2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
0
No votes
52. Felix Tengvall
4
33%
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
1
8%
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
4
33%
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
0
No votes
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
1
8%
19. Kristoffer Söder
0
No votes
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
0
No votes
23. Gustav Lindberg
1
8%
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
0
No votes
51. Emil Smedberg
1
8%
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 12

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Admin »

2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov


🎫 https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/bi ... p-biljett/
📺 https://live.hockeyettan.se/search?q=sk%C3%B6vde%20IK


____ ____ ____ ____ ____
Matchens Lirare i Skövde IK;
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen. Omröstningen ligger till grund för vem
som får utmärkelsen Månadens Spelare
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5339
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Du kan inte åka kring och fylla år om du vill vinna!
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

I den underhållande och intressanta podden 1957 åSIKter diskuteras i senaste avsnittet lagets insatser så här långt. Bland annat fyra saker behandlas av de tre musketörerna - här pratar vi personkemi! - och det är Jesper Anderssons insatser och inte minst som föredöme att försöka dra med sig kamraterna att göra det jobb som krävs. Jesper får för övrigt utmärkelsen som månadens spelare av podden och det är synnerligen välförtjänt! För mig är Jesper en outtröttlig häxpipa på isen men är det under ordnande former, hur det nu går till.

Det andra är bristerna i defensiven där svårförklarade misstag begås till synes utan anledning och det är misstag som upprepas match efter match.

Det tredje är att man ännu inte lyckats få "pucken på bladet", vilket också är svårförståeligt med tanke på alla skills hos spelarna.

Det fjärde - vilket är hoppfullt - är lagets oerhört imponerande andraperioder match efter match. Min uppfattning är här att tre sådana perioder och laget kan slå alla motståndare i ettan.

Dagens match blir lite av en vattendelare för vad man kan vänta sig framöver och de fyra sakerna ovan kommer jag följa med det största intresse mot en motståndare som är en riktigt bra värdemätare!
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 29 Oct 2023, 09:13 I den underhållande och intressanta podden 1957 åSIKter diskuteras i senaste avsnittet lagets insatser så här långt. Bland annat fyra saker behandlas av de tre musketörerna - här pratar vi personkemi! - och det är Jesper Anderssons insatser och inte minst som föredöme att försöka dra med sig kamraterna att göra det jobb som krävs. Jesper får för övrigt utmärkelsen som månadens spelare av podden och det är synnerligen välförtjänt! För mig är Jesper en outtröttlig häxpipa på isen men är det under ordnande former, hur det nu går till.

Det andra är bristerna i defensiven där svårförklarade misstag begås till synes utan anledning och det är misstag som upprepas match efter match.

Det tredje är att man ännu inte lyckats få "pucken på bladet", vilket också är svårförståeligt med tanke på alla skills hos spelarna.

Det fjärde - vilket är hoppfullt - är lagets oerhört imponerande andraperioder match efter match. Min uppfattning är här att tre sådana perioder och laget kan slå alla motståndare i ettan.

Dagens match blir lite av en vattendelare för vad man kan vänta sig framöver och de fyra sakerna ovan kommer jag följa med det största intresse mot en motståndare som är en riktigt bra värdemätare!
👍
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 170
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Richard Augustsson »

Inget inför matchen idag heller, känns uppgivet o ointressant att det är match idag😳😳
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Richard Augustsson wrote: 29 Oct 2023, 12:38 Inget inför matchen idag heller, känns uppgivet o ointressant att det är match idag😳😳
Här behöver jag nog kliva in lite och förklara.
Det finns helt enkelt inte tillräckligt med supporters som ställer upp föreningen. Så enkelt är det faktiskt. Vi i webbteveteamet har försökt leverera intervjuer och korta videos men det är inte lätt att rodda ihop det när i stort sett samtliga har barn i förskole-/skolålder. Det är fritt fram att ställa upp! Tror föreningen tacksamt tar emot all form av hjälp som kan tänkas erbjudas.
Ju fler vi är, desto mindre arbetsbörda.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 282
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 29 Oct 2023, 09:13 I den underhållande och intressanta podden 1957 åSIKter diskuteras i senaste avsnittet lagets insatser så här långt. Bland annat fyra saker behandlas av de tre musketörerna - här pratar vi personkemi! - och det är Jesper Anderssons insatser och inte minst som föredöme att försöka dra med sig kamraterna att göra det jobb som krävs. Jesper får för övrigt utmärkelsen som månadens spelare av podden och det är synnerligen välförtjänt! För mig är Jesper en outtröttlig häxpipa på isen men är det under ordnande former, hur det nu går till.

Det andra är bristerna i defensiven där svårförklarade misstag begås till synes utan anledning och det är misstag som upprepas match efter match.

Det tredje är att man ännu inte lyckats få "pucken på bladet", vilket också är svårförståeligt med tanke på alla skills hos spelarna.

Det fjärde - vilket är hoppfullt - är lagets oerhört imponerande andraperioder match efter match. Min uppfattning är här att tre sådana perioder och laget kan slå alla motståndare i ettan.

Dagens match blir lite av en vattendelare för vad man kan vänta sig framöver och de fyra sakerna ovan kommer jag följa med det största intresse mot en motståndare som är en riktigt bra värdemätare!
Du tog orden ur mun på mig.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Juha Ojajärvi wrote: 29 Oct 2023, 13:20
Richard Augustsson wrote: 29 Oct 2023, 12:38 Inget inför matchen idag heller, känns uppgivet o ointressant att det är match idag😳😳
Här behöver jag nog kliva in lite och förklara.
Det finns helt enkelt inte tillräckligt med supporters som ställer upp föreningen. Så enkelt är det faktiskt. Vi i webbteveteamet har försökt leverera intervjuer och korta videos men det är inte lätt att rodda ihop det när i stort sett samtliga har barn i förskole-/skolålder. Det är fritt fram att ställa upp! Tror föreningen tacksamt tar emot all form av hjälp som kan tänkas erbjudas.
Ju fler vi är, desto mindre arbetsbörda.
Jag tror få förväntar sig vare sig video eller intervjuer, något som ju skruvats ner sedan flera säsonger tillbaka. Folk vet nog i allmänhet hur svårt det är att få frivilligkrafter att ställa upp, men nog tycker jag med flera (uppenbarligen) att en kortare text men innehållsrika rader borde man kunna få ihop utan någon större arbetsbelastning eller tankemöda. Till exempel hur skade- och sjukdomsläget är med mera.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 29 Oct 2023, 14:04
Juha Ojajärvi wrote: 29 Oct 2023, 13:20
Richard Augustsson wrote: 29 Oct 2023, 12:38 Inget inför matchen idag heller, känns uppgivet o ointressant att det är match idag😳😳
Här behöver jag nog kliva in lite och förklara.
Det finns helt enkelt inte tillräckligt med supporters som ställer upp föreningen. Så enkelt är det faktiskt. Vi i webbteveteamet har försökt leverera intervjuer och korta videos men det är inte lätt att rodda ihop det när i stort sett samtliga har barn i förskole-/skolålder. Det är fritt fram att ställa upp! Tror föreningen tacksamt tar emot all form av hjälp som kan tänkas erbjudas.
Ju fler vi är, desto mindre arbetsbörda.
Jag tror få förväntar sig vare sig video eller intervjuer, något som ju skruvats ner sedan flera säsonger tillbaka. Folk vet nog i allmänhet hur svårt det är att få frivilligkrafter att ställa upp, men nog tycker jag med flera (uppenbarligen) att en kortare text men innehållsrika rader borde man kunna få ihop utan någon större arbetsbelastning eller tankemöda. Till exempel hur skade- och sjukdomsläget är med mera.
Det här med info ut till supportrar om sjukdomar/skador är väl numera ”bom/stopp” att släppa ut i media före matcher idag i alla ”toppidrotter”!?
Sen kan man ju tycka att det är lite löjligt för att idag när spelare kommer och går i föreningar/serier så har de ”kompisar” i var och vartannat lag så spelare och ledare har ju ganska bra koll på motståndaren ändå.
Så då blir det ju bara vi supportrar som blir ”lidande”, och vi kommer ju ändå….
Sen går ju publiksiffrorna tyvärr bara neråt idag, man måste nog bjuda på mer än en uppblåst gummioxe (Mariestad), eller ett fyrverkerioväsen och skrikande i högtalarna under introt (Skövde) för att locka publik.
Gratis för barn upp till 18, puckasläng, prickskytte, utlottningar, liveband i paus, godisregn(???)

Ps nu flummade jag visst iväg här i fel tråd…. Ds
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 218
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Ingvar Persson »

Det är nästan nödvändigt med en seger i dag, det magiska strecket får inte komma närmare.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: 29 Oct 2023, 15:55 Det är nästan nödvändigt med en seger i dag, det magiska strecket får inte komma närmare.
Nej, det är inte "nästan nödvändigt" med seger idag, men bra om man vinner.

En utmärkt första period för övrigt efter 1-0. Bra spel! Man hanterar Lindlöven ganska bekvämt. I varje fall denna period sitter pucken på bladet riktigt bra. :thumbup:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Tycker faktiskt att tempot är lite lågt.
Däremot ser man till att spela rejälare och gör det enkla. Skjuter istället för att slå ett extrapass.
Ändå bara 5 skott på mål och det är inte blixtrande direkt ..
Men som sagt; rejält och det är bra att man går tillbaka till grunderna.

En ok första period.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Andra perioden var desto tempostarkare. Två onödiga baklängesmål får ses som olycksfall i arbetet. Första i eget pp där pucken går lite olyckligt till Lindlöven -spelare. Deras andra mål är ju horribelt hur han får hålla fast en Skövde klubba...
Annars bra pp och bra tempo. Återigen en bra andra period.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Ett bättre lag vinner mot ett bra topplag. Trevlig hockey i en välspelad match. Kul!
Och - ikväll satt pucken på bladet som det inte gjort tidigare under 60 minuter. :clap:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-10-29 16:00 Skövde IK - Lindlövens IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Tredje också bra. Blev lite onödigt spännande bara..
Men såklart nöjd med tre poäng. Maximal utdelning idag eftersom saik städade bort tredjeplcerade Utsikten med stabila 2-0. 😎👍👏
Post Reply