 minut i AE, i stort sett samma PP-lirare hela säsongen och nära nog alltid samma spelare i förlängningar och straffläggningar. Har jag missat nåt?
Njae tänkte mer på "praise-inlägget" som ligger separat utanför den här tråden. Känns som att man både vill ha kvar kakan, men också äta upp den. ☺️

Näe, bra att Hsson slutar. Hårt att tycka så? Möjligtvis. Men kan det vara så att en liten del av loosermentaliteten försvinner nu också? 😉
Skillnad på trotjänare och tongivande, men kan såklart vara samma sak. Trotjänare förtjänar allt som oftast ett värdigt "hej då" från supportrarna och då kanske inte det är de dåliga sidorna som ska hyllas? :wtf:

Sen tycker jag att både du och jag får tycka som vi vill, faktiskt. Hängde inte riktigt med på va' du menade, men förstår nu. Det är som vanligt, spelare och ledare kommer och går, klubbmärket består, ingen är oersättlig och så vidare. Jag är inte av den sorten som grinar om någon försvinner, det ger ju plats för någon ny spännande bekantskap, och med de senaste säsongernas ruljans där det varit 10+ nya i över tio års tid med några få undantag är det ingen idé att hoppas på någon utan kontrakt innan de skriver på.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Skövde IK 24/25

Post by Joakim Blomquist »

Licensen kommer att bli oerhört svårt att klara. Gör de det så är det bara att lyfta på hatten. Styrelsen har fått otaliga förslag från mig personligen och podden "1957 åSIKter". Det är bra förslag som jag verkligen hoppas att SIK fullföljer, då kan det finnas en chans...

För 8 år sedan satt jag med i styrelsen, Därth var med och Göran var ordförande. Jag skulle förändra matcharrangemangen och se till att kioskerna började gå med vinst. Lagret från föregående år var katastrof. Jag införde ett datasystem där vi skulle ha 100% koll på lager. Allt jag gjorde möttes av motstånd och att så har vi aldrig gjort förr.
Det slutade med att jag gick in i väggen (inte bara för detta, jag hade mitt vanliga jobb, drev Laserdome med mycket nytt just då, samt att det var mycket med teatrar.. så inte så konstigt att jag föll ihop... Men trodde jag var Stålmannen på den tiden..).

Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo det är inte lätt att vara den som kommer med nya ide'er om man ständigt motarbetas. Då måste det till "ett lag" som Göran beskriver det. Och det var inte någon av Göran eller Micke som motarbetade heller, jag behöver/vill inte namnge någon, men en faktor var ju t ex föräldrar som skulle stå i kiosken och utföra ytterst lite merjobb men som ville missförstå. Det var också ett gigantiskt missnöje bland de frivilliga som hjälpte till bakom kulisserna, de kände sig inte delaktiga och var också sällan eller aldrig medbjudna på olika arrangemang... Det måste till ett LAG runt laget...

Hur som; jag förstår ju att jag är en av de som utpekas som missnöjd supporter.. och det ÄR jag.
Jag har även denna säsongen försökt hjälpa till och jag hoppas att det kommer ge frukt längre fram. Att vi hoppade av podden har det ju spekulerats en del om och kanske kommer den sanningen fram någon gång? Men det styr inte jag över då jag gett mitt ord.
Jag har också genom alla år jag drivit Laserdome sponsrat med en hel del. Så jag har nog gett min beskärda del av mig till klubben i mitt hjärta.

Och nu vill jag bara vara supporter. Det måste man väl också kunna få vara?!? Och jo jag kommer reagera negativt när jag tycker något är dåligt; spelet, ekonomin, arrangemang etc etc. Men jag kommer också reagera positivt när det är bra.
Är det inte så det ska vara? Det är så man ser att en klubb lever, att det finns ett engagemang och känslor.
Man kan ju inte bara kamma medhårs och tycka att allt är frid och fröjd. Då dör snart engagemanget..

Jag tror de kommer/tvingas/måste banta truppen rejält till 24/25. Sedan MÅSTE de ju ta hand om och låta egna unga spelare få chansen. Det kanske blir några mellanår men på sikt kommer vi vinna på det. Låt inte de talanger vi har gått till spillo.

Om vi nu kommer klara stålbadet vi har framför oss.. ja jag skriver "vi" för jag känner mig delaktig i Skövde IK trots att jag bara vill vara en vanlig supporter som framöver endast kommer att stötta med inträde, kioskbesök och någon 50/50 då och då...

Vill man sen från styrelsens håll ha min hjälp till t ex bollplank/tankesmedja eller något liknande så går det givetvis bra att höra av sig, men det tror jag inte man gör..

Så summa summarum här ser ni en lagom gnällig och ibland positiv supporter som aldrig kommer stå i en klack men heja ändå...
Post Reply