Skövde IK 2023/2024

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 767
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Kristian Eriksson »

Igår tränade https://www.eliteprospects.com/player/8 ... n-karlsson med laget, kanske att han gör några byten för SIKen i kvällens derby?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Per-Erik Odh »

Enligt dagens SN är Anders Lundström nöjd med truppen nu efter att Jonathan Karlsson anslöt i slutet på förra veckan och nuvarande uppställning är den som vi kommer gå in i säsongen med.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Per-Erik Odh »

Den var häftig, Abris med ett C :thumbup:
Assisterande Henke, Tilly och Terna :thumbup:
/Perka
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Någon som vet något om status på Ollas ?
Borta hela hösten ?
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 767
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Kristian Eriksson »

Anders Edman wrote: 06 Sep 2023, 20:39 Någon som vet något om status på Ollas ?
Borta hela hösten ?
Bort åt 5 veckor i första hand. Han missar nog inledande matcher i HE.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Tack för ditt svar. Jävla Blomberg, men snart vankas det ju derby igen och ”what goes around comes around” som ordspråket lyder…hoppas han lämnar som ett frimärke efter nästa derby 🤬
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 08 Sep 2023, 15:19 Tack för ditt svar. Jävla Blomberg, men snart vankas det ju derby igen och ”what goes around comes around” som ordspråket lyder…hoppas han lämnar som ett frimärke efter nästa derby 🤬
En träningsmatch och inget stod på spel och matchen är snart slut. Då händer det. För min del tycker jag det var mycket bra att Skövde inte ens övervägde att ta Blomberg trots hans tiggeri. En bra spelare men lika respektlös och osportslig mot sina motspelare. Att inte lagkamraterna tog honom i hampan direkt var dåligt och att inte Skövdes spelare mer nödvändigt än vad man gjorde visar klassen på laget.

Sammantaget bedrövligt och den gode Blomberg får nog lära sig att vara tuff, elak och omdömeslös kommer att straffa sig. Få se nu närmaste vecka. Och i serien. Och i ett play off. Och i en eventuell kvalserie. Det finns nämligen inte en spelare i hockeyettan som inte vet vem Blomberg är och hur respektlöst han uppträder.

Btw, obegripligt att det inte kostade 5 minuter.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Anders Edman »

Bra skrivet Göran 👍
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 08 Sep 2023, 17:45
Anders Edman wrote: 08 Sep 2023, 15:19 Tack för ditt svar. Jävla Blomberg, men snart vankas det ju derby igen och ”what goes around comes around” som ordspråket lyder…hoppas han lämnar som ett frimärke efter nästa derby 🤬
En träningsmatch och inget stod på spel och matchen är snart slut. Då händer det. För min del tycker jag det var mycket bra att Skövde inte ens övervägde att ta Blomberg trots hans tiggeri. En bra spelare men lika respektlös och osportslig mot sina motspelare. Att inte lagkamraterna tog honom i hampan direkt var dåligt och att inte Skövdes spelare mer nödvändigt än vad man gjorde visar klassen på laget.

Sammantaget bedrövligt och den gode Blomberg får nog lära sig att vara tuff, elak och omdömeslös kommer att straffa sig. Få se nu närmaste vecka. Och i serien. Och i ett play off. Och i en eventuell kvalserie. Det finns nämligen inte en spelare i hockeyettan som inte vet vem Blomberg är och hur respektlöst han uppträder.

Btw, obegripligt att det inte kostade 5 minuter.
Instämmer i vartenda ord Göran!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5341
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Per-Erik Odh »

Jag ser i Skövde nyheter att anledningen till att Lee var borta några veckor var pga. hjärtproblem :o
/Perka
Richard Augustsson
Reactions:
Posts: 170
Joined: 31 Jan 2014, 15:55

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Richard Augustsson »

Nån som hört om Lundström letar ersättare till vännström eller rentav något lån??
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Marcus Lundgren »

Richard Augustsson wrote: 11 Dec 2023, 16:23 Nån som hört om Lundström letar ersättare till vännström eller rentav något lån??
Med tanke på rapportera om ekonomin så skulle jag anta att det inte är aktuellt.
Sen tycker jag vi har såpass bredd på forwardssidan att det inte behövs i det här fallet, men det är ju min personliga åsikt!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by peter johansson »

Richard Augustsson wrote: 11 Dec 2023, 16:23 Nån som hört om Lundström letar ersättare till vännström eller rentav något lån??
Det tror jag inte att han gör och som Marcus säger så har vi bredden och dessutom nu när ekonomin är ansträngd så finns det ingen anledning tycker jag iaf!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3794
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 11 Dec 2023, 16:58
Richard Augustsson wrote: 11 Dec 2023, 16:23 Nån som hört om Lundström letar ersättare till vännström eller rentav något lån??
Med tanke på rapportera om ekonomin så skulle jag anta att det inte är aktuellt.
Sen tycker jag vi har såpass bredd på forwardssidan att det inte behövs i det här fallet, men det är ju min personliga åsikt!
Jag ser det som uteslutet att man tar in någon förstärkning på forwardssidan, som innebär en kostnad. Om något skall förstärkas och breddas så är det i så fall på backsidan. I mina ögon kan det bara ske genom utlåning av spelare - kanske två eller tre - och då på forwardssidan, om och när man kan se att det ordnar till sig med en eller flera av Vännsström, Oscar J (Lee?) och Elias A och de kan kliva in klara för spel i laget. Och den utlåningen/utlåningarna skulle då betala en eventuell backförstärkning.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2023/2024

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 11 Dec 2023, 20:18
Marcus Lundgren wrote: 11 Dec 2023, 16:58
Richard Augustsson wrote: 11 Dec 2023, 16:23 Nån som hört om Lundström letar ersättare till vännström eller rentav något lån??
Med tanke på rapportera om ekonomin så skulle jag anta att det inte är aktuellt.
Sen tycker jag vi har såpass bredd på forwardssidan att det inte behövs i det här fallet, men det är ju min personliga åsikt!
Jag ser det som uteslutet att man tar in någon förstärkning på forwardssidan, som innebär en kostnad. Om något skall förstärkas och breddas så är det i så fall på backsidan. I mina ögon kan det bara ske genom utlåning av spelare - kanske två eller tre - och då på forwardssidan, om och när man kan se att det ordnar till sig med en eller flera av Vännsström, Oscar J (Lee?) och Elias A och de kan kliva in klara för spel i laget. Och den utlåningen/utlåningarna skulle då betala en eventuell backförstärkning.
Innan rapporterna om ekonomin kom så hade jag inte blivit förvånad om vi lånat ut någon eller ett par forwards och istället plockat in en back.
Nu börjar man ju fundera om det inte kan lånas ut spelare utan att låna in något annat.
Post Reply