🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Gunwaldh Johansson »

Mariestads back Simon Svensson blev avstängd 3 matcher efter matchen mot Kristianstad.
https://www.mjornberg.se/2024/03/01/def ... nalspelet/
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 01 Mar 2024, 16:59 Mariestads back Simon Svensson blev avstängd 3 matcher efter matchen mot Kristianstad.
https://www.mjornberg.se/2024/03/01/def ... nalspelet/
Vad förvånad jag blir. Är det något lag som behöver rannsaka sig efter säsongen är det Mariestad, när det gäller fulspelet. Skärpning! Så många spelare som Skövde tappat på grund av rena överfallen denna säsong av bois! När sedan alla försvarsinlägg kommer efter mitt inlägg, så förändrar det inte ett smack för fakta är fakta. Hur Niklas eller David nu kommer svara avgör för min del respekten.
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6077
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 01 Mar 2024, 19:07
Gunwaldh Johansson wrote: 01 Mar 2024, 16:59 Mariestads back Simon Svensson blev avstängd 3 matcher efter matchen mot Kristianstad.
https://www.mjornberg.se/2024/03/01/def ... nalspelet/
Vad förvånad jag blir. Är det något lag som behöver rannsaka sig efter säsongen är det Mariestad, när det gäller fulspelet. Skärpning! Så många spelare som Skövde tappat på grund av rena överfallen denna säsong av bois! När sedan alla försvarsinlägg kommer efter mitt inlägg, så förändrar det inte ett smack för fakta är fakta. Hur Niklas eller David nu kommer svara avgör för min del respekten.
Är för detta tilltag som han får 3 matcher.
https://www.instagram.com/reel/C39sY0Op ... dxejNxaG9n
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 01 Mar 2024, 19:07
Gunwaldh Johansson wrote: 01 Mar 2024, 16:59 Mariestads back Simon Svensson blev avstängd 3 matcher efter matchen mot Kristianstad.
https://www.mjornberg.se/2024/03/01/def ... nalspelet/
Vad förvånad jag blir. Är det något lag som behöver rannsaka sig efter säsongen är det Mariestad, när det gäller fulspelet. Skärpning! Så många spelare som Skövde tappat på grund av rena överfallen denna säsong av bois! När sedan alla försvarsinlägg kommer efter mitt inlägg, så förändrar det inte ett smack för fakta är fakta. Hur Niklas eller David nu kommer svara avgör för min del respekten.
Idiotiska matchstraff på Simon Ericsson (2 stycken dessutom) Det ena efter slutsignalen, Simon Svensson tar sitt vid ställningen 8-0 med 6 sek kvar, varför?

Så att i den delen tycker jag också, även många andra Boissupportrar, att det finns lite att jobba med

Situationen med Artursson i derbyt missade jag (så är det) Jag såg inte vad som hände, eller när det hände. Var det avsiktligt så är det ju inte bra
David Johansson
Reactions:
Posts: 420
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by David Johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 01 Mar 2024, 19:53
Göran Strid wrote: 01 Mar 2024, 19:07
Gunwaldh Johansson wrote: 01 Mar 2024, 16:59 Mariestads back Simon Svensson blev avstängd 3 matcher efter matchen mot Kristianstad.
https://www.mjornberg.se/2024/03/01/def ... nalspelet/
Vad förvånad jag blir. Är det något lag som behöver rannsaka sig efter säsongen är det Mariestad, när det gäller fulspelet. Skärpning! Så många spelare som Skövde tappat på grund av rena överfallen denna säsong av bois! När sedan alla försvarsinlägg kommer efter mitt inlägg, så förändrar det inte ett smack för fakta är fakta. Hur Niklas eller David nu kommer svara avgör för min del respekten.
Är för detta tilltag som han får 3 matcher.
https://www.instagram.com/reel/C39sY0Op ... dxejNxaG9n
Faktiskt första gången jag ser detta, såg inte matchen live, (på grund att jag gjorde annat) Den är inte vacker, bara ren idioti, troligen ren frustration över att spelet inte funkar. Ingen ursäkt jag vet
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by peter johansson »

Först en tackling som tar i ansiktet och därefter så ger han den tacklades kompis en snyting otroligt fult 3 matcher är alldeles för lite om ni frågar mig :evil: :evil:
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Lars Hildegard »

bois har 4 av de 6 mest bestraffade spelarna i AE södra.

Under 3 matcher i AE har bois har två huvuddomare. I dessa matcher vinner man utvisningsminuterna med 55-14.

Man är överlägset sist i fair play-ligan med 242 minuter, men trots det har man "bara" tredje flest antal tvåminutare.

Detta säger väl en del om att "ligga på gränsen" som vissa tränare och skribenter ibland skriver om... :eh:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 02 Mar 2024, 09:34 bois har 4 av de 6 mest bestraffade spelarna i AE södra.

Under 3 matcher i AE har bois har två huvuddomare. I dessa matcher vinner man utvisningsminuterna med 55-14.

Man är överlägset sist i fair play-ligan med 242 minuter, men trots det har man "bara" tredje flest antal tvåminutare.

Detta säger väl en del om att "ligga på gränsen" som vissa tränare och skribenter ibland skriver om... :eh:
Ändå går man till playoff, trots att ”alla vet att hela Mariestad spelar fult”……
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 02 Mar 2024, 09:34 bois har 4 av de 6 mest bestraffade spelarna i AE södra.

Under 3 matcher i AE har bois har två huvuddomare. I dessa matcher vinner man utvisningsminuterna med 55-14.

Man är överlägset sist i fair play-ligan med 242 minuter, men trots det har man "bara" tredje flest antal tvåminutare.

Detta säger väl en del om att "ligga på gränsen" som vissa tränare och skribenter ibland skriver om... :eh:
Tomas Lee snittar 2.85 min/match och ligger 3:a efter Simon Ericsson 5.91 och Karl Smedberg 2.86, vad säger du om det då?
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1848
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Niklas Hjalmarsson »

Fair play ligan för hela allettan södra vanns av Krif före Skövde!
Jättebra gjort verkligen!!!

Vilka två lag i allettan södra har spelat färdigt redan i februari?
Silly season is just another season!
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 02 Mar 2024, 14:32 Ändå går man till playoff, trots att ”alla vet att hela Mariestad spelar fult”……
Jaha, är målet att gå till playoff? Jag som trodde att bois hade högre ambitioner än så med det superlaget ni har?
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 02 Mar 2024, 15:35 Tomas Lee snittar 2.85 min/match och ligger 3:a efter Simon Ericsson 5.91 och Karl Smedberg 2.86, vad säger du om det då?
Kul att du svarar med statistik och inte med påhopp!
Mitt svar, både Smedberg och Lee har en bit upp till den sämste. Så säger jag om det.

Kanske är dom på väg till bois nästa säsong? :eh:
Last edited by Lars Hildegard on 02 Mar 2024, 16:08, edited 1 time in total.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 189
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 02 Mar 2024, 15:42 Fair play ligan för hela allettan södra vanns av Krif före Skövde!
Jättebra gjort verkligen!!!

Vilka två lag i allettan södra har spelat färdigt redan i februari?
Vet inte om du glömt det redan, men tabellen är här: https://stats.swehockey.se/ScheduleAndR ... view/15634

Vi kan väl konstatera eller spekulera i att:
  • fult spel (att fuska) lönar sig
  • tvådomarsystemet avslöjade en stor del av efterslängarna
  • eftersom bois är i botten på denna lista år efter år bör det röra sig om en order från tränarna.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by peter johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 02 Mar 2024, 15:42 Fair play ligan för hela allettan södra vanns av Krif före Skövde!
Jättebra gjort verkligen!!!

Vilka två lag i allettan södra har spelat färdigt redan i februari?
Tur att du var snabb med att kopiera texten på erat forum bra jobbat! 😉👍
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3795
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 🤕 Skador, ❌ Avstängningar & 🔙 Åter i spel

Post by Göran Strid »

Niklas, har du hört det där om att slåss mot väderkvarnar? Jag hade faktiskt trott dig om bättre. Lite vemodigt ändå för min del, när du försöker försvara något som vi alla andra ser som det uppenbara, nämligen bois fulspel och då menar jag också det som inte ger utvisning alla gånger. Granskar man bois matcher noggrant, vilket jag gjort denna säsong, när jag lade märke till vart det bar iväg och då upptäcker man vad som sker bakom ryggen - och det är ännu värre - och kunde ha lett till ännu flera allvarliga skador. Jag är inte ensam om den uppfattningen, utan flera med synnerligen hög hockeykompetens -tränare med flera - har från mycket nära håll just granskat live vad som sker och det är riktigt allvarligt och negativt för bois. Vi har diskuterat detta och frågat oss varför man håller på så? En slags kultur? Personprofiler i laget? Tränarstyrt? Inte vet jag, men man har ett tillräckligt bra lag för att bara ägna sig åt hockey och resultatet skulle säkert bli lika bra och på köpet få till stånd en positivare syn på Mariestad som hockeylag.

Nä Niklas, jag hade trott dig om bättre. David har åtminstone försökt om än lamt, men det är ändå något.
Post Reply