Skövde IK WebbTv

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 768
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Kristian Eriksson »

Tobias Thurén wrote:Nån mer än jag som inte får igång sändningen?
Det strulade enligt uppgift för mer än bara dig idag. Hörde något om att sändningen var ca 10 minuter offline... Fröberg ganska vet mera?
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

ja idag hade vi stora problem med att få sändningen online. Första gången som vi haft så här stora problem men lyckades till slut få igång det efter ca 15-16 spelade minuter. Därav inga kommentatorer två första målen i highlights.
Hoppas resten av sändningen fungerade för dig Tobias.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Tobias Thurén
Reactions:
Posts: 300
Joined: 01 Feb 2014, 09:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Tobias Thurén »

Björn Fröberg wrote:ja idag hade vi stora problem med att få sändningen online. Första gången som vi haft så här stora problem men lyckades till slut få igång det efter ca 15-16 spelade minuter. Därav inga kommentatorer två första målen i highlights.
Hoppas resten av sändningen fungerade för dig Tobias.
Funkade bara fint :)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1340
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by peter johansson »

Vill bara åter påpeka vilket bra jobb ni gör sedan att det blir missöden :o händer alla ;)

Finns det någon möjlighet att kommentatorerna kan sammanfatta matchen några minuter efter matchens slut eller görs det redan ?? jag kollar endast highlights !! bara en undran från mig ;)
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Rickard Dahl »

peter johansson wrote:Vill bara åter påpeka vilket bra jobb ni gör sedan att det blir missöden :o händer alla ;)

Finns det någon möjlighet att kommentatorerna kan sammanfatta matchen några minuter efter matchens slut eller görs det redan ?? jag kollar endast highlights !! bara en undran från mig ;)
Tack Peter! :)

Det gör vi redan i viss mån Peter, vi brukar gå igenom våra samlade intryck, huruvida resultatet var logiskt och våra egna "matchens lirare" i respektive lag. Utöver det brukar vi göra reklam för referatet på skovdeik.se, för våra egna highlights samt för SIK och SIK webb-tv på Twitter. Vi brukar avsluta med att berätta om lagens kommande matcher, samt hälsa åter välkommen till nästa sändning (och när den är). :)

Efter det tror jag inte Björn vill att vi ska tjöta mer. :lol: ;)
peter johansson
Reactions:
Posts: 1340
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK WebbTv

Post by peter johansson »

Rickard Dahl wrote:
peter johansson wrote:Vill bara åter påpeka vilket bra jobb ni gör sedan att det blir missöden :o händer alla ;)

Finns det någon möjlighet att kommentatorerna kan sammanfatta matchen några minuter efter matchens slut eller görs det redan ?? jag kollar endast highlights !! bara en undran från mig ;)
Tack Peter! :)

Det gör vi redan i viss mån Peter, vi brukar gå igenom våra samlade intryck, huruvida resultatet var logiskt och våra egna "matchens lirare" i respektive lag. Utöver det brukar vi göra reklam för referatet på skovdeik.se, för våra egna highlights samt för SIK och SIK webb-tv på Twitter. Vi brukar avsluta med att berätta om lagens kommande matcher, samt hälsa åter välkommen till nästa sändning (och när den är). :)

Efter det tror jag inte Björn vill att vi ska tjöta mer. :lol: ;)
ok låter kanon borde nästan kunna räkna ut att det är på det viset haha när det är proffs som jobbar ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jag har ett par "klagomål", men tips eller önskemål kanske låter bättre!

Era webbsändningar har jag inte sett, bara highlights!
På highlightsen så visar ni bara målen och inga "vanliga målchanser", ni tar heller inte med alla straffar från igår tex, det tycker jag är väldigt synd.

Sedan så filmar ni alltid matchuret/resultattavlan efter varje mål, det är ju jättebra men där har ju inte det "nya" målet kommit upp än.
Så när ni klipper ihop det på "highlightsen" borde ni ju ta bilden på matchuret först när resultatet kommit upp, eller är det mest för fingervisning på klockan kanske?

Däremot tycker jag det är väldigt snyggt när ni fäller in målgöraren och tiden i rutan vid målet, Mao så kanske bilden på matchuret är överflödigt på highlightsen.

PS, det jag saknar mest på highlightsen är att ni visar lite av matchens målchanser, gruff och samtliga straffar! DS.
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6080
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Gunwaldh Johansson »

Tycker highlightsen är bra som dom är. Vill inte ha med gruff och bråk på dom.
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Niklas Hjalmarsson wrote:Jag har ett par "klagomål", men tips eller önskemål kanske låter bättre!

Era webbsändningar har jag inte sett, bara highlights!
På highlightsen så visar ni bara målen och inga "vanliga målchanser", ni tar heller inte med alla straffar från igår tex, det tycker jag är väldigt synd.

Sedan så filmar ni alltid matchuret/resultattavlan efter varje mål, det är ju jättebra men där har ju inte det "nya" målet kommit upp än.
Så när ni klipper ihop det på "highlightsen" borde ni ju ta bilden på matchuret först när resultatet kommit upp, eller är det mest för fingervisning på klockan kanske?

Däremot tycker jag det är väldigt snyggt när ni fäller in målgöraren och tiden i rutan vid målet, Mao så kanske bilden på matchuret är överflödigt på highlightsen.

PS, det jag saknar mest på highlightsen är att ni visar lite av matchens målchanser, gruff och samtliga straffar! DS.
Tjena Niklas. Frågan om att ta med fler situationer än bara mål har jag avhandlat här tidigare tror jag men det handlar om att ska det göras krävs att någon för protokoll över vad som ska vara med och vilka tider situationerna inträffat för att jag ska kunna hitta dessa situationer i materialet och klippa ut. Tar orimligt lång tid annars. Vill ha klippning och uppladdning klart så fort som möjligt efter match. Ska ju upp och jobba dagen efter så vill inte gärna sitta uppe hela natten.

Angående filmandet av resultattavlan efter mål så det är för att visa tittarna i sändningen vad matchuret står på när målett görs. Ett arv från förra säsongen då vi inte hade kommentatorer. Kanske onödigt men sker på rutin. Att det kommer med på HL är för att jag vill få med Emils och Rickards snack om målet innan jag klipper till nästa mål. Angående straffarna så kommer jag nog ändra upplägget till nästa säsong och försöka få med alla. Hört fler som vill se det.

Om saker går som jag vill så kommer det bli fler förändringar till nästa säsong och då behöver vi inte bekymmra oss över vare sig att filma matchuret eller att inte få med fler situationer än målen.

Tyvärr kostar det att uppgradera både mjukvaror och hårdvaror. Kunskapen att göra betydligt proffsigare sändningar har jag. Det enda som saknas är finansieringen men vi får se hur det blir med den. Säsongen är inte riktigt slut än och ska låta Göran och kompani få vila lite efter säsongens slut innan vi diskuterar vilka möjligheter som finns.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Niklas Hjalmarsson »

Björn Fröberg wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Jag har ett par "klagomål", men tips eller önskemål kanske låter bättre!

Era webbsändningar har jag inte sett, bara highlights!
På highlightsen så visar ni bara målen och inga "vanliga målchanser", ni tar heller inte med alla straffar från igår tex, det tycker jag är väldigt synd.

Sedan så filmar ni alltid matchuret/resultattavlan efter varje mål, det är ju jättebra men där har ju inte det "nya" målet kommit upp än.
Så när ni klipper ihop det på "highlightsen" borde ni ju ta bilden på matchuret först när resultatet kommit upp, eller är det mest för fingervisning på klockan kanske?

Däremot tycker jag det är väldigt snyggt när ni fäller in målgöraren och tiden i rutan vid målet, Mao så kanske bilden på matchuret är överflödigt på highlightsen.

PS, det jag saknar mest på highlightsen är att ni visar lite av matchens målchanser, gruff och samtliga straffar! DS.
Tjena Niklas. Frågan om att ta med fler situationer än bara mål har jag avhandlat här tidigare tror jag men det handlar om att ska det göras krävs att någon för protokoll över vad som ska vara med och vilka tider situationerna inträffat för att jag ska kunna hitta dessa situationer i materialet och klippa ut. Tar orimligt lång tid annars. Vill ha klippning och uppladdning klart så fort som möjligt efter match. Ska ju upp och jobba dagen efter så vill inte gärna sitta uppe hela natten.

Angående filmandet av resultattavlan efter mål så det är för att visa tittarna i sändningen vad matchuret står på när målett görs. Ett arv från förra säsongen då vi inte hade kommentatorer. Kanske onödigt men sker på rutin. Att det kommer med på HL är för att jag vill få med Emils och Rickards snack om målet innan jag klipper till nästa mål. Angående straffarna så kommer jag nog ändra upplägget till nästa säsong och försöka få med alla. Hört fler som vill se det.

Om saker går som jag vill så kommer det bli fler förändringar till nästa säsong och då behöver vi inte bekymmra oss över vare sig att filma matchuret eller att inte få med fler situationer än målen.

Tyvärr kostar det att uppgradera både mjukvaror och hårdvaror. Kunskapen att göra betydligt proffsigare sändningar har jag. Det enda som saknas är finansieringen men vi får se hur det blir med den. Säsongen är inte riktigt slut än och ska låta Göran och kompani få vila lite efter säsongens slut innan vi diskuterar vilka möjligheter som finns.
Tack för svaren, köper dina argument rätt av!

Kul att du tog dig tid att svara så utförligt, jag läste nog inte igenom tråden riktigt innan ☺️
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Ingvar Persson »

Niklas brukar för det mesta skriva utan att ha läst igenom den tråd som det gäller
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Rickard Dahl »

Ingvar Persson wrote:Niklas brukar för det mesta skriva utan att ha läst igenom den tråd som det gäller
Det var det här med nivån Ingvar. Nu när Niklas ger saklig kritik på ett bra sätt tycker jag vi kan bemöta honom likvärdigt, kul med folk som skriver här. Den låga nivån tycker jag vi lämnar till andra forum. ;)
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Ingvar Persson »

Rickard Dahl wrote:
Ingvar Persson wrote:Niklas brukar för det mesta skriva utan att ha läst igenom den tråd som det gäller
Det var det här med nivån Ingvar. Nu när Niklas ger saklig kritik på ett bra sätt tycker jag vi kan bemöta honom likvärdigt, kul med folk som skriver här. Den låga nivån tycker jag vi lämnar till andra forum. ;)
OK Rickard. Jag ger mig, men han brukar ofta skriva inlägg med dolda undertoner som jag ibland har svårt att acceptera.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1849
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Niklas Hjalmarsson »

Rickard Dahl wrote:
Ingvar Persson wrote:Niklas brukar för det mesta skriva utan att ha läst igenom den tråd som det gäller
Det var det här med nivån Ingvar. Nu när Niklas ger saklig kritik på ett bra sätt tycker jag vi kan bemöta honom likvärdigt, kul med folk som skriver här. Den låga nivån tycker jag vi lämnar till andra forum. ;)
TX :)
Silly season is just another season!
Björn Fröberg
Reactions:
Posts: 144
Joined: 29 Jan 2014, 23:48

Re: Skövde IK WebbTv

Post by Björn Fröberg »

Inför nästa säsong är tanken att Emil och Rikard ska ha en skärm hos sig där bilden från sändningen ska visas för att göra deras jobb lite lättare och därmed öka kvalitén på sändningen ytterligare.

Min fråga är om det är någon som har en gammal (eller ny) skärm som ligger och skräpar och kan tänka sig låna ut/skänka/sälja den billigt?
I stort sett allt är av intresse men helst inte mindre än 13". Gärna 16:9-format men 4:3 funkar det också. Helst med VGA, DVI eller HDMI-anslutning.

Hör av dig här eller på mail: sikwebbtv@gmail.com
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Post Reply