Bil lotteri

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Bil lotteri

Post by Niklas Hjalmarsson »

Juha Ojajärvi wrote: 27 Feb 2024, 15:31 Redovisas ingenstans hur många som sålts eller vad målet är?
Målet är väl att vinna bilen 😂😉
Silly season is just another season!
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Bil lotteri

Post by Juha Ojajärvi »

Niklas Hjalmarsson wrote: 27 Feb 2024, 16:41
Juha Ojajärvi wrote: 27 Feb 2024, 15:31 Redovisas ingenstans hur många som sålts eller vad målet är?
Målet är väl att vinna bilen 😂😉
🫠
Ingen fara, vill man så kan man ju ta reda på det. 😎😅
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Bil lotteri

Post by Per-Erik Odh »

Här är det i vilket fall enkelt att handla!

https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/bil-lotteriet/
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: Bil lotteri

Post by Joakim Blomquist »

Skulle du Urban kunna skicka mitt lottnr till mig via sms? 0733611695
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Bil lotteri

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 04 Apr 2024, 17:32 Skulle du Urban kunna skicka mitt lottnr till mig via sms? 0733611695
Jag skickade nummret
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bil lotteri

Post by Göran Strid »

Urban, lottnr till mig också tack! 0735-120226 :thumbup:
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1747
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Bil lotteri

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 05 Apr 2024, 14:08 Urban, lottnr till mig också tack! 0735-120226 :thumbup:
Jag skickade nummret,Lycka till Göran :thumbup:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bil lotteri

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 05 Apr 2024, 15:10
Göran Strid wrote: 05 Apr 2024, 14:08 Urban, lottnr till mig också tack! 0735-120226 :thumbup:
Jag skickade nummret,Lycka till Göran :thumbup:
Man tackar! :thumbup:
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 50
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: Bil lotteri

Post by antongullbrantz »

A
Last edited by antongullbrantz on 05 Apr 2024, 21:33, edited 2 times in total.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Bil lotteri

Post by Göran Strid »

antongullbrantz wrote: 05 Apr 2024, 20:20 Finns det ens en bil? Blåste man inte folk på det så kallade NHL lotteriet sist?
För någon resa blev väl aldrig av vad man har hört.
Om du antar att det är så illa så skall du givetvis polisanmäla föreningen när det gäller NHL-lotteriet. Det är bedrägeri - och om det bedöms som grovt bedrägeri - så kan det ge fängelse i flera år eller i lindriga fall åtminstone flerårigt lotteriförbud.

Att du frågar om det ens finns en bil är ju lätt att kontrollera. Bara att kräva att få se bilen och försäkringar att den tillhör lotteriet. Om inte så är det bara att polisanmäla den saken och klassificeringen bör då bli försök till bedrägeri.

Alltså, dina anklagelser är mycket allvarliga och då duger det inte bara att skriva några rader på ett forum och kasta ur sig några anklagelser eller förmodanden. Du bör ha på fötterna med andra ord, så det inte vänds mot dig och kan leda till polisanmälan för förtal eller försök till förtal.

Allvarligt? Ja, det tycker jag. Oavsett det faktiska förhållandet och utfallet i bägge fallen.
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 50
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: Bil lotteri

Post by antongullbrantz »

Ber om ursäkt.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Bil lotteri

Post by Lars Hildegard »

antongullbrantz wrote: 05 Apr 2024, 20:20 Finns det ens en bil? Blåste man inte folk på det så kallade NHL lotteriet sist?
För någon resa blev väl aldrig av vad man har hört.
Gällande NHl-lotteriet så har bilder från resan delat på bl.a. Instagram och en av deltagarna skrev t.o.m. en beskrivning av resan och lade ut på hemsidan om jag minns rätt.

https://www.instagram.com/p/BvLL3zcB9dw/
https://www.instagram.com/p/BvF7dFZh--V/

#tomte #kollahörseln :wtf:
Last edited by Lars Hildegard on 05 Apr 2024, 22:06, edited 2 times in total.
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 50
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: Bil lotteri

Post by antongullbrantz »

Som sagt ber om ursäkt
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 50
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: Bil lotteri

Post by antongullbrantz »

Göran Strid wrote: 05 Apr 2024, 21:13
antongullbrantz wrote: 05 Apr 2024, 20:20 Finns det ens en bil? Blåste man inte folk på det så kallade NHL lotteriet sist?
För någon resa blev väl aldrig av vad man har hört.
Om du antar att det är så illa så skall du givetvis polisanmäla föreningen när det gäller NHL-lotteriet. Det är bedrägeri - och om det bedöms som grovt bedrägeri - så kan det ge fängelse i flera år eller i lindriga fall åtminstone flerårigt lotteriförbud.

Att du frågar om det ens finns en bil är ju lätt att kontrollera. Bara att kräva att få se bilen och försäkringar att den tillhör lotteriet. Om inte så är det bara att polisanmäla den saken och klassificeringen bör då bli försök till bedrägeri.

Alltså, dina anklagelser är mycket allvarliga och då duger det inte bara att skriva några rader på ett forum och kasta ur sig några anklagelser eller förmodanden. Du bör ha på fötterna med andra ord, så det inte vänds mot dig och kan leda till polisanmälan för förtal eller försök till förtal.

Allvarligt? Ja, det tycker jag. Oavsett det faktiska förhållandet och utfallet i bägge fallen.

Ångrar djupt och tar tillbaka det jag skrev, ber så hemskt nycket om ursäkt. Skövde är klubben i mitt hjärta och vill inget annat än att föreningen ska vara framgångsrik på och utanför planen.
Har själv gjort allt jag kunnat för att värva publik inför matcher och liknande.
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Bil lotteri

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 05 Apr 2024, 21:13
antongullbrantz wrote: 05 Apr 2024, 20:20 Finns det ens en bil? Blåste man inte folk på det så kallade NHL lotteriet sist?
För någon resa blev väl aldrig av vad man har hört.
Om du antar att det är så illa så skall du givetvis polisanmäla föreningen när det gäller NHL-lotteriet. Det är bedrägeri - och om det bedöms som grovt bedrägeri - så kan det ge fängelse i flera år eller i lindriga fall åtminstone flerårigt lotteriförbud.

Att du frågar om det ens finns en bil är ju lätt att kontrollera. Bara att kräva att få se bilen och försäkringar att den tillhör lotteriet. Om inte så är det bara att polisanmäla den saken och klassificeringen bör då bli försök till bedrägeri.

Alltså, dina anklagelser är mycket allvarliga och då duger det inte bara att skriva några rader på ett forum och kasta ur sig några anklagelser eller förmodanden. Du bör ha på fötterna med andra ord, så det inte vänds mot dig och kan leda till polisanmälan för förtal eller försök till förtal.

Allvarligt? Ja, det tycker jag. Oavsett det faktiska förhållandet och utfallet i bägge fallen.
Ja du Göran, Försök till förtal, finns inte i brottsbalken, antingen är det förtal eller inte förtal
Post Reply