Ingvar har visat från dag 1 att han inte är här för att diskutera, utan snarare använder forumet som sin egen blogg. Helt rätt av admin.Per-Erik Odh wrote: ↑18 Oct 2024, 21:28Mycket handlar väl om att Ingvar i många av sina inlägg är provocerande. Nånstans får det väl vara nog?Göran Strid wrote: ↑18 Oct 2024, 20:12Håll i er, men denna gång håller jag faktiskt med Ingvar. De tydligen regelvidriga trådöverträdelserna - när de då och då sker - får väl för jösse namn ske då och då utan mästrande allvarliga ord från webbmaster (och några andra) då och då? Jag har uppenbart syndat, eftersom jag hade det dåliga omdömet att kommentera Ingvars inlägg om ekonomin. Illa! Jag ber om ursäkt för det och lovar i fortsättningen noga granska trådens ämne och aktuellt inlägg, innan jag eventuellt svarar eller kommenterar inlägget och rättar in mig l ledet enligt reglerna för detta livaktiga forum.Ingvar Persson wrote: ↑18 Oct 2024, 18:41 Ok Peter, det enda jag skall besvära ert livfulla forum med är att jag skall en gång i veckan tippa division 1 med Gunwaldh så länge jag får.![]()
För min del så skiter jag i det mesta han skriver men om gubben tiger still så är det väl bara skönt anser jag.
Att Admin uppmärksammar honom på vissa saker när han håller på med sin skit är bara bra.
Tidningsartiklar & Övrig media
- Lars Hildegard
- Reactions:
Re: Tidningsartiklar
-
- Reactions:
Ok, jag går ner på knä - jodå, det klarar jag fortfarande - och lägger mig platt inför övermakten.Lars Hildegard wrote: ↑19 Oct 2024, 07:56Ingvar har visat från dag 1 att han inte är här för att diskutera, utan snarare använder forumet som sin egen blogg. Helt rätt av admin.Per-Erik Odh wrote: ↑18 Oct 2024, 21:28Mycket handlar väl om att Ingvar i många av sina inlägg är provocerande. Nånstans får det väl vara nog?Göran Strid wrote: ↑18 Oct 2024, 20:12Håll i er, men denna gång håller jag faktiskt med Ingvar. De tydligen regelvidriga trådöverträdelserna - när de då och då sker - får väl för jösse namn ske då och då utan mästrande allvarliga ord från webbmaster (och några andra) då och då? Jag har uppenbart syndat, eftersom jag hade det dåliga omdömet att kommentera Ingvars inlägg om ekonomin. Illa! Jag ber om ursäkt för det och lovar i fortsättningen noga granska trådens ämne och aktuellt inlägg, innan jag eventuellt svarar eller kommenterar inlägget och rättar in mig l ledet enligt reglerna för detta livaktiga forum.Ingvar Persson wrote: ↑18 Oct 2024, 18:41 Ok Peter, det enda jag skall besvära ert livfulla forum med är att jag skall en gång i veckan tippa division 1 med Gunwaldh så länge jag får.![]()
För min del så skiter jag i det mesta han skriver men om gubben tiger still så är det väl bara skönt anser jag.
Att Admin uppmärksammar honom på vissa saker när han håller på med sin skit är bara bra.
-
- Site Admin
- Reactions:
Ja, jag är ganska säker på att inlägg ibland hamnar fel och blir off topic, även från andra medlemmar, inklusive mig själv.
För det första vill jag att ni alla tänker på dessa punkter:
Tycker ni inte att det är bra med ett strukturerat forum?
Tycker ni som gnäller på Admin (läs: mig) att vi ska ha ett öppet forum, öppen registrering utan koll, bort med Admin och hej till bottar och oseriösa skribenter?
Forumet är, och kommer alltid att vara gratis för dom som sköter sig, det enda vi har som motkrav är att medlemmen ska veta hur, var & vad man ska skriva om.
Det är inte på något sätt krångligt för användaren att uppnå dessa kriterier tänker jag, men jag kanske får revidera den tanken. Prove me wrong.
Att man sen surar ihop efter en liten fingervisning säger mycket om personerna i fråga. Och jag är tämligen säker på att det har med tidigare professionella yrkesinriktning att göra... Svårare att ta order än att ge.
Att kalla den senaste fingervisning för "regelvidrig överträdelse" är bara löjligt Göran, se det för vad det är istället, en uppmaning (fjärde ordet i originalinlägget).
Du behöver inte vinkla dina inlägg när du pratar om mina inlägg med förstärkta ord, det klarar jag att göra själv den gången det passar in.
/K
För det första vill jag att ni alla tänker på dessa punkter:

Forumet är, och kommer alltid att vara gratis för dom som sköter sig, det enda vi har som motkrav är att medlemmen ska veta hur, var & vad man ska skriva om.
Det är inte på något sätt krångligt för användaren att uppnå dessa kriterier tänker jag, men jag kanske får revidera den tanken. Prove me wrong.
Att man sen surar ihop efter en liten fingervisning säger mycket om personerna i fråga. Och jag är tämligen säker på att det har med tidigare professionella yrkesinriktning att göra... Svårare att ta order än att ge.
Att kalla den senaste fingervisning för "regelvidrig överträdelse" är bara löjligt Göran, se det för vad det är istället, en uppmaning (fjärde ordet i originalinlägget).
Du behöver inte vinkla dina inlägg när du pratar om mina inlägg med förstärkta ord, det klarar jag att göra själv den gången det passar in.
/K
-
- Reactions:
"Att man sen surar ihop efter en liten fingervisning säger mycket om personerna i fråga. Och jag är tämligen säker på att det har med tidigare professionella yrkesinriktning att göra... Svårare att ta order än att ge."
Att skriva så är bara löjligt, Admin. Under årens gång har denna attityd till mig upprepats då och då. Det har varit och är tråkigt, tycker jag.
Att skriva så är bara löjligt, Admin. Under årens gång har denna attityd till mig upprepats då och då. Det har varit och är tråkigt, tycker jag.
-
- Reactions:
Jag förstår såväl vilken Göran vill peka på. Jag har letat och letat men har inte kunnat hitta något start-inlägg från mig som redan från början varit provocerande, men det finns ju dom som alltid vet mest och alltid kan allt, när denne person ser ett inlägg från mig som inte stämmer överens med hans kunskap och tro, då kommer kraftfulla provocerande svar. Det finns också ett par övriga som skriver barnsliga och löjliga svar på mina inlägg, till exempel startar långa sagor om mitt intresse för skottstatistik eller glatt skriver att mitt barnbarn kanske skulle platsa i Töreboda. Att bemöta sådana inlägg på annat sätt än lite tuffa svar är svårt. Tro mig, jag har 100 tals med barnsliga, löjliga och kraftigt provocerande inlägg om mig i min dator. När jag ibland titta på dessa så förstår jag inte varför jag ens gör inlägg på erat forum, för praktiskt taget alla mina inlägg besvaras på ett sätt som i sort sätt säger, SLUTA ATT SKRIVA HÄR. Det enda jag tänker göra i fortsättningen på ert forum är att tillsammans med Gunwaldh tippa resultat på division ett, om detta av någon anledning inte skulle falla i god jord så får väl jag och Gunwaldh försöka lösa detta med mejl mellan oss.
-
- Reactions:
Du är bara för tragisk..Nu ljuger du rakt av på oxarnas forum..Men på något sätt är det aldrig du som gör fel,eller hur?..En enkel ursäkt och ingen hade brytt sig,nu gör du dig bara löjlig.Ingvar Persson wrote: ↑19 Oct 2024, 14:54 Jag förstår såväl vilken Göran vill peka på. Jag har letat och letat men har inte kunnat hitta något start-inlägg från mig som redan från början varit provocerande, men det finns ju dom som alltid vet mest och alltid kan allt, när denne person ser ett inlägg från mig som inte stämmer överens med hans kunskap och tro, då kommer kraftfulla provocerande svar. Det finns också ett par övriga som skriver barnsliga och löjliga svar på mina inlägg, till exempel startar långa sagor om mitt intresse för skottstatistik eller glatt skriver att mitt barnbarn kanske skulle platsa i Töreboda. Att bemöta sådana inlägg på annat sätt än lite tuffa svar är svårt. Tro mig, jag har 100 tals med barnsliga, löjliga och kraftigt provocerande inlägg om mig i min dator. När jag ibland titta på dessa så förstår jag inte varför jag ens gör inlägg på erat forum, för praktiskt taget alla mina inlägg besvaras på ett sätt som i sort sätt säger, SLUTA ATT SKRIVA HÄR. Det enda jag tänker göra i fortsättningen på ert forum är att tillsammans med Gunwaldh tippa resultat på division ett, om detta av någon anledning inte skulle falla i god jord så får väl jag och Gunwaldh försöka lösa detta med mejl mellan oss.
-
- Reactions:
Bara ett sista litet svar på ditt inlägg Urban,
Vem av oss är det egentligen som ljuger?, det är mycket lätt att kontrollera.
-
- Reactions:
Japp du ljuger och förvränger hela tiden Ingvar,men troligen förstår du det inte...Tråden tidningsartiklar ligger under allmänt om HOCKEY ..Hur kan du vara så förbaskat envis?Ingvar Persson wrote: ↑21 Oct 2024, 13:40 Bara ett sista litet svar på ditt inlägg Urban,
- Lars Hildegard
- Reactions:
INGVAR; jag har också sparat lite klassiska Ingvar-citat på min dator. T.ex:Ingvar Persson wrote: ↑21 Oct 2024, 13:40 Bara ett sista litet svar på ditt inlägg Urban,
Vill bara tala om att jag nu har lämnat Oxarnas forum (för alltid denna gång)
Detta var tredje gången, om jag minns rätt, som du lämnade deras gästbok. Det gick inte så bra någon av gångerna.

Bry Er inte om Niklas (Hjalmarsson). Han är bara ute efter att retas. Nu när nästan alla SIK-are har lämnat Oxarnas forum så gör han sitt bästa på detta forum genom sitt löjliga snack.
Hoppsan!

En fullträff vore om alla SIK-are lämnar forumet. Då får de ha forumet helt för sig själva och skriva vilken dynga som helst. Men då har de inget skoj kvar.
Du slutade sedan skriva men....
Får väl sluta att läsa på deras forum så slipper jag reta mig på "PAPPAFÖRMANINGARNA" som finns där.
Ajajaj... Det var svårt att hålla dig därifrån.
Kanske ska du ändå hålla dig till Oxarnas gästbok, där det (enligt dig) enbart finns dynga, folk som retas och PAPPAFÖRMANINGAR. Kanske mår du bättre av det? Här verkar du inte må så bra i alla fall.

Ps.
(Niklas H, JAG gillar dig, även om du håller på fel lag

-
- Reactions:
Jösses vad roligt ni har det i din lekskola Lars H.
- Lars Hildegard
- Reactions:
Jag väljer att citera mig själv:
Här verkar du inte må så bra i alla fall.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Den 19e så förklarade du att det var färdigskrivet för dig förutom i Gunwaldhs tippa matchen tråd.
Det går dåligt

/Perka
- Lars Hildegard
- Reactions:
En sak kan vi vara säkra på i alla fall! Så länge som Ingvar har något att berätta, så kommer han göra det, oavsett om någon är intresserad eller ej.Per-Erik Odh wrote: ↑21 Oct 2024, 16:10Den 19e så förklarade du att det var färdigskrivet för dig förutom i Gunwaldhs tippa matchen tråd.
Det går dåligt![]()

-
- Reactions:
Perka
Uppenbara lögner måste man försvara sig mot, hur enkelt är det inte att gå in på oxarnas gästbok och läsa om jag ljugit där. Så enkelt är det att söka sanningen. Jag köper inte försök till invecklade bortförklaringar.
Eftersom lekskoleläraren Lars Hildegard håller på med gammal skåpmat så kan han väl repetera den långa skojiga sagan om skotträning som var riktad direkt till mig, där visar har verkligen sin klass.
Uppenbara lögner måste man försvara sig mot, hur enkelt är det inte att gå in på oxarnas gästbok och läsa om jag ljugit där. Så enkelt är det att söka sanningen. Jag köper inte försök till invecklade bortförklaringar.
Eftersom lekskoleläraren Lars Hildegard håller på med gammal skåpmat så kan han väl repetera den långa skojiga sagan om skotträning som var riktad direkt till mig, där visar har verkligen sin klass.
- Lars Hildegard
- Reactions:
Gammal skåpmat?Ingvar Persson wrote: ↑21 Oct 2024, 18:58 Perka
Så allt du har sparat på din dator om oförrätter mot dig själv är bara nya saker då?

Eller ska vi helt strunta i saker som hänt för längre än 3 dagar sedan?