2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

40. Carl Hjälm
5
42%
52. Felix Tengvall
0
No votes
2. Axel Abrahamsson
0
No votes
3. William Johansson
0
No votes
24. Jonathan Karlsson
0
No votes
28. Axel Eriksson
0
No votes
49. Karl Jonsson
0
No votes
55. Leo Örqvist
0
No votes
68. Adam Thilander
0
No votes
80. Isac Ollas Mattsson
0
No votes
9. Jesper Andersson
0
No votes
10. Jesper Emanuelsson
0
No votes
12. Erik Möller
2
17%
13. Lukas Smith
0
No votes
16. Alexander Henriksson
0
No votes
19. Kristoffer Söder
1
8%
20. John Frändberg
0
No votes
22. Josh Laframboise
2
17%
23. Gustav Lindberg
0
No votes
27. Elias Andersson
0
No votes
29. Alexander Artursson
0
No votes
34. Alexander Ternblad
1
8%
51. Emil Smedberg
1
8%
59. Oscar Johnsson
0
No votes
70. Simon Siwert
0
No votes
71. Ludvig Vännström
0
No votes
72. Tommy Lee
0
No votes
 
Total votes: 12

Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 03 Dec 2023, 19:12
Göran Strid wrote: 03 Dec 2023, 16:31 ...
..

En fråga till dem som kan förklara "helt ok trade off". Vad betyder det? Sagt av vår kommentator som har känd förkärlek för specifika "egentermer"...vad "positionera sig" betyder begriper till och med jag.
Trade off här är ju att Falun lägger energi på en sak på bekostnad av något annat.
Tackar! Det hade jag ingen aning om. Ett uttryck som används i finare hockeykretsar? NHL?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 03 Dec 2023, 18:55 Undrar om jag anses som en överdrivet negativ person?? Är det den allmänna uppfattningen eller är det mest bara Göran som är negativt inställd till mig? 🤔🤔🤔
Jocke, nu skall vi inte överdriva. Du är ingen överdrivet negativ person. Lite överdrifter med visst mått av sanning tål även du. Ja, jag tycker du oftare än andra med sällskap av några till ger intrycket att mera söka fel än förtjänster och det är naturligtvis inget fel i det i vårt samhälle, där alla får tycka precis vad man vill. Sammantaget tycker jag nog du ändå ligger på silverplats. Kommentarerna sammantaget under åtta webbsändningar i serien toppar. Ofta - för ofta - undrar man om Skövde IK verkligen är ett topplag i vår serie. Ibland blir det nästan parodiskt med alla fel och brister man lyckas hitta. Det kanske beror på att man strävar efter att vara så neutral det bara går och inget fel i det. Svårt med balansen, det förstår även jag.

Alltså, jag är inte negativt inställd till till dig och det vet du! Fultolkning kallar jag det. :evil:
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Tror publiksiffran är så låg pga att de är för lite reklam på matchdagen om att de är match.. Jag ser ingen reklam om att de är match förutom på Facebook och Instagram.. Några tankar från min sida..

Angående om dagens match.. Ingen höjdar insats idag men 3 stabila poäng.. 😀
Last edited by Jani Eriksson on 03 Dec 2023, 20:37, edited 1 time in total.
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Jani Eriksson wrote: 03 Dec 2023, 20:09 Tror publik siffran är så låg pga att de är för lite reklam på matchdagen om att de är match.. Jag ser ingen reklam om att de är match förutom på Facebook och Instagram.. Några tankar från min sida..

Angående om dagens match.. Ingen höjdar insats idag men 3 stabila poäng.. 😀
Den tanken har också slagit mig. Det sätts väl inte in några annonser om match i lokaltidningar längre? Görs det inför-reportage i tidningarna längre?
Vet ej då jag inte läser tidningar längre..
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1748
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Jani Eriksson wrote: 03 Dec 2023, 20:09 Tror publik siffran är så låg pga att de är för lite reklam på matchdagen om att de är match.. Jag ser ingen reklam om att de är match förutom på Facebook och Instagram.. Några tankar från min sida..

Angående om dagens match.. Ingen höjdar insats idag men 3 stabila poäng.. 😀
Ja det har du kanske en bra poäng,mer direkt reklam vid affärer är nog ingen dum ide👍
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 03 Dec 2023, 19:32
Joakim Blomquist wrote: 03 Dec 2023, 18:55 Undrar om jag anses som en överdrivet negativ person?? Är det den allmänna uppfattningen eller är det mest bara Göran som är negativt inställd till mig? 🤔🤔🤔
Jocke, nu skall vi inte överdriva. Du är ingen överdrivet negativ person. Lite överdrifter med visst mått av sanning tål även du. Ja, jag tycker du oftare än andra med sällskap av några till ger intrycket att mera söka fel än förtjänster och det är naturligtvis inget fel i det i vårt samhälle, där alla får tycka precis vad man vill. Sammantaget tycker jag nog du ändå ligger på silverplats. Kommentarerna sammantaget under åtta webbsändningar i serien toppar. Ofta - för ofta - undrar man om Skövde IK verkligen är ett topplag i vår serie. Ibland blir det nästan parodiskt med alla fel och brister man lyckas hitta. Det kanske beror på att man strävar efter att vara så neutral det bara går och inget fel i det. Svårt med balansen, det förstår även jag.

Alltså, jag är inte negativt inställd till till dig och det vet du! Fultolkning kallar jag det. :evil:
Nja fultolkning..? Jag ser ju vad du skriver Göran, dessutom att du nästan konstant inte svarar när jag ger dig ett svar då vi "normalt" diskuterar något i en tråd. Du har fått ett horn till sidan på mig (min tolkning) sedan jag svarat (försvarat enligt dig) på en del kritik av vissa poddavsnitt. Kanske fel av mig att över huvud taget diskutera poddavsnitt (vilket vi bestämde oss för inom poddgruppen men som jag avvikit från), men jag råkar ju gilla diskussioner.
Den kritik jag gett är så kallad konstruktiv kritik, vilket jag tycker är sunt (allt kan inte vara bra) och som kanske kan göra SIK ännu bättre. Alltså ett bra lag blir ännu bättre. Nu tror jag ju kanske inte att de vare sig läser eller lyssnar särskilt mycket på oss supportrar.. men någonting kanske de suger åt sig. Tycker både spel och spelare sköter sig alldeles utmärkt med få undantag.
Missar du det positiva jag säger och skriver Göran?
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Mattias Sjöberg »

Spelarna i Falu drömmer säkert mardrömmar om Carl Hjälm. Höll nollan i 120 min i de båda matcherna mot dom.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Känner mig som en riktig skit nu när jag missat två matcher på raken på hemmaplan. Det har nog inte hänt på 12 år?

Säsongens SIK är definitivt värde många hundra åskådare mer per match!

Här kommer Falu IF på besök fyllda av ett självförtroende som de antagligen inte haft på hela säsongen. Vad händer? Jo Skövde avfärdar dem med 5-0 utan att göra mer än en dag på jobbet. Ja, det ser riktigt bra ut just nu.

Örqvist kommer ifrån matchen med ett klart godkänt resultat efter att ha fått den bästa radarpartner som ledsagare man kan tänka sig. Han kommer göra nytta i vårt älskade SIK kommande säsonger.

Mycket svårt att ta ut någon matchens lirare då ingen glänser mer än stundtals. Men Söder och Tärnblad, som för övrigt inledde varje period som tekare, gjorde helt ok matcher. Men utan att vara i närheten av att vara tungan på vågen så tycker jag ändå att en målvakt som håller nollan en match trots bortåt 30 stoppade skott förtjänar att kallas matchens lirare :thumbup:

Kul att se att det kan vara fler än Edman och admin som baggar :lol:
/Perka
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Urban Stahel wrote: 03 Dec 2023, 20:27
Jani Eriksson wrote: 03 Dec 2023, 20:09 Tror publik siffran är så låg pga att de är för lite reklam på matchdagen om att de är match.. Jag ser ingen reklam om att de är match förutom på Facebook och Instagram.. Några tankar från min sida..

Angående om dagens match.. Ingen höjdar insats idag men 3 stabila poäng.. 😀
Ja det har du kanske en bra poäng,mer direkt reklam vid affärer är nog ingen dum ide👍
Tidigare åren var det en helsida på sla innan match, men vad jag har läst här (bla om sla-blogg) verkar dom på sla inte riktigt gilla SIK
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Joakim Blomquist wrote: 03 Dec 2023, 20:36 ...Nja fultolkning..? Jag ser ju vad du skriver Göran, dessutom att du nästan konstant inte svarar när jag ger dig ett svar då vi "normalt" diskuterar något i en tråd. Du har fått ett horn till sidan på mig (min tolkning) sedan jag svarat (försvarat enligt dig) på en del kritik av vissa poddavsnitt...
...Missar du det positiva jag säger och skriver Göran?
1. Konstant inte svarar??? Förstår inget av det. Tvärtom enligt mig! Ä det någon som jag svarar så är det ju dig!?!
2. Jag har INTE fått något horn i sidan till dig! Din tolkning är helt uppåt väggarna.
3. Jag noterar att du precis som alla andra skriver positiva saker.

Jag tycker nu att vi bryter denna diskussion för den hör inte hemma på en matchtråd, tycker jag.

Det kanske skulle skapas ett nytt ämne under "Allmänt", som har namnet "Allmänna klagomål på allt och alla"?
Nä, detta förslag var bara ett försök att vara lite lustig eller rolig eller valhänt försök att lätta upp stämningen en smula. :angel:
Joakim Blomquist
Reactions:
Posts: 804
Joined: 31 Jan 2014, 02:10

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Joakim Blomquist »

Göran Strid wrote: 03 Dec 2023, 22:15
Joakim Blomquist wrote: 03 Dec 2023, 20:36 ...Nja fultolkning..? Jag ser ju vad du skriver Göran, dessutom att du nästan konstant inte svarar när jag ger dig ett svar då vi "normalt" diskuterar något i en tråd. Du har fått ett horn till sidan på mig (min tolkning) sedan jag svarat (försvarat enligt dig) på en del kritik av vissa poddavsnitt...
...Missar du det positiva jag säger och skriver Göran?
1. Konstant inte svarar??? Förstår inget av det. Tvärtom enligt mig! Ä det någon som jag svarar så är det ju dig!?!
2. Jag har INTE fått något horn i sidan till dig! Din tolkning är helt uppåt väggarna.
3. Jag noterar att du precis som alla andra skriver positiva saker.

Jag tycker nu att vi bryter denna diskussion för den hör inte hemma på en matchtråd, tycker jag.

Det kanske skulle skapas ett nytt ämne under "Allmänt", som har namnet "Allmänna klagomål på allt och alla"?
Nä, detta förslag var bara ett försök att vara lite lustig eller rolig eller valhänt försök att lätta upp stämningen en smula. :angel:
😂😂😂
Bra förslag där Göran!
Och ja vi gräver ner den här stridsyx... Öööhh pennkniven..
I grunden så har vi ju samma syn på både hockey och Skövde ik.
Nu tar vi nya positiva tag 😎
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 03 Dec 2023, 20:56 Känner mig som en riktig skit nu när jag missat två matcher på raken på hemmaplan. Det har nog inte hänt på 12 år?

Säsongens SIK är definitivt värde många hundra åskådare mer per match!

Här kommer Falu IF på besök fyllda av ett självförtroende som de antagligen inte haft på hela säsongen. Vad händer? Jo Skövde avfärdar dem med 5-0 utan att göra mer än en dag på jobbet. Ja, det ser riktigt bra ut just nu.

Örqvist kommer ifrån matchen med ett klart godkänt resultat efter att ha fått den bästa radarpartner som ledsagare man kan tänka sig. Han kommer göra nytta i vårt älskade SIK kommande säsonger.

Mycket svårt att ta ut någon matchens lirare då ingen glänser mer än stundtals. Men Söder och Tärnblad, som för övrigt inledde varje period som tekare, gjorde helt ok matcher. Men utan att vara i närheten av att vara tungan på vågen så tycker jag ändå att en målvakt som håller nollan en match trots bortåt 30 stoppade skott förtjänar att kallas matchens lirare :thumbup:

Kul att se att det kan vara fler än Edman och admin som baggar :lol:
Nja nu motade ju Hjälm endast 16 skott :lol: men ändå han höll nollan i båda matcherna mot Falun så all heder till Calle :clap: :clap: :lol: :lol:
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by peter johansson »

Fel tråd men ändå Jocke varför inte bjuda in Göran Strid till ett av era avsnitt i podden kunde ju vara ett kul inslag Göran som dessutom kan en jäkla massa hockey och som dessutom varit ordförande ett par gånger om ;) ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Pertti Pahankala wrote: 03 Dec 2023, 21:34
Urban Stahel wrote: 03 Dec 2023, 20:27
Jani Eriksson wrote: 03 Dec 2023, 20:09 Tror publik siffran är så låg pga att de är för lite reklam på matchdagen om att de är match.. Jag ser ingen reklam om att de är match förutom på Facebook och Instagram.. Några tankar från min sida..

Angående om dagens match.. Ingen höjdar insats idag men 3 stabila poäng.. 😀
Ja det har du kanske en bra poäng,mer direkt reklam vid affärer är nog ingen dum ide👍
Tidigare åren var det en helsida på sla innan match, men vad jag har läst här (bla om sla-blogg) verkar dom på sla inte riktigt gilla SIK
De där helsidesannonserna är inte gratis precis,
”nån” ska betala dom.
Antar att klubbarna har inte de pengarna och tidningskoncernerna vill inte bjuda på något alls!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2023-12-03 16:00 Skövde IK - Falu IF, Billingehov

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 05 Dec 2023, 16:38 De där helsidesannonserna är inte gratis precis,
”nån” ska betala dom.
Antar att klubbarna har inte de pengarna och tidningskoncernerna vill inte bjuda på något alls!
I början av 2000-talet genomfördes en enkätundersökning, där publiken tillfrågades slumpmässigt några matcher. Resultatet var tydligt:
- Endast några få angav som orsak att gå på matchen var annonsen i lokalpressen.
- Direktreklam ute på stan under matchdagen gav tydlig effekt och angavs av många som orsak att gå på matchen.
- Någon effekt att annonseringen i lokalpressen jämfört med inga annonser var högst marginell och motsvarande ingalunda annonskostnaderna - jättedyrt - och var aldrig förhandlingsbart utom några få procent vid säsongsavtal.
- Bäst resultat gav föga oväntat tvåvägskommunikationen på arbetsplatsen och på puben, det vill säga snacket om hockey och matchen som varit och nästa hemmamatch. Snacket om den enskilda spelaren, som helst skulle vara från utlandet, till exempel från USA och Kanada för att inte tala om spelaren kom från Finland, drog publik.

Mig veterligt har det väl inte genomförts någon undersökning på senare tid varför man går på match och varför man inte eventuellt gör det i andra matcher och hur man får information om matchen. Kanske vore dags för det? Varför inte börja nu mot Dalen? Några enkla frågor muntligt till ett 50-tal åskådare borde ge ett hyggligt underlag. Tar någon minut för varje svarande. En vettig uppgift till Rebellerna! Ta kontakt med kansliet och kom med förslaget! Fem rebeller tar 10 var.
Post Reply