Skövde IK 2022/23

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6086
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Gunwaldh Johansson »

Kumlas poängkung Daniel Lindberg kanske Skövde skulle kolla upp. Har gjort 45 poäng på 38 matcher.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... l-lindberg
peter johansson
Reactions:
Posts: 1346
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Gunwaldh Johansson wrote: 15 Apr 2022, 19:01 Kumlas poängkung Daniel Lindberg kanske Skövde skulle kolla upp. Har gjort 45 poäng på 38 matcher.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... l-lindberg
Tror att jag nämnde honom i ett tidigare inlägg en spelare som alltid levererar poäng oavsett omgivning ;) :)
Last edited by peter johansson on 17 Apr 2022, 21:52, edited 1 time in total.
Ulf Andersson
Reactions:
Posts: 32
Joined: 05 May 2014, 21:02

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Ulf Andersson »

När vi ändå är inne på Kumla så finns det en ung kille(01a) David Harrysson som gjort en bra säsong och enligt många varit Kumlas bästa spelare i år...Där finns nog utvpotential....
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6086
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Gunwaldh Johansson »

Jesper Emanuelsson är klar för nästa säsong.
https://www.hockeyettan.se/2022/04/17/jeppe-forlanger/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Bra jobbat, nu får vi hoppas att Jesper kan få en "hel" säsong?


Nuvarande  lag:

Mv
Robin Wallin
?

Back
Max Kardevall
William Eriksson
?

Forward
Kristoffer Söder
Oscar Forsmark
Alexander Ternblad
David "Bulten" Lundmark
Jesper Emanuelsson
?

Tränare
Staffan Lund, huvudtränare
?

Övrig staff
?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 17 Apr 2022, 13:50 Jesper Emanuelsson är klar för nästa säsong.
https://www.hockeyettan.se/2022/04/17/jeppe-forlanger/
En viktig påskrift. Snyggt! Hoppas nu att Jesper ger sig själv möjligheter att visa hur bra han egentligen är. Och sedan, inga skador tack!
peter johansson
Reactions:
Posts: 1346
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 17 Apr 2022, 14:10
Gunwaldh Johansson wrote: 17 Apr 2022, 13:50 Jesper Emanuelsson är klar för nästa säsong.
https://www.hockeyettan.se/2022/04/17/jeppe-forlanger/
En viktig påskrift. Snyggt! Hoppas nu att Jesper ger sig själv möjligheter att visa hur bra han egentligen är. Och sedan, inga skador tack!
Instämmer i det som Göran säger en skadefri Emanuelsson är riktigt bra och publikfriande hoppas att han får några riktigt bra lirare att spela med kommande säsong ;) :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

Idag kan man läsa om Thilly i SLA. Skövde är ett alternativ säger han.

Han är naturligtvis en fantastisk spelare, det kan ingen ta ifrån honom. Men som jag ser det så här han inte passat in i laget. Vi har sett massor av exempel på hur andra klivit fram på bra sätt när Thilly inte varit med. Hans behov av massor med istid krockar i mina ögon med lagets prestationer så jag ser gärna ett SIK utan Thilly trots hans kvaliteter.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 21 Apr 2022, 06:43 Idag kan man läsa om Thilly i SLA. Skövde är ett alternativ säger han.

Han är naturligtvis en fantastisk spelare, det kan ingen ta ifrån honom. Men som jag ser det så här han inte passat in i laget. Vi har sett massor av exempel på hur andra klivit fram på bra sätt när Thilly inte varit med. Hans behov av massor med istid krockar i mina ögon med lagets prestationer så jag ser gärna ett SIK utan Thilly trots hans kvaliteter.
Jag är minst sagt kluven till Thilander och är inne på det Perka skriver. Passar han in egentligen? Ett exempel är Werners resning som jätteback, när han fick ta ansvaret i Thilanders frånvaro. Vidare ett slags tittepåthilanderfixardet ungefär som Zlatans närvaro i svenska landslaget, när han stod på topp. En annan sak är den till synes ständiga jakten på idealpasset på 20 meter som få medspelare verkar förstå. Minnet av Thilanders mäktiga skott från blå i pp lyste alltmer med sin frånvaro och ersattes av inlägg av pucken framför mål. Jag vet inte, men oavsett vad det blir angående Thilanders hockeyframtid i Skövde, så rullar det ändå på liksom. Såvida inte Staffan Lundh har en lösning på kombinationen Skövde IK/Thilander = bättre än hittills?
Last edited by Göran Strid on 21 Apr 2022, 09:47, edited 1 time in total.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1346
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Håller med både Perka och Göran jag tycker dessutom att han inte levererar på den nivå som han är god för! Nej jag tycker att man ska lägga de pengarna på någon annan back för det finns säkerligen de som är minst lika bra eller bättre.

Ps Dessutom lämnade han laget för Norska serien i slutet av säsongen sänder inga bra signaler som ledande spelare! Ds
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 21 Apr 2022, 09:07
Per-Erik Odh wrote: 21 Apr 2022, 06:43 Idag kan man läsa om Thilly i SLA. Skövde är ett alternativ säger han.

Han är naturligtvis en fantastisk spelare, det kan ingen ta ifrån honom. Men som jag ser det så här han inte passat in i laget. Vi har sett massor av exempel på hur andra klivit fram på bra sätt när Thilly inte varit med. Hans behov av massor med istid krockar i mina ögon med lagets prestationer så jag ser gärna ett SIK utan Thilly trots hans kvaliteter.
Jag är minst sagt kluven till Thilander och är inne på det Perka skriver. Passar han in egentligen? Ett exempel är Werners resning som jätteback, när han fick ta ansvaret i Thilanders frånvaro. Vidare ett slags tittepåthilanderfixardet ungefär som Zlatans närvaro i svenska landslaget, när han stod på topp. En annan sak är den till synes ständiga jakten på idealpasset på 20 meter som få medspelare verkar förstå. Minnet av Thilanders mäktiga skott från blå i pp lyste alltmer med sin frånvaro och ersattes av inlägg av pucken framför mål. Jag vet inte, men oavsett vad det blir angående Thilanders hockeyframtid i Skövde, så rullar det ändå på liksom. Såvida inte Staffan Lundh har en lösning på kombinationen Skövde IK/Thilander = bättre än hittills?
Jag håller med i sak att andra kliver fram när Thilander varit borta.
För mig är det dock en ledarfråga. Tänk att få se Thilander så bra som han kan vara samtidigt som andra spelar så bra som de kan göra (Werner inte minst).
Där är fullträffen så om vi har möjlighet så bör vi absolut skriva med Thilander för han är kanske hela division 1s bästa back när han spelar på topp och det har vi inte råd att kasta bort i onödan.
Enligt min åsikt.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1346
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Skövde IK 2022/23

Post by peter johansson »

Marcus Lundgren wrote: 21 Apr 2022, 13:20
Göran Strid wrote: 21 Apr 2022, 09:07
Per-Erik Odh wrote: 21 Apr 2022, 06:43 Idag kan man läsa om Thilly i SLA. Skövde är ett alternativ säger han.

Han är naturligtvis en fantastisk spelare, det kan ingen ta ifrån honom. Men som jag ser det så här han inte passat in i laget. Vi har sett massor av exempel på hur andra klivit fram på bra sätt när Thilly inte varit med. Hans behov av massor med istid krockar i mina ögon med lagets prestationer så jag ser gärna ett SIK utan Thilly trots hans kvaliteter.
Jag är minst sagt kluven till Thilander och är inne på det Perka skriver. Passar han in egentligen? Ett exempel är Werners resning som jätteback, när han fick ta ansvaret i Thilanders frånvaro. Vidare ett slags tittepåthilanderfixardet ungefär som Zlatans närvaro i svenska landslaget, när han stod på topp. En annan sak är den till synes ständiga jakten på idealpasset på 20 meter som få medspelare verkar förstå. Minnet av Thilanders mäktiga skott från blå i pp lyste alltmer med sin frånvaro och ersattes av inlägg av pucken framför mål. Jag vet inte, men oavsett vad det blir angående Thilanders hockeyframtid i Skövde, så rullar det ändå på liksom. Såvida inte Staffan Lundh har en lösning på kombinationen Skövde IK/Thilander = bättre än hittills?
Jag håller med i sak att andra kliver fram när Thilander varit borta.
För mig är det dock en ledarfråga. Tänk att få se Thilander så bra som han kan vara samtidigt som andra spelar så bra som de kan göra (Werner inte minst).
Där är fullträffen så om vi har möjlighet så bör vi absolut skriva med Thilander för han är kanske hela division 1s bästa back när han spelar på topp och det har vi inte råd att kasta bort i onödan.
Enligt min åsikt.
Du kan ha en poäng där Marcus och det kan nog gälla andra spelare också :o ;) :D
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 771
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Kristian Eriksson »

Spoiler för er som inte lyssnar på podden än



.
.












Förlängning

Nuvarande lag:

Mv
Robin Wallin
?

Back
Max Kardevall
William Eriksson
?

Forward
Kristoffer Söder
Oscar Forsmark
Alexander Ternblad
David "Bulten" Lundmark
Jesper Emanuelsson
Anton "Muttern" Lundmark
?

Tränare
Staffan Lund, huvudtränare
?

Övrig staff
?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5347
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Per-Erik Odh »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2022/23

Post by Göran Strid »

Mycket bra med Anton Lundmark. Anton kommer gå långt.
Post Reply