2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matches lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
1
9%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
1
9%
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
2
18%
10. Jesper Emanuelsson
1
9%
12. Erik Möller
2
18%
13. Lukas Smith
1
9%
16. Alexander Henriksson
2
18%
19. Kristoffer Söder
1
9%
20. John Frändberg
0
No votes
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
0
No votes
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 11

Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Fyfan vilken besvikelse.. i 48 minuter så har vi i princip fullständig kontroll på matchen, och sen blir vi så skärrade av reduceringen..

Något tåg har väl knappast gått när vi inte ens ligger under strecket än, men det gick ifrån ett väldigt bra utgångsläge till att bli väldigt tajt iaf.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Detta är nåt så in i helvete horribelt!!!!
Att dominera så totalt i två perioder (varför tillåter man den/de som räknar skott år efter år så fullständigt missa skott från hemmalaget???????)
Och ändå tappa till 2-3???!!!!!?????
Det är inte annat än horribelt och fruktansvärt illa!!! Ni är fan inte värda 300 pers på en a hemmamatcher. Ja jag skriver det och jag står för det. Kan man inte ta tre poäng i den här matchen.. nä då kan man nog inte göra det i nån match.

De blir som vanligt en Alletta som slutar utan slutspel och därmed är det sista av förtroendet förbrukat.

Hädanefter kommer jag endast gå när allt och då menar jag AlLLT!!! Pekar uppåt!!!

Tack för mig!
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Detta blev en helt galen match. Dom spelade stundtals ut KHK. Det skulle ju ståt typ 5-0 inför sista. Hoppas nu att spelarna knyter näven och fortsätter spela som dom gjorde i denna match för då kommer dom ta tillräckligt med poäng.
Grymt jobbig förlust!!! :twisted:
Micke Därth
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Micke Därth »

Kämpa SIK:en, denna förlust förtjänade ni inte. Hur man redan nu kan ge upp säsongen (Edman och Blomqvist) för att laget råkar ut för en "stöld" känns sådär faktiskt. Och det står jag för (och så 39 utropstecken). Sansa er lite.

Karlsson mycket bra mot forna lagkompisar, Söders första halva av matchen briljant. Det är ju fan att inte SIK kan få en puck att studsa rätt som det gör för Karlskrona både vid 2-1 och 2-2... och faktiskt vid 2-3 (pucken tittar ut precis lagom från en närkamp). Går inte ens skriva ett sånt manus.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1748
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 14 Feb 2024, 21:40 Detta är nåt så in i helvete horribelt!!!!
Att dominera så totalt i två perioder (varför tillåter man den/de som räknar skott år efter år så fullständigt missa skott från hemmalaget???????)
Och ändå tappa till 2-3???!!!!!?????
Det är inte annat än horribelt och fruktansvärt illa!!! Ni är fan inte värda 300 pers på en a hemmamatcher. Ja jag skriver det och jag står för det. Kan man inte ta tre poäng i den här matchen.. nä då kan man nog inte göra det i nån match.

De blir som vanligt en Alletta som slutar utan slutspel och därmed är det sista av förtroendet förbrukat.

Hädanefter kommer jag endast gå när allt och då menar jag AlLLT!!! Pekar uppåt!!!

Tack för mig!
Det är säkert klackens placering det beror på,vi i Rebellerna tar på oss allt ansvar för dagens förlust.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Micke Därth wrote: 14 Feb 2024, 22:09 Kämpa SIK:en, denna förlust förtjänade ni inte. Hur man redan nu kan ge upp säsongen (Edman och Blomqvist) för att laget råkar ut för en "stöld" känns sådär faktiskt. Och det står jag för (och så 39 utropstecken). Sansa er lite.

Karlsson mycket bra mot forna lagkompisar, Söders första halva av matchen briljant. Det är ju fan att inte SIK kan få en puck att studsa rätt som det gör för Karlskrona både vid 2-1 och 2-2... och faktiskt vid 2-3 (pucken tittar ut precis lagom från en närkamp). Går inte ens skriva ett sånt manus.
Enig. Detta är givetvis inte kört än. Så kan man ju tycka att det ibland inte är så dumt att andas och räkna till tio innan man trycker på knappen. Det brukar hjälpa. Skövdes två första perioder är bland det bästa jag sett och det mot ett stjärnlag som bara skulle promenera mot minst en kvalserie. Så det finns hopp, minst sagt! :thumbup:
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Jag känner att SIK har börjat tappa i 3:e period, börjar dom bli trötta eller? Känns att det var likadant i förra match mot Dalen
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Usch, det var en tuff smäll i en match som vi ju har full kontroll på som det känns.

Jag har full förståelse för att man i stunden blir besviken men att lägga sig ner och dö när man fortsatt har allt att vinna, det har jag ingen förståelse för. Det sistnämnda är faktiskt förlorarmentalitet i min värld.
Var besviken ja, men sov på det och fokusera sedan på allt som var bra för det fanns massor av bra saker att ta med sig.

Håller med Pertti, det känns som att vi två matcher i rad nu har tappat en hel del efter att motståndarna väl fått hål på oss? Mot Dalen så kan jag förstå att det såg så ut för där var det en tokoffensiv, men igår upplevde jag det lite billigt sett från motsatt kortsida?

Jaja, upp på hästen igen nu gubbar!
/Perka
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Micke Därth wrote: 14 Feb 2024, 22:09 Kämpa SIK:en, denna förlust förtjänade ni inte. Hur man redan nu kan ge upp säsongen (Edman och Blomqvist) för att laget råkar ut för en "stöld" känns sådär faktiskt. Och det står jag för (och så 39 utropstecken). Sansa er lite.

Karlsson mycket bra mot forna lagkompisar, Söders första halva av matchen briljant. Det är ju fan att inte SIK kan få en puck att studsa rätt som det gör för Karlskrona både vid 2-1 och 2-2... och faktiskt vid 2-3 (pucken tittar ut precis lagom från en närkamp). Går inte ens skriva ett sånt manus.
Det stavas besvikelse Därth! Det blir ju heller inte lättare matcher framöver, så det är något av realistiskt också. Jag är en känslomänniska som styrs av hur det går med saker och ting. Hade jag inte varit det så skulle jag vara totalt oengagerad och aldrig ens gått på matcher eller engagerat mig i saker kring laget.
Sen ska man ju aldrig skriva något direkt efter en sån besvikelse.... Men nu gjorde jag det.
Faktum är att jag är nöjd över spelet men inte att man vek ner sig som man gjorde ändå. Att inte ta tre poäng i den här matchen finns ju inte.
Last edited by Joakim Blomquist on 15 Feb 2024, 07:47, edited 2 times in total.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Urban Stahel wrote: 14 Feb 2024, 22:13
Joakim Blomquist wrote: 14 Feb 2024, 21:40 Detta är nåt så in i helvete horribelt!!!!
Att dominera så totalt i två perioder (varför tillåter man den/de som räknar skott år efter år så fullständigt missa skott från hemmalaget???????)
Och ändå tappa till 2-3???!!!!!?????
Det är inte annat än horribelt och fruktansvärt illa!!! Ni är fan inte värda 300 pers på en a hemmamatcher. Ja jag skriver det och jag står för det. Kan man inte ta tre poäng i den här matchen.. nä då kan man nog inte göra det i nån match.

De blir som vanligt en Alletta som slutar utan slutspel och därmed är det sista av förtroendet förbrukat.

Hädanefter kommer jag endast gå när allt och då menar jag AlLLT!!! Pekar uppåt!!!

Tack för mig!
Det är säkert klackens placering det beror på,vi i Rebellerna tar på oss allt ansvar för dagens förlust.
Jaså är det så??? Det hade jag inte en aning om...
Du tjatar om jätteklackens placering fortfarande?!?
Det enda som var viktigt var att få bort bortaklacken från apberget. Det är gjort nu. Så jag är nöjd! Men jebellerna är ju kvar... Du verkar inte nöjd ändå??
Vad är då ditt problem? Vill du att motåndarklacken flyttar tillbaka till apberget igen? Så att de tar över Billingehov igen eller vad är ditt problem? Var ni står har ingen som helst betydelse i och med att ni är 6,7 st.
Men du fortsätter älta...
Micke Därth
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Micke Därth »

Pertti Pahankala wrote: 14 Feb 2024, 23:28 Jag känner att SIK har börjat tappa i 3:e period, börjar dom bli trötta eller? Känns att det var likadant i förra match mot Dalen
Svårt att säga, men det är klart att det borde börja kännas för backarna att säsongen börjar bli lång, många har dragit ett tungt lass och kanske det som skett under slutet av de senaste tre matcherna är en kombi av fysisk och mental trötthet. Om centrar hamnat efter i backchecking blir det extra jobbigt i försvaret och det kan se snurrigt ut.

Spelarna sätter nog högre press på sig själva än vad vi gör, och det kan ju innebära hjärnspöken om mönster går igen.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Positivt från igår var ju att Jocke och Sven hälsade på i Billingehov efter många års frånvaro. Det var många på läktaren, både supportrar och gamla spelare som blev riktigt glada :)
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1748
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 07:27
Urban Stahel wrote: 14 Feb 2024, 22:13
Joakim Blomquist wrote: 14 Feb 2024, 21:40 Detta är nåt så in i helvete horribelt!!!!
Att dominera så totalt i två perioder (varför tillåter man den/de som räknar skott år efter år så fullständigt missa skott från hemmalaget???????)
Och ändå tappa till 2-3???!!!!!?????
Det är inte annat än horribelt och fruktansvärt illa!!! Ni är fan inte värda 300 pers på en a hemmamatcher. Ja jag skriver det och jag står för det. Kan man inte ta tre poäng i den här matchen.. nä då kan man nog inte göra det i nån match.

De blir som vanligt en Alletta som slutar utan slutspel och därmed är det sista av förtroendet förbrukat.

Hädanefter kommer jag endast gå när allt och då menar jag AlLLT!!! Pekar uppåt!!!

Tack för mig!
Det är säkert klackens placering det beror på,vi i Rebellerna tar på oss allt ansvar för dagens förlust.
Jaså är det så??? Det hade jag inte en aning om...
Du tjatar om jätteklackens placering fortfarande?!?
Det enda som var viktigt var att få bort bortaklacken från apberget. Det är gjort nu. Så jag är nöjd! Men jebellerna är ju kvar... Du verkar inte nöjd ändå??
Vad är då ditt problem? Vill du att motåndarklacken flyttar tillbaka till apberget igen? Så att de tar över Billingehov igen eller vad är ditt problem? Var ni står har ingen som helst betydelse i och med att ni är 6,7 st.
Men du fortsätter älta...
Nu försökte jag lätta upp stämningen då det var så dystra inlägg,men tydligen borde jag undvikit detta.Ber om ursäkt.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Urban Stahel wrote: 15 Feb 2024, 10:53
Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 07:27
Urban Stahel wrote: 14 Feb 2024, 22:13
Joakim Blomquist wrote: 14 Feb 2024, 21:40 Detta är nåt så in i helvete horribelt!!!!
Att dominera så totalt i två perioder (varför tillåter man den/de som räknar skott år efter år så fullständigt missa skott från hemmalaget???????)
Och ändå tappa till 2-3???!!!!!?????
Det är inte annat än horribelt och fruktansvärt illa!!! Ni är fan inte värda 300 pers på en a hemmamatcher. Ja jag skriver det och jag står för det. Kan man inte ta tre poäng i den här matchen.. nä då kan man nog inte göra det i nån match.

De blir som vanligt en Alletta som slutar utan slutspel och därmed är det sista av förtroendet förbrukat.

Hädanefter kommer jag endast gå när allt och då menar jag AlLLT!!! Pekar uppåt!!!

Tack för mig!
Det är säkert klackens placering det beror på,vi i Rebellerna tar på oss allt ansvar för dagens förlust.
Jaså är det så??? Det hade jag inte en aning om...
Du tjatar om jätteklackens placering fortfarande?!?
Det enda som var viktigt var att få bort bortaklacken från apberget. Det är gjort nu. Så jag är nöjd! Men jebellerna är ju kvar... Du verkar inte nöjd ändå??
Vad är då ditt problem? Vill du att motåndarklacken flyttar tillbaka till apberget igen? Så att de tar över Billingehov igen eller vad är ditt problem? Var ni står har ingen som helst betydelse i och med att ni är 6,7 st.
Men du fortsätter älta...
Nu försökte jag lätta upp stämningen då det var så dystra inlägg,men tydligen borde jag undvikit detta.Ber om ursäkt.
Ja det föll ju inte så väl ut kanske..men inget att be om ursäkt för.
Jo jag vet att jag lät onödigt negativ och jag måste ju säga att spelet i alla fall gladde i 48 minuter. Det var bländande och kanske det bästa vi sett av Skövde ik denna säsong?! Men desto större blir ju frustrationen när de då lyckas förlora.
Jag tänker också på avslutningen. Den är inte lätt med tre matcher av fyra på bortaplan...

Karlskrona kanske inte ska vara så nöjda med det här ändå? Visst tog de tre (oförtjänta) poäng men spelet lämnar ju massor att önska.

Jag kommer dock inte gå förrän SIK tagit sig till slutspel om de nu gör det .. orkar inte med sån här besvikelse helt enkelt.. sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse .
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2024-02-14 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 15 Feb 2024, 11:06 ...Jag kommer dock inte gå förrän SIK tagit sig till slutspel om de nu gör det .. orkar inte med sån här besvikelse helt enkelt.. sen är det lite andra grejer som avgör detta också. Och det kommer folk att bli varse .
Halvkvädna negativa visor gagnar väl knappast någon, tycker jag. Vare sig avsändaren eller mottagaren. Jag har väldigt svårt att förstå vitsen med denna typ av inlägg, som förekommer då och då. :eh:
Post Reply